Ajatko kännissä?

  • 29 381
  • 144

Oletko ajanut kännissä?

  • Olen ajanut kännissä ja kärähtänyt

    Ääniä: 36 4,9%
  • Olen ajanut, mutten kärähtänyt

    Ääniä: 231 31,3%
  • En ole ajanut kännissä

    Ääniä: 445 60,2%
  • En muista ajaneeni kännissä.

    Ääniä: 27 3,7%

  • Äänestäjiä
    739

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Typerin temppuni ikinä ja toivottavasti jatkossakin säilyttää tämän "arvonsa".

Aikaa ennen korttia (olisinko ollut 16 tai 17) tulin kaupungilta kevyessä laskupöhnässä ja sain päähäni että käynpä ajelemassa autolla ja näinpä teinkin, n. 10 kilometrin lenkki kaupungin ulkopuolella. Mitään ei tapahtunut, yksi auto tuli vastaan ja kaikin puolin kunnossa hurautin kotipihaan.

En vieläkään ymmärrä minkä ihmeen takia... mutta sen tiedän etten toista kertaa humalassa aja. Ja tuosta on nyt varmaan lähemmäs 15 vuotta eli tässä ei käynyt kuin J.Grönvall epäili eli ajetaan kerran, toisen ja kolmannenkin...
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mietin itse asiaa myös siltä kantilta että 0,5promilleahan on "keksitty" lukema ja joskus puhutaan sen alentamista 0,2 tai nostamistakin. Toisaalta joissain maissa rajana on 1 promille. Onko sellaisessa maassa 0,6promillen humalassa ajava mielestäsi itsekäs paska joka joutaa kuolla?

Ei niitä tappaa tarvitse mutta itsekkäitä paskoja ovat kyllä. Ja kyllä 0,6 promillea saa ihmisen yhtä sekaisin Kiinassa, Botswanassa ja Suomessa. Toisissa maissa asenteet vaan ovat erilaiset, eli suhtaudutaan hieman kevyemmin tähän asiaan.

Itse asiassa olisin valmis hyväksymään jopa totaalisen nollatoleranssin tässä hommassa. Alkoholi ja autolla ajo eivät vain yksinkertaisesti sovi yhteen.
 
Viimeksi muokattu:

Jindebyne

Jäsen
Olen ajanut kännissä ja kärähtänyt, olen myös ajanut kännissä kärähtämättä. Ja kaiken kukkuraksi olen ajanut myös selvinpäin.

Eihän sitä kenellekkään voi suositella, mutta en ole myöskään asiasta tietämättömiltä mitään itkuvirsiä jaksanut kuunnella, kun ei ne asioita mihinkään olisi enää muuttanut.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Jostain englantilaisesta artikkelista luin, että jokaisen autoilija sisällä elää pieni rattijuoppo, toiset vain pystyvät pitämään sen paremmin kurissa kuin toiset ja kaikkein agressiivisimmin rattijuoppoihin suhtautuvat ovat potentiaalisimpia "retkahtajia".
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Autolla en, pienemmillä menopeleillä kyllä. Skootteri on se jota on testattu. Ajettu kotiin aamuyöllä. Myönnän olevani Polkypyöräjuoppo, eli aamuyön pörinöissä se Helkama siinä on messissä

..mutta asiaan, autoa en suosittele kenellekkään!
 

Glove

Jäsen
Sanon niin kuin Nykäsen Matti (ainakin elokuvassa) koskaan en ole kännissä ajanut, enkä tule ajamaan autoa tai muutakaan moottorikulkuneuvoa. Melkoinen hätä pitää olla, että auton rattiin kännissä lähden. Työkseni kun tuolla tien päällä liikun jotain 100000 km vuodessa, niin toivon, ettei kukaan muukaan lähtisi. Ihan sen vuoksi, ettei sattuisi sitten meikäläisen kohdalle. Haluan elää.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Nostetaas tätä ketjua ylös pienen vinkin varalta. Tässä tunnin kuluttua pitäisi rattiin lähteä ajelemaan sellaiset 80kilometriä. Eilen tuli nautittua alkoholia ennen puoltayötä, mutta kun puoliyö koitti lopetin, juuri tämän aamuisen varalta. Pyöreästi 7 annosta tuli nautittua noin kahteen tuntiin, painoa sellaiset 85kiloa, pituutta 191cm. Kysynkin teiltä hyvät kollegani, uskallanko hypätä auton rattiin n. 12 tuntia viimeisen annoksen nauttimisesta? Päänsärky, pahoinvointi ja väsymys ovat lieviä tällä hetkellä, mutta kokoajan laantumaan päin. Vatsassa tosin kiertää, eli voin todeta, että lievässä krapulassa olen. Mieleeni herää kysymys, että uskaltaako tässä lievässä krapulassa lähteä ajamaan autoa? Olis vähän niinkuin pakko lähtö edessä, mutta mitään tyhmää en todellakaan halua alkaa tekemään, se on jo selvästi vastoin omaa moraaliani.
 

Fordél

Jäsen
Mieleeni herää kysymys, että uskaltaako tässä lievässä krapulassa lähteä ajamaan autoa? Olis vähän niinkuin pakko lähtö edessä, mutta mitään tyhmää en todellakaan halua alkaa tekemään, se on jo selvästi vastoin omaa moraaliani.

En osaa yhtään sanoa, että voitko lähteä, mutta en ymmärrä miksi pitäisi lähteä pakolla itse ajamaan. Eikö esim. julkiset ole vaihtoehto? Ja jos on pakko lähteä ajamaan niin voisitko käydä ennen autoon hyppäämistä puhaltamassa poliisiasemalla?
 

Geezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK. Sympatiat Kuopioon ja Lappeenrantaan.
Nostetaas tätä ketjua ylös pienen vinkin varalta. Tässä tunnin kuluttua pitäisi rattiin lähteä ajelemaan sellaiset 80kilometriä. Eilen tuli nautittua alkoholia ennen puoltayötä, mutta kun puoliyö koitti lopetin, juuri tämän aamuisen varalta. Pyöreästi 7 annosta tuli nautittua noin kahteen tuntiin, painoa sellaiset 85kiloa, pituutta 191cm. Kysynkin teiltä hyvät kollegani, uskallanko hypätä auton rattiin n. 12 tuntia viimeisen annoksen nauttimisesta? Päänsärky, pahoinvointi ja väsymys ovat lieviä tällä hetkellä, mutta kokoajan laantumaan päin. Vatsassa tosin kiertää, eli voin todeta, että lievässä krapulassa olen. Mieleeni herää kysymys, että uskaltaako tässä lievässä krapulassa lähteä ajamaan autoa? Olis vähän niinkuin pakko lähtö edessä, mutta mitään tyhmää en todellakaan halua alkaa tekemään, se on jo selvästi vastoin omaa moraaliani.

Jos tuo seitsemän annosta pitää kutinsa, niin uskallan väittää, että olet laillisessa ajokunnossa - pyöreä nolla promillea ja moraali onkin sitten toinen juttu.

Se kuinka kuvaat oloasi viittaa tosin kyllä siihen, että matematiikka on pettänyt tai annokset olivat jotain muuta kuin ravintola-annoksia. *hymiö*
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nostetaas tätä ketjua ylös pienen vinkin varalta. Tässä tunnin kuluttua pitäisi rattiin lähteä ajelemaan sellaiset 80kilometriä. Eilen tuli nautittua alkoholia ennen puoltayötä, mutta kun puoliyö koitti lopetin, juuri tämän aamuisen varalta. Pyöreästi 7 annosta tuli nautittua noin kahteen tuntiin, painoa sellaiset 85kiloa, pituutta 191cm. Kysynkin teiltä hyvät kollegani, uskallanko hypätä auton rattiin n. 12 tuntia viimeisen annoksen nauttimisesta? Päänsärky, pahoinvointi ja väsymys ovat lieviä tällä hetkellä, mutta kokoajan laantumaan päin. Vatsassa tosin kiertää, eli voin todeta, että lievässä krapulassa olen. Mieleeni herää kysymys, että uskaltaako tässä lievässä krapulassa lähteä ajamaan autoa? Olis vähän niinkuin pakko lähtö edessä, mutta mitään tyhmää en todellakaan halua alkaa tekemään, se on jo selvästi vastoin omaa moraaliani.

Alkoholilaskuri - Neuvoa-antavat - THL Tuon sivuston mukaan voit, niinkuin edellä Geezer sanoikin.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
En osaa yhtään sanoa, että voitko lähteä, mutta en ymmärrä miksi pitäisi lähteä pakolla itse ajamaan. Eikö esim. julkiset ole vaihtoehto? Ja jos on pakko lähteä ajamaan niin voisitko käydä ennen autoon hyppäämistä puhaltamassa poliisiasemalla?

Tässä tapauksessa se ei ole vaihtoehto. Auto pitää ajaa tiettyyn paikkaan, ja jättää sinne odottamaan, kunnes sen sieltä isäni käy nappaamassa pois. Olen ollut tietoinen tästä jo yli viikon, mutta silti itse pitää olla niin vajaa, että lähtee nauttimaan alkoholia edellisenä iltana.

Jos tuo seitsemän annosta pitää kutinsa, niin uskallan väittää, että olet laillisessa ajokunnossa - pyöreä nolla promillea ja moraali onkin sitten toinen juttu.

Se kuinka kuvaat oloasi viittaa tosin kyllä siihen, että matematiikka on pettänyt tai annokset olivat jotain muuta kuin ravintola-annoksia. *hymiö*

Oloni on juuri sen kaltainen miten sitä kuvaan. Mahdollista (jopa todennäköistä) on se, että matikka pääni on pettänyt jossain vaiheessa iltaa. Sekin pitää kutinsa, että annokset olivat varmasti isompia, ja väkevämpiä, kuin ravintolassa.

Kiitoksia vastauksista, asia varmistettu. Ei rattiin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En ole kännissä ajanut koskaan, krapulassa joskus nuorenpana ja väsyneenä useamminkin, mitkä ovat kyllä yhtälailla ajokuntoa heikentäviä asioita.

Minulla on myös iso sporttinen matkapyörä, mutta sen satulaan ei ole asiaa krapulassa eikä oikein väsyneenäkään, koska pienikin "nukahdus" voi koitua todella kohtalokkaaksi. Tilannetta voi simuloida esim. Rukan eturinteessä ratalaudalla yhden tuopin nauttineena, tuumii nimimerkki: "Kerran kokeillut ja opiksi ottanut"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tähän kannattaisi ehdottomasti vastata että ajan, niin saisi poliisisaattueen ovelta duunipaikalle ja takaisin. Sanon silti että en aja, koska en aja.
 
Suosikkijoukkue
scholl
Olen ajanut ja kärähtänyt neljä vuotta sitten. Varmuusvähennysten jälkeen lopputulema oli muistaakseni 1,17 tms, eli niukasti törkeän alle. Sakkoja rapsahti lähes 2000€ ja saatanallinen häpeä itse teosta ja bonuksena vielä tulevalle vaimolle piilojuopottelusta. Sittemmin tuli ajettua selvinpäin kolari jossa ei ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä ilman kunnon osumaa. Toinen auto lunariin, omaan yli 8000€ remppa. Vastapuoli sairaalaan ja meikäläiselle selkä kipeäksi. Tuli silloin vietettyä lukuisia tunteja miettien sitä paskan määrää mikä olisi kohdannut mikäli sama mälli olisi tapahtunut pienessä hiivassa. Toimi todellisena herättäjänä. Sen jälkeen ei ole käynyt pienessä mielessäkään edes koskea autoon simapäissäni.

Grönvallille kovasti tsemppiä, näyttää yhteiskunnan tukipilarin roolin olevan henkisesti uuvuttava.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Vuonna 1992 yhden kerran olen ajanut kännissä. Tapahtumasarja sai alkunsa kun kaverini pyysi kylään noin kilometrin päähän kotoani ja sinne ajaessani ei ollut puhettakaan että oltaisiin alettu kännätä. Paikalle tuli kuitenkin muitakin ja tyttöjäkin joten kun tarjottavaa löytyi runsaasti lähti homma kuin vahingossa kaljoitteluksi. Siinä 5-6 kaljaa juotuani puheenaiheeksi sattui tulemaan kaverini kotitalossa viime aikoina sattuneet ilkivallanteot autoja kohtaan ja myös pari autoa oli pöllitty samaiselta pihalta niin hätähän siinä syntyi kun tajusin että oma auto oli nyt jäämässä yöksi tämän pahamaineisen vuokrakasarmin kelmien kynsiin. Niinpä kun kukaan ei enää ollut minua paremmassa kunnossa syntyi tyhmä idea ajaa auto pois omaan kotipihaan noin 1 km matkaa kuitenkin vain. Erittäin varovaisesti ajoin auton kotiin ja palasin juhlapaikalle kävellen. Selvinpäin en missään nimessä olisi alkanut edes harkita autoon kajoamista 5-6 oluen päälle jotka kyllä tuntuivat nuoren laihan juipin kuupassa melkoisesti. Onneksi mitään ei sattunut eikä edes käry käynyt, mutta seuraavana päivänä kadutti silti, olisi kuitenkin voinut sattua jollekin ulkopuoliselle jotain kaikesta huolimatta. Tästä opiksi ottaneena en enää myöhemmin ole moiseen sortunut. Suunnittelemalla etukäteen paremmin olisi jäänyt tämä ainutkin tekemättä.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
En tietenkään. Ei ole tullut edes koskaan mieleen. Eikä tule.
 

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Aikaa sitten mökillä. Oltiin jätkien kanssa mökkipaikkakunnan keskustassa terassilla ja lähdin jo ekalla taksilla takaisin mökille kahden kolmen maissa päivällä kun oli lievästi sanottuna univelkaa ja uutta känniä päällä. Siinä puolen yön aikaan sitten meikäläinen herätettiin, että jos lähtisin hakemaan viimeisen kylille jääneen kaiffarin, kun tällä oli lompakkokin kateissa, eikä taksi näin onnistunut. Ihan seis, juuri heränneenä sitten reipas 10km kylille ja kaveri kyytiin. Ei ollut niinkään humalainen olo, mutta nukkumisesta sekava. Taatusti olisin puhaltanut paljonkin jos kohdalle olisi sattunut. Ei enää..
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tää on helppo, en aja kännissä enkä aja selvinpäin, ei ole ajokorttia saati autoa, toki taksi kuskaa kun tarvitsee juoppokyydin.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Aika yllättävää, miten moni täällä on itsekäs paska tai muuten vaan vitun tyhmä kusipää.

Toisaalta ei yllätä yhtään.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Taas kerran, kun tänään kuulin uutisista rattijuopon surmanneen poliisin, minulle tuli mieleen, että juuri tällainen asenne on se, jonka vuoksi rattijuopot kylvävät Suomen teillä niin paljon kuolemaa. Miksi me vain katsomme vierestä, ku joku lähtee ajamaan kännissä?

Olen ottanut auton avaimet pois miespuoliselta henkilöltä, joka pyrki lähtemään rattiin ihan tuhdissa humalassa. Ilmoitin, että avaimet saa takaisin heti kun selvin päin hakee. Sen jälkeen jouduin soittamaan poliisit, kun tämä henkilö yritti asuintaloni alaovesta läpi potkimalla lasia. Silloin pelotti, mutta tekisin saman koska tahansa uudestaan, jos vaihtoehtona on päästää rattijuoppo liikenteeseen.

Itse en aja autolla ollenkaan, en kännissä enkä selvänä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös