Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 394 148
  • 1 689

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Aamulla suihkuun mennessä nappasin likaiset sukkani lattialta tarkoituksenani laittaa ne pyykkikoriin. Vessaan saavuttuani avasin, tottumuksen voimasta, pöntön kannen ja heitinkin sukat sinne. Olin jo vetämässä vessaa, kun jotakin syttyi aivoissani ja lopulta löysin itseni roikottamasta ja tuijottelemasta murheellisen näköisiä märkiä sukkiani.

En kuitenkaan kussut pyykkikoriin...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Viime viikolla kotoa töihin lähtiessä unohdin kahvinkeittimen päälle. Oli melkoinen homma putsata pannu kahvinjämistä, kun palasin illalla kotiin.

Yksittäisenä unohduksena se ei olisi vielä mitään, mutta kun huomioidaan kaikki sekoiluni kahvinkeittimen kanssa yksin tämän vuoden ajalta, tulee kyllä mieleen kysäistä, että Aivot, mitä vittua nyt taas?
 

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Tytär tuli just kotiin äidin luota ja kun ite oon sopivasti kipeä, niin voimme viettää koko päivä rennosti yhdessä. No, en nyt kipeenä ja lapsen poissaollessa ole jaksanut oikein käydä kaupassa ja jääkaappi siis melko tyhjä. Lisäks ajateltiin ostaa jotain pikkuhyvää.

Tässä keskustelumme:
M: Hei tytär, lähetää Sestoon!
T: Mitä!?
M: Et lähetään Sestoon nyt!
T: Ööö... miks?
M: No ostetaa jotain hyvää ja voisin tehä vaik kanawokkia.
T: Missä se Sesto on?
M: Tytär hei... Oon kipee, enkä jaksa pelleillä nyt...

Ja sit tajusin, että lähikauppammehan on Alepa kun lapsuudessani taasen Tapulikaupungin Sesto. Mistähän toi yllättäen pamahti päähän!?
 

Masentaja

Jäsen
Oli melkoinen homma putsata pannu kahvinjämistä, kun palasin illalla kotiin.

Veikkaisin, että tähänkin toimii tuo klassinen kikka, eli pannuun niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja astianpesukoneen pesuainetta veteen ja annetaan lillua jonkin aikaa. Lähtee meinaan paska irti itsestään...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Veikkaisin, että tähänkin toimii tuo klassinen kikka, eli pannuun niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja astianpesukoneen pesuainetta veteen ja annetaan lillua jonkin aikaa. Lähtee meinaan paska irti itsestään...

Tuo toimii. Oli joskus jäänyt pauttiarallaa kesän ajaksi termariin kahvit ja jämähtäneet sinne. Ei toiminut fairyt eikä vastaavat, mutta pikkaisen konetiskiainetta ja kuumaa vettä, niin hetken päästä oli rosteri taas kirkkaana. On ne aika myrkkyjä...

Että silleen...
 

Wolves

Jäsen
Viime viikolla kotoa töihin lähtiessä unohdin kahvinkeittimen päälle. Oli melkoinen homma putsata pannu kahvinjämistä, kun palasin illalla kotiin.

Niin monituisen monta kertaa tämän saman tehneenä, ratkaisin ongelmani vuosia sitten ostamalla Termari kahvinkeittimen, joka sammuttaa itsensä kahvin valmistuttua. Tämän murheen osalta paras 80€, jonka olen sijoittanut.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Mua alkoi tänään duunissa yhtäkkiä mietityttämään yksi Jatkoajan ikivanha juttu. Kenties 5 vuotta vanha, ehkä vanhempikin. EI ees mikään legendajuttu sinällään, mutta aikoinaan huvitti. Nimittäin joku kirjoittelija laittoi linkin joihinkin sarjakuviin/pilapiirroksiin. Lukaisin niitä muutaman ja olin hämmentynyt. Ei naurattanut, mutta ei sitten taas tullut sellaistakaan tunnetta, että se olisi jotain tolkuttoman paskaa. Siis niissä ei ollut mitään pointtia.

Oli vaan pakko lukea niitä uskomaton määrä ja kaikki oli ihan samaa paskaa. Aika moni kyllä kommentoi noista sarjakuvista/pilapiirroksista, kukaan ei kehunut. Oli varmaan jossain "Mille naurat juuri nyt?" tms. ketjussa. Muistaako kukaan?

Heh. Olin syyllinen. Linkitin surkeita sarjiksia ja sain siitä seuranneesta puolittaisesta trollaamisesta muistaakseni kuukauden ansaitun kirjoituskiellon. Saattoi olla viikkokin. Ilmeisesti osasin trollaamisen jalon taidon liian hyvin, aika moni epäili mua piirtäjäksi. Silloin nauratti ja nytkin vähän hymyilyttää. En ehkä kuitenkaan tekisi samaa uudestaan.

Niiden hauskojen sarjisten piirtäjä kusetti ihmisiltä rahaa myymällä tuotteita, joita ei sitten postittanutkaan. Joutui kyllä vastuuseen lopulta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Ruokakomerossa katselin uutta koiranruokasakkia ja avatahan tuo tarvisi, mutta siina tarvitaan saksia. Ei muuta kuin keittioon saksia hommaamaan. Keittiossa sitten tuijottelin ympariinsa hetken "mita vittua mun pitikaan tehda". Ajattelin sitten keittaa espressot. Sen jalkeen katselin jakson The Walking Deadia kun tulin muistaneeksi, etta perkele eikos sille koiralle pitanyt ruokaa laittaa.

Avaimet mulla kulkee aina oikeassa taskussa. Jos ei ne siella ole, niin ne jaa sitten. Eraan kerran piti lahtea ulos ja paasinkin ovesta pihalle huomatekseni, etta housuissa on jotain likaa. Ei muuta kuin takasin sisaan ja housuja vaihtamaan. Housut pois ja jatan avaimen eteisen poydalle, joka on 5cm ovesta, jotta muistaisin ottaa sen. Tehostin tata hokemalla paassani "avain, avain, avain". Pistin puhtaat housut jalkaan, avasin oven, astuin ulos ja samalla sekunnilla tuli mieleen "pitiko muistaa jotain?". Samalla tyonnan helvetin hiljaa ovea kiinni ja katselen oven raosta avainnippuani. Ei sytyttanyt missaan vaiheessa, vaan sitten kun ovi meni lukkoon asti tajusin koko jutun ja kirosin aikas paljon.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Samalla tyonnan helvetin hiljaa ovea kiinni ja katselen oven raosta avainnippuani. Ei sytyttanyt missaan vaiheessa, vaan sitten kun ovi meni lukkoon asti tajusin koko jutun ja kirosin aikas paljon.

Mikähän muuten on siinä että kun oven laittaa kiinni, ja lukko naksahtaa, niin sitten tajuaa että "voi perkele, avaimet jäi sisälle!"

Viimeksi viimeviikolla kävi näin. Menen pihalle, tsekkaan että kännykkä on taskussa -> ovi kiinni.. 5sec myöhemmin tajusin että avaimet jäi. Onneksi ovi ei ollut lukossa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Veikkaisin, että tähänkin toimii tuo klassinen kikka, eli pannuun niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja astianpesukoneen pesuainetta veteen ja annetaan lillua jonkin aikaa. Lähtee meinaan paska irti itsestään...

Lähti se fairylla, tiskiharjalla, kuumalla vedellä ja hankausvoimallakin... IFK-fanina olen tottunut saamaan kaiken tässä ja nyt, välittömästi :)

Niin monituisen monta kertaa tämän saman tehneenä, ratkaisin ongelmani vuosia sitten ostamalla Termari kahvinkeittimen, joka sammuttaa itsensä kahvin valmistuttua. Tämän murheen osalta paras 80€, jonka olen sijoittanut.

80 euroa ei ole iso summa, mutta täydellisen värihamonian säilyttämiseksi mulla menisi samalla uusiksi leivänpaahdin, mikro ja keittiönseinän laatat. Huoh, naiset, tiedän :)
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Heräsin tänään ketjun otsikko vahvasti mielessäni, sillä meno unirintamallani oli viime yönä jälleen vähintäänkin railakasta. En ole aiemmin nähnyt Jatkoaika-aiheisia unia, mutta tällä kertaa REM-valkokankaalle projisoitiin näky, jossa kiinnitin palstaa selaillessani huomiota erään asiakirjoittajan saamaan pelikieltoon, jonka perustelu oli seuraava:
"Nimimerkki Cemetery Gates huilaa viikon turhailustaan SaiPa-Kärpät-otteluketjussa 4.4."
Hämmästelin sitten unessani, mitä kummaa CG oli oikein puuhannut päätyäkseen häpeäpaaluun, ja googletin kyseisen välieräketjun auki. Ja toden totta: keskellä kokoonpanopohdintoja oli linkki Teflon Brothers -yhtyeen kuvitteelliseen kappaleeseen, jonka musiikkivideossa laitettiin ruokaa (mm. jauhelihaa) paistinpannulla. Kappaleen sanat kertoivat puolestaan aluehallintovirastojen toimilupakäytännöistä (!). Pohdin unessani tovin jos toisenkin, oliko pelikielto perusteltu vai ylimitoitettu, mutta en päässyt itseni kanssa yhteisymmärrykseen asiasta.

Aamulla ihmetytti.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Olin aamulla heti kahdeksalta ostamassa joululahjoja, ettei jää viime tippaan. Silmään osui Iltalehden tai Iltasanomien lööppi "sählykäsi" ja alla Halosen kuva. Mietin asiayhteyttä ja jo kolmannella kerralla hahmotin otsikon "isä hylkäsi". Heti aamusta nuppi sekaisin, tästä on hyvä jatkaa.

Muistan kokeneeni saman. Se asettelu jotenkin ruokki kyllä havaitsemaan tämän näin. I kenties maastoutui mainoskehykseen tai jotain.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Heräsin tänään ketjun otsikko vahvasti mielessäni, sillä meno unirintamallani oli viime yönä jälleen vähintäänkin railakasta. En ole aiemmin nähnyt Jatkoaika-aiheisia unia (...)

Toissayönä kuun asennossa taisi olla jotain outoa: minäkin näin unta, jossa Jeffrey paljastui pieneksi, vähän Kippari-Kallen näköiseksi kääpiöksi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Veikkaisin, että tähänkin toimii tuo klassinen kikka, eli pannuun niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee ja astianpesukoneen pesuainetta veteen ja annetaan lillua jonkin aikaa. Lähtee meinaan paska irti itsestään...

Kannattaa kokeilla myös jääpaloilla, eli jääpaloja pannuun ja palat pyörimään.

Parhaan tuloksen saa, kun yhdistää nämä kikat. Eli kuumaa vettä pannuun ja jääpaloja sekaan.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avainten ja lukkojen kanssa ollut viime aikoina haasteita.

Olin eilen paikallisessa Citymarketissa tekemässä viikonlopun ruoka- ja juomaostoksia. Olin avopuolison autolla liikenteessä, pysäköin sen Kupittaan CM:n parkkitaloon. Tämä auto ei järin kauan ole taloudessamme ollut ja kun piti avata takaluukkua ei tämä meinannut millään aueta. Ihmettelin itsekseni että "on muuten saatanan huonosti lukkoon sopiva avain tässä Hyundaissa". No, hetken päästä aloin manaamaan ihan kunnolla ja nostin katseen kohti tyhjyyttä (parkkihallin toista päätä) ja yhtäkkiä spottasin emännän auton noin kymmenen metrin päässä. Aloin tarkemmin katsella tätä samanväristä ja -kokoista autoa ja totesin että kyseessä olikin jonkun muun Daewoo-merkkinen kottero, eikä lainkaan se ajoneuvo jonka takaluukun olisin halunnut auki lastatakseni kauppakassit kyytiin. Onneksi Daewoon sisällä ei ollut ketään, hävetti hieman sillä olin yli viisi minuuttia rämplännyt tuota lukkoa. Jäin vielä paikalle omaan autooni istumaan joksikin aikaa jotta voisin selittää jos paikalle olisi joku hälytellyt vartioita, mutta koska ketään ei kuulunut niin ajelin sitten himaan.

Lisäksi pari päivää aikasemmin tulin duunista himaan, olin joutunut jäämään ylitöihin toimistolle. No, sen sijaan että olisin availlut kerrostalomme rappukäytävän oven lukkoa ihan avaimella, yritin heilutella noin minuutin ajan duunipaikkani kiinteistön kulkuläpyskää lukon edessä. Ihmettelin kun ei kuulunut sitä lukon avaavaa ääntä. Lopulta muistin että helvetti, kotiovellahan tässä ollaan ja ihan avainta tulisi sovittaa tuohon lukkoon sen sijaan että tyhmännäköisenä heiluttelee läpyskää edestakaisin lukon edessä.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Olin eilen paikallisessa Citymarketissa tekemässä viikonlopun ruoka- ja juomaostoksia. Olin avopuolison autolla liikenteessä, pysäköin sen Kupittaan CM:n parkkitaloon. Tämä auto ei järin kauan ole taloudessamme ollut ja kun piti avata takaluukkua ei tämä meinannut millään aueta. Ihmettelin itsekseni että "on muuten saatanan huonosti lukkoon sopiva avain tässä Hyundaissa". No, hetken päästä aloin manaamaan ihan kunnolla ja nostin katseen kohti tyhjyyttä (parkkihallin toista päätä) ja yhtäkkiä spottasin emännän auton noin kymmenen metrin päässä. Aloin tarkemmin katsella tätä samanväristä ja -kokoista autoa ja totesin että kyseessä olikin jonkun muun Daewoo-merkkinen kottero, eikä lainkaan se ajoneuvo jonka takaluukun olisin halunnut auki lastatakseni kauppakassit kyytiin. Onneksi Daewoon sisällä ei ollut ketään, hävetti hieman sillä olin yli viisi minuuttia rämplännyt tuota lukkoa. Jäin vielä paikalle omaan autooni istumaan joksikin aikaa jotta voisin selittää jos paikalle olisi joku hälytellyt vartioita, mutta koska ketään ei kuulunut niin ajelin sitten himaan.

Haha, mullakin oli eilen omat hankaluuteni juuri Kupittaan CM:ssä. Se remontti on jotenkin sekoittanut pään ihan täysin ja olen aina ihan hukassa siellä muutenkin, mutta eilinen tempaukseni oli suht nolo. Olin kasannut ostokseni koriin ja olin menossa kassalle. Laitoin vaan täyden korin muina miehinä hihnalle ja aloin kaivelemaan lompakkoa taskusta. Myyjä loi muhun sellaisen "mitä helvettiä/vitun idiootti" -katseen ja itse hölmönä tuijottelin pari sekuntia takaisin. Sitten huomasin vasta oman kämmin. Eipä tarvitse tuohon samalle kassalle vähään aikaan mennä.
 

TKH

Jäsen
Ei löytynyt oikein sopivaa ketjua niin laitetaan nyt vaikka tänne. On kyllä ollut aivan helvetin huikea jamppa. Tämä siis olettaen, että oheinen on todellakin ollut ainut motivaatio.

The Navy said farewell Friday to the USS Miami, the nuclear-powered submarine whose service was cut short when a shipyard employee trying to get out of work set it on fire, causing $700 million in damage.

The Los Angeles-class submarine was damaged at the hands of a shipyard worker who set a fire in May 2012 while the submarine was undergoing a 20-month overhaul.

Seeking an excuse to leave work early, Casey James Fury set fire to a box of rags on a bunk, and the blaze quickly spread throughout the forward compartments. Fury pleaded guilty and is serving a 17-year sentence in federal prison.

It took 12 hours and the efforts of more than 100 firefighters to save the vessel. The fire severely damaged living quarters, the command and control center and a torpedo room, but it did not reach the nuclear propulsion components at the sub's rear.
Navy says goodbye to sub damaged by workers arson
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
AIVOT! MVNT!
Eilen iltakahvia keittelin siinä kivasti ja olin ottamassa maitoa jääkaapista. Otinkin putelin käteen ja aloin lorauttamaan sitä kahviin. "Kumman jähmeästi tulee tää täältä, no kallistan enemmän!"
Siinä vaiheessa kun jukurtti löllähtää kahvin sekaan tajusin vasta ongelman. PERKELE! Väärä purkki.

Tuossa äsken taas etsin kahvikuppiani. Pyörin kahvipannu kädessä edes takaisin keittiötä ja huoneen puolellakin kävin etsimässä. Sitten palaan takaisin keittiöön vain huomatakseni että kahvikuppini on aivan kahvinkeittimen vieressä. Jeejee.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
AIVOT! MVNT!
Eilen iltakahvia keittelin siinä kivasti ja olin ottamassa maitoa jääkaapista. Otinkin putelin käteen ja aloin lorauttamaan sitä kahviin. "Kumman jähmeästi tulee tää täältä, no kallistan enemmän!"
Siinä vaiheessa kun jukurtti löllähtää kahvin sekaan tajusin vasta ongelman. PERKELE! Väärä purkki.

Ovat kyllä hämäävän samannäköisiä nuo purkit. Itsekin meinasin eilen ottaa jogurttia maidon sijaan. Onneksi jäi vain meinaamisen tasolle...
 

Jotva

Jäsen
Töissä lounaalle lähtiessäni nappasin tuolini selkänojalta pikkutakin ja aloin pukea sitä päälle. Tuntui jotenkin ahtaalta, kun ei edes käsikään meinannut mennä hihaan. No, syynä olikin, että mulla oli jo ennestään toinen pikkutakki päällä.

Olisi varmaan ollut hupaisan näköistä, kun äijä olis marssinut lounaalle kaksi pikkutakkia päällekkäin...
 

TrueThat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Rangers, Real Madrid
Välillä kun oon lätkämatsissa paikan päällä ja tulee maali niin katson kentälle ja odotan, että ne pelaajat esittää sen maalin siellä uusintana. Sitten muistan, etten katokaan sitä matsia tv:stä. Tulee vähän sellanen aivot, mitä vittua fiilis.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Välillä kun oon lätkämatsissa paikan päällä ja tulee maali niin katson kentälle ja odotan, että ne pelaajat esittää sen maalin siellä uusintana.

Todella tuttua, tosin oma versioni on salibandyn junnupeleistä. Joskus pelatessani salibandya jäi usein maali näkemättä, kun juuri joku seisoo siinä vaihtoaition edessä tai esimerkiksi maali syntyy kengännauhoja sitoessa. Sitten myhäilen tyytyväisyyttäni, että noh, onneksi tuon näkee uusintana jumbotronilta. Hetken kattoa kohti usein tuijoteltuani olen tajunnut sen ikävän faktan, että ei sitä mediakuutiota sieltä löydykään.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Aiemmin illasta tein itselleni pari maukasta ruisleipää. Otin siinä sitten levitteen, makkaran ja juuston pöydälle. Meinasin ruveta levittämään jo levitettä, kunnes tajusin että "Joo'o, vois ehkä leivän tekoa helpottaa jos ottais ne leivät jääkaapista ja levittäis levitteen pöydän sijaan leivän päälle"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös