Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 393 976
  • 1 689
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
No eipähän kuiva iho kainalossa, ei. Yläkerran rattaistolla taisi jäädä yksi tahti välistä äskettäin, kun tuosta pöydältä tuli heti deodorantin vierestä napattua käteen kosteusvoidetuubi. Reilu puristus ja smäimää kourallinen kainaloon! Toimii, saatana.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Autolla ajaessa vaipuu kyllä usein niin syvään transsitilaan, että voi kysyä vain tämän kysymyksen aivoilta. Olisi esimerkiksi pakko kotiin mennessä pysähtyä kauppaan ostamaan jotain, niin saattaa havahtua vasta lähes kotipihalla, että on ajanut ajatuksissa jo ajat sitten kaupan ohi. Ja eikun U-käännös ja takaisin.
 

motamoro

Jäsen
Lueskelin tuota Leffakerho-ketjua. Mustan Nuolen vuonna 2013 katsottujen elokuvien listaa tavaillessani silmiini osui Sel8nne. Hymähdin siinä itsekseni, että taitaa Musta Nuoli olla jääkiekkoihmisiä, kun tuollaisen on mennyt elokuviin katsomaan. Hyvin pian tämän jälkeen muistin selailevani Jatkoajan foorumia ja ajattelin ketjun otsikon mukaisesti.
 

Baroni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiaa Lukolle
Käyn harvoin naamakirjassa, mutta aina kun eksyn sinne niin sen jälkeen etsin jatkoajasta sitä tykkää-nappia jota painaa hyvien kommenttien kohdalla. Aivot, ei näin!
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Astuin äsken ulko-ovesta viemään roskia ja oikein säpsähdin/säikähdin, että mikähän helvetti tuota pihamaata vaivaa kun se on noin valkea. Sekunnin päästä tajusin että täällähän on satanut ohut kerros lunta, kysymys ei olekaan mistään ydin- tahi muusta-laskeumasta.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Näin unta, että kuolin. En enää muista, mihin kuolin, mutta pääasia on se, että synnyin uudelleen. N. 10 minuuttia mustaa ruutua ja sitten heräsin tuosta läheisestä lasten leikkipuistosta parin random "ystäväni" kanssa. Kuollessani olin n. 25v ja syntyessäni n. 17v. Onkohan tämä jokin enne?
 

LannyMc

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kahvin keittäminen tuntuu aiheuttavan ylivoimaisesti eniten näitä kysymyksiä.

Nyt aamulla kaikki sujui lähes normaalisti, ensimmäisenä askeleena veden sain ongelmitta sille varattuun keittimen säiliöön. Irtonainen muoviosa löysi paikoilleen pannun päälle ja purut oikealle paikalleen muoviosan uumeniin. Ainoa rutiiniasia, joka unohtui oli suodatinpussin asentaminen omalle paikalleen ennen kahvinpurujen lusikointia keittimeen. Lähes onnistuneen suorituksen päälle sitten asiaan kuuluva hölmö muutaman sekunnin tuijotus että mitähän vittua tässä nyt tapahtui. Hetki meni tajutessa että miksi noita puruja on tuolla kahvipannussa asti.
 

Freya

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, TPS & M.Koivu
Lueskelin jostain lehdestä että Niina Kelo ja Tero Pitkämäki odottavat esikoistaan syntyväksi Tampere-talossa. Ajattelin hetken että onpas erikoinen synnytysmesta. Sitten vilkaisin uudestaan niin siinähän lukikin että odottivat esikoistaan jo Tampere- talolla. Hetken ajan tuo synnytyskin siellä vaikutti ihan ok- idealta.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Äsken meinasin pistää sitten maitopurkin jääkaapin sijaan mikroaaltouuniin. Mikroa avatessa tuli sellaanen fiilis että "Heetkonen".

Ja joskus opiskelijakämpässä tuli nakattua ajatuksissani tyhjä, roskia täynnä oleva maitopurkki takaisin jääkaappiin. Ehkä roskis ois kummiskin sopivampi paikka?
 

Maastomasto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mua alkoi tänään duunissa yhtäkkiä mietityttämään yksi Jatkoajan ikivanha juttu. Kenties 5 vuotta vanha, ehkä vanhempikin. EI ees mikään legendajuttu sinällään, mutta aikoinaan huvitti. Nimittäin joku kirjoittelija laittoi linkin joihinkin sarjakuviin/pilapiirroksiin. Lukaisin niitä muutaman ja olin hämmentynyt. Ei naurattanut, mutta ei sitten taas tullut sellaistakaan tunnetta, että se olisi jotain tolkuttoman paskaa. Siis niissä ei ollut mitään pointtia.

Oli vaan pakko lukea niitä uskomaton määrä ja kaikki oli ihan samaa paskaa. Aika moni kyllä kommentoi noista sarjakuvista/pilapiirroksista, kukaan ei kehunut. Oli varmaan jossain "Mille naurat juuri nyt?" tms. ketjussa. Muistaako kukaan?

Jaa, että kuuluko se tähän ketjuun. No siinä mielessä, että mua alkaa usein askarruttaa jälkikäteen jotkut näinkin turhat jutut...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ongelmat kahvinkeiton kanssa jatkuvat. Nyt oli kaikki osat paikallaan sekä suodatinpussi, kahvinpurut ja vesi, mutta olin unohtanut huuhdella pannun eilisaamun kahvinjämistä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ongelmat kahvinkeiton kanssa jatkuvat. Nyt oli kaikki osat paikallaan sekä suodatinpussi, kahvinpurut ja vesi, mutta olin unohtanut huuhdella pannun eilisaamun kahvinjämistä...

Pikkuvikoja, onpahan aromikkaammat tsufeet. Mulla jostain ihmeen syystä ei ollukkaa vielä tänä aamuna kahvinkeitto ees käyny mielessä, vaikka pari tuntia jo ollu hereillä, ei ny ihan waddafak-kamaa, mut lievää ihmetystä kuitenkin aiheuttavaa. (Eli nyt ne sumpit pihisee ja sit jos vaikka pipolätkäjengiä kasaamaa jos kavereitakii alkais jossai vaiheessa heräilee.)
 

hege

Jäsen
Onneksi en ole ainoa jolle kahvinkeitto on haasteellista… Nyt tuli muuten duunattua homma kunnolla eli purut ja pussit jne. paikalleen ja sitten pannulla vettä keittimeen. No tähän asti homma kesti hanskassa hyvin, mutta kun samalla täytteli astianpesukonetta ja siellä oli juuri pannulle sopiva tila niin pannu koneeseen ja kone päälle.

Sitten hetken aikaa muita aamutoimia ja takaisin kahvinkeittimen kimppuun ja aivot duuniin pannun olinpaikan selvittämiseksi ja ei mitään ajatusta missä hitossa se pannu voisi olla. Olisiko vienyt kylpyhuoneeseen samalla kun meni suihkuun tai vessaan, juu ei löytynyt sitten millään. Onneksi ratkaisuita löytyy eli ei muuta kuin kuppi pannun tilalle, keitin päälle (no vähän jo tuli funtsattua että pitäiskö vain lähteä duunia kohti) ja vaatteita päälle laittamaan ja duunikamoja mättämään salkkuun. Hetken päästä sitten ihmettelin outoa ääntä keittiöstä ja ei kun katsomaan -> no ymmärtäähän sen, että kolme kupillista kahvia ei oikein voi mahtua yhteen kuppiin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kahvinkeitto mulla sujuu ihan hienosti, mutta kuppiin kaataminen ja sen saaminen suuhun asti tuottaa ongelmia.. Erään kerran keittelin kahvit ja kaadoin kuppiin, jääkaapista loraus piimää joukkoon ja ei muutakuin lavuaariin. Uus yritys, tälläkertaa nappasin omenatuoremehun ja loraus joukkoon, taas lavuaariin. Viimeinen kupillinen kahvia pannusta, ajattelin et yritä nyt tollo! Joo otin maitoa ja kaadoin kahvin jokkoon ja tadaa, vanhasta tottumuksesta sekin vielä lavuaariin. Armoton vitutus ja väsytys ja uudestaan kahvinkeittoon.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kahvinkeitto sujui tänään aamulla oikein mainiosti. Oli kaikki osaset paikoillaan, purut ja vesi ja kaikki. Toisin kuin palstasisko Kalju K., onnistuin jopa saamaan kahvin kuppiin ja maitoa joukkoon heti ensimmäisellä yrittämällä, enkä edes kaatanut mukillista pois vaan kahvinhimossani hörppäsin heti alkuun noin 2 / 3 mukillista kerralla. Hyvältä maistui ja koska käytän kylmää maitoa, en polttanut suutanikaan.

Muistin, että maitopurkin pohjalle jäi vajaa desi maitoa ja tuumin, että hölmöä jättää niin pientä määrää jääkaappiin, joten kaadoin loput maidot - edelleen ihan onnistuneesti - kahvimukiin (vetoisuus siis 3,5 dl). So far so good, mutta sitten alkoi tapahtua. Otin kahvipannun käteen ja aloin kaataa kahvia mukintäytteeksi, kun huomasin, että "kahvi" on oudon vaaleaa. Olin ehtinyt alle puolessa minuutissa unohtaa huuhdelleeni pannun ja jättäneeni sinne kylmää vettä.

Että tässä sitä juodaan laihaa kahvia ihan liialla maidolla. Uutta ei voi keittää, koska se maito tosiaan loppui. Vittu.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Eilen illalla syötyäni likaiset astiat jääkaappiin ja juustot ym. astianpesukoneeseen. En onneksi ehtinyt konetta päälle laittaa. Kaukosäädin myöskin löytyy usein jääkaapista. Ei kai sitä voi kauhalla vaatia, kun on lusikalla annettu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Olen käynyt tämän viikon sitkeää asemasotaa biojätepussini kanssa.

Maanantaina kotiin tullessani huomasin, että tuo pussi alkaisi olla jo ulosvientikunnossa. Noh, kun lähden ulkoiluttamaan tyttäreni koiraa, joka majailee satunnaisesti myös minun luonani - ei kuitenkaan epähuomiossa tarttunut mukaan.
Noh, tiistaiaamuna, kun lähden töihin - ei tarttunut mukaan. Noh, tiistai-iltana, kun käyn ulkoiluttamassa koiraa - ei tarttunut mukaan. Noh, keskiviikkoaamuna, kun lähden töihin - ei tarttunut mukaan.
Eilen tullessani töistä, huomasin, että huoneistooni oli levinnyt sellainen hieman makeahko hedelmäinen tuoksu. Ajattelin ensin, että koiralta olisi päässyt jotain sisälle, mikä kyllä olisi todella epäuskottava ja harvinaista. Olin kuitenkin jostain syystä aukaissut tuon pussin ja sen sisältöhän se levitteli aromejaan. Noh, heitän tuon saakelin pussin sisällön ulos bj-säiliöön HETI, kun lähden ulkoiluttamaan koiraa - ei, ei vieläkään tarttunut mukaan.

PERKELE!!! Kun tulin lenkiltä koiran kanssa, tuo kirottu biojätepussi suorastaan ilkkui minulle siinä tiskipöydän kulmalla. Silmät raivosta punaisena sieppasin pussin ja kiikutin sen puhisten asianmukaiseen paikkaan ja palailin voitonriemuisena antamaan koiralle ruokaa ja vähän itsellenikin...

VITTU!!! Mihin mä laitoinkaan avaimeni....
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olen näköjään eilen tökännyt jäätelöpaketin pakastelokerosta ohi. Eli ihan vaan jääkaapin puolelle, jolloin lopputulos ei ihan toivottu ollut. Tämä on kyllä niin helppo virhe tehdä, että ihmettelenkin ennemmin miten tätä ei ole aiemmin sattunut.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Olen näköjään eilen tökännyt jäätelöpaketin pakastelokerosta ohi. Eli ihan vaan jääkaapin puolelle, jolloin lopputulos ei ihan toivottu ollut. Tämä on kyllä niin helppo virhe tehdä, että ihmettelenkin ennemmin miten tätä ei ole aiemmin sattunut.

Viime kesänä tuli tehtyä sama. Ostin pari jäätelöä, nakkasin reppuun ja lähdin kotiin. Tietenkään en muistanut tyhjätä reppua, nakkasin vaan lattialle, ja sitten seur. aamuna muistin koko asian.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuosta muistui mieleeni vielä yksi kahviin liittyvä AMVNT-kokemus.
Joitain vuosia sitten olin töissä paikassa, jonka kahviajat ja siihen osoitetut tilat olivat sen verran ulottumattomissa, että kuljetin jossain vaiheessa mukana omaa termospulloa. Sellaista klassista Airam-merkkistä, jossa on muovinen, korkin päälle kiinnittettävä muki.

Yhtenä aamuna sitten jotain tunnin tietokoneen ääressä istuskelun jälkeen päätin juoda kupillisen kuumaa. Otin pullon repusta. "Tämä tuntuu jotenkin... kevyeltä."
Pyöritin sen mukin irti, ja katopas: korkki on unohtunut laittaa.
Sinne repun pohjallehan sitä oli kaatunut mutta onneksi sentään sekalaiset muistiinpanot ja muut paperit olivat imeneet suurimman osan kahvista. Oli kyllä jotenkin epätodellinen olo siinä vaiheessa, ja vitun hyvä tuuri että huoneeseen ei juuri sillä hetkellä rynnännyt ketään.

Päätin, että tuollainen kokemus voisi jäädä toistumatta. Toistaiseksi on onnistunut.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Olen nyt kaksi kuukautta ollut täällä Irlannissa. Eilen kävin kävelyllä ja tovin käveltyä katselin vaan ympärilleni ja ajattelin että "onpa kivan näköistä, ihan kun olisi ulkomailla". Seuraava ajatus olikin jo että aivot, mitä vittua...
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Eilen töistä tullessani kävin kaupassa ja ostin mm. valmisaterian huomista työpäivää varten. Harmi vain etten muistanut purkaa reppuani kun vasta illalla. en tiedä voiko tuota valmisateriaa enää syödä, jos se on ollut suunnilleen viisi tuntia lämpimässä(?).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
en tiedä voiko tuota valmisateriaa enää syödä, jos se on ollut suunnilleen viisi tuntia lämpimässä(?).

Kysyt tosissasi voitko syödä täyteen lisäaineita pumpatun aterian, kun se on ollut oikein viisi (5) tuntia lämpimässä?

Kysy sitten uudelleen, kun se on ollut viisi päivää ja senkin jälkeen saattaa vielä olla syömiskelpoinen.

Ihan tavallisissa kesäjuhlissakin lisäaineettomat ruuat makaavat tuntikausia auringossa ja silti niitä voi aivan hyvin syödä. Sushiakin pidetään tunteja lämpimässä ihan asiakkaille myytäessäkin.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Piti raportoida tämä jo eilen, mutta unohtui. Olin miettinyt että teen ruuaksi lihapullia. Alku meni ihan kivasti ja kaivoinkin paistinpannun, kulhon mihin teen "taikinan", mausteet jne. kaiken valmiiksi esiin. Todellisuus iski kuitenkin kasvoille siinä vaiheessa kun heitin paketista jauhelihat suoraan pannulle ja paistoin niitä leveä virne naamalla. En syönyt lihapullia. Söin nistipataa. Oli hyvää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös