Aivot, mitä vittua nyt taas?

  • 394 170
  • 1 689

Tonny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tyhjällä tuopilla ei voi kaataa lonkeroa lonkeropulloon. Tämä tuli todistettua edellisellä työpaikalla. Vaikka ei olisi edes kiireinen aika, niin sitä vain tuli kuitenkin välillä otettua se tyhjä tuoppi käteen, lonkeropullo toiseen ja tyhjästä tuopista "lonkerot" pulloon. Siinä sitten nolona toivoen ettei se asiakas huomannut.

Ja tuo kahvinkeitto ja kahvin kaataminen kuppiin on yllättävän vaikeaa. Milloin on vedet unohtunut säiliöstä, milloin purut ja milloin mitäkin. Kokistakin tuli kerran laitettua maidon sijasta kahvin sekaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katsoin keskiviikon HIFK-Ässät-matsia uusiksi "nauhalta" ja mietin, että näkyikö se "B3:n hullun huutajan", kuten herra itse asian ilmaisee, palkiseminen mitenkään TV-lähetyksessä. Pohdiskelin sitten, että tapahtuikohan se ensimmäisessä vai toisessa erässä. Hetken kelailtuani tulin siihen tulokseen, että pakko sen oli olla ensimmäisessä erässä, kun se tapahtui B-päädyssä. Jooooo-o.

Se tapahtui toisessa erässä ja ei näkynyt, mutta kuului. (Kun siis tiesi, mitä kuunnella.)
 

Lapanauha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, RMCF, Liverpool
Tulin kotiin kaupasta ja olin aikeissa laittaa kamat kaappiin, mutta eipä sitä kauppakassia mässään näy. No totesin olevan varmaan siellä bussin penkillä. Onneksi tietokonelaukun otin siltä samaiselta penkiltä mukaan.

Oikein tai uudestaa -> kauppaan siis
 

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Aamulla havahduin siihen, kun peitto oli kääntynyt poikittain. Yritin kääntää sitä oikein päin, mutta epäonnistuin. Tässä vaiheessa pomppasin unenpöpperössä ylös ja huusin ääneen "Kuka vittu on sahannut peiton poikki?" ja katselin ympärille etsien syyllistä.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla vähän turhankin usein aivot hörhöilee, varsinkin aamulla. Laitoin kahvin tippumaan ja aloin lukemaan teksti tv:n uutisia; jonkin aavikkovaltion suursmurffi oli sitä mieltä, että naisten autoilu ja maailman pahuus liittyy jotenkin toisiinsa. Vasta kahvia hakiessa aloin miettimään, että tittelissä oli jotain mätää. Piti tarkistaa, se oli suurmufti.

Eilen olin kaverin luona ja ulos mennessäni hän pyysi viemään roskat ja tuomaan laatikosta postin. Vein roskat postilaatikkoon, jatkoin roskikselle ja hitto roskat jäi. Hain ne postilaatikosta, otin mukaan ja menin takaisin sisään.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Kahvinkeitto tarjoaa mukavasti eri mahdollisuuksia tolvanointiin. Tänään tuli siinäkin lajissa tehtyä mestarisuoritus: keittäminen meni ihan mukavasti, eli muistin niin veden, suodatinpussin, kahviporot kuin virran kytkemisenkin. Kun kahvi oli valmis, siirsin suodattimen tiskipöydälle kuivumaan, otin kannun, kippasin kahvit viemäriin, ja huuhdoin kannun.

Laitoinpa siinä sitten hetken suuta auottuani uuden kannullisen tulemaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Minulla menee vihreä ja sininen sekaisin. Erotan ne kyllä väreinä toisistaan, mutta sanoina sekoavat välillä. Eli sanon vihreä, kun tarkoitan sinistä ja päinvastoin. Minkään muiden värien kanssa ei ole samaa ongelmaa, ja olen huomannut, että isäni kärsii samasta vaivasta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tänään tulin töistä kotiin ja painoin hissin nappulaa kuten tavallisesti. Ihmettelin siinä aikani ja mietin, miksei hissiä kuulu ja miksei mitään kuulukaan. Sitten tajusin, että hissihän on pohjakerroksessa ja ollut koko ajan, "P"-valokin paloi normaalisti. En vain sisäistänyt tätä perustavanlaatuista tosiasiaa käytävässä seisoskellessani.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tänään tulin töistä kotiin ja painoin hissin nappulaa kuten tavallisesti. Ihmettelin siinä aikani ja mietin, miksei hissiä kuulu ja miksei mitään kuulukaan. Sitten tajusin, että hissihän on pohjakerroksessa ja ollut koko ajan, "P"-valokin paloi normaalisti. En vain sisäistänyt tätä perustavanlaatuista tosiasiaa käytävässä seisoskellessani.

Tuttua kauraa. Kotitalon hissiin kun astun, todennäköisyys oikean napin painamiselle on aika tarkkaan 50%. Kaksi tuttua nappia, ja sormi hakeutuu niistä jompaan kumpaan. Sitten joko liikutaan tai ihmetellään hetki ennen uutta painallusta. Lieventävänä asianhaarana haluan kuitenkin mainita, että meidän hississä ei pala napeissa valo.

EDIT: Mitä vittua, aivot!? Nuolen viestin luin ja mielestäni suomen kieltä osaan, mutta jäin siihen uskoon, että siellä on tosiaan liikkumattomassa hississä seisoskeltu eikä hissin ulkopuolella. Oma ongelmani on tosiaan tismalleen sama kuin tuo Tähtipakin kuvailema.
 
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään tulin töistä kotiin ja painoin hissin nappulaa kuten tavallisesti. Ihmettelin siinä aikani ja mietin, miksei hissiä kuulu ja miksei mitään kuulukaan. Sitten tajusin, että hissihän on pohjakerroksessa ja ollut koko ajan, "P"-valokin paloi normaalisti. En vain sisäistänyt tätä perustavanlaatuista tosiasiaa käytävässä seisoskellessani.

Itsellä menee aika useasti niin, että hissin sisälle pääsen ilman ongelmia, mutta painan sitten kerrosta, missä olen. Hissin ovet sulkeutuu ja kun hissi ei liiku minnekään niin ensimmäiset ajatukset hajonneesta hissistä tulevat mieleen. Noh, hetken päästä sitä havahtuu siihen, että sen oikean napin painaminen voisi asiaa hiukan auttaa.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Tänään aamulla suihkussa pesin hiukset ensin kroppasaippualla ja sen jälkeen vielä shampoolla. Kainaloihinkin oli sen jälkeen hyvä tehdä tuplapesu aloittaen shampoolla.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Olut jääkaapista, pullonavaaja laatikosta, korkki auki, avaaja roskakoriin ja korkki takaisin jääkaappiin.
 

Merovingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Blue Jackets
Minulla menee vihreä ja sininen sekaisin. Erotan ne kyllä väreinä toisistaan, mutta sanoina sekoavat välillä. Eli sanon vihreä, kun tarkoitan sinistä ja päinvastoin. Minkään muiden värien kanssa ei ole samaa ongelmaa, ja olen huomannut, että isäni kärsii samasta vaivasta.

Tämä ei itseasiassa ole lopulta kovin ihmeellistä, kun tietää tietyissä kielissä vihreän ja sinisen olevan täysi sama väri. Lukiossa minulle englannin opettaja kertoi ettei esimerkiksi venäjässä ole eri sanoja vihreälle ja siniselle - ne ovat saman värin eri sävyjä. Muistaakseni asia oli niin, ettei venäjässä ole "sinistä" väriä vaan ainoastaan vihreä.

Kieli on mielenkiintoinen asia, sillä on tutkittu, että esimerkiksi japanilaisilla vaikuttaa ajatteluun japanin kielen kirjoitustapa, joka ilmaisee samaan aikaan visuaalisesti sekä kielellisesti asioita. Tästä seuraa erilaisia ajatustapoja ja tapoja hahmottaa ajatuksia.

Tähän liittyy osittain myös vanha kysymys siitä, miten kuurot ajattelevat. Hehän eivät kuule ääniä, niin eivät voi ajatella äänellä, niin miten he nivovat ajatuksensa toimiviksi lausekokonaisuuksiksi.

Jänniä asioita.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Aina tiskauksen jälkeen ruokaa laittaessa meinaa pannulle lörähtää ruokalusikallinen tiskiainetta öljyn sijasta. En ole silti onneksi vielä tainnut ruokaa hätävaraöljyiselle pannulle laittaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Että sellainen herätys....
Kaveri toi mulle afganistanista tollasen herätyskellon jossa herätys äänenä toimii musliimien aamurukous ja ajattelin kokeilla sitä sitten kuinka hyvin siihen oikeasti herää. Jumalauta koko kämppä raikasi allahia ja meikä tietty pomppasi sängystä ylös ja juosten eteiseen, jonne taktisesti sen kellon sijoitin. Siinä taistelu mielellä sitten aikani vihollista etsin kunnes tajusin, että se on se kello joka huutaa. Kello kiinni ja vitutus päällä kahvia tekemään. Hetken päästä menin hakemaan kahvia niin pannussa oli vettä ja pannu oli jääkaapissa??
En varmasti käytä tuota kelloa enää ja herättääkö ne koko kylän sillä?
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jotenkin aivojärjestelmieni lukukeskus on havainnut samoiksi asiat: papaijat ja papanat. Luen mainitut asiat lahjakkaasti ristiin.
Tuo selittänee jälkiruokapöytäläisten nyrpeät ilmeet jäätelökuppiensa äärellä?
Mutta… eihän tuo taida olla minun ongelma?
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hetki sitten soi kännykkä, mutta en muistanut mihin olin sen jättänyt enkä heti osannut paikantaa ääntä. Mieleen tuli, että olisipa hieno innovaatio, jos kännykkä soidessaan pitäisi myös jotain ääntä, niin se olisi helpompi löytää.
 

Teloch

Jäsen
Lähimuisti vissiin melkoisen rapistunut. Eilen tässä koneella pelailin ja varmaan tuollaisen puolisen tuntia kärvistelin janoa. Viimein sitten hain jääkaapista kylmän tölkin juotavaa ja takaisin koneen äärelle saapuessa laskin sen kahden muun kylmän ja avaamattoman tölkin viereen.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Laitoin autossa mynthonin suuhun, avasin ikkunan ja aloin kaivella sytkäriä sytyttääkseni sen.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tätä ei nyt kyllä aivojen syyksi laittaa, vaan puhtaasti hiusten värin. Astuin ylös meneviin rullaportaisiin, vieressä rullas toiset alas ja oikealla puolella oli ihan tavalliset raput. Ajattelin et oispa harmi jos nää lakkais toimimasta kun niin pitkä matka toiseen kerrokseen. Mutta onneks tossa vieressä on noi betoniraput et pääsee ainakin ylös. Tovin siinä blondi ehti miettimään, mut mitenköhän sit tullaan alas?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Uneni tarjoaisivat jutunjuurta tähän ketjuun vaikka millä mitalla - ennen kaikkea vaihtelevuudessaan; yksinä öinä uneksin sujuvasti pisaralevitteisen nanorobotti-pandemian aiheuttamasta kyborgizombie-invaasiosta, jota pakenen Moskovan metrotunneleissa, toisina öinä katselen sen kummempia ihmettelemättä mieleni luomia eläviä kuvia megatsunamiaalloista, Euroopan parlamentin täysistunnoista, jostakin TJ∞-kertausharjoitusajasta ynnä muista hilpeyksistä, ja kolmansina näen rehellisiä valveunia, jotka ovat kaikessa kummallisuudessaan usein ylivoimaisesti parhaita unikuvia kaikista.

Äsken nukuin sitten lyhyehköt päiväunet, joiden ainoa mieleen jäänyt sisältö oli, että kaveriporukkamme Liigapörssi-kimpassa oli "perinteisen" yhdeksän jäsenen sijaan yli kymmenen osallistujaa, mikä hämmensi minua suuresti.

Lienee turha erikseen kertoa, että pohdin ketjun otsikon kysymystä välittömästi herättyäni tänäänkin.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mun telkkarissa on joku virransäästöominaisuus että jos se on ollut tarpeeksi pitkään päällä ilman että tekee mitään niin siihen tulee viesti että "paina OK 60 s kuluessa tai television virta sammuu". Esim jos katsoo kaksi leffaa putkeen läppärin kautta niin se heittää ton aina. No kaukosäädinhän on aina jossain kadoksissa ja tuon viestin tultua alkaa paniikinomainen etsintä. Viimeksi kävi sit lievä aivotmitävittua fiilis kun onnistuttuani löytämään kaukosäätimen painoin onneissani virtanappulasta telkkarin pois päältä. Kannatti panikoida...
Toinen hieno hetki oli kun heräsin nenäverenvuotoon yksi aamu tässä. Ensireaktio oli pyyhkäistä kädellä nenää, ihmetellä kun se on tahmainen ja pyyhkäistä käsi sitten seinään. Hienot sotkut tuli.
Verisestä sotkusta tuleekin sitten mieleen typerin juttu mitä olen ikinä tehnyt. Juttuun liittyy humalatila, seksi ja kuukautiset. Kyllähän kyseinen nainen asiasta mainitsi useammankin kerran mutta ei mennyt humalaiseen kalloon. Siinä touhuilun loppupuolella sitten rupesin ihmettelemään et miksi on verta kädessä ja vähän kaikkialla muuallakin. Voin kuvitella miten mulla silmät laajeni kun tajusin et mitä tuli tehtyä. Ajatukset meni muistaakseni tätä rataa "mitävittuahyivittueihelvettihyisaatanaeieieiMIKSI?!?!?" asiaan liittyvä humoristinen kuva Edelleenkin ihmettelen että ei mulla mitkään kellot soinut eikä aivot reagoineet mitenkään. Yäk.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Uneni tarjoaisivat jutunjuurta tähän ketjuun vaikka millä mitalla...
...ja viime yönä mentiin taas: tällä kertaa olin mukana (oletettavasti piirroshahmona) jossakin Simpsonit-sarjan scifi-episodissa. Jakso keskittyi kuvaamaan Andromedan tähdistön "Järjestelmä 8":n ihmismäisiä asukkaita, jotka palvoivat aikoinaan radaltaan harhautunutta ja näiden asuinplaneetan pintaan syöksynyttä neuvostosatelliittia jumalanaan, ja luotaimen iskeymäkohta - sekä tekokuun runko - toimivat olentojen pyhiinvaelluskohteena. Kyseinen sivilisaatio oli kehittynyt vain 800 (maan) vuoden aikaina apinavaiheesta tähtienvälisen matkailun lainalaisuudet hallitsevaksi superkulttuuriksi - ja tehnyt tämän kaiken pelkästään jalostamalla neuvostovalmisteista satelliittiteknologiaa. Kyseisessä tähtijärjestelmässä asui myös muita sivilisaatioita, joista yhden muodosti partasuisten, silmättömien, simpsonit-tyyliin keltaihoisten, olentojen - prawnien - planeettakunta.

Sellainen unikuvakattaus tällä kertaa; järki ja logiikka heräilivät luultavasti joskus toisen aamukahvimukillisen tietämillä.

Aivoni mitä ilmeisimmin lukevat tätäkin ketjua, sillä äsken oli aivan kirjaimellisesti "mitä vittua?" -hetki, kun etsin muovipussia, johon saisin laitettua leipää pakastimeen, ja olin samalla aikeissa vaihtaa biojätepussin - funtsiessani samalla täysin muita asioita. Tilanteen lopputulema olikin se, että havahduin huomaamaan laittavani tyhjää biojätepussia muovipussissa pakkaseen, ja kuten arvata saattaa, leipäpaketti olla möllötti vastaavasti biojäteroskiksessa. Siinä vaiheessa oli aikaa, tilaa ja mahdollisuutta lausua vain kaksi sanaa itselleen - ääneen. Ensimmäinen alkoi m:llä, toinen v:llä.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Täytyy kyllä myöntää, että olen kateellinen unillesi Ikävänkantaja. Itse kun en näe juurikaan unia, joka on äärimmäisen masentavaa.

Ja tähän ketjuun liittyen, niin kävi äsken perinteinen. Haet jotain (tässä tapauksessa laturin) ja nostat sen hetkeksi johonkin. Teet jotain muuta kuten itse selainen Jatkoaikaa ja muistat noin kymmenen minuutin päästä asian. Sitten alkaa tavaran etsiminen ja lopulta löydät siitä tuolisi vierestä pöydältä.

Tuo tapahtuu liian usein ja aina se vituttaa yhtä paljon. Ja pahoittelen sekavaa tekstiä, mutta mitä muuta voi odottaa, kun kirjoittaa puoli viideltä.
 
Olin aamulla heti kahdeksalta ostamassa joululahjoja, ettei jää viime tippaan. Silmään osui Iltalehden tai Iltasanomien lööppi "sählykäsi" ja alla Halosen kuva. Mietin asiayhteyttä ja jo kolmannella kerralla hahmotin otsikon "isä hylkäsi". Heti aamusta nuppi sekaisin, tästä on hyvä jatkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös