Ja kuka maksaa erotuksen jos "puhelimet tulisivat halvemmaksi"? Jo nyt itse puhelinkauppa on kannattamatonta (kaikille muille kun operaattorille). Kyllä se valitettavasti on aina kuluttaja joka on loppupäässä maksajana.sampio kirjoitti:Elisan laskelmissa puhelimet tulisivat itseasiassa nykyistä markkinahintaa halvemmiksi, laskukaavan perusteista en tiedä. Käykää katsomassa Elisan sivuilta, jos kiinnostaa. Minun mielestäni tuo ei vaikuta ainakaan aivan suoranaiselta huijaamiselta, korkoa itse tuotteen hinnalle ei kerry.
Jos et usko että SINÄ ja MINÄ ollaan maksajana loppupäässä, vastaa tähän kysymykseen:
Miksi operaattorit tekevät hyvää tulosta ja ylipäänsä pystyvät tekemään näitä tarjouksia? Niinkuin aikasemmin kirjoitin: ei ne ainakaan harrasta hyväntekeväisyyttä. Nyt on se uusi tilanne että ne voi rakentaa näitä tarjouksia niin että se vaikuttaa kuluttajalta "ilmaiselta" puhelimelta.
Ja sen lupaan, että ne jotka rakentavat tarjouskaavan on miettinyt todella tarkkaan miten kampanja toteutetaan että ihmiset luulevat oikeasti saavan puhelimen ilmaiseksi. Taas tässä se maaginen sana on ILMAINEN. Ihmiset haluavat uskoa että jotain voi saada ilmaiseksi. Ilmaista ei valitettavasti ole olemassa.
PS. Pahoittelen monet boldit, mutta ottaa päähän kun ihmiset ei halua ymmärtää..
EDIT: Suurin ristiriita tulee mielestäni siinä kun jotkut väittävät että "puhelinhan tulee ilmaiseksi, sillä käytän sitä niin vähän". Miksi silloin pitää olla vimmosen päälle huippuluuri kaikilla herkuilla? Siksi kun se on "ilmainen"?
Viimeksi muokattu: