Juuh, emäntä sai tuossa pari päivää sitten laskun, jossa oli hänen oman liittymänsä lisäksi lasku 2 kk ajalta liittymästä, jota hän ei ole avannut. Operaattori on siis nimeltä mainitsematon kolmen kirjaimen yhdistelmä, joka toimii omassa verkossaan. No ei tässä vielä mitään, mutta luonnollisesti tuollaisissa tilanteissa otetaan yhteyttä asiakaspalveluun. Edellä mainittu avovaimoni pyrki muodostamaan yhteyttä yritykseen - tosin ensimmäiset 90 minuuttia vaatimattomalla menestyksellä, ellei menestykseksi lasketa suomalaisen iskelmän ja Ricky Martinin kuuntelua gsm:n välityksellä. Loppujen lopuksi yrmeä naisääni vastasi, että olet juuri soittanut väärään numeroon, ja että miksi et ottanut yhteyttä numeroon, joissa neuvotaan laskuongelmissa. Pienen suostuttelun jälkeen tämä "asiakaspalvelija" suostui yhdistämään puhelun oikeaan paikkaan. Tällä kertaa nauhoittamaton ihmisääni saatiin puhelimen päähän niinkin nopeasti kuin 20 minuutin kuluttua. Asialle ei tosin voitu sillä hetkellä tehdä mitään toistaiseksi tuntemattomasta syystä, mutta tämä kuulemma asiallinen miesääni lupasi ystävällisesti ottaa "hetken kuluttua" yhteyttä. Tätä kirjoitettaessa on kulunut noin 24 tuntia viimeisimmästä puhelusta, ja tämä edellä mainittu hetki ei ole vielä koittanut. Tänään koitin soittaa kumpaankin noista yllä mainituista "asiakaspalvelu"numeroista kysyäkseni DNA:n asiakaspalvelupäällikön numeroa, mutta kyllästyin jo 15 minuutin jälkeen. Sitä minä vaan ihmettelen, että kenen kanssa olen sen puhelusopimuksen aikoinaan tehnyt. Paperissa lukee, että "palveluntarjoaja", mutta se lienee jokin tuntemattomaksi jäänyt instanssi.
Prkl sanon minä, oli liittymänvaihtorumba käynnissä tai ei, niin kyllä minä oletan asiakaspalvelua edes sellaisessa ajassa, että nämä nykytekniikalla varustettujen puhelimien akut kestäisivät edes yhden asiakaspalvelupuhelun ilman lataamista.
Niin, sanomattakin on selvää, että operaattori vaihtuu ensi tilassa. Mihin, se on vielä avoinna. Esimerkiksi Soneran asiakaspalvelunumero vastasi liittymänvaihtorumbasta huolimatta noin viiden sekunnin odottelun jälkeen.
Tästä Terraflexistä sanoisin sen verran, että miksei. Kyseessä on kuitenkin markkinoiden halvimmat puhelut, Soneran verkko ja sillee. Konsepti on sitä paitsi niin uusi, että jos tässä vaiheessa lähtisi mukaan, niin noihin verkostomarkkinoijien lupailemiin palkkioihin voisi todella päästä, jos on ensimmäisenä mukana. Tämä siis sillä edellytyksellä, että homma alkaa todella toimia jossain vaiheessa. Jos ei ala toimia, niin tokkopa siinä mitään menettääkään. Jos puhelut ei toimi, voi vaihtaa liittymää. Kun ei sitoudu mihinkään maksuihin, niin mikäs siinä. Yleensähän verkostomyynti tarvitsee jonkun alkupanoksen.
Asiakaspalvelua tuolta puljulta tuskin saa ainakaan alkuvaiheessa, paitsi jos osaa ruotsia ja haluaa soitella Ruotsiin sitä saadakseen. Sähköpostiosoitettakaan en ihan heti löytänyt. Vähän nyrkkipajan oloinenhan tuo firma on, mutta mutta...