Aiotko vaihtaa kännykkäliittymääsi?

  • 12 146
  • 123

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Schwalbe
Sonera vaihtuu heti huomenissa pois emännältä ja multa. Pyllystä koko firma. Vahingossa joskus jäänyt lasku maksamatta eräpäivään mennessä, niin yhdenkin päivän viivästyksestä on lähtenyt viivästyskorko juoksemaan. Senttejähän se toki vaan on kun laskut ovat muutenkin pieniä, mutta tarvitseeko monivuotiselle kunnolliselle kanta-asiakkaalle vittuilla tuolla tavalla? Enhän minäkään saa korkoa pääomalleni, jos maksan laskun päivän ennen eräpäivää???

Et. Mutta erittäin monella isolla firmalla tuo laskutusjärjestelmä on tehty niin että tuo viivästyskorko on automaattisesti laitettu niin että se alkaa juoksemaan silloin kun sen kuuluukin, eli ensimmäisenä päivänä sen jälkeen kun laskusi on umpeutunut. Joten ole huoleti, ei sinulle vittuilla.

Logiikkasi sen sijaan hieman pettää. Tuolla sinun logiikallahan esim sinun ei pitäisi maksaa parkkisakkoa jos olet ollut vain 5 minuuttia yli sallitun ajan tai jäädä sakoitta jos kirjasi kirjastoon on vain päivän myöhässä.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Viestin lähetti Tinde
Heh. Ilmeisesti rupeaa Sonerassa housut tutisemaan. Vanhat monopolit nimittäin heikkenee aikamoisella vauhdilla ympäri maailmaa. En ehdi tarkkoja prosentteja tähän hätään kaivamaan esiin, mutta 1-2, hah.

Ilmaisinko itseäni epäselvästi? Siis muutos on ollut keskimäärin 1-2% kaikista liittymistä niissä maissa, joissa se on mahdollista.

Mielenkiintoista tästä matkapuhelin busineksesta tekee se, että enää ei myydä pelkästään liittymiä vaan myös tuota verkkoa. Esim. Saunalahti toimii Soneran verkossa eli Soneralle kilahtaa tätäkin kautta pörröä taskuun. Myös tällä alueella kasvaminen on yksi Soneran yksi tavoitteista, matkapuhelinmarkkinaosuuksien pitämisen rinnalla. Suurin kasvu tulee tällä hetkellä ADSL ja muulta dataliikennepuolelta, mikä on tärkeää sillä lankapuhelimet häviävät koko ajan.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt taitaa tulla sarjassa tyhmät kysymykset, mutta kysytään silti. Eli osaisiko joku tuon Saunalahden TiVKor-liittymän omistaja, tai joku muu maalaisjärjellä varustettu yksilö, kertoa, että kun idea on "5 kaverille ilmaiset tekstiviestit", niin pitääkö ne 5 numeroa määritellä kaikki etukäteen, eikä niitä voi vaihtaa enää sen jälkeen?
 

Demon Allbran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Vteich
Nyt taitaa tulla sarjassa tyhmät kysymykset, mutta kysytään silti. Eli osaisiko joku tuon Saunalahden TiVKor-liittymän omistaja, tai joku muu maalaisjärjellä varustettu yksilö, kertoa, että kun idea on "5 kaverille ilmaiset tekstiviestit", niin pitääkö ne 5 numeroa määritellä kaikki etukäteen, eikä niitä voi vaihtaa enää sen jälkeen?

Voi niitä vaihtaa, mutta kikkailun estämiseksi vaihtaminen maksaa 5 euroa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Iceberg
Cubion kiinteähintainen liittymä vaikuttaisi kyllä varsin lupaavalta. 0.14 euroa / minuutti mihin kellon aikaan tahansa, kuukausimaksu 3 euroa ja tekstiviestit 0.06 euroa Cubion ja Radiolinjan liittymiin, sekä 0.10 euroa muihin liittymiin.

Itellä on ollut käytössä koko matkapuhelinkauteni Radiolinjan Tandem. Nyt kuitenkin voisi olla vaihto edessä ja tuo Cubio vaikuttaa edullisimmalta vaihtoehdolta. Onkohan jollain kokemuksia kyseisestä operaattorista. Käyttää ilmeisesti Radiolinjan verkkoa.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Schwalbe
Sonera vaihtuu heti huomenissa pois emännältä ja multa. Pyllystä koko firma. Vahingossa joskus jäänyt lasku maksamatta eräpäivään mennessä, niin yhdenkin päivän viivästyksestä on lähtenyt viivästyskorko juoksemaan. Senttejähän se toki vaan on kun laskut ovat muutenkin pieniä, mutta tarvitseeko monivuotiselle kunnolliselle kanta-asiakkaalle vittuilla tuolla tavalla? Enhän minäkään saa korkoa pääomalleni, jos maksan laskun päivän ennen eräpäivää???

Eiköhän tuo ole aivan maanlaajuinen tilanne, oli kyseessä mikä tahansa firma, mikä tahansa toimiala. Eräpäivähän tarkoittaa sitä että siihen asti on maksuaikaa, sen jälkeen lähtee aina viivästysmaksut liikkeelle. Huomaat kyllä että näin toimitaan myös kaikkien muiden operaattorien puolella.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Rocco
Eiköhän tuo ole aivan maanlaajuinen tilanne, oli kyseessä mikä tahansa firma, mikä tahansa toimiala. Eräpäivähän tarkoittaa sitä että siihen asti on maksuaikaa, sen jälkeen lähtee aina viivästysmaksut liikkeelle. Huomaat kyllä että näin toimitaan myös kaikkien muiden operaattorien puolella.

Niinpä niin, yksi liiketalouden perusasioista on että laskut maksetaan ajallaan. Jos ei makseta, niin sitten tulee viivästyskorkoa ja muuta mukavaa.

Näin toimii yritysmaailma ja niin sen kuuluukin toimia. Ja kuten Rocco tuossa kirjoittaa, niin eräpäivä tarkoittaa todella sitä viimeistä päivää jolloin laskun voi maksaa/ se pitää maksaa.

Ei ole sinänsä järkevää maksajan kannalta maksaa laskua vaikka viikkoa etukäteen, siitä ei todellakann saa korkoa.

Jos haluat välttää korot sun muut, maksa aina laskut eräpäivänä. No kohta joku sanoo että se on hankalaa sun muuta.

No laitetaan laskut nettipankissa jonoon ja asian voi unohtaa. Kun olen nyt näin tehnyt muutaman vuoden, niin eipä ole jäänyt yhtään laskua edes ns epähuomiossa maksamatta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se taajuus, tajuutsä?

Tämä viesti voisi yhtä hyvin olla vitutusketjun puolella kun hölmönä menin yrittämään liittymän vaihtoa paikalliseen puhelinyhtiöön, siinä lopulta kuitenkaan onnistumatta. Radiolinja oli tarkoitus vaihtaa DNA:han, mutta eipäs se niin yksinkertaista ole kuin luulisi.

Saatana sentään kun meikäläinen lyö "aatamin aikaisen" luurini pöytään, niin rouva tiskin takana totesi jo paperit tehtyään että kuuleppa kun pitäisi olla KAKSITAAJUUSPUHELIN. Mutta kun minullapa on taajuuksia kännyssäni vain yksi. Joten olisi pitänyt samalla vaihtaa myös koko hemmetin kapula, jotta olisi voinut vaihtaa operaattoria.

Radiolinjahan mainosti aikanaan sitä Aina-liittymää jossa hinta on aina ja kaikkiin liittymiin tasan sama. Siinäkin meitsi meni tyhmänä vipuun kun kävi jälkeenpäin ilmi että kaksitaajuus olisi silloinkin pitänyt olla. Tosin jälkeenpäin RL ilmoitti että Aina-hinnoittelu alkaa koskemaan myös yksitaajuuskännyjä.

Pitäkää tunkinne prkl...!!
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Numero vaihtoon??

Itselläni on Sonera ja eniten v*****aa tuo Soneran tapa hoitaa asiakkaat: hinnat pilvissä ja joka väliin on tehtävä jonkinmoinen etusopimus, jonka avaus maksaa taas jotakin ja tuo minuuttihinnan yhden tai kaksi senttiä alaspäin. Sitten jonkin kirjallisuuden päivän tms. takia saa lähetellä viestiä 0,10€ kipale ja yllätys, koskee vain tiettyjä asiakkaita... Jos on varaa antaa joitakin etupäiviä, eikö voisi suoraan tiputtaa perushintaa ja unohtaa nuo turhat hössötykset.

Tältä pohjalta ajattelin siirtyä Cubioon. Tiukka hinta eikä ihmeellisiä sopimuksia tehtävänä. Sitä paitsi nuo Tolppa-jutut on aika syvältä.

Jos jotakuta epäilyttää, käykää , liittymälaskurilla. Siitähän sitä sitten näkee kannattaako Saksasta sotakorvauksien verran ilmaa ostanutta firmaa väkisin tukea vai tulisiko jotenkin muuten halvemmaksi.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Vaihdoin juuri useamman vuoden palvelleen entisen Telian city-liittymän (nyk. DNA) Saunalahden Tasahintaan. Liittymänvaihtoa edelsi tietenkin tiukka laskentasessio, jossa sain city-liittymäni puheluiden keskihinnaksi viimeisimmältä laskutusjaksolta 15.99 centtiä minuutilta. Saunalahdella minuuttitaksa on tasaisesti 14 centtiä. Puheluita oli kertynyt kaikkiaan 285 minuuttia, jolloin tuo 2 centin erotus tarkoittaa 5.70 euron säästöä kuukausitasolla.

Myös perusmaksu aleni 8.390 eurosta 4 euroon, joten säästöä 4.390 euroa/kk.

Kun tekstiviestit on hinnoiteltu käytännössä samalle tasolle, niin laskennallinen kuukausisäästö on 10.09 euroa joka tekee vuodessa 121.08 euroa (n. 720 markkaa). Alkoholiverotuksen laskiessa tuolla rahalla saa arvioni mukaan noin 12 pulloa kossua eli yhden ylimääräisen kossun joka kuukausi!!!

...ehkä olisi kannattanut pitää vanha liittymä.
 

Rocco

Jäsen
Re: Numero vaihtoon??

Viestin lähetti Kiekkojuristi
Itselläni on Sonera ja eniten v*****aa tuo Soneran tapa hoitaa asiakkaat: hinnat pilvissä ja joka väliin on tehtävä jonkinmoinen etusopimus, jonka avaus maksaa taas jotakin ja tuo minuuttihinnan yhden tai kaksi senttiä alaspäin. Sitten jonkin kirjallisuuden päivän tms. takia saa lähetellä viestiä 0,10€ kipale ja yllätys, koskee vain tiettyjä asiakkaita... Jos on varaa antaa joitakin etupäiviä, eikö voisi suoraan tiputtaa perushintaa ja unohtaa nuo turhat hössötykset.


Sonera on Euroopan kolmanneksi halvin operaattori EU:n viimeisimmän tutkimuksen mukaisesti. Ja kun halvimmat hinnat ovat Islannissa niin ei liene vaikea laskea kuinka monta Soneraa halvempaa operaattoria löytyy. Islannissa on pakko olla ainakin yksi, ehkä kaksi ja se toinen on ehkä sitten joku muu kuin Sonera tai se Islantilainen Euroopan halvin operaattori. Muutenkin Suomessa on Euroopan toiseksi halvimmat puhelut juuri Islannin jälkeen niin on se aika kummallista että täällä valitetaan puheluita kalliiksi. Menkää lomalle jonnekin ja tutustukaa niihin hintoihin ja yllättäen ei Suomi olekaan kallis maa.

Ai niin, tuon Etusopimuksen saat tehtyä ilmaiseksi vaikka puhelinsoitolla. Ihmiset valittavat kun nykyiset asiakkaat ei saa mitään etuja vaan kaikki menee uusille asiakkaille. No siinähän on juuri luettelemanasi etuja vaikka kuinka paljon. Ottaisit hieman selvää ennenkuin alat moisia väitteitä latelemaan. Halpoja teemapäiviä, pidemmissä puheluissa alennuksia yms...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Katselen jonkun kivan tarjouksen ja todennäköisesti vaihdan. Saunalahti on ollut mainkosissa vakuuttavan halpa, tosin en ole puolta minuuttia pitempään mihinkään mainokseen perehtynyt joten vielä on vaikea sanoa. Saunalahti saa plussia siitä että se kai toimii Soneran verkossa. Nyt on hienoa kun tarjoukset ekaa kertaa ovat todelliset.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Eipä ole ollut aiemminkaan kovin suurta tarvetta vaihtaa liittymää eikä ole nytkään. Sitä paitsi, kaiken maailman tarjousten ja kylkiäisten perässä juokseminen vain vie hyvää aikaa, jonka senkin voi käyttää paremmin Jatkoajassa tai irkissä.

Monilla näyttää olevan Surinan kanssa olleen jos minkänäköisiä ongelmia. Mulla ei ole syytä valittaa, koskaan ei ole ollut mitään ongelmia ja koko tämän kesän olen jälleen nauttinut 5 sentin hintaisista tekstareista. Noulaiffeillahan ei paljon yli 10 kaveria ole..
 

Kiekkojuristi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Numero vaihtoon??

Viestin lähetti Rocco
Sonera on Euroopan kolmanneksi halvin operaattori EU:n viimeisimmän tutkimuksen mukaisesti.

Just joo. Vertailepas niitä puhelinhintoja edes hieman. Perusmaksut Sonera 8,17€ Cubio, johon vaihdoin juuri 3€. Sonerasta Soneraan 0,17€, Cubiosta Cubioon 0,12€, muut puhelinliittymät Sonera 0,21€ arkisin ja Cubio 0,12€(kiinteä) tai 0,16€ (gsm). Tekstiviestit sonerasta soneraan 0,13€, Cubiosta Cubioon 0,06€.

Ai niin, tuon Etusopimuksen saat tehtyä ilmaiseksi vaikka puhelinsoitolla. Ihmiset valittavat kun nykyiset asiakkaat ei saa mitään etuja vaan kaikki menee uusille asiakkaille. No siinähän on juuri luettelemanasi etuja vaikka kuinka paljon. Ottaisit hieman selvää ennenkuin alat moisia väitteitä latelemaan. Halpoja teemapäiviä, pidemmissä puheluissa alennuksia yms...

Mutta kun mua ei kiinnosta tehdä mitään etusopimuksia. Mua ei kiinnosta tarkkailla postia ja mainoksia, että milloin pitää soittaa ja minne, jotta saa sentin halvemmat puhelut. Haluan ainoastaan operaattorin, jonka kanssa riittää yksi allekirjoitus ja tiedän, että nyt on hyvät hinnat. Ei mitään vedätystä tai kikkailua tyyliin joka toinen viikonloppu sonerasta soneraan puhelut -50 % soitettaessa klo 15-16.15.

Kuluttajille mainitsemasi sopimus voi olla ilmainen, mutta kun vastaan firman mm. puhelinliittymistä, ei yritys saa tuota ilmaiseksi , vaan yrityssopimus on maksullinen 8,21 € / liittymä. Laskutuksen ja liittymien perusteella saa Soneralta alennusta, mutta ne ovat pienelle yritykselle niin onnettomia, että ottaa päähän kun viitsivät edes mainita moisia.

Että olen kyllä tarkistellut, ei pelkoa...
 

mac_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hautajaiset Kouvolassa 9.3.2006
Terraflex vastaus huutoon

Markkinoiden halvin liitymä tekee tuloaan avajaispäivä ihan just hinnat on siedettävän halvat eli 4Ekii kk maksu ja puhelut 12.9centtiä ja tekstiviestit 7.9 centtiä/kpl eli tämmöinen on tulossa. Toimii soneran verkossa joten pitäisi toimia.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Re: Terraflex vastaus huutoon

Viestin lähetti mac_j
Markkinoiden halvin liitymä tekee tuloaan avajaispäivä ihan just hinnat on siedettävän halvat eli 4Ekii kk maksu ja puhelut 12.9centtiä ja tekstiviestit 7.9 centtiä/kpl eli tämmöinen on tulossa. Toimii soneran verkossa joten pitäisi toimia.

Jep, markkinoiden halvin on. Tätä itse ajattelin, mutta hiukan häiritsee nuo todella kapisen näköiset sivut ( www.terraflexeurope.net ), ihan kuin olisi jonkun pomon yläasteikäinen poika pistetty asialle. Ok, vasta tulossa markkinoille, mutta kai sitä silti voisi sivut avatessaan katsoa, että kielioppi on kunnossa ja sivuilla on oleellinen sisältö helposti löydettävissä. Esim. en nopealla selailulla löytänyt linkkiä minkä takaa tilata paria nappia painauttamalla itselleen liittymän numeroa vaihtamatta.
 

Rocco

Jäsen
Re: Re: Re: Numero vaihtoon??

Viestin lähetti Kiekkojuristi
Just joo. Vertailepas niitä puhelinhintoja edes hieman. Perusmaksut Sonera 8,17€ Cubio, johon vaihdoin juuri 3€. Sonerasta Soneraan 0,17€, Cubiosta Cubioon 0,12€, muut puhelinliittymät Sonera 0,21€ arkisin ja Cubio 0,12€(kiinteä) tai 0,16€ (gsm). Tekstiviestit sonerasta soneraan 0,13€, Cubiosta Cubioon 0,06€.

Mä en tiedä mistä olet löytänyt tuollaisen kuukausimaksun, itse maksan 3,50€. Kallein liittymän kuukausimaksu on datakäyttöön tarkoitetusta Control-liittymästä 6,72€. Tavallisissa liittymissä ei missään löydy yli 4€ kuukausimaksuja. Ja kiva soitella Cubiosta Cubioon halvalla kun taitaa Cubiolla olla liittymiä ehkä muutamia tuhansia. Soneran liittymiä on pari miljoonaa joten reilusti yli puolet minun puheluista on halvempia verkonsisäisiä. Cubiolla hakvalla soitat ehkä yhteen liittymään tuhannesta. No saatpahan ainakin sen halvemmalla. Muista 999:sta sitten maksat mitä maksat. Tietysti jos olen yrittäjä niin vaihtamalla liittymäsi Cubioon ehkä säästät kun soitat firman sisäisiä mutta voisin myös olettaa että yrityksestäsi soitellaan muualle kuin toisiin firman numeroihin. Ja varmasti aika paljonkin.

Viestin lähetti Kiekkojuristi

Mutta kun mua ei kiinnosta tehdä mitään etusopimuksia. Mua ei kiinnosta tarkkailla postia ja mainoksia, että milloin pitää soittaa ja minne, jotta saa sentin halvemmat puhelut. Haluan ainoastaan operaattorin, jonka kanssa riittää yksi allekirjoitus ja tiedän, että nyt on hyvät hinnat. Ei mitään vedätystä tai kikkailua tyyliin joka toinen viikonloppu sonerasta soneraan puhelut -50 % soitettaessa klo 15-16.15.

Yleensä kun ihmiset valittavat ettei nykyiset asiakkaat saa mitään etuja, niin jos joskus annetaan viikonloppuisin halvemmalla puheluita nykyisille asiakkaille niin onko se paha asia? Mun mielestä ei. Jollei moisesta tarjouksesta tiedä mitään ja silti soittelee niin ei varmasti haittaa jos laskulla on joskus hieman hyvitystäkin, vaikkapa itsensä tietämättä. Mua ainakaan ei haittaa ollenkaan.

Viestin lähetti Kiekkojuristi


Kuluttajille mainitsemasi sopimus voi olla ilmainen, mutta kun vastaan firman mm. puhelinliittymistä, ei yritys saa tuota ilmaiseksi , vaan yrityssopimus on maksullinen 8,21 € / liittymä. Laskutuksen ja liittymien perusteella saa Soneralta alennusta, mutta ne ovat pienelle yritykselle niin onnettomia, että ottaa päähän kun viitsivät edes mainita moisia.

Että olen kyllä tarkistellut, ei pelkoa...

Olet varmasti sitten myös tarkistanut että Soneralla on pienyrityksille palvelu nimeltä Yrittäjäsopimus. Tekeminen ei maksa mitään, saat pitää haluamasi liittymätyypit ja niiden edut ja hinnat, ja saat myös alennuksia liittymien määrien ja laskutuksen perusteella.
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Rocco: Cubio toimii Radiolinjan verkossa. Soitot ja tekstiviestit maksavat saman verran Cubiosta Radiolinjaan kuin Cubiosta toiseen.

Myöskin soitot ja tekstarit Cubiosta esim. mainittuun Soneraan ovat halvempia kuin Sonerasta toiseen. Kannattaa vertailla niitä hintoja.

Ja millä perusteella tuo mainittu Terraflex on halvempi kuin esim. Cubio, kun sekä soitot että tekstarit näyttävät olevan kalliimpia? Ihme touhulta vaikuttaa myös tuon verkostomarkkinoinnin sotkeminen operaattorina toimimiseen, kuten niiltä (Terraflexin) alkeellisilta nettisivuilta käy ilmi..

* * *
shadowplay
 

JanJ

Jäsen
Re: Numero vaihtoon??

Viestin lähetti Kiekkojuristi
Siitähän sitä sitten näkee kannattaako Saksasta sotakorvauksien verran ilmaa ostanutta firmaa väkisin tukea vai tulisiko jotenkin muuten halvemmaksi.
Niin, ainahan voi kantaa rahat ryssille (cubio). Okei okei, firma on rekisteröity Luxemburgiin. Mutta sen omistaa pääasiassa Nevatel, ja sitten muita ryssätahoja.

Porukkaa Cubiolla on duunissa 25, joista ryssiä puolet vai olikohan vähän yli. Asiakaspalvelussa vastaa usein eräs Irina jonka suomenkieli on mielenkiintoista.

En vihaa ryssiä, mutta en ostaisi niiltä ikinä mitään.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Shadowplay
Ja millä perusteella tuo mainittu Terraflex on halvempi kuin esim. Cubio, kun sekä soitot että tekstarit näyttävät olevan kalliimpia? Ihme touhulta vaikuttaa myös tuon verkostomarkkinoinnin sotkeminen operaattorina toimimiseen, kuten niiltä (Terraflexin) alkeellisilta nettisivuilta käy ilmi..

No riippuu ihan miten liittymäänsä käyttää. Cubiolla on (yllättäen) halvat hinnat Cubio - Cubio ja Cubio - Radiolinja -välillä, mutta muihin liittymiin sitten onkin kalliimpaa. Omat laskut on tehty aika pitkälti nykyisestä Sonerasta toisiin Soneran liittymiin, joten siinä mielessä itselle Terraflex olisi tällä hetkellä markkinoiden halvin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Terraflex

Ihmiset, en itse ainakaan suosittelisi Terraflexiä - ainakaan ennen kuin saavat bisneksen oikeasti pyörimään Suomessa. Näistä verkostomarkkinointifirmoista (tai niiden moraalista tms) en halua tähän keskustelua, mutta niiden toimivuudesta ei ole minkäänlaista takuuta olemassa ja jos jotain häikkää syntyy, korvausprosessit ovat monesti pitkiä ja hankalia.

Jos taas saavat oikeasti bisneksen pyörimään Suomessa, en näe syytä, miksen itse voisi ottaa esim Terraflexin/PGOnen liittymää, mutta odottakaa sen verran, että jollakin on oikeasti kokemuksia näistä liittymistä.

Itse pistin juuri Cubiolle hakemuksen netissä, Sonera Privat Duo vaihtuu lähiaikoina Cubio 2:een. Cubiosta olen kuullut vain positiivista kommenttia, mutta toisaalta montaa Cubion asiakasta en tunne.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Juuh, emäntä sai tuossa pari päivää sitten laskun, jossa oli hänen oman liittymänsä lisäksi lasku 2 kk ajalta liittymästä, jota hän ei ole avannut. Operaattori on siis nimeltä mainitsematon kolmen kirjaimen yhdistelmä, joka toimii omassa verkossaan. No ei tässä vielä mitään, mutta luonnollisesti tuollaisissa tilanteissa otetaan yhteyttä asiakaspalveluun. Edellä mainittu avovaimoni pyrki muodostamaan yhteyttä yritykseen - tosin ensimmäiset 90 minuuttia vaatimattomalla menestyksellä, ellei menestykseksi lasketa suomalaisen iskelmän ja Ricky Martinin kuuntelua gsm:n välityksellä. Loppujen lopuksi yrmeä naisääni vastasi, että olet juuri soittanut väärään numeroon, ja että miksi et ottanut yhteyttä numeroon, joissa neuvotaan laskuongelmissa. Pienen suostuttelun jälkeen tämä "asiakaspalvelija" suostui yhdistämään puhelun oikeaan paikkaan. Tällä kertaa nauhoittamaton ihmisääni saatiin puhelimen päähän niinkin nopeasti kuin 20 minuutin kuluttua. Asialle ei tosin voitu sillä hetkellä tehdä mitään toistaiseksi tuntemattomasta syystä, mutta tämä kuulemma asiallinen miesääni lupasi ystävällisesti ottaa "hetken kuluttua" yhteyttä. Tätä kirjoitettaessa on kulunut noin 24 tuntia viimeisimmästä puhelusta, ja tämä edellä mainittu hetki ei ole vielä koittanut. Tänään koitin soittaa kumpaankin noista yllä mainituista "asiakaspalvelu"numeroista kysyäkseni DNA:n asiakaspalvelupäällikön numeroa, mutta kyllästyin jo 15 minuutin jälkeen. Sitä minä vaan ihmettelen, että kenen kanssa olen sen puhelusopimuksen aikoinaan tehnyt. Paperissa lukee, että "palveluntarjoaja", mutta se lienee jokin tuntemattomaksi jäänyt instanssi.

Prkl sanon minä, oli liittymänvaihtorumba käynnissä tai ei, niin kyllä minä oletan asiakaspalvelua edes sellaisessa ajassa, että nämä nykytekniikalla varustettujen puhelimien akut kestäisivät edes yhden asiakaspalvelupuhelun ilman lataamista.

Niin, sanomattakin on selvää, että operaattori vaihtuu ensi tilassa. Mihin, se on vielä avoinna. Esimerkiksi Soneran asiakaspalvelunumero vastasi liittymänvaihtorumbasta huolimatta noin viiden sekunnin odottelun jälkeen.

Tästä Terraflexistä sanoisin sen verran, että miksei. Kyseessä on kuitenkin markkinoiden halvimmat puhelut, Soneran verkko ja sillee. Konsepti on sitä paitsi niin uusi, että jos tässä vaiheessa lähtisi mukaan, niin noihin verkostomarkkinoijien lupailemiin palkkioihin voisi todella päästä, jos on ensimmäisenä mukana. Tämä siis sillä edellytyksellä, että homma alkaa todella toimia jossain vaiheessa. Jos ei ala toimia, niin tokkopa siinä mitään menettääkään. Jos puhelut ei toimi, voi vaihtaa liittymää. Kun ei sitoudu mihinkään maksuihin, niin mikäs siinä. Yleensähän verkostomyynti tarvitsee jonkun alkupanoksen.

Asiakaspalvelua tuolta puljulta tuskin saa ainakaan alkuvaiheessa, paitsi jos osaa ruotsia ja haluaa soitella Ruotsiin sitä saadakseen. Sähköpostiosoitettakaan en ihan heti löytänyt. Vähän nyrkkipajan oloinenhan tuo firma on, mutta mutta...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En tiedä, onko tässä yhtään mitään perää, mutta Terraflex on ilmeisesti Ruotsissa vaikeuksissa, kun ei ole maksanut verkostomyyjille kaikkia provisioita. Kuulin vain tällaisen huhun toisaalla, en todellakaan tiedä paikkansapitävyydestä.

Ja palatakseni tuohon operaattoriin, joka muodostuu kolmesta kirjaimesta, joista ensimmäinen on aakkosten neljäs kirjain. Kyseinen operaattori on laskuttanut todella monelta tutultani "yritysliittymästä", jota ei ole ollut olemassakaan. On se aina korjattu, kun jotenkin ihmeessä on päässyt asiakaspalveluun läpi, mutta...

Itselläni oli aikanaan kyseisen operaattorin liittymä vain ja ainoastaan yli-innokkaan kauppiaan ansiosta - tarjosi lähemmäs tuhannen mummon tarvikepakettia ja tms roinaa, ensimmäiset 6 kk ilman kuukausimaksua ja paketin saa kuuden kuukauden päästä, jos liittymä on vielä auki... no olihan se auki sen 6 kk ja pari päivää päälle. Mutta sitä irtisanoessa jonotin tuonne asiakaspalveluun kolme kertaa tunnin verran pääsemättä läpi. Sitten lähetin vihaisen sähköpostin ja siihen vastattiin kolmen (!) vuorokauden kuluttua... että se siitä operaattorista.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vastaus alkuperäiseen kysymykeen: ilman muuta vaihdan heti, jos on tarve. Tällä hetkellä ei ole, koska voin aidosti sanoa, että on halvat puhelut. En nimittäin ole maksanut senttiäkään yhdeksään kuukauteen omasta ja vaimon kännystä. Ei kuukausimaksuja ja kumpaankin tuo Telian viime syksyn 10 e:n maksuton raja. Kai nekin puhelut on joku maksanut, kiitos niille.

Mutta ensi keväänä, kun tämä tarjous päättyy, katsotaan sen hetkinen kampanja ja keukeukeu. Jos numero pysyy samana, en voi ymmärtää miksi niin ei kannattaisi tehdä.

Pari kertaa on tultu kadulla tarjoamaan "edullisempaa" liittymää ja olenkin kysäissyt, että paljonko he maksaisivat meikäläiselle kuukausimaksua. Ei ole vielä tärpännyt...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös