Luu2:selta yksi JA:n historian parhaista kirjoituksista, olen oikeastaan melkein joka asiasta samaa mieltä. Tosin ottaisin itsekin ehkä Hagmanin Hentusen tilalle, tosin niinkuin monta kertaa on nähty, Hakki tarvitsee hyökkäävän roolin ollakseen parhaimmillaan. Sentteriosaston kapeudesta esitän myös hivenen eriävän mielipiteen, onhan siellä mm. mainitsemasi Filppula-Pirjetä parivaljakko, ja lisäksi mm. Santalan Tommi. Puolustuksessa jättäisin Bergin pois pelaavasta kokoonpanosta ja ottaisin Lydmanin tilalle. Berg, Karalahti ja Niinimaa ratkaisevat tulevan kauden näytöillään viimeisen paikan. Maalivahtiosastolla meillä ei ole hädän päivää, ainakin neljä maalivahtia voivat ottaa vastuuvahdin paikan (Kipper, Lehtonen, Niittymäki, Toskala). Noronen, Markkanen, Toivonen, Bäckström, Norrena ja Ahonen mahtuisivat monen muun olympiamaan maalivahtiosastoon heittämällä, mutta Suomen joukkueeseen en usko heillä olevan mahdollisuuksia.
Itse rakentaisin joukkueen näillä näkymin näin:
Lehtinen-S.Koivu-Selänne
T.Ruutu-O.Jokinen-Peltonen
S.Kapanen-N.Kapanen-Hagman
Nieminen-M.Koivu-J.Ruutu
(Hentunen)
Timonen-Numminen
Salo-Lydman
Pitkänen-Väänänen
(Berg/Niinimaa/Karalahti)
Kiprusoff
Lehtonen
Niittymäki
Ensi kaudesta tulee äärimmäisen mielenkiintoinen, ja toivon sydämestäni että mm. Jussi Jokinen, Valtteri Filppula ja Antti Miettinen tekevät läpimurtonsa ja nousevat koputtelemaan Torinon portteja. Lauri Tukonen ja Petteri Nokelainen ovat myös mielenkiintoisia nimiä, mutta heidän aikansa lienee vasta kaudella 06-07.
Kuten olen jo ennenkin todennut, Suomella on Torinossa kautta-aikojen kovin joukkueensa. On valmennusjohdon vika, mikäli joukkue tippuu puolivälierissä. Ramin johdolla oltaisiin finaalissa.