Perjantaina Tepsillä vieraspeli Kouvolassa. KooKoo:n valmentaja Jussi Ahokas on ollut monet vuodet jkl:n valmennushommissa ja nyt toinen kausi Liigassa. Raipella tavallaan myös toinen kausi päävalmentajana ja takana myös jkl:n projekteja ja lisäksi hän on ollut apuvalmentajana KHL:ssa sekä MM-kisoissa. Hieman siis kokemusetu Helmisellä suhteessa Ahokkaaseen nähden. KooKoo:n joukkue on rakennettu pienellä budjetilla ja muutenkin toiminta on paljon pienemmässä mittakaavassa kuin mitä TPS:n toiminta on. Vedonlyöntikerroin pitäisi olla pienempi Tepsille kuin mitä se on KooKoo:lla. Mutta kumpi siellä Kouvolassa pystyy pelaamaan parempaa joukkuepeliä ja miksi? Nähtäväksi jää muuta luulen, että kotijoukkue perjantaina Kouvolassa vie ja yksi suurin tekijä on valmennuksen tasoero.
Ahokas on yhden kauden jo vetäny tolla joukkueella. Tai runko jossain määrin kasassa. Toki viimekausi oli jo menestys KooKoolle. Tosin KooKoon viimekauden ekan yhdeksän pelin saldo:
V:2
JV:2
JH:1
H:4
Pisteet: 11
PK/A :1.22
Tepsillä tällä hetkellä
V:2
JV:2
JH:1
H:4
Pisteet: 11
PK/A :1.22
Hauska, että täsmälleen samat statsit yhdeksän ottelun jälkeen.
KooKoo:
Lähtijöitä 13. (2019 14)
Tulijoita 9. (2019 10)
Valmennus sama (2019 valmennus muuttui)
TPS:
Lähtijöitä 15
Tulijoita: 14
Valmennus eri.
Tulijoista puuttuu omien junnujen nosto.
Tämän lisäksi Jussi Ahokkaalla
Liiga päävalmennus kausia: 1
Junnujoukkueiden päävalmennus kausia: 9
UXX Maajoukkue päävalmennus kausia: 7
U18 mestaruus
U20 mestaruus
Raimo Helmisellä
UXX Maajoukkue päävalmennus kausia: 2
Liiga päävalmennus kausia: 1
Mä en nää, miten Helmisellä on kokemusetu. Voisi olla kokemusetu, jos olisi apuvalmentajana. Kyllä Ahokas mun mielestä pieksee päävalmentaja statistiikalla Helmisen 10-0. Sekä on ottanut isoja voittoja junnuissa päävalmentajana. Vaikkakin turnausvoittoja. En nyt tiedä, miten Bluesin junnuissa on mennyt.