Kun tässä nyt näköjään Kukkosesta ja siitä mikä hänen panoksensa voisi olla, mikäli hän Kärppien organisaatiossa tulevaisuudessa vaikuttaisi keskustellaan, niin itse kyllä näkisin tuollaisessa liikkeessä hyviäkin puolia.
Mitä olen Kukkosen julkisia esiintymisiä seurannut, niin hän on taitava ja fiksu puhuja ja esiintyjä. Lisäksi hänellä on pitkästi kokemusta käytännön johtajuudesta ja siitä mitä termit kilpailu ja vaatimustaso tarkoittavat käytännössä ja miten niitä vaalitaan. Kärpissä on nähdäkseni tällä hetkellä tuolla julkisen esiintymisen saralla vajetta. Toki nykyinen päävalmentaja Marjamäki on niinikään hyvä esiintyjä, mutta sen verran keskeisessä roolissa seuratoiminnassa on viestintä ja verkostoituminen ympäriinsä niin kannattajien kuin muidenkin sidosryhmien suuntaan, että Kukkosella voisi hyvinkin olla tuollaisella osa-alueella annettavaa.
Aiempaa kokemusta seurajohtamisesta Kukkosella ei toki ole eikä käsittääkseni mitään urheilujohtajan koulutustakaan, että mihinkään urheilujohtajaksi en häntä olisi tässä vaiheessa sijoittamassa. Ylipäätään olen sitä mieltä, että kun Kärppiin hankitaan osaamista, niin sen ei todellakaan tarvi olla ns. Kärppätaustaista vaan ulkopuolinen osaajakin voi intohimollaan, ammattitaidollaan ja kokemuksellaan olla tärkeä palanen organisaatiota ja aidosti välittää yhteisöstä, jossa työskentelee samalla tuoden ajatuksia mukaan laatikon ulkopuolelta. Siihen ei tarvita mitään aiempaa taustaa pelaajana Kärpissä. Siltikään ei se aiempi tausta Kärpissä välttämättä pelkkä rasite ole.