Aholle kenkää!

  • 126 305
  • 454
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Lisäksi sopimus saattaa olla Jykälle itselleen ammatillinen itsari, sillä ottajat saattaa olla vähissä, kun tässä kolme vuotta paarustaa polvia myöden paskassa suurimpana meriittinä runkosarjan 6. sija....

Runkosarjan 6.sija on Bluesin pelaajabudjetilla varsin kova suoritus.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Tämä on totta. Mutta mun mielestä oli kyllä maailmanluokan virhe tehdä Aholle jatkosoppari... Ei vaan toimi. Lisäksi sopimus saattaa olla Jykälle itselleen ammatillinen itsari, sillä ottajat saattaa olla vähissä, kun tässä kolme vuotta paarustaa polvia myöden paskassa suurimpana meriittinä runkosarjan 6. sija....

Runkosarjan 6.sija on Bluesin pelaajabudjetilla varsin kova suoritus.
@Pavlovin Koira osui täysin nappiin analyysissään. Ottaisin tähän vertailukohteeksi Kari Jalosen uran HIFK:n peräsimessä, vaikka HIFK:n budjetti onkin isompi:
08-09 sääleissä ulos Tepsiä vastaan otteluin 0-2
09-10 puolivälierissä pihalle Kerhoa vastaan otteluin 2-4
10-11 mestaruus Bluesia vastaan otteluin 0-4

Toisin sanoen: annetaan Ahon rauhassa hoitaa työnsä loppuun niin tulosta syntyy ennen pitkää.
 

sininen haamu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Antakaa nyt hyvät ihmiset aikaa tällekin joukkueelle. Viime vuonna 18 pelin jälkeen pisteitä oli 20. 20 pelin jälkeen pisteitä oli 20. Tämä vuosi menee pisteiden valossa aika samaa rataa. Viime vuonna maajoukkuetauon jälkeen ensimmäinen peli hävittiin uneliaan esityksen jälkeen (oliko Lukolle?). Pelit 20-30 menivät sitten siten, että voitiin alkaa haaveilemaan muustakin kuin pitkästä kesälomasta.

Vaihtuvuutta oli liikaa eri syistä. Mm. siksi, että sopimuspelaajat, joilla oli optiot, saivat huomattavasti rahakkaammat tarjoukset KHL:sta ja SHL:sta. Lienee liigassa arkipäivää, joukkueesta riippumatta.

Nyt alkaa olla melkein se kokoonpano, jolla Aho haluaa pelata (pl. Makkonen). Malttakaahan nyt. Jos jouluun mennessä ei suunta muutu, niin silloin pitää miettiä mitä tehdä. Minusta vaikka koko kausi menisi vihkoon, niin Ahoa ei kannata kenkiä mihinkään. Projekti on kesken.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
En missään tapauksessa ole Ahon kenkimisen kannalla, mutta nähtäväksi jää oliko tuo ensikauden jatko viisas liike. Jokatapauksessa sen ymmärtää jokainen, että koutsin monottaminen kesken kauden on iso riski ja juuri nyt Bluesille taloudellisesti liian raskas juttu...
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minusta se jatkosoppari ensi kaudelle oli juurikin viisas liike. Sopimustilannetta katsoessa näyttäisi siltä, että joukkueen runkopelaajien osalta vaihtuvuus tulee ensi kaudelle olemaan pienempi kuin tälle kaudelle. Muutama täsmähankinta ja ensi kaudesta se Ahon pääkausi jossa tähtäin mitalipeleissä (jotka olivat viime kaudellakin kiinni siitä että puolivälierien Game 4:ssa olisi kestetty ottelun viimeinen minuutti). Toinen juttu on se, että mikäli päävalmentajaksi halutaan täälläkin puheissa ollut Tero Lehterä ei häntä suoraan A-junnuista voi siihen nostaa vaan tarvitaan liigakokokemusta. Ensi kaudesta alkaen Marjamäki -tyylinen 1+2 soppari, joka sisältää ensimmäisen kauden apuvalmentajana ja kaksi seuraavaa päävalkkuna.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mun mielestä on täysin selvää, että Aholla mennään sopimus loppuun. Ensi kaudelle kakkoseksi olisi hyvä nostaa esim. Lehterän Tero, mikäli miehestä aiotaan jossain vaiheessa päävalmentaja leipoa.

Ahon pelitapa vaatii pelaajilta luottoa ja sitoutumista. Kuten viime vuonna nähtiin, kesti todella kauan ennenkuin se tapahtui, eikä ole mitään syytä epäillä, etteikö nyt kestäisi vieläkin kauemmin sillä joukkue meni niin suurilta osin uusiksi kesällä. Mikäli kurssi ei käänny jouluun mennessä, voidaan tälle kaudelle heitellä hyvästit. Ässien mestaruuden kaltaisia tuhkimotarinoita kun ei ihan tosta vaan tehdä. Mutta jopa tässä tapauksessa en hätäilisi vaan antaisin Ahon jatkaa sopparinsa loppuun. Jos ensi kaudellakin kontattaisiin samalla tavalla, olisi vaihto perusteltu ja valmiina olisi esim. Lehterä (joka ei tällä hetkellä ole todellakaan valmis liigavalmentajaksi).

Mutta, toivottavasti tälle keskustelulle nauretaan taas kuukauden päästä.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Joo näinhän se menee ku tossa ollaan jo monta kertaa toistettu et ei auta potkia ketää mihinkään. Jotenkin se vaan joka ikisen matsin jälkeen yllättää miten paljon se alkaa ottamaan pattiin ku joukkue näyttää kentällä joltain D-junnuilta verrattuna joukkueisiin jotka oikeesti pelaa sitä kiekkoa. Vaikka se kaunis ajatus tosiaan on et rämmitään nyt ja aina tulee se ens kausi. Mut sit sitä tosiaan aina pelin jälkee pää meinaa räjähtää ja tulee jotain tyhmää oksennettua tänne Jatkoaikaan, uskon että moni voi samaistua.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mua ei juurikaan edes lohduttaisi mestaruus kolmen vuoden päästä, mikäli sitä edeltää liki 200 runkosarjamatsia pelillistä sontaa. Mulle on useampi Jokereiden fani todennut, että Summasen kausi heillä oli silkkaa kärsimystä, vaikka lopuksi kannua nostelivatkin. Kukaan ei jaksa katsoa 1-0, 0-1 tai 0-0 matseja vuodesta toiseen. Tapella tai taklata ei saa, ylivoimakuvioita ei ole ja maalimäärä/ottelu on max. kaksi. Ihan vitun sama vaikka kolmen vuoden päästä tulisi kaikki maailman palkinnot, mikäli se tulee tuolla jääkiekon tappavalla nynny-kyykällä.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Mä en voi samaistua Blondien kirjoitukseen. Eilinen peli oli ekaa erää lukuunottamatta mun mielestä ihan hyvää taistelua. Blues sai jopa pitkiä pätkiä painetta pidettyä Kärppien päässä ja hyviä tilanteita tuli runsaasti. En todellakaan nähnyt mitään D-junnukiekkoa. Ja kuten täällä on todettu useaan kertaan, kyllä budjetillakin on osansa. Mua ketuttaa eniten Bluesin jatkuva jäähyily. No, okei, eilen ei enää niin usein, mutta se, että peli alkaa noin, ottaa todella pahasti pattiin!!!!

Mutsi "pääs" eilen peliin mukaan. Se käy ehkä kerran kymmenessä vuodessa. Oli aivan haltioitunut fanien kannatushoilauksista. Oli kuulemma aivan mahtavaa? Hienoo sitä onkin kuunnella! Kiitos omastakin puolestani!
 
Niin kyllähän se on vaikee voittaa pelejä kun Blues ei tee ylivoimamaaleja ja jokaisella alivoimalla tai siirretyn rangaistuksen aikana soi omissa. Eilen näissä SR-maaleissa aivan järkyttäviä mokia siellä kentällä ja todella outoa höntyilyä ilman vaadittua malttia.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Olen samaa mieltä Kuutamon kanssa siitä, että Kärppä-peli ei ollut mitään D-junnukiekkoa, vaan tilanteeseen nähden ok-taistelu. Kärpillä oli pelivire päällä, materiaali aivan eri luokkaa kuin meillä ja silti roikuimme mukana matsissa lähes loppuun saakka. Hiukan terävämmällä viimeistelyllä olisi ainakin piste ollut otettavissa, eikä silloin puhuta mistään kauheasta kurasta, mitä nähtiin muutama kotimatsi sitten.

Nappaan vielä kiinni Blöön kirjoitukseen, että surkealla pelillä (epäviihdyttävällä antikiekolla tms.) tullut mestaruus ei lämmittäisi mieltä. Minulle on aivan sama, millä tavalla se eka mestaruus tulee, kunhan se tulee pelaamalla. Kabitettimestaruus on ainoa tapa voittaa, mistä en pitäisi. Tällaista tuskin koskaan tosin tapahtuisi, joten siitä ei ole pelkoa. Mutta pointti oli se, että sitten kun meillä on se ensimmäinen mestaruus, voidaan alkaa vaatimaan mestaruutta kauniilla pelillä..

Ahon potkuihin vielä (että saan kirjoitukseni liittymään ketjun aiheeseen) sen verran, että en edelleenkään pidä potkuja vaihtoehtona, en missään vaiheessa tätä kautta enkä koko Ahon sopimuskautta. Katsotaan tämä projekti loppuun ja tehdään sitten johtopäätökset. Lehterä pitäisi ehdottomasti saada valmennusrinkiin mukaan ensi kaudella, jolloin hän saisi arvokasta oppia liigajoukkueen valmentamisesta. Samalla mahdollisuus menettää hänet toiseen liigaseuraan pienenisi.
 
Olen samaa mieltä Kuutamon kanssa siitä, että Kärppä-peli ei ollut mitään D-junnukiekkoa, vaan tilanteeseen nähden ok-taistelu. Kärpillä oli pelivire päällä, materiaali aivan eri luokkaa kuin meillä ja silti roikuimme mukana matsissa lähes loppuun saakka.
Olen kyllä täysin eri mieltä, tosin en nyt sanoisi D-junnukiekoksi, se nyt on överiä. Mutta olihan se peli aika kuraa molemmilta. Tarkilla oli 21 torjuntaa ja Hatulla VAIN 12! Minä tekisin eron siihen, että taistelu ei ole sama asia kuin laadukas pelaaminen. Kovaa taisteleva joukkue voi joskus olla ihan viihdyttäväkin, mutta pitkässä juoksussa ainakaan itse en jaksa pelkästään sellaista seurata.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Minä arvostelin peliä verrattuna vastustajaan, en yleisellä tasolla. Blues oli siis pelissä mukana ihan loppuminuutteihin asti. Tapa, millä se tapahtui on mielestäni toissijaista. Minulle merkittävää on vain voitot, ei tapa millä ne otetaan.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
No mä näin kentällä Blegin jolla ei kahessa erässä ollu käytännössä yhtään maalipaikkaa. Toki jotkut laskee jotai ripuliranteita jostai punaselta maalipaikoiksi. Mutta joo vaikka 0 maaliapikkaa ja 3 pistettä kelpais myös mulle. Mut kyl mäkin siis nään tossa aineksia mutta hyvää 60 minuuttista Blegi ei oo tainnu tällä kaudella pelata vielä kertaakaan. Paketti pitäs saada kasaan ja ne Ahon "oppimisesta kiinni"-jutut nyt sitten kuntoon jos kaikki on pelaajien vikaa, eikä mikään valmentajan. Kyl mä tykkään Blegin pelistä sillon ku se toimii, heitetään joo ne kiekot joka kerta sinne päätyyn mut ne ajotukset kuntoon et niihin myös ehitään!
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Jokos eilen nähtiin kaikkien mielestä ensimmäinen ehjä 60 minuuttinen? Eilinen ottelu osoitti mielestäni hyvin selvästi, että tämän ketjun voi unohtaa tämän kauden osalta. Aholla kausi loppuun asti ja katsotaan sitten, missä seistään. Itse veikkaan, että olemme pelanneet siinä vaiheessa ainakin pari playoff-ottelua.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jokos eilen nähtiin kaikkien mielestä ensimmäinen ehjä 60 minuuttinen? Eilinen ottelu osoitti mielestäni hyvin selvästi, että tämän ketjun voi unohtaa tämän kauden osalta. Aholla kausi loppuun asti ja katsotaan sitten, missä seistään. Itse veikkaan, että olemme pelanneet siinä vaiheessa ainakin pari playoff-ottelua.

Eilinen nyt oli pelillisesti sitä ihan samaa ripulia, mitä tässä on reilu kausi pitänyt katsoa. Vastustaja pelasi ihan samanlaista ripulia - tosin puolivaloilla. Yksilöt (erityisesti Laurikainen) ja tahtotila käänsi tuon pelin Bluesille.
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Samaa mieltä kuin Toni85!
Mietinkin, että mitä ihmettä on voinut tapahtua edellisen ja eilisen pelin välissä, että tulos on tämä. Siis viihdyttävä ja vauhdikas peli alusta loppuun. No, väliäkö sillä, toivottavasti jatkuu...
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Eilinen nyt oli pelillisesti sitä ihan samaa ripulia, mitä tässä on reilu kausi pitänyt katsoa. Vastustaja pelasi ihan samanlaista ripulia - tosin puolivaloilla. Yksilöt (erityisesti Laurikainen) ja tahtotila käänsi tuon pelin Bluesille.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mitä matsia sinä olit katsomassa? Jokainen, kenen kanssa juttelin pelin aikana ja sen jälkeen, sanoi samaa: kauden paras peli.. Joko ollaan vedetty koko kausi ihan persiilleen (joo, niin ollaan vissiin vedettykin) tai sitten peli oli oikeasti todella hyvä.. Onhan tuossa vielä paljon parannettavaakin, mutta ei siitä mitään ripulia saa väännettyä mitenkään..
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mitä matsia sinä olit katsomassa? Jokainen, kenen kanssa juttelin pelin aikana ja sen jälkeen, sanoi samaa: kauden paras peli.. Joko ollaan vedetty koko kausi ihan persiilleen (joo, niin ollaan vissiin vedettykin) tai sitten peli oli oikeasti todella hyvä.. Onhan tuossa vielä paljon parannettavaakin, mutta ei siitä mitään ripulia saa väännettyä mitenkään..

Kyllähän se ehdottomasti on niin että kun Espooseen joskus tulee ensimmäinen Kanadamalja on se otettu paskalla pelillä, peluuttamalla vääriä pelaajia ja valmentajalle on heti seuraavan päivänä annettava kenkää.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mitä matsia sinä olit katsomassa? Jokainen, kenen kanssa juttelin pelin aikana ja sen jälkeen, sanoi samaa: kauden paras peli.. Joko ollaan vedetty koko kausi ihan persiilleen (joo, niin ollaan vissiin vedettykin) tai sitten peli oli oikeasti todella hyvä.. Onhan tuossa vielä paljon parannettavaakin, mutta ei siitä mitään ripulia saa väännettyä mitenkään..
Täysin samaa mieltä. Muutenkin täytyy ihmetellä näitä "pelitapa ei vaan ole kaunista"-faneja, jotka on täällä potkimassa valmentajaa. Potkikaa niitä tahoja, jotka päättivät ennen Ahon palkkaamista, että olisi hyvä jos joukkue identifioituisi hankalan taistelevaksi joukkueeksi. Jatkumoa ajokoira-kiekolle? Aho yrittää tarjota mielestäni juuri sitä mitä tilattiin. Jos se ei saa sitä toimimaan, niin se on toinen asia, mutta esteettiset seikat ei pitäisi olla mikään syy potkuille. Ja itse nautin viime kaudella Bluesin pelitavasta enemmän kuin vuosiin. Se ei ollut kaunista, mutta ei tylsääkään tilanteiden valossa ollut.

Ja tämä ketju on muutenkin turha, koska Bluesilla ei ole varaa palkata mitään Kiva-Harria kehiin vetämään sirklaussulkeisia joukkueelle, joka on rakennettu noudattamaan toisenlaista pelitapaa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, mitä matsia sinä olit katsomassa? Jokainen, kenen kanssa juttelin pelin aikana ja sen jälkeen, sanoi samaa: kauden paras peli.. Joko ollaan vedetty koko kausi ihan persiilleen (joo, niin ollaan vissiin vedettykin) tai sitten peli oli oikeasti todella hyvä.. Onhan tuossa vielä paljon parannettavaakin, mutta ei siitä mitään ripulia saa väännettyä mitenkään..

Ripulille nyt on joskus tyypillistä, että se tulee vauhdilla ja lentää seinille, mutta kontrolliin sitä ei saa. Ja sitähän tuo eilinen oli. Tyypillistä ysäriflipperiä, joka olisi voinut pomppia kummalle tahansa - nyt sattui näin päin pomppimaan, koska Laurikainen voitti Zapolskin ja Bluesin yksilöiden tahtotaso oli Lukon vastaavaa edellä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kuten jo aiemmin sanoin, me oltiin katsomassa ihan eri matsia. Minusta Blues piti Lukon hyvin kontrollissa, teki paljon katkoja jo hyökkäysalueella ja purki kiekkoa omista fiksusti ja varmasti. Lukolla ei ollut montaa selvää maalipaikkaa kun taas meillä oli parin tolpan lisäksi muitakin mukavia maalitontteja..
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Eilinen oli juuri siinä mielessä ok, että vastustaja pysyi hyvin kurissa. Siitä on kuitenkin vaikeaa päätellä, oliko se omaa ansiota vai vastustajan huonoutta. Sen sijaa über-paska ylivoima oli taatusti omaa huonoutta. Paha sanoa, onko meillä ylivoimakuviota, sillä Blues ei päässyt edes sinisen yli. Ja se on varmasti omaa saamattomuutta.

+vastustajan kontrollissa pysyminen
+maalivahtipeli & eräät pelaajat (mm. Malmivaara!)
+voitto

-ylivoimapeli
-kaksi erää ihan vitun puuduttavaa sähellystä

Ja vaikka eilen voitettiinkin, niin olemme edelleen sijalla 13. Suunta on kyllä omastakin mielestäni ylöspäin, mutta parantamisen varaa on kyllä monella osa-alueella.

Eikä missään nimessä Ahoa kannata nyt kenkiä. Mutta varmaan kriittinen saa olla?
 
Viimeksi muokattu:
Ripulille nyt on joskus tyypillistä, että se tulee vauhdilla ja lentää seinille, mutta kontrolliin sitä ei saa. Ja sitähän tuo eilinen oli. Tyypillistä ysäriflipperiä, joka olisi voinut pomppia kummalle tahansa - nyt sattui näin päin pomppimaan, koska Laurikainen voitti Zapolskin ja Bluesin yksilöiden tahtotaso oli Lukon vastaavaa edellä.
Komppaan E:tä. Ei paljon lisättävää. E:n kanssa ollaan varmaan yhtä mieltä siitä, että nykyinen pelitapa ei ole kauhean toimiva pitkässä juoksussa, pelin "kauneudella" ei ole niin suurta merkitystä näissä kritisoinneissa.
 

BlueTaco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Red Wings
Komppaan E:tä. Ei paljon lisättävää. E:n kanssa ollaan varmaan yhtä mieltä siitä, että nykyinen pelitapa ei ole kauhean toimiva pitkässä juoksussa, pelin "kauneudella" ei ole niin suurta merkitystä näissä kritisoinneissa.

En ole minäkään tämän kiekon ystävä, koska tästä puuttuu se viimeinen fyysisyys, taistelu & vi***maisuus, jolla Blues sai vastustajan kunnioituksen vielä joku vuosi sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös