Adressia NHL:lle, jotta Skandinaviassa voisi oikeasti katsoa pelejä ”normaalisti”

  • 36 099
  • 200

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Muistakaahan nyt että adressi ei ota kantaa muihin lajeihin.
Adressi ainoastaan pyytää, että NHL ja/tai viaplay tekee mahdolliseksi NHL.TV:n käytön sellaisenaan kuin se jenkeissä on julkaistu.
Jos se ei ole suoraan mahdollista, niin sitten Viaplayn kautta, mutta se iso juttu tässä on, että se palvelu saataisiin KOKONAAN käyttöön. Ei mitään dumbed down paska versioita yms. Samalla toivonmukaan ehkäistäisiin tämmöiset "viaplay korjaa palvelua parhaillaan" jos pääsy nhl.tv:lle olisi ns. suora.

Täysverinen pääsy palveluun Viaplayn kautta olisi tietysti mitä toivottavinta. GCL:n kohdalla itsekin tuli ihmeteltyä miksi pitää olla rampautettu versio ja säästääkö se kummankaan osapuolen (NHL/Viaplay) rahoja että näin tehdään.

Toki itse toivon, että Viaplay onnistuttaisiin tiputtamaan välistä pois.

Ei tule valitettavasti onnistumaan kuten aiemmassa viestissäni totesin. Kaikki pelit olisivat blackout -pelejä ja ainoastaan arkisto 48h viiveellä käytettävissä.
 
Minä olen eri mieltä lähinnä siitä, että NHL:n omalle palvelulle tarvitsisi löytyä 200K tilaajaa.

Siihen en ota mitään kantaa, paljonko tilaajia pitäisi löytyä, jotta palvelua kannattaisi tarjota.

Mietin tänään asiaa hieman myös mainostajien näkökulmasta. Mainostamisen kannalta näkisin parempana vaihtoehtona sen, että täällä katsellaan paikallisten kanavien lähetyksiä. Esim. minulle on syöpynyt Viaplayltä änäriä katsellessa lähtemättömästi mieleen kaksi slogania:

Unibet - av spelare, för spelare.
Bet365 - världens största bettingsite.

Mulla on pelitili molemmilla lafkoilla. Olen potentiaalinen asiakas. Sen sijaan Gamecenteriä, NBA League Passiä ja NFL Game Passiä käyttäessäni olen katsellut paljon mainoksia, jotka ovat täällä Tampereella melko turhia. Siellä kauppaavat tuotteitaan ja palveluitaan mm. KFC, Wendy's, Papa John's, Bass Pro Shops, TD Bank, State Farm ja Wells Fargo. Kyllä mä mieluummin lähden syömään Kotipizzaan kuin KFC:hen ja ennemmin hoitamaan pankkiasioitani Osuuspankkiin kuin TD Bankiin. Tulee matka paljon lyhyemmäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tule valitettavasti onnistumaan kuten aiemmassa viestissäni totesin. Kaikki pelit olisivat blackout -pelejä ja ainoastaan arkisto 48h viiveellä käytettävissä.

Olen tietoinen että mahdollisuudet tähän ovat häviävän pienet sopimus syistä, sen takia adressia ei ole perustettu pelkästään tälle ajatukselle. Toivossa on silti hyvä elää.

@Kirjoittelija ymmärrätkö ollenkaan, että palvelu on jo olemassa. Ainoa mitä NHL:n tarvitsisi tehdä, on ottaa maakohtaiset rajoitukset pois nhl.tv:stä. Se miksi he eivät tee sitä, on koska ovat menneet myymään Viasatille yksinoikeuden.
 
Mistä repäisit johtopäätöksen, että en ymmärtäisi?

Koska kirjoitit esim. "Minä väitin, että pohjoismaista ei löydy läheskään kahtasataa tuhatta tilaajaa NHL:n omalle palvelulle."
On täysin irrelevanttia löytyykö tilaajia 10 vai 10000, kyse ei ole siitä, etteikö Viasat voisi jatkaa toimintaansa vaikka NHL.tv:n saisikin Suomessa käyttöön normaalisti. NHL.tv:n avaaminen Suomeen ei vaadi mitään ihmeellisiä toimenpiteitä NHL:ltä (jos ei siis oteta tuota yksinoikeussopimusta huomioon).
Oliko tällaisen sopimuksen tekeminen mielestäsi virhe? Jos vastaat kyllä, osaatko perustella, miksi se oli virhe?

Kyllä se oli virhe sen takia, ettei Suomessa saa ostaa suoraan NHL.tv:tä eli entistä gamecenteriä, joka estää sen, että suomalaiset fanit saisivat parhaan mahdollisen palvelun. Viaplay ei tarjoa parasta mahdollista palvelua niinkuin ehkä olet huomannut, ja sempä takia tämä adressi.
TV-oikeudet vielä jotenkin ymmärrän, mutta streaming oikeuksia en.
 
Koska kirjoitit esim. "Minä väitin, että pohjoismaista ei löydy läheskään kahtasataa tuhatta tilaajaa NHL:n omalle palvelulle.

Eli jos esim. kirjoitan, etten usko Suomesta löytyvän kahtasataa tuhatta tilaajaa HBO:n nettipalvelulle, siitä herää logiikallasi kysymys, että olenkohan lainkaan tietoinen sellaisen palvelun olemassaolosta.

On täysin irrelevanttia löytyykö tilaajia 10 vai 10000

Palvelun tarjoaja saattaisi olla kanssasi "hieman" eri mieltä siitä, että tilaajien määrä on täysin irrelevantti asia.

Kyllä se oli virhe sen takia, ettei Suomessa saa ostaa suoraan NHL.tv:tä eli entistä gamecenteriä, joka estää sen, että suomalaiset fanit saisivat parhaan mahdollisen palvelun.

Miksi se on NHL:lle ongelma, että suomalaiset eivät saa parasta mahdollista palvelua?
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on vahvaa järkeilyä. Eli jos esim. kirjoitan, etten usko Suomesta löytyvän kahtasataa tuhatta tilaajaa HBO:n nettipalvelulle, se tarkoittaa sinun logiikallasi, etten ole tietoinen tällaisen palvelun olemassaolosta.

Et joko halua ymmärtää pointtia tai sitten et sitä ymmärrä. Ei se mitään. Kyllä se siitä.

Palvelun tarjoaja saattaisi olla kanssasi "hieman" eri mieltä siitä, että tilaajien määrä on täysin irrelevantti asia.

Hienosti revit irti kontekstista tuon tekstin. Sinä väitit ettei löydy 200 000 tilaajaa, minun pointtini oli, että on aivan sama mikä se tarkka luku on tilaajien määrässä, se ei silti tarkoita, etteikö NHL.tv voisi tarjota omaa nettipalveluaan Suomeen. Tosin nyt eivät voi kun ovat tehneet sopimuksen asiasta.

Minun nähdäkseni Viaplaylle ei olisi todellista haittaa siitä, että NHL.tv olisi saatavilla Suomessa. Uskoisin, että aika moni VPN:n kautta ja laittomin keinoin katsoja siirtyisi NHL.tv:lle ja Viaplay todennäköisesti menettäisi korkeintaan marginaalisen määrän asiakkaita.
 

Ciry

Jäsen
Suosikkijoukkue
le Club de hockey Canadien
Sinänsä turha, mutta aatteeltaan hieno ajatus joten allekirjoitin. Tuliko jollekkin yllätyksenä, että lisensointisopimuksessa on ollut ehto paikkaan sidotusta ekskulsiivisyydestä? Veikkaampa että jos tällainen NHL:n itsensä tarjoama palvelu tulisi tarjolle, olisi MTG konserni aika nopeasti hakemassa vahingonkorvausta tai sitten sovittu sopimussakko aktualisoituisi. Koska jos MTG palkkaamat juristit eivät olisi tätä pelanneet yksinoikeudella ulos, niin ei ura IPR puolella jatku kyllä pitkään näillä kavereilla. Tästä ekskulsiivisyydestähän kertovat myös nuo maablokkaukset YouTubessa.
 
Sinänsä turha, mutta aatteeltaan hieno ajatus joten allekirjoitin. Tuliko jollekkin yllätyksenä, että lisensointisopimuksessa on ollut ehto paikkaan sidotusta ekskulsiivisyydestä? Veikkaampa että jos tällainen NHL:n itsensä tarjoama palvelu tulisi tarjolle, olisi MTG konserni aika nopeasti hakemassa vahingonkorvausta tai sitten sovittu sopimussakko aktualisoituisi. Koska jos MTG palkkaamat juristit eivät olisi tätä pelanneet yksinoikeudella ulos, niin ei ura IPR puolella jatku kyllä pitkään näillä kavereilla. Tästä ekskulsiivisyydestähän kertovat myös nuo maablokkaukset YouTubessa.

Ei välttämättä turha, sillä edelleenkin tuossa adressissa on ns. "out" viasatille ja NHL:lle toteuttaa tämä ilman sopimusrikkomusta.
 
Hienosti revit irti kontekstista tuon tekstin. Sinä väitit ettei löydy 200 000 tilaajaa, minun pointtini oli, että on aivan sama mikä se tarkka luku on tilaajien määrässä, se ei silti tarkoita, etteikö NHL.tv voisi tarjota omaa nettipalveluaan Suomeen. Tosin nyt eivät voi kun ovat tehneet sopimuksen asiasta.

Onko sulla tietoa siitä, kuinka paljon vähemmän Viasat olisi ollut valmis änäristä maksamaan, jos he eivät olisi saaneet yksinoikeutta? Minusta tämä on aika olennainen asia, kun mietitään, kannattiko Viasatille myydä yksinoikeudet. Sinulla ilmeisesti on tästä ainakin hyvin valistunut arvaus, kun pystyt sanomaan, että yksinoikeuksien myyminen oli virhe. Mulla ei ole hajuakaan, millaisista euro- ja kruunumääristä siellä on väännetty.

Se, että jonkun asian voi tehdä, ei välttämättä tarkoita, että se kannattaa tehdä.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tämä on aika olennainen asia, kun mietitään, kannattiko Viasatille myydä yksinoikeudet. Sinulla ilmeisesti on tästä ainakin hyvin valistunut arvaus, kun pystyt sanomaan, että yksinoikeuksien myyminen oli virhe.

Kuluttajan kannalta yksinoikeudet on lähes poikkeuksetta virhe. Firmoille usein hyvää bisnestä.
 
Minustakin olisi enemmän kuin toivottavaa, että pelejä pystyisi netistä katsomaan myös jälkikäteen mutta järin suurta tarvetta en Suomessa näe sille, että änäripelit pitäisi pystyä ostamaan suoraan ohi Viasatin. Se 30-35 euroa kuussa (oletan hintojen pompsahtavan ensi kaudelle Valioliigan myötä) noin laajasta kattauksesta on minusta loistodiili verrattuna siihen, että pitäisi maksaa 200 euroa änärikaudesta. Maksaisin toki sen 200 euroakin, jos ei vaihtoehtoja olisi mutta uskoisin suomalaisista ja ruotsalaisista änärin seuraajista aika pienen osan olevan sellaisia, joita ei kiinnosta Valioliiga, La Liga, Serie A, UCL, NFL, UFC tai Jokerit. Ymmärrän enemmän kuin hyvin, jos NHL:ää ei kiinnosta ruveta myymään heille omaa pakettia.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Kulutustottumukset muuttuu. Kuva pitää saada näkyviin wc pöntöstä, mikroaaltouunin ikkunasta, tabista, teeveestä, nintendosta ja ties mistä. Juuri sillä selostuksella, siihen aikaan, sillä laadulla ja VAIN ne pelit jotka kuluttaja haluaa. Ja se on hyvä että vaaditaan parempaa, sillä palvelut eivät muuten parane. Olen kuitenkin elänyt itse sen ajan, että änäriä näki vain jos haki puupennistä viikkorahoilla VHS kasetteja, antoi ne faijalle töihin mukaan ja sai parin päivän päästä jonkun matsin takaisin nauhoitettuna...Linkun selostuksella. Nykyisin saa kaikki pelit varsin vaivattomasti ja edullisesti näkyviin. Joutuu ehkä maksamaan muistakin kuin oman suosikkijengin peleistä, mutta mahdollisuus on nähdä kaikki pelit kauden ajalta alusta loppuun.
Peukut pystyyn, että Viaplay saa uuden NHL TV:n skulaamaan mahdollisimman pian. Siihen saakka katsoisin Coyotes pelit vaikka postimerkin kokoisesta streamista eestiksi selostettuna. Tosin voin katsoa ne nyt edelleen Viaplayn/Viasatin kautta muutamalla kympillä, että eihän tässä nyt mikään oikea hätä ole...
Ai ai kun tästä tuli hyvät fiilikset :). Vanhoja huikeita aikoja. Mtv3 näytti jonkun hassun pelin kuukaudessa. Siihen oikein valmistautui herkkujen ym muodossa. Ja yksi jännityshän oli ettei Linkku nukahtaisi kesken lauseen. Itelläkin nykyään mennyt ihan kermaperse touhuks tämä katseleminen. Itkupotkuraivarit oli lähellä kun game center ei toiminut. Leikki leikkinä, PITÄÄHÄN systeemit toimia!!! :D
peukut pystyyn
 
Adressilla on nyt yli 100 kannattajaa ja Viaplan palvelu ei vieläkään toimi
Lisää pitäisi saada ja kuten aiemmin toivoin, joku voisi ruotsalaiselle kiekkoväelle vinkata adressista esim heidän foorumeilleen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Adressilla on nyt yli 100 kannattajaa ja Viaplan palvelu ei vieläkään toimi
Lisää pitäisi saada ja kuten aiemmin toivoin, joku voisi ruotsalaiselle kiekkoväelle vinkata adressista esim heidän foorumeilleen.
Toimiiko NHL.tv ylipäätään vielä täysin? Ja kai ne pelit edes sieltä viaplaysta näkyy?

Luulen, että Viaplaylle on aivan sama mitä kautta ihmiset katsoo pelejä, kunhan maksavat heille. Siis jos asia olisi niin yksinkertainen että viasat antaa asiakkailleen tunnarit NHLn puolelle, se olisi jo tehty vanhan GCLn aikanakin. Rahat tulisivat kuitenkin heille. Sama efekti futiksen puolella, kun suomalaiset katsovat kiertotietä Ruotsin palvelusta valioliigaa, vaikka oikeudet ovat maikkarilla.
 

Wire

Jäsen
Toimiiko NHL.tv ylipäätään vielä täysin? Ja kai ne pelit edes sieltä viaplaysta näkyy?

Luulen, että Viaplaylle on aivan sama mitä kautta ihmiset katsoo pelejä, kunhan maksavat heille. Siis jos asia olisi niin yksinkertainen että viasat antaa asiakkailleen tunnarit NHLn puolelle, se olisi jo tehty vanhan GCLn aikanakin. Rahat tulisivat kuitenkin heille. Sama efekti futiksen puolella, kun suomalaiset katsovat kiertotietä Ruotsin palvelusta valioliigaa, vaikka oikeudet ovat maikkarilla.

Itse palvelun toimiminen ei ole ollut ongelmana vaan blackout rajoitukset.

Itse odotan innolla kun viasatilla huippusarjojen haaliminen alkaa käydä lompakon päälle. Lopetus jonossa NHL on varmasti kärkisijoilla ja esim siirto Neloselle kelpaisi mainiosti.
 

Weikkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, RoPS, Devils, 49ers, LFC
Allekirjoitin. Viimeksi maksoin NHL-pelien näkemisestä muutama vuosi sitten Viaplayn kautta, ja vaikka GCL sitä kautta toimikin moitteettomasti, niin konsoli- ja kännykkäsovelluksien käytön mahdottomuus ja lisäominaisuuksien puute varmisti että en ole koskemassa Viasatin tuotteisiin änärin osalta. Esimerkiksi NFL GamePass on esimerkillinen palvelu ja vastaava sovellus änärille olisi todellakin rahan arvoinen.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Kyllä viaplaylla todetaan et mähän sanoin. Ei ne kauan jaksa narista kun laitteet ei toimi. Nyt on jo rauha maassa. SAATANA sanon minä. Pommitusta nyt vaan joka tuutista. Arki koittaa ja pitäs jaksaa duunissakin käydä, pelien katselun ohella
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei millään pahalla homman aloittajaa kohtaan, mutta onhan tämä keskustelu aika koomista seurattavaa. Pitäisikö avata myös adressi, jossa vaadittaisiin maailmaan rauhaa yms. kivaa. Se että adressilla on 100 allekirjoittajaa ei tarkoita yhtään mitään.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ei millään pahalla homman aloittajaa kohtaan, mutta onhan tämä keskustelu aika koomista seurattavaa. Pitäisikö avata myös adressi, jossa vaadittaisiin maailmaan rauhaa yms. kivaa. Se että adressilla on 100 allekirjoittajaa ei tarkoita yhtään mitään.

Ei millään pahalla, mutta tuo "ei kannata edes yrittää" asenne on turhan yleinen eikä johda koskaan mihinkään positiiviseen.

Omalta kohdaltani taisi loppua liigan seuraaminen tänään kun samaan aikaan loppui Hockeystreams tilaus ja näköjään sivu ajettu myös alas. Ei taida kukaan tarjota nyt NHL:aa seurattavaksi Suomeen (tai Skandinaviaan, tai Pohjoismaihin, tai Pohjois-Eurooppaan) arkistojen ja alkuperäislähetysten kera. Rahalla ei saa eikä pääse tällä kertaa.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ei millään pahalla, mutta tuo "ei kannata edes yrittää" asenne on turhan yleinen eikä johda koskaan mihinkään positiiviseen.

Omalta kohdaltani taisi loppua liigan seuraaminen tänään kun samaan aikaan loppui Hockeystreams tilaus ja näköjään sivu ajettu myös alas. Ei taida kukaan tarjota nyt NHL:aa seurattavaksi Suomeen (tai Skandinaviaan, tai Pohjoismaihin, tai Pohjois-Eurooppaan) arkistojen ja alkuperäislähetysten kera. Rahalla ei saa eikä pääse tällä kertaa.

Itse ainakin olen nähnyt viasatilta enemmän kuin hyvin primetime matsit livenä ja muut digiboxiin nauhoitettuna, jos on ollut tarve.
 

Isäntä

Jäsen
Itse ainakin olen nähnyt viasatilta enemmän kuin hyvin primetime matsit livenä ja muut digiboxiin nauhoitettuna, jos on ollut tarve.
Sama täällä. Viasatin "ongelma" on vaan se, että joskus joutuu kuuntelemaan Mäkistä tai Kainulaista. Lisäksi olisi mukava nähdä GameCenter -tyyliin koko lähetys. Viasatillahan ei esim. erätauolla nähdä käytössä olevan feedin erätauko-ohjelmaa vaan edellisen yön On the Flyta. Mutta Viasat pesee edelleen kuvanlaadussa nuo suoratoistopalvelut. Ja jotenkin se on vaan itselleni edelleen mukavampi/helpompi vaihtoehto katsella tv-kanavaa.
 
En nyt tahdo marttyyriksi heittäytyä, mutta en kyllä varmaan enään koskaan mitään tälläistä lähde tekemään joka toivottavasti muuttaisi asioita ja hyödyttäisi ihmisiä. Niin paljon paskaa tässäkin ketjussa on tullut niskaan. Selvisi kyllä lopullisesti tämän kansan "luonne" ja se miksi niin harvat tässä maassa haluavat mitään yrittää.

Ja eipä tuota viimeöistä Dallas Chicago matsia pysty nyt itse ainakaan mistään näkemään. Vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Kuluttajan kannalta yksinoikeudet on lähes poikkeuksetta virhe. Firmoille usein hyvää bisnestä.

Olen poikkeuksetta eri mieltä. Hyvä esimerkki on vaikkapa golf joka on nyt pilkottu kolmen firman paketeihin.PGA C+, masters nelonen ja "loput" viasatilla. En nyt sanoisi että ihan unelmatilanne kuluttajalle. Sama kun Amerikan puolella NHL tv-lähetykset. Eri jengien pelit eri maksukanavilla. Itse tykkään että kaikki yhdestä tuutista mielummin.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se tunne kun välttelet uudistettua NHL.com sivustoa ja katsot tulokset ESPN sivustolta ja huomaat, että se on päivittynyt vastaavaksi sivustoksi. Sentäs näin 30 sekunnin selailulla tuntuu aavistuksen paremmalta mitä NHL.com

http://espn.go.com/nhl/
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös