Adressia NHL:lle, jotta Skandinaviassa voisi oikeasti katsoa pelejä ”normaalisti”

  • 36 099
  • 200
Luulisi tähän porukkaan muutaman NHL faninkin mahtuvan. 200k tuosta määrästä tarkoittaa että 3,8% katsoisi änäriä.

En usko, että likimainkaan kaikki änäriä Viaplayltä/Viasatilta nykyään seuraavat olisivat valmiita maksamaan änärin omasta palvelusta. Siellä on varmasti paljon esim. Jokerien ja Välimeren alueen futiksen (ja Ruotsissa myös Valioliigan) seuraajia, jotka katsovat myös änäriä, kun se samalla rahalla näkyy.

NHL:n oman palvelun hinnasta voisi jotain osviittaa antaa se, että NBA:lla vastaava palvelu maksaa muistaakseni 170-180 euroa ja NFL:llä 250 euroa vuodessa.
 

Defensefirst

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Gylfi Sigurdsson
Ei se kyllä ihan noinkaan ole. Tai ei ainakaan saisi olla.

No kyllähän se on, ei ole mitään tarvetta kehittää palveluita kun ei ole kilpailua alalla. Aivan sama homma kuin VR:llä Suomessa, palvelu heikkenee jatkuvasti koska ei ole kilpailua.

Ja miksei saisi olla? Kyllähän ymmärrät itsekin sen että mikäli tuotat jotain palvelua maksaville asiakkaille niin ei siihen ole mitään järkeä käyttää ylimääräistä rahaa (eli kehittää) jos maksavilla asiakkailla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa sinun palvelusi tai olla ilman.

Itsekin olen ollut tyytyväinen Viaplayhin kuten kerroin jo aikaisemmassa viestissä, koska kilpailunpuutteen takia ei ole mahdollisuutta saada parempaa.
 

Jwec

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Itsellä lähtee Viaplayn tilaus samantien katki, jos pelejä ei voi enää katsoa jälkilähetyksenä. 25-euroa kuukaudessa on jo nyt ollut suuri hinta, mutta koska pelit on voinut katsoa jälkikäteen gamecenteristä niin olen sen 25-euroa suostunut maksamaan. Mutta jos tulevaisuudessa tuolla ei enää voi katsoa pelejä jälkikäteen niin sitten tilaus katkeaa samantien.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Viaplay-tilaus meni itseltäni poikki kun totesin että on mahdotonta olla spoilaamatta ottelun lopputulosta itseltään heidän palvelussaan. Kirjoitin vielä asiakaspalveluun viestin ja sieltä äijä vastasi että sori se on NHL:n palikka ja se on heidän asiansa korjata virhe. Kysyin sitten seuraavassa viestissä että voisitteko pyytää heitä ottamaan sen kissankokoisilla numeroilla heiluneen lähetyksen kokonaiskeston sieltä playerin alakulmasta pois ja vastausta en enää saanut. Pieni epäjohdonmukaisuus joka olisi helppo korjata, maksava asiakas valittamassa ja mitään ei tapahdu. Monet täysin ilmaista softaa pyörittävät harrastelijat korjaavat huomattavasti isompia bugeja vaikka eivät saa rahaa korjauksesta eivätkä itse softasta. Uskomatonta toimintaa. Onneksi on VPN niin ei tarvitse nöyrtyä tällaiseen paskaan.
 

Ketuttaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa ja Chicago Blackhawks
Viaplay-tilaus meni itseltäni poikki kun totesin että on mahdotonta olla spoilaamatta ottelun lopputulosta itseltään heidän palvelussaan. Kirjoitin vielä asiakaspalveluun viestin ja sieltä äijä vastasi että sori se on NHL:n palikka ja se on heidän asiansa korjata virhe. Kysyin sitten seuraavassa viestissä että voisitteko pyytää heitä ottamaan sen kissankokoisilla numeroilla heiluneen lähetyksen kokonaiskeston sieltä playerin alakulmasta pois ja vastausta en enää saanut. Pieni epäjohdonmukaisuus joka olisi helppo korjata, maksava asiakas valittamassa ja mitään ei tapahdu. Monet täysin ilmaista softaa pyörittävät harrastelijat korjaavat huomattavasti isompia bugeja vaikka eivät saa rahaa korjauksesta eivätkä itse softasta. Uskomatonta toimintaa. Onneksi on VPN niin ei tarvitse nöyrtyä tällaiseen paskaan.

Tää oli itselläkin ongelma jonka ratkaisin laittamalla television alanurkan eteen kaikenlaista kamaa, ettei tuo aika näkynyt. Aika naurettava ratkaisu, mutta toimi ihan hyvin. Sittemmin siirryin lataamaan striimejä koneelle suoraan, enkä ole Gamecenteriin saati Viaplayhin koskenut. Nyt vaan NHL.tv meni uudistamaan (rikkomaan) koko paskan ja enää ei saa edes striimejä mistään.

Gamecenterikin on ostettu ja VPN:t löytyy, ja sielläkään ei toimi kunnolla. Voi katsoa ensimmäiseen mainoskatkoon saakka, jonka jälkeen heittää takaisin ottelun alkuun.

Mitenköhän meni niinku omasta mielestä tuo uudistus?
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Tää oli itselläkin ongelma jonka ratkaisin laittamalla television alanurkan eteen kaikenlaista kamaa, ettei tuo aika näkynyt. Aika naurettava ratkaisu, mutta toimi ihan hyvin. Sittemmin siirryin lataamaan striimejä koneelle suoraan, enkä ole Gamecenteriin saati Viaplayhin koskenut. Nyt vaan NHL.tv meni uudistamaan (rikkomaan) koko paskan ja enää ei saa edes striimejä mistään.

Gamecenterikin on ostettu ja VPN:t löytyy, ja sielläkään ei toimi kunnolla. Voi katsoa ensimmäiseen mainoskatkoon saakka, jonka jälkeen heittää takaisin ottelun alkuun.

Mitenköhän meni niinku omasta mielestä tuo uudistus?

Hahah samaa on tullut itsekin tehtyä, kas kun eivät myy Premium-versiota 40 eurolla kuussa johon sisältyy täydellinen Gamecenter ja 25 eurolla saa tuon sipulinkiristäjän. On tainnut mennä Viaplaylla(mikä ikinä se konsernin nimi onkaan) energiat painostaessa NHLää tukkimaan huijausreittejä kun voisivat käyttää nuo resurssit siihen että heillä on oikeasti high-end palvelu ja asiakkailla ei olisi edes tarvetta miettiä kiertoreittejä.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
En usko, että likimainkaan kaikki änäriä Viaplayltä/Viasatilta nykyään seuraavat olisivat valmiita maksamaan änärin omasta palvelusta. Siellä on varmasti paljon esim. Jokerien ja Välimeren alueen futiksen (ja Ruotsissa myös Valioliigan) seuraajia, jotka katsovat myös änäriä, kun se samalla rahalla näkyy.

NHL:n oman palvelun hinnasta voisi jotain osviittaa antaa se, että NBA:lla vastaava palvelu maksaa muistaakseni 170-180 euroa ja NFL:llä 250 euroa vuodessa.

Syksystä alkaen Viasat/Viaplay näyttää tosiaan vielä Valioliigaakin, Mestareiden Liigan, NFL:n ym. lisäksi eli kyse on ainakin minulle täysin ylivoimaisesta paketista, kun siitä löytyy kaikki, mitä seuraan. Samaa voi sanoa monesta tutustani, jotka seuraavat sekä jalkapalloa että NHL:ää.

NBA:n vastaavan palvelun hinta Suomeen ostettuna oli tosiaan muistaakseni 189 €. Tosin NBA TV:n sai vielä tälläkin kaudella ostettua alle 90 eurolla, kunhan oston vain teki esim. urugualaisen proxyn kautta. Itse katseleminen onnistuu ihan omasta Suomi-IP:stä.
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
En usko, että likimainkaan kaikki änäriä Viaplayltä/Viasatilta nykyään seuraavat olisivat valmiita maksamaan änärin omasta palvelusta. Siellä on varmasti paljon esim. Jokerien ja Välimeren alueen futiksen (ja Ruotsissa myös Valioliigan) seuraajia, jotka katsovat myös änäriä, kun se samalla rahalla näkyy.

NHL:n oman palvelun hinnasta voisi jotain osviittaa antaa se, että NBA:lla vastaava palvelu maksaa muistaakseni 170-180 euroa ja NFL:llä 250 euroa vuodessa.
Eli toisinsanoen NHL:n omalla tuotteella ei ole täällä riittävästi kysyntää, että sellaisen järjestäminen olisi NHL:lle kannattavaa. Vika ei ole siis maikkarissa, c moressa, viasatissa, nelosessa tai muissakaan maksutv toimijoissa vaan NHL:ssä.
 

Lumimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Avs,NUFC
Eli toisinsanoen NHL:n omalla tuotteella ei ole täällä riittävästi kysyntää, että sellaisen järjestäminen olisi NHL:lle kannattavaa. Vika ei ole siis maikkarissa, c moressa, viasatissa, nelosessa tai muissakaan maksutv toimijoissa vaan NHL:ssä.
Juurikin näin. Omissa kavereissani on kyllä todella monta änärin seuraajaa, mutta vain 1 heistä olisi valmis maksamaan pelkästään änärin katselusta. Kaikki muut kaverini, myös itse mukaan luettuna, ovat urheilufaneja, jotka haluavat katsoa mahdollisimman montaa eri lajia yhdellä paketilla. Jos änäri vaikka nyt siirtyisi maikkarille tai neloselle niin useimpien kavereiden änärin katsominen loppuisi siihen, koska muuta urheilua ei olisi tarpeeksi tarjolla.
 

Phinor

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Juurikin näin. Omissa kavereissani on kyllä todella monta änärin seuraajaa, mutta vain 1 heistä olisi valmis maksamaan pelkästään änärin katselusta. Kaikki muut kaverini, myös itse mukaan luettuna, ovat urheilufaneja, jotka haluavat katsoa mahdollisimman montaa eri lajia yhdellä paketilla. Jos änäri vaikka nyt siirtyisi maikkarille tai neloselle niin useimpien kavereiden änärin katsominen loppuisi siihen, koska muuta urheilua ei olisi tarpeeksi tarjolla.

Itse ja useimmat kaverini taas eivät seuraa mitään muuta urheilua aktiivisesti TV:n/netin kautta, kuin NHL:aa. Olisi aina hyvä tarjota edes muutamia vaihtoehtoja eikä yrittää pakottaa kaikkia samaan muottiin ja laskuttaa kalleimman mukaan. Tosin kyllä sen 25e/kk maksaisi, jos saisi kunnon tuotteen vastineeksi. Viasat ei sitä tarjoa tällä hetkellä.
 

WildThing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Minnesota Wild
Itse katkaisin Viaplayn tilauksen. Ei kiinnosta muu kuin gamecenter niin aika helppo päätös oli.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Osittain ketjun aiheeseen liittyen:

Viaplayn twitteristä löysin eilen vastauksen jollekin käyttäjälle, jossa kerrottiin, että tämänhetkisen tiedon perusteella GameCenterin korvaava (ja vastaavanlainen) palvelu on tulossa Viaplayn tarjontaan.

Aikataulusta ei mitään tietoa tietenkään.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
En usko, että likimainkaan kaikki änäriä Viaplayltä/Viasatilta nykyään seuraavat olisivat valmiita maksamaan änärin omasta palvelusta. Siellä on varmasti paljon esim. Jokerien ja Välimeren alueen futiksen (ja Ruotsissa myös Valioliigan) seuraajia, jotka katsovat myös änäriä, kun se samalla rahalla näkyy.
En ymmärrä pointtia. Miksi ei voisi olla niitä, jotka ovat valmiita maksamaan pelkästä NHL:sta ja niitä, jotka ovat haluavat NHL:n osana jotain pakettia? 2000-luku. Luulis, että pystytään tarjoamaan sellainen kattaus kuin asiakas haluaa. Ei pakoteta ottamaan jotain paskaa, joka ei kiinnosta, että saa jonkun puolivillaisen viritelmän siitä, mikä kiinnostaa.

Mun mielestä NHL voisi ihan hyvin pidättää oikeuden myydä jonkinlaista premium-palvelua kaikkialle maailmaan. Kuukausihinta voisi olla sellainen, ettei se käytännössä syö Viasatin ja muiden alueellisten lähetysoikeuksien hankkineiden bisnestä.

Tämä nykysysteemi on vähän sellainen, ettei taksi suostu ajamaan Helsingistä Tampereelle edes rahalla, kun jollain perähikiät kiertävällä bussilla kerran pääsee saman matkan ja ruudulta pakkokatsotetaan joku adamsandler hassuttelu. Ei ymmärretä sitä, että on asiakkaita eri vaatimustasolla ja maksuvalmiudella ja että kaikkia ei kiinnosta paskat komediat.

Itse oon sohlannu VPN:lla. Lautanen ei oo tässä talossa järkevä vaihtoehto.
 

B4rre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Blackhawks ja CBJ (tyttöystäväjoukkue)
En ymmärrä pointtia. Miksi ei voisi olla niitä, jotka ovat valmiita maksamaan pelkästä NHL:sta ja niitä, jotka ovat haluavat NHL:n osana jotain pakettia? 2000-luku. Luulis, että pystytään tarjoamaan sellainen kattaus kuin asiakas haluaa. Ei pakoteta ottamaan jotain paskaa, joka ei kiinnosta, että saa jonkun puolivillaisen viritelmän siitä, mikä kiinnostaa.

Mun mielestä NHL voisi ihan hyvin pidättää oikeuden myydä jonkinlaista premium-palvelua kaikkialle maailmaan. Kuukausihinta voisi olla sellainen, ettei se käytännössä syö Viasatin ja muiden alueellisten lähetysoikeuksien hankkineiden bisnestä.

Tämä nykysysteemi on vähän sellainen, ettei taksi suostu ajamaan Helsingistä Tampereelle edes rahalla, kun jollain perähikiät kiertävällä bussilla kerran pääsee saman matkan ja ruudulta pakkokatsotetaan joku adamsandler hassuttelu. Ei ymmärretä sitä, että on asiakkaita eri vaatimustasolla ja maksuvalmiudella ja että kaikkia ei kiinnosta paskat komediat.

Itse oon sohlannu VPN:lla. Lautanen ei oo tässä talossa järkevä vaihtoehto.

Väittäisin, että tuon paketoinnin perimmäinen ajatus on puhtaasti liiketaloudellinen. Maksutvyhtiöt siis arvioivat saavansa tuolla pakkopaketoinnilla enemmän rahaa sisään kuin tarjoamalla jokaista tuotetta erikseen (tässä siis NHL). Tuskin on sattumaa, että käytännössä lähes kaikki maksutvyhtiöt toimivat samalla kaavalla eli uskoisin, että tuota asiaa on joskus joku tutkinutkin. Tilanne ei käsittääkseni poikkea muissa länsimaissa tai esimerkiksi Ruotsissa Suomesta. Ruotsissakin Viasat myy NHL:ää vain osana vielä Suomeakin huomattavasti kalliimpaa urheilukanavapakettia.

NHL tuskin on pidättänyt tuollaista oikeutta, vaan kaikki suomalaiset lähetysoikeudet ovat Viasatilla sinne 2020-luvulle saakka. Kun sopimuksia neuvotellaan joskus aikanaan uudestaan, niin paljon mahdollista toki on, että tilanne(arvio) on muuttunut. Loppujen lopuksi tässäkin on kyse siitä, miten NHL arvioi saavansa televisiointi- ym. oikeuksista eniten rahaa. Mikäli se on kaikkien oikeuksien myynti Viasatille, niin tällöin toimintatapa on tämä.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
^ Varmasti olet oikeilla jäljillä, epäilemättä mediayhtiöissä uskotaan, että paketointi on hyvää bisnestä. Mutta onko se? Kanavapaketithan ovat enemmän tai vähemmän jäänne ajalta, jolloin ei ollut edes mahdollista tarjota räätälöityjä paketteja. Nykyään on, eikä se edes maksaisi palvelun tarjoajalle käytännössä mitään.

Samaan aikaan kun kamppailulajeissa tahkotaan maailmalla rahaa ppv:llä, niin tuntuu jotenkin uskomattomalta kuinka kankeaa mediayhtiöiden toiminta kanavapaketteineen on pohjoismaissa.

edit: ja nettitelevision suosion kasvu on luultavasti yllättänyt NHL:kin, koska se on yllättänyt aika liki kaikki alan toimijat. Tämän vuoksi aiemmin on myyty yksinoikeuksia. En usko, että seuraavalla kierroksella tehdään samaa virhettä.
 
Viimeksi muokattu:

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
Koko kanavapaketti business on aika suuressa murroksessa, sillä kehitys kehittyy. Ensinnäkin tekniikka kehittyy: SD-HD-3D-4K-60fps ja mitä näitä on. Operaattoreiden verkot, laitteet, antennimastot yms. eivät pysy perässä. Monelle HD laatu on ollut itsestäänselvyys jo iät ja ajat, mutta Suomessakin tämä on suurelle joukolle vasta ihan uusi juttu. Osa odottaa jo seuraavaa 4K etappia, kun kaikki kanavat eivät ole vielä edes kaapeli/IPTV puolella HD laatua.

Sisällön myyjän (esim. NHL, Valioliiga, F1, Walt Disney yms.) valta kasvaa ja liiketaloudellinen riski on suurimmaksi osaksi ainoastaan oikeuksien ostajalla. Lähetysoikeuksien hinnat ovat nousseet räjähdysmäisesti viimevuosina. Internet mahdollistaa lähetysten katsomisen ilmaiseksi hyvin helpolla kikkailulla. Joku ostaa miljardeilla Valioliiga oikeudet briteissä ja tuottaa sitä isolla rahalla telkkariin ja Kreikassa katsotaan samaa feediä maksamalla siitä pari latia. Toki, jos kukaan ei osta lähetysoikeuksia, niin netin kautta ei myöskään näe niitä, sillä kukaan ei ole tuottamassa ja tekemässä sitä lähetystä mitä nyt ilmaiseksi osa porukasta katselee.

Kulutustottumukset muuttuu. Kuva pitää saada näkyviin wc pöntöstä, mikroaaltouunin ikkunasta, tabista, teeveestä, nintendosta ja ties mistä. Juuri sillä selostuksella, siihen aikaan, sillä laadulla ja VAIN ne pelit jotka kuluttaja haluaa. Ja se on hyvä että vaaditaan parempaa, sillä palvelut eivät muuten parane. Olen kuitenkin elänyt itse sen ajan, että änäriä näki vain jos haki puupennistä viikkorahoilla VHS kasetteja, antoi ne faijalle töihin mukaan ja sai parin päivän päästä jonkun matsin takaisin nauhoitettuna...Linkun selostuksella. Nykyisin saa kaikki pelit varsin vaivattomasti ja edullisesti näkyviin. Joutuu ehkä maksamaan muistakin kuin oman suosikkijengin peleistä, mutta mahdollisuus on nähdä kaikki pelit kauden ajalta alusta loppuun. Tai sitten joutuu maksamaan jostain muistakin lajeista kuin NHL:stä. Olihan se nettikin joskus sellainen yleellisyys että vain käytöstä maksettiin, mutta nykyisin taitaa kaikilla rullata netti ihan kiinteään hintaan per kk, käyttää sitä sitten 1 sekunnin tai 24/7 koko kuukauden.

Peukut pystyyn, että Viaplay saa uuden NHL TV:n skulaamaan mahdollisimman pian. Siihen saakka katsoisin Coyotes pelit vaikka postimerkin kokoisesta streamista eestiksi selostettuna. Tosin voin katsoa ne nyt edelleen Viaplayn/Viasatin kautta muutamalla kympillä, että eihän tässä nyt mikään oikea hätä ole...
 

Doaner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arizona Coyotes, Shane Doan
^ Varmasti olet oikeilla jäljillä, epäilemättä mediayhtiöissä uskotaan, että paketointi on hyvää bisnestä. Mutta onko se? Kanavapaketithan ovat enemmän tai vähemmän jäänne ajalta, jolloin ei ollut edes mahdollista tarjota räätälöityjä paketteja. Nykyään on, eikä se edes maksaisi palvelun tarjoajalle käytännössä mitään.

Samaan aikaan kun kamppailulajeissa tahkotaan maailmalla rahaa ppv:llä, niin tuntuu jotenkin uskomattomalta kuinka kankeaa mediayhtiöiden toiminta kanavapaketteineen on pohjoismaissa.

Kanavapakettiyhtiöt on pakotettu tuohon, sillä sisällön myyjien hinnat nousevat räjähdysmäisesti kokoajan. Räätälöinti olisi kaikista fiksuin vaihtoehto, mutta se tarkoittaisi sitä, että massia ei liikkuisi esim. NHL:lle entiseen tapaan. Enemmän NHL saa rahaa mediayhtiöiltä kuin omista suorista tilauksista tämän hetkisen trendin mukaan.

PPV:tä on kokeiltu Suomessakin. Ei ole lähtenyt liitoon, esim. tuo Maypac 50€ sai aikaan silkkaa raivoa ja ilmeisesti tilauspuoli jäi melko vaatimattomaksi.
 
Miksi ei voisi olla niitä, jotka ovat valmiita maksamaan pelkästä NHL:sta ja niitä, jotka ovat haluavat NHL:n osana jotain pakettia?

Missä kohtaa olen väittänyt, ettei voisi olla? Minä väitin, että pohjoismaista ei löydy läheskään kahtasataa tuhatta tilaajaa NHL:n omalle palvelulle. Oletko tästä eri mieltä? Se palvelu luultavasti maksaisi noin 200 euroa vuodessa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Missä kohtaa olen väittänyt, ettei voisi olla? Minä väitin, että pohjoismaista ei löydy läheskään kahtasataa tuhatta tilaajaa NHL:n omalle palvelulle. Oletko tästä eri mieltä? Se palvelu luultavasti maksaisi noin 200 euroa vuodessa.
Doanerhan puhui alun perin Skandinavian alueesta niin mistä sinä sen Pohjoismaat kaivoit? Foorumin virallisen pilkunnussijan luulisi olevan tarkempi näiden termien kanssa.
 
Doanerhan puhui alun perin Skandinavian alueesta niin mistä sinä sen Pohjoismaat kaivoit

Vaihdoin Doanerin termin Skandinavia sanaan Pohjoismaat siksi, että hän mitä ilmeisimmin tarkoitti Pohjoismaita puhuessaan Skandinaviasta, sillä tässä ketjussa puhutaan ensisijaisesti änärin näkyvyydestä Suomessa.

Jos olisin opettanut hänelle, että koko Suomi ei kuulu Skandinaviaan, siitäkin olisi tullut sanomista. Sinäkin olisit saattanut siitä nillittää. Kannattaa katsoa myös tämän ketjun otsikkoa, joka sekin on vähän kyseenalainen. Ei esim. minua hirveästi kiinnosta änärin näkyvyys Skandinaviassa, koska en asu siellä.

Jos puhutaan Pohjoismaiden sijaan pelkästään Skandinaviasta, sitä vakaammin olen sitä mieltä, että kahtasataa tuhatta tilaajaa ei löydy.
 
Viimeksi muokattu:

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Missä kohtaa olen väittänyt, ettei voisi olla? Minä väitin, että pohjoismaista ei löydy läheskään kahtasataa tuhatta tilaajaa NHL:n omalle palvelulle. Oletko tästä eri mieltä? Se palvelu luultavasti maksaisi noin 200 euroa vuodessa.
Minä olen eri mieltä lähinnä siitä, että NHL:n omalle palvelulle tarvitsisi löytyä 200K tilaajaa. Doanerin aiemmin keskustelussa luoma joko-tai -asetelma on virheellinen. Ei sen tarvitse olla GCL tai oikeudet ostanut mediayhtiö. Voisi olla molemmat. Niinhän se on amerikassakin.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Ei sen tarvitse olla GCL tai oikeudet ostanut mediayhtiö. Voisi olla molemmat. Niinhän se on amerikassakin.

Tätä en nyt ihan ymmärrä. Siellä ameriikassakaan ne pelit, jotka NHL:n oman palvelun asiakkaan asuinalueella televisioidaan mediayhtiön toimesta tai televisioidaan kansallisesti, eivät näy ("blackout restrictions"). Ja koska vaikkapa suomessa KAIKKI pelit televisioidaan/lähetetään tällä alueella kansallisesti/alueellisesti mediayhtiön (Viasat/Viaplay) toimesta, ovat kaikki pelit tämän "blackout restriction" alaisia. Mitä sää tekisit sillä palvelulla jossa jokaisen pelin kohdalla tulisi vaan ilmoitus että tämä lähetys ei ole katsottavissa alueellasi? Näkisit pelit 48h kuluttua jälkilähetyksenä joo...
 
Muistakaahan nyt että adressi ei ota kantaa muihin lajeihin.
Adressi ainoastaan pyytää, että NHL ja/tai viaplay tekee mahdolliseksi NHL.TV:n käytön sellaisenaan kuin se jenkeissä on julkaistu.
Jos se ei ole suoraan mahdollista, niin sitten Viaplayn kautta, mutta se iso juttu tässä on, että se palvelu saataisiin KOKONAAN käyttöön. Ei mitään dumbed down paska versioita yms. Samalla toivonmukaan ehkäistäisiin tämmöiset "viaplay korjaa palvelua parhaillaan" jos pääsy nhl.tv:lle olisi ns. suora.

Toki itse toivon, että Viaplay onnistuttaisiin tiputtamaan välistä pois.

EDIT: ja tosiaan olisi tärkeää, että joku veisi viestiä tästä adressista ruotsalaisille lätkäfoorumeille, sillä ruotsalaisilla on sama ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös