Hai
Viestin lähetti Hai
Ei ole mikään peruste hyllyttää sen takia jos on aikaisemmin mokaillut täällä. On olemassa myös sanonta että rikoksen uusialle tulee antaa mahdollisuus parantaa tapansa. Jotenkin tuntuu siis että Jags lensi ulos vanhoilla meriiteillä.
Itseasiassa se on aivan erinomainen syy peruste hyllyttämiselle. Meillä on järjestelmä, jossa on säännöt ja niiden noudattamista valvotaan. Joutuakseen lopullisesti ulos saa nähdä jo jonkun verran vaivaakin, joten sitten kun siihen lopulta mennään, niin se on kiitos ja hyvästi. Jagsin uudelleenrekisteröitymistä katsottiin sormien läpi, mutta häneltä edellytettiin käyttäytymistä. Ja sitten annettiin taas uusia mahdollisuuksia. Ja taas. Ja sitten ei enää annettu, ja loppu on tässä ketjussa.
Viestin lähetti Hai
Se on täysin ylläpitäjien asia ketkä täällä kirjoittavat ja siksi onkin syytä epäillä että Jags suljettiin osittain hänen kantaa ottavien mielipiteidensä ansiosta.
Miksi ihmeessä tivaat ja tivaat perusteluita vielä senkin jälkeen kun kaikki ovat kyllästyneet jos et kuitenkaan usko mitä sanotaan? Jaksan haaskata aikaani tähän vastaukseen vain, koska minulla ei ole mitään halua nähdä tämän kampanjasi onnistuvan.
Viestin lähetti Hai
Pakko Moderaattorien ja Jagsin välillä on olla/ oli jotain kränää. En ainakaan minä ole löytäny Jagsin viesteistä mitään hirveän rasistista sanomaa.
Voisiko joku Mode nyt vaan kiltisti laittaa jonkun konkreettisen esimerkin jostain Jagsin viestistä, missä olisi esiintynyt rasismia?
Epäilen ettei niillä, jotka päätöksen Jagsin pois potkimiesta tekivät, ole munaa tähän.
Modet eivät ole sinun juoksupoikiasi, joten mitäpä jos kokeiltaisiinkin jotain muuta järjestelyä? Vielä vähemmän modet ovat juoksupoikiasi sen jälkeen kun et usko mitä kerrotaan (vaikka silti tivaat lisää vastauksia), yrität nakittaa modeja nyt vain kiltisti tanssimaan sinun pillisi mukaan (tai mitä?), ja lopulta arvailet modejen olevan munattomia, koska eivät jaksa vastailla lapselliseen inttämiseesi.
Viestin lähetti Hai
Minä en sitä hyväksy koska en ole itse löytänyt noista Jagsin viesteistä sellaista, mikä johtaisi hyllytykseen. On erittäin tärkeätä antaa siitä joku esimerkki, sillä eihän täällä kohta uskalla kirjoittaa enää mitään jos lähtee oikeudet noin herkästi. Lähinnä siksi kaipaan sitä konkreettista esimerkkiä. On hyvä tietää missä menee raja.
Mielestäni on hyvä että on eriäviä mielipiteitä. Siksi Jagsin tyyppisiä kirjoittajia tarvitaan keskustelu- foorumeille. Eivät nämä saa olla pelkkää lässytystä
Lässyn lässyn. Tiedätkö mikä on lässytystä? Se että viitsii väittää, ettei täällä sanansäilä viuhu tai että keskusteluun kykenemätön oman asian julistaminen, eri mieltä olevien toteaminen ykskantaan idiooteiksi sen sijaan, että keskustelisi asiasta olisi jotenkin arvokasta. Kai nyt sen verran ymmärrät, että pelkät eriävät mielipiteet eivät juurikaan keskustelua herätä, jos keskustelun ei anneta herätä?
Lässytystä on myös pillittäminen esimerkkien perään. Lue NHL-palstaa ja opettele itse. Jos me saisimme joka kerta kimppuumme yhtä sinnikkään inttäjän kun jotain tehdään, ei mitään koskaan ehdittäisi teille vastailemiselta tehdäkään.
Viestin lähetti Hai
Jos kirjoitukseni vituttavat, niitä ei tarvitse lukea. Kysymys on siitä kun noissa viesteissä ei ollut mielestäni mitään rasismiin viittavaa ja koko homma vaikutti jotenkin keksityltä. Jankuttamiseni voi olla tyhmää, mutta jotenkin sitä kirjoittajienkin tulee puolustaa itseään ja oikeuksiaan. Vaikka moderaattorit johtavatkin tätä palstaa, mielestäni olisi, kuten jo aikaisemmin sanoin, tyylikkäämpää jos modet perustelisivat paremmin näitä hommia. Mielestäni tavallisen jatkoajan kirjoittajan tulee pitää puolensa. En ole ainoa joka tästä "jankkaa". Tästä oli jo keskustelua "Kysymys moderaattoreille"- ketjussa, jossa myöskin ihmeteltiin näitä moderaattorien perusteluita, tai paremminkin perustelematta- jättämisiä.
Perusteluista yleisesti tosiaan on siellä toisessa ketjussa. Tämän tapauksen perustelut on tässä ketjussa. Se että ne eivät sinulle kelpaa on pääasiassa oma ongelmasi ja suoraan sanoen kiinnostaa minua hyvin, hyvin vähän. Lukuunottamatta jälleen sitä minkä takia edes vaivaudun tähän vastaamaan.
Viestin lähetti Hai
Sanon vielä kerran sen, että Jagsin tyyli oli se, minkä takia hänet hyllytettiin. Myönnän että Jagsin tyyli saattoi ärsyttää joitakin. Minua ei, koska Jags kirjoitti pitkiä viestejä ja perusteli väitteensä. Tässä ei mielestäni ole mitään väärää. Olen edelleenkin sitä mieltä että Jags ei sääntöjä rikkonut sen pahemmin kuin kukaan muukaan "keskiverto" jatkoaikalainen. Jotain piti keksiä että saatiin tämä modeja ärsyttänyt Jags pois.
Sääli. Jatkoaika on paljon köyhempi ilman Jagsia. Tätä tuskin kukaan kiistää.
Ja lisää lässytystä. Miksi ihmeessä pillität perustelujen perään kun kerran omasta mielestäsi ne jo tiedät? Arvaa kiinnostaako ketään nähdä vaivaa vääntää sinulle jo ainakin pariin kertaan esitettyjä perusteluja rautalangasta tältä pohjalta? Oikein.
Ja minä muuten kiistän. Jostain sivustoilta leikkaa/liimatut puolenkilometrin julistukset eivät juurikaan rikastuta yhtään mitään
keskustelua, ellei niistä sitten sen jälkeen synny muuta keskustalua kuin seinälle puhumista, johon vastataan uudella yhtä pitkällä, kopioidulla rimpsulla tekstiä, jolla on vähän tai ei mitään tekemistä ensimmäiseen annettujen vastausten argumenttien kanssa. Ja kuten jo monen monituista kertaa on todettu – tämä on sivujuonne. Olennaista on se, että Jags on bannattu kahteen kertaan aiemmin ja nyt armo loppui. Piste. End of story. The End. He elivät onnellisina elämänsä loppuun kuunnellen Hain whinetystä, jonka tarkoitus on vain nostaa omaa häntää.
Ja sitten päästäänkin siihen miksi jaksoin ruveta vastaamaan. En tiedä miten tyhminä modeja tai muita Jatkoajan käyttäjiä yleensä pidät, mutta luulisin, että suurin osa ymmärtää, että tässä ja tuolla SM-Liigapalstan doping-ketjussa ei ole kyse mistään Jagsin puolustamisesta tai sensuurin pelosta. Tässä on kyse siitä, että ostat Jagsin nimellä ja kustannuksella itsellesi nimeä ja katu-uskottavuutta Jatkoajassa. Samalla yrität hankkia käytännössä immuniteettia moderointia kohtaan, sillä riippumatta siitä mitä tämän jälkeen teetkin on poru karmea, jos sinulle kenkää annetaan. Arvaa mitä? Ei kiinnosta paskan vertaa. Sinut nakataan jäähylle ja vaikka kokonaan pihallekin siinä missä kuka tahansa muukin, ellei esimerkiksi metakeskustelu pysy sille varatuissa paikoissa, kuten tässä ja muissa mode-ketjuissa, tai muuten annat siihen potkuille syytä. Kuten kaikki muutkin, saat ensin varoituksen tai varoituksia, jos rike on pieni, joten turha pillittää mistään epäreiluudestakaan.
Vielä kerran Hai, ja hitaasti: Jags sai kenkää, koska hän oli uusijana paljon tiukemman seurannan alla kuin muut ja mopo lähti taas käsistä. Jos modet olisivat olleet hyvällä tuulella niin joku muu olisi voinut selvitä jopa vain taas yhdellä varoituksella, mutta Jagsin kanssa loppui nyt kärsivällisyys ja se olikin sitten siinä. Alunperin Jags on saanut kenkää nimenomaan jatkuneen ja systemaattisen rasistisen kirjoittelun vuoksi.