Addressi: Raipe, please!

  • 5 730
  • 85

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Ohi meni...

Viestin lähetti Jip Pii


Jos minä vain sen vuoksi, että kannatan Suomen liigassa Ilvestä, ajattelisin näin ("Älä nyt hyvä Ilves-legenda lähde nolaamaan itseäsi"), totisesti toivoisin, että joku herättäisi minut ja käskisi minun äkkiä hankkia elämän. Eli siis ainakaan minulle, vaikka kannatan sitä Ilvestä, sillä ei ole peenkään väliä, pelaako tai "nolaako" Helminen itsensä Suolajärvellä vai onko hän sankari. Ei vaikuta yhtään pätkää minun elämääni eikä sen puoleen kyllä horjuta tai kohota Ilves-egoanikaan. Helminenhän siellä pelaa enkä minä tai Ilves. (Jos ihan tarkkoja ollaan, joukkueessa mukana pelaamassa on myös n. 20 muuta.)

Ei ole Helminen kummoisesti pelannut viime aikoina. Toivotaan kuitenkin, että Arajuuri tiesi mitä teki. Jos ei tiennyt, jälkipyykki on varmasti kovaa tältäkin osin. Pelataan silti ottelut alta pois, ja annetaan sitten vasta palaa.

Pisteet kuitenkin Ikelle siitä, että hän oli muotoillut adressinsa tekstin jonkinmoisella tyylillä.

-Joo, olisi pitänyt muotoilla varmaan "jos olisin Raipe-fani". Aika vihaisen tuntuista porukkaa tuolla Tampereella. Toivotaan toki, että Suomi onnistuu
 

axe

Jäsen
Olis varmaan päässyt helpommalla, kun olis jättänyt osallistumatta koko ketjuun, mutta helpoissa ei oo mitään kivaa.

Mun nimmaria ette paperiinne saa!
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Out

Allekirjoitan. Mielestäni Mikko Eloranta ja Juha Lindkin sopisivat laiturin päätoimestaan huolimatta paremmin jarrusenttereiksi kuin nyky-Raipe.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
No eipä nimmaria täältä.

Enkä myöskään jaksa asiaa enää 153:tta kertaa perustella, joten kiinnostuneet voivat käydä lukemassa perustelut useista Maajoukkue-palstan viesteistäni, esim. viestiketjusta "Janne Ojanen."


JHag:

"Lisäksi Toni Sihvonenkin (!) olisi ollut Raipea käyttökelpoisempi. Nuorempi (30v), ahkerampi ja vahvempi."

Hyvänen ja aika, kertakaikkiaan tajunnat räjäyttäviä argumentteja!!!


"Käyttökelpoisempi":

Tarkoitatko tällä monipuolisempi?!?!? Joopa joo.


"Nuorempi":

Mikäs itseisarvo se on?


"Ahkerampi":

?????


"Vahvempi":

Näinköhän.


"Hei! Keke Rosberg oli F1 -maailmanmestari -82. Miksei se tarjoa itseään McLarenille?"

Hyvä JHag. Mainio vertaus.



Ranger
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ranger, halusitko siis Ojasen SLC-joukkueeseen?

Minun mielestäni Ojaselle olisi kuulunut Aallon paikka.

En ole Sihvonen-fani. Mielestäni Sihvosen ja Pirneksen mahtuminen maajoukkueeseen ajoittainkin osoittaa ainoastaan suuren sentteripulamme. Ei kummankaan miehen taitoja.

Sihvonen on kuitenkin sementtikätisyydestään huolimatta vahva härkä. On vahvempi kuin Raipe - ja Ruotsin liigan kolmen hitaimman sentterinkin joukossa olevana ehtii Raipea paremmin tilanteisiin, missä voimaa voidaan tarvita. Edes laukauksia peittämään.

Mutta Raipe?? Kerro, miksi Raipe. En ole käynyt Janne Ojanen -ketjussa. Äläkä käytä perusteluissasi sanaa "legenda". Kerro vaikka Raipen pelaamisesta kuluvalla kaudella.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pitäsköhän vetää sanojani pois kun tuli toi Ilta Sanomat selattua. Aikaisemmin olen ollut vahvasti Raimon valintaa vastaan, mutta nyt pani miettimään. IS toteaa että Raimon pelattua olympialaisissa numerolla 14 on mitallia pukannut kolmesti. Albertvillessa Skriko vei Raimon numeron (ja mitalin?) ja #28 oli taiturilla käytössä. Nyt Leijonalaumamme isähahmolle on jälleen ommeltu selkään #14 ja vain taivas on rajana...Raipe rules tehoin 1+9 ollen Leijonien leijona.

________________
No ei todellakaan!
 

Allu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Allekirjoitan vaikka kahteen kertaan, jos tarvii.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
JHag:

"Ranger, halusitko siis Ojasen SLC-joukkueeseen?"

Ehdottomasti.


"Ojaselle olisi kuulunut Aallon paikka."

Ehdottomasti.


"On vahvempi kuin Raipe"

Näinköhän.


"Mutta Raipe?? Kerro, miksi Raipe. En ole käynyt Janne Ojanen -ketjussa. Äläkä käytä perusteluissasi sanaa "legenda"."

En ole käyttänyt sanaa legenda kuin yhden kerran, silloinkaan en esittänyt sitä perusteena Helmisen valinnalle. Kuten sanottua, enpä viitsi kirjoittaa samoja viestejä aina vaan ja uudestaan, joten kipaisepa katsomaan em. ketjusta. Tai klikkaa "käyttäjät", hae "ranger", valitse "Hae kaikki tämän käyttäjän kirjoittamat viestit" ja tutki viestiketjuja "Hannu Aravirran Olympiavalinnat!!!" ja/tai "Aravirran toimintatavat." Luulisi mielipiteeni perusteluineen pikkuhiljaa selviävän.



Ranger
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen useammankin kerran kritisoinut Helmisen SLC-valintaa, mutta toisaalta en ymmärrä miksi pitäisi nimimerkki tällaiseen viestiketjuun "allekirjoittaa". Kisat alkavat Leijonien osalta reilun viikon päästä, ja toivon vilpittömästi menestystä koko sakille. Helmiselle myös.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Revitään tälläinen adressi

En todellakaan allekirjoita, pikemmin olisin valmis repimään palasiksi moisen adressin. Kyllähän Raipe tuossa hänelle suunnitellussa roolissa tulee olemaan mies paikallaan. Monet Tps-ottelun nähneet ovat ihmetelleet miehen vaisuutta. Eiköhän jonkin asteinen vaisuus/varovaisuus tuossa tilanteessa ole vähintään inhimillistä. Kannattaa muistaa, että Helminen on reilun viikon päästä tekemässä historiaa pelaamalla ensimmäisenä kiekkoilijana maailmassa kuudensissa olympiakisoissaan. Voipi olla tuollaisessa tilanteessa varoo hiukan loukkaantumista, sillä olisihan se aika helvetin karua teloa itsensä viimeisellä viikolla ennen kisoja.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Helmisen vaisu kausi on alkanut kauan ennen mainittua TPS-matsia. Itse asiassa hiljaista on ollut koko alkuvuoden 2002 ja rapiat joulukuutakin (vrt. mm. tehopisteet ). Tämän näyttää huomanneen Ilveksen valmennusjohtokin, joka nosti lopulta Miettisen ykkösketjuun Raipen paikalle - erittäin onnistunut ratkaisu Ilveksen kannalta .

Toivottavasti Raipe vain "säästelee" , kuten optimistisimmat uskovat. Nyt tarvitaan jokaisen maajoukkuepelaajan onnistumista, kun muutenkin lähdetään altavastaajina kisoihin.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Onhan Helminen pelannut tasoonsa nähden huonosti, mutta esimerkiksi vertailu Janne Ojaseen, jonka moni halusi olympialaisiin, paljastaa pisteiden olleen tiukassa myös Ojasella. Viimeiset viisi peliä Raipella 2+0 ja Jannella 0+2. Eipä ole oikein häävit saldot Suomen parhailla senttereillä. Jos kisoihin olisi haluttu SM-liigan "kuumin" sentteri, niin se varmaan olisi ollut Antti Miettinen.

Vaan jälleen kerran, eiköhän se Raipe haluttu kisoihin sen rauhallisuuden ja hyvän puolustamisen takia. Myös yv:llä saattaa olla käyttöä. Tälläkin hetkellä Raipen +/- saldo näyttää +3, joka on ei-playoff joukkueella ihan hyvä ja Ilveksessä loistava. Esim. osan kaudesta vieressä pelannut Mika Nieminen on saldossa -25 ja nyt liekeissä oleva Tommi Miettinen miinuksella yhdeksän pykälän verran.

Ja eiköhän Raipe hyökätäkin osaa, kun on ollut jäällä 36 kertaa, kun omatiimi on tehnyt tasakentällisin (tai alivoimalla) maalin. Ojasella vastaava luku on 31.

Eli itse haluan todellakin nähdä Raipen kisoissa, ihan vaan sen takia kun suomalaisia senttereitä ei ole parempia tällähetkellä. Toivon mukaan tulevaisuudessa Niko Kapanen, Olli Jokinen ja kumppanit nousevat tähdiksi ja kantaviksi voimiksi maajoukkueeseen, mutta sitä odotellessa antakaamme Raipen näyttää taitonsa vielä kerran.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Go Raipe, Go! Eli mene vaan kisoihin. Minä luotan.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Maskotiksi sopii hyvin, mutta ei kait se vaan ota luistimia mukaan ja aio pelata....

HABS #11
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hävetkää kaikki addressin allekirjoittajat! Ette ymmärrä lätkästä mitään. Raipe on kuningas!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti vilpertti
Kuten kallu totesi, jokaisen pelaajan on täytettävä paikkansa, ei vain Raipen. Katsotaan ensin ja sitten huudellaan, näytätte niin tyhmiltä huitoessanne tyhjää. Joka vuosi ennen kisoja vaaditaan
a) valmentajan päätä vadille
b) omia suosikkipelaajia joukkueeseen
c) valmentajan valintoja pois joukkueesta
Meininki käy pikkusen vanhaksi ja siihen väsyy.
Tyyyyyhmäääät
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Minä ainakin olen positiivisesti yllättynyt ja pakkohan se on sanoa ääneenkin. Mutta katsellaan nyt kisat loppuun.

Lind - Raipe - Ruutu oli loistava Valvo-Venäjä pelissä, taso mitataan tänään sitten luokkaa kovempaa Venäjää vastaan.

Osittain Raipellakin on kulkenut nimenomaan sopivien ketjukavereiden ja pelkän puolustavan roolin ansiosta. Luulen, että Raipen paikalla tuossa roolissa olisi pärjännyt vastaavasti joku muukin.

Mutta siitä huolimatta - kättä lippaan veteraanille so far! Väärässä oleminen ei tässä tapauksessa harmita yhtään.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
EI TIPU

Eikä olisi missään vaiheessa tippunutkaan!
Ja kukahan täälläkin näiden kahden pelin perusteella kaivaa Suomen joukkueesta Raimon haukuttavakseen? Käsiä pystyyn.... Puolustavan sentterin rooli on hoidettu hyvin, lisäksi muutamia hyviä syöttöjä eikä maalikaan kaukana ollut. Noilla tehopisteillä jeesustelu on tosiaan aika naurettavaa. Raimosta Ara tuskin kaavaili Suomen ykköstykkiä. Jos Suomi (mitä minä en toivo) ei menestyisikään niin sitten nämä samat tyypit täällä taputtelevat toisiaan olkapäille "niinpä, olis vaan Ara kuunnellu meitä"yms.
Tottakai meistä Ilvesläisistä on hienoa nähdä Raimo SLC:ssä mutta kyllä Suomen pelejä katsellessa seurajoukkueet unohtuvat. Itsekin huomasin la-yönä kehuvani Aaltoa :D.

PS.Määallekirjoitinintternetissäsemmosenaddressin KOKEMUXII? :D :D :D

psps. Adressi oli kyllä hienosti muotoiltu siitä pisteet, perusidea olisi vaatinut vähän miettimistä...
 

Huuhaa

Jäsen
Raipe ei ole loistanut, mutta ei ole toisaalta pettänytkään, joten ainakin vielä Raipen kisamatka nimenomaan urheilullisin perustein tuntuu perustellulta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Joo. USA-pelissä Raipen plus-miinus -tilasto oli siis nollilla. Loistava saavutus. Piste. Mitenkähän sen sanois tarpeeksi yksinkertaisesti: jos jokaista suurmaata vastaan tulisi sama lopputulos, niin on samantekevää vaikka ei olisi tilillä tehopisteen tehopistettä.

Raipe on joukkueessa pitämässä vastustajia nollilla. Selänteen ja Kapasen yms. rooli on tehdä hyökkäyspäässä tuhoja.

Kaksi ottelua mennyt vanhalta herralta loistavasti, toivottavasti näin käy jatkossakin.
 

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Mielelläni myönnän olleeni väärässä. Vielä en sitä kuitenkaan tee, sillä pelit eivät vielä ole alkaneet.

Ike
 

Lapa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK, Pelicans, HPK
Turha haukkua Raipea. Ollut tasapainoiseen peliin Suomen senttereistä toistaiseksi ainoa, ja se hieno kuoleva joutsenkin USA:a vastaan. Raipen valinta ei ole läheskään niin suuri virhe kuin Antti "läski" Aallon pelaaminen joukkueessa.
 

Huuhaa

Jäsen
Jos siltä tuntuu, niin tämän kyseisen adressin allekirjoittaneet voivat tästä viestistä eteenpäin myöntää olleensa väärässä....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös