ACN ilmaiset puhelut

  • 81 872
  • 689

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Alkaa pikku hiljaa vituttamaan kun kaikki puhuu silleen ''musta tuntuu''-periatteella.Onko kellään mitään oikeeta faktaa asiasta?
Kyllä niille serkun kavereille varmaan on kaikenlaista sattunut...
Jos on oikeesti faktaa niin linkkiä kehiin! Olen erittäin kiinnostunut kaikesta uudesta.....tiedä vaikka joskus itselle myös natsaisi hyvin!
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuolla on ketju jo aiheesta, taisi olla WGI'n alla tätäkin sivuttu. Siis ei kyse ole musta tuntuu kun puhutaan pyramiideistä. Vaan ihan perus matematiikkaa, maalaisjärkeä kun käyttää ymmärtää että rikastut jos olet alussa mukana ja rikastutat muita jos hyppäät myöhemmin vasta kelkkaan.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti eagle
Kyllä sitä voi tienata ihan rehellisesti, ilman tälläisiä pyramidihuijauksia, nämähän kuitenkin maksatetaan pohjalla olevilla ja vain huipulla tai lähes olevat oikeasti tienaavat rahat(muiden taskuista).

Nyt en kyllä oikein ymmärrä. Ketä tässä huijataan? Eikö kyse ole siitä että päätyvätkö ne soitettujen puheluiden rahat Soneran, Radiolinjan vai jonkun edustajan taskuun? No, ehkä olen ymmärtänyt väärin.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti bisnesman
Ottamatta sen enempää kantaa puheaikarajoituksiin.
Eikö ihmisillä ole oikeasti parempaa tekemistä kuin yrittää tuhota toisten elinkeinoa?
Monella tännekkin kirjoittaneella muuttuisi mielipiteet radikaalisti jos saisi tietää ketä kaikkia kyseisessä bisneksessä on mukana.

Nimimerkillä "mukana olisin jos elämäntilanne niin sallisi".

Ai että jos joku ansaitsee elinkeinonsa ryöstämällä polkupyöriä, niin sitä ei saisi kritisoida? Siis hei haloo. Johan sen sanoo maalaisjärkikin, että tässä systeemissä on pakko olla jotain hämärää. Ei minkään yhtiön perse kestä jakaa 1000 minuuttia kuussa ilmaisia puheluita.

Ja miten se taas liittyy mihinkään onko joku mukana vai ei? Luuletko tosiaan, että täällä ei ole omaan ajatteluun kykeneviä ihmisiä, vaan tämän palstan kirjoittajat ovat jotain tuuliviirejä, jotka vaihtavat mielipidettään kun joku mukajulkkis niin sanoo?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti JoeyKocur#26
Alkaa pikku hiljaa vituttamaan kun kaikki puhuu silleen ''musta tuntuu''-periatteella.Onko kellään mitään oikeeta faktaa asiasta?
Kyllä niille serkun kavereille varmaan on kaikenlaista sattunut...

Ketjuun asiaan kantaaottamatta taytyy kylla sanoa, etta toi on just niin uskomatonta.

Esim. mehan kaikki tiedamme, etta RAY:n automatit eivat ole fiksattuja, koska niiden ei tarvitse olla, peliehdot ovat sen verran huonot pelaajalle, etta RAY jaa vakisinkin voitolle.

Silti monilla on tuttu tai serkku kuka tyoskentelee RAY:lla huoltotehtavissa ja "tietaa kuinka niita koneita laitellaan."

Silti kukaan ei ole koskaan itse siella duunissa. Eika missaan muuallakaan, kuten vaikka tassa puhelinfirmassa.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti dude
Ai että jos joku ansaitsee elinkeinonsa ryöstämällä polkupyöriä, niin sitä ei saisi kritisoida? Siis hei haloo. Johan sen sanoo maalaisjärkikin, että tässä systeemissä on pakko olla jotain hämärää. Ei minkään yhtiön perse kestä jakaa 1000 minuuttia kuussa ilmaisia puheluita.


Ja meinaat, että muiden yhtiöiden perse kestää lyömällä 7-numeroista €urolukua mainontaan?
Miksi, et kritisoi vaikka K-kauppoja, jotka myyvät kahvia alle hankintahintojen. Erittäin järjetöntä toimintaa, vai mitä?

Eagle...Viro=hämärää? eli kaikki virolaiset ovat rikollisia?. ACN:llä on toimisto kyllä ihan Helsingissäkin. Niitä löytyy mm. Hollannista, Ruotsistakin.

Ja jos ei tiedä ACN:stä tai jostain muista firmoista mitään, ni ei kannattaisi huudella "varmoja tietoja" julkisesti.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti HN
No sinä kun ilmiselvästi tiedät ACN:stä, niin kerropa meille, mikä on ko. puljun ansaintalogiikka. Siis mitkä ovat ACN:n päätulonlähteet?

ACN on telekommunikaatio- ja energiayhtiö. Siitä varmaan voi jotain päätellä mistä rahaa tulee?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ei Viro tee asiasta hämärää automaattisesti vaan se että tukea ei tarjota edes Suomessa. Kyllä minua yhtä paljon ihmetyttäisi jos kuluttajapalvelua tarjottaisiin Venäjältä, Latviasta tai Liettuasta. Eikä se tarkoita että kaikki ovat siellä epärehellisiä, vaan ihan näin kuluttajan kannalta huomattavan epävarmaa.

Sopimuksessahan on pykälä joka antaa TÄYDET valtuudet ACN'lle päättää kuinka paljon se tahtoo veloittaa puheluista ja milloin. Tässä pykälässä yhtiö mm. määrittää ITSE onko kyseessä yksityishenkilö vaiko yritys ja laskuttaa sen mukaan, miten tahtoo asiaa tulkita. Taisi olla jo ylempänä, mutta lainataanpa tähänkin:

3.8 Liittymätyyppien hyväksyttävä käyttö
Tähän sopimukseen sovelletaan ACN:n määritelmää liittymätyyppien hyväksyttävästä käytöstä. ACN Mobile Friends ?liittymä on ainoastaan yksityisasiakkaille, joiden liittymän käyttö vastaa ACN:n yksin määrittelemää hyväksyttävää käyttöä. Tämä liittymä ei ole tarkoitettu yritysasiakkaille tai asiakkaille, jotka ylittävät ACN:n määrittelemän liittymän hyväksytyn käyttörajan. ACN pidättää oikeuden määritellä liittymän ei-hyväksyttävän käytön. Liittymän käyttöönotto tarkoittaa tämän säännön hyväksymistä. Mikäli ACN huomaa asiakkaan toimivan liittymätyyppien hyväksyttävän käytön vastaisesti ACN aloittaa asian tutkinnan. Tutkinnan aikana ACN saattaa rajoittaa asiakkaan liittymän käyttöä siten, että liittymän väärinkäytön jatkuminen voidaan estää. Riippuen rikkomuksen laadusta ACN voi rajoittaa asiakkaan käyttöoikeuksia ja keskeyttää tai lakkauttaa asiakkaan liittymän. ACN ei korvaa liittymän väärinkäytöstä johtuneita palveluhäiriöitä eikä vastaa liittymän väärinkäytöstä johtuneista vahingoista.

Tämmöiset pykälät jo haisevat niin pitkälle että ainakin minua työntää kauemmas. Missään en sanonut ettettekö te saisi sijoittaa firmaan, mikäs siinä. Jos olette lähteneet ajoissa mukaan, niin mikäs siinä. Ja jos tahdotte vain soitella puheluita ja luotatte että kaikki toimii ihan ok, niin sekin on minulle se ja sama.

Ainoat faktat ovat että sopimuksessa on sellaisia pykäliä mitkä haisevat ja pitkälle, pyramidihuijaukset tuottavat rahaa niille jotka lähtevät ajoissa mukaan ja loput ovat maksumiehiä. Mutta kuten sanottua niin mikäs siinä jos tahtoo sijoittaa, mutta itseään voi vain syyttää. Todellisuudessahan niin tässä kuin esim. aiemmin mainitussa WGI'ssa ei ole koskaan ollut kyse tuotteesta itsestään, vaan siinä että rekrytoidaan asiakkaita ja pyramidilla kerätään rahat pois. Edelleen jos tahtoo sijoittaa niin mikäs siinä, mutta jos tämmöistä ns. firmaa kritisoi, niin turha siitä on hernettä vetää nokkaansa ja perustella "yritätte tuhota liiketoimen".

Kun niin innokkaasti Korak mainostat tuota energiantuottamista, niin varmaan tiedät senkin että firma on ilmoittanut menevänsä konkurssiin ilman lisärahoitusta jo kesällä 2003?(siis kyseessä tämä energiayhtiö USA'ssa jolla on huimaavat 85k asiakasta!). Yritystä on sakotettu USA'ssa jo siitä kuinka se on vaihtanut kysymättä käyttäjiltä heidän taksojaan/maksujaan. Ja jos rahaa tehdään myös telekommunikaatiolla niin miten noin halvoilla hinnoilla ja ilmaisilla puheluilla sitä rahaa voidaan tehdä? Aivan se tulee juuri uusien asiakkaiden hypätessä kelkkaan tai kun ACN'stä siltä tuntuu ja se tahtoo vaihtaa liittymäsi taksat mieleisekseen.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Tinde
Nyt en kyllä oikein ymmärrä. Ketä tässä huijataan? Eikö kyse ole siitä että päätyvätkö ne soitettujen puheluiden rahat Soneran, Radiolinjan vai jonkun edustajan taskuun? No, ehkä olen ymmärtänyt väärin.

Eihän siinä mitään jos ne päätyisivät vain edustajan taskuun, mutta kun rahan menoerästä ei voi tietää. Kuten yllä kirjoitan ja lainaan mm. yhtä kohtaa ACN'n liittymäsopimuksesta, missä ACN voi mielivaltaisesti vaihtaa liittymääni ja hinnastoa miten huvittaa. Ei minua ainakaan kauheasti rohkaise tuollainen. Mutta jokaisen oma asia tietenkin.

Vielä tuohon aiempaan liittyen tähän pieni edit. Minusta jokaisen oma asia sijoittaa rahansa mihin tahtoo, mutta samoin myös aika normaalia että asiaa kritisoidaan. Samoin kun kritisoin esim. mihin verovarat menevät niin voin kritisoida mahdollisia muita menoeriä, olivat ne sitten verkostomarkkinointia vai mitä vain muuta. Jokainen tekee itse kuitenkin päätökset. Tuskin minun mielipiteeni kenenkään muun mielipidettä muuttaa, mutta kun keskustelupalstalla ollaan niin eikö asioista saa keskustella.

Yhtä hyvin voisi kysyä miksi täällä ollaan kritisoitu jotain elokuvaa, levyä, kirjaa, ottelua termillä "miten te yritätte tuhota jonkun elinkeinon". Jos näin ajattelisi niin kaikkea pitäisi hymistellä ja ylistää.
 
Viimeksi muokattu:

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti eagle
Eihän siinä mitään jos ne päätyisivät vain edustajan taskuun, mutta kun rahan menoerästä ei voi tietää. Kuten yllä kirjoitan ja lainaan mm. yhtä kohtaa ACN'n liittymäsopimuksesta, missä ACN voi mielivaltaisesti vaihtaa liittymääni ja hinnastoa miten huvittaa. Ei minua ainakaan kauheasti rohkaise tuollainen. Mutta jokaisen oma asia tietenkin.

Tutustuhan muidenkin operaattoreiden sopimuksiin. Kyllä sielläkin voidaan ihan yksipuolisesti vaihtaa tai lopettaa asiakkaan liittymä.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti eagle
Ei Viro tee asiasta hämärää automaattisesti vaan se että tukea ei tarjota edes Suomessa. Kyllä minua yhtä paljon ihmetyttäisi jos kuluttajapalvelua tarjottaisiin Venäjältä, Latviasta tai Liettuasta. Eikä se tarkoita että kaikki ovat siellä epärehellisiä, vaan ihan näin kuluttajan kannalta huomattavan epävarmaa.

Eikös aika monen teleoperaattorin kuluttajapalvelu ole ainakin osittain ulkomailla, halvan työvoiman maissa? Radiolinjalla yöpäivystys on Virossa ja näin on ymmärtääkseni myös Sonerallakin.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Viestin lähetti Korak
Tutustuhan muidenkin operaattoreiden sopimuksiin. Kyllä sielläkin voidaan ihan yksipuolisesti vaihtaa tai lopettaa asiakkaan liittymä.

Ei kyse olekkaan siitä etteikö saisi sulkea, tämä on täysin ok. Mutta jos liittymä vaihtuu milloin tahtoo ja taksat myös, niin mielestäni tämä ei kauhean ok ole. Kun esim. rajoja ei ole julkisesti ilmoitettu(kuten esim. Saunalahdella koskien tesktiviestejä), niin ongelmat muodostuvat tästä harmaasta aluesta. Eikä siis edelleenkään sulkemisesta, vaan maksujen määrityksen.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Gellner
Eikös aika monen teleoperaattorin kuluttajapalvelu ole ainakin osittain ulkomailla, halvan työvoiman maissa? Radiolinjallayöpäivystys on Virossa ja näin on ymmärtääkseni myös Sonerallakin.

Näin on. Eikä vain halvan työvoiman maissa, kysehän on toimintojen keskittämisestä kustannussäästöjen vuoksi. Esim. nykyisen Canal+:n asiakaspalvelu oli aikoinaan Helsingissä koko pohjoismaiden osalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Gellner
Eikös aika monen teleoperaattorin kuluttajapalvelu ole ainakin osittain ulkomailla, halvan työvoiman maissa? Radiolinjalla yöpäivystys on Virossa ja näin on ymmärtääkseni myös Sonerallakin.

Kas, aina oppii uutta. Suomessakin siis tehdaan tuota. Lukuisat brittifirmat ovat siirtaneet yhteensa tuhansia puhelinduuneja Intiaan ja siitakos vasta on melu syntynyt. Jenkit tekee samaa.

Dell joutui vahan aikaa sitten siirtamaan yrityspalvelunsa pois Intiasta, koska asiakkailta tuli jatkuvasti valituksia tyontekijoiden heikosta kielitaidosta. Yksityisasiakkaita palvellaan edelleen Bangaloressa.

On toi kylla aika lyhytnakoista toimintaa yrityksilta.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Korak

Miksi, et kritisoi vaikka K-kauppoja, jotka myyvät kahvia alle hankintahintojen. Erittäin järjetöntä toimintaa, vai mitä?

Se K-kauppa myy varmasti jotain muutakin kuin sitä kahvia, mutta minun käsittäkseni tämä ACN myy vain puhelinoperaattoripalveluja.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti dude
Se K-kauppa myy varmasti jotain muutakin kuin sitä kahvia, mutta minun käsittäkseni tämä ACN myy vain puhelinoperaattoripalveluja.

Pointtina saattaisi olla kahvi=ilmaiset puhelut ACN-liittymien välillä, muut K-kaupan tuotteet=puhelut muihin liittymiin...
 

Tuamas

Jäsen
Acn, Seven, Wgi, Gnld, Terraflex....

Koska ihmiset oppivat,. että kaikki nämä ovat samanlaisia pyramidi-huijauksia?
Ylälinja vie rahat ja työmuurahaiset maksavat kulut.

Acn on menossa konkurssiin jenkeissä ja ruotsissa tilanne on myös todella heikko.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Niin ensi torstaina Tv1 klo 19.15 Kuningaskuluttaja
Käsittelevät matkapuhelinliittymien verkostomarkkinointia. Voipi olla mielenkiintoista kuultavaa.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti bisnesman
Ottamatta sen enempää kantaa puheaikarajoituksiin.
Eikö ihmisillä ole oikeasti parempaa tekemistä kuin yrittää tuhota toisten elinkeinoa?
Monella tännekkin kirjoittaneella muuttuisi mielipiteet radikaalisti jos saisi tietää ketä kaikkia kyseisessä bisneksessä on mukana.

Nimimerkillä "mukana olisin jos elämäntilanne niin sallisi".

Itse en sen kummemin kyseistä yritystä tunne, sen sijaan sen käyttäjiä ja ns markkinoijia tunnen, toiset ovat olleet agressiivisia, toiset aivan normaaleita ystäviä.

Millä tavalla tämä verkostomarkkinointi bisnes eroaa muista? Tähän toivoisin vastauksia itse asianomaisilta?

Tyypillinen vastaushan kaikkiin mainittuihin epäkohtiin selitetään kauniilla liturgioilla, mutta jätetään vastaamatta itse kysymyksiin vaan vastataan "käytäntönä ei ole koskaan ollut..." "tapanamme ei ole..." Sen sijaan luvataan paljon vaikka mitään faktaa ei ole esittää. Mihin tutkimuksiin minuutti määrät mm perustuvat?

Verkostomarkkinoinnissahan voi olla mukana elämässä muuten menestyviä ja todella fiksuja ihmisiä, heille eivät panokset tunnu missään, tuskin huomaavatkaan.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tinde
Nyt en kyllä oikein ymmärrä. Ketä tässä huijataan? Eikö kyse ole siitä että päätyvätkö ne soitettujen puheluiden rahat Soneran, Radiolinjan vai jonkun edustajan taskuun? No, ehkä olen ymmärtänyt väärin.

Periaatteellisella tasolla kysesitä mallia saa kai kritisoida, vaikka periaatteessa lainmukaan toimiessa ihmistä varmaan saanee vedättääkin kuinka paljon tahansa, mutta mielestäni markkinoinnissa tulisi käyttää selkeitä lukuja, ja termejä. Se luo uskottavuutta.
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti dude
Se K-kauppa myy varmasti jotain muutakin kuin sitä kahvia, mutta minun käsittäkseni tämä ACN myy vain puhelinoperaattoripalveluja.

Eli, et ymmärtänyt pointtia, mutta Tinde jo vähän sitä korjasikin.

ACN-palveluihin kuulu myös lankapuhelimet, internet-yhteydet sekä sähkö. Nämä tulossa tämän vuoden aikana myös Suomeen.

Mutta Suomi on vapaa maa. Täällä saa ihan itse päättää, mistä hankkii mitäkin palveluja, mitä jääkiekkojoukkuetta kannusta jne jne,. Se on híenoa.

Tuamas....höpö höpö.
 

Tuamas

Jäsen
Ruotsin ACN on tehnyt todella rankkaa tappiota ainakin viimeiset pari vuotta, tämä on aivan julkista tietoa ja ruotsissa tästä nousi varsin suuri kohu.

Verkostomarkkinoinnissa luvataan aina suuria ja ihmiset lähtevät aina innolla mukaan, mutta yli 90% väestä lopettaa kesken paskan maku suussaan, tuntien itsensä pahasti petetyiksi, viimeisimpänä esimerkkinä PgOne/Seven.

Acn on noista pyramidi-firmoista ensimmäinen joka on ihan asiallisella pohjalla ja provikoiden jaossakin on jotakin järkeä ja reiluutta. Todella suuri osa mukaan lähteneistä jälleenmyyjistä ei silti ikinä pääse kunnolla voitolle toiminnan aikana.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Mielenkiintoista luettavaa, selkeästi huomaa ketkä kirjoittavat ovat tähän "kusetukseen" menneet, eli kovasti ovat puolustelemassa ACN-liittymää ja puolustelevat sitä.

No niin. Hauskaa luettavaa kyllä.
Itse ihmettelen että muutamat ns. fiksut ihmiset ovat tähän lähteneet mukaan.

Selvähän se on ettei tämä ACN voi erota mitenkään muista verkostomyynneistä. Haaveet kaatuu.

No, vapaus kaikilla. Ja haaveet.

Itse liittymästä olen sen verran kakkaa kuullut että suosiolla jätin väliin ne kyselyt jotka minuun kohdistuivat että lähdetkö mukaan.

Olen tyytyväinen nykyiseeni, laskuni ovat n. 20 euroa kuukaudessa. Ei tarvetta muuttaa.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Korak


ACN-palveluihin kuulu myös lankapuhelimet, internet-yhteydet sekä sähkö. Nämä tulossa tämän vuoden aikana myös Suomeen.


Näistä lankapuheluista, internet-yhteyksistä saatikka energiantuotannosta minulla ei ollut mitään käsitystä. Sähköntuotanto ja puhelinoperaattoritoiminta ovat aika mielenkiintoinen yhdistelmä..
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Näissähän nyt on sama mitä myydään.Vaikka ilmaa tai paskaa.Ansaintalogiiikka on aina sama.Ja jymäytettäviä aina riittää.
Kiinnostuneet löytävät googlen kautta helposti esim. Teemu Mäntysen pyramidisivut.
Bisnesman aikaisemmin vihjaisi,että tunnettuja nimiä on tämänkin touhun takana.Niin on ternimaitoverkostonkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös