Pêr un pugno di dolari
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Porin Ässät & Florida Panthers
Ihmisen oppimisprosessi toimii juuri siten, että virheistä on mahdollista selvitä ilman katastrofia ja sitä kautta tilanteita opitaan välttämään. Jos käyttäisit hetken ajatellen asiaa, ymmärtäisit että näin varsin iso osa asioista meille opetetaan/koulutetaan. Kouluissa on jälki-istuntoja riehujille, ylimääräisiä kotitehtäviä laiskoille ja punakyniä, ei suoria potkuja ensimmäisestä oikeinkirjoitusvirheestä aineessa. Kotona äiti nuhtelee, huutaa kenties tukistaa, jos sitä juoksentelee autoteille huolimattomasti, ei tönäise rekan eteen ja katso miten pyry-petterin käy, oppiipahan perkele varomaan autoja.
Noh vastaillaan nyt ajan kuluksi, kun ei ole parempaakaan tekemistä.. =)
Niin, en nyt ole aivan mustavalkoisesti kenenkään puolella. Tällä hetkellä vaan pahasti alakynnessä mielipiteeni kanssa. Ehkä olen liian konservatiivinen, ja opetusmallini sopisi paremmin keskiajalle, kuin 2000-luvulle.
Kai se johtaa juurensa omaan kasvatukseeni, jokaisesta virheestä, teosta jne. olen kantanut itse aina vastuun. Mitään viikkorahoja ikinä saatu ala-asteen jälkeen. Jos omaa rahaa halusi, niin mentiin töihin. Helppoa se niillä on, jotka mällää isin auton, isi taputtaa olalle ja ostaa uuden. Kyllä poika oppii virheistään.
Totta on se, että virheitä saa tehdä, mutta tyhmä on se, joka ei niistä mitään opi. Eikö yksi abortti 14 vuotiaiden keskuudessa riittäisi varoitukseski koko kaveripiirille? Ei näköjään, kun saa milloin mistäkin lukea näitä tapauksia.
Edit. mtmela, sepä siinä onkin, mutta kun aina ei voi edes kännin piikkiin noita laittaa, vaan kyllä on toilailuja tehty ihan selvinkinpäin.
Katumuspillerit, anyone? Ja näköjään puhut nyt aidasta, kun minä puhun aidan seipäästä.
Viimeksi muokattu: