Viestin lähetti Mörö
minkäs ikäinen ite olet jagr?
ootkos ite harastanut seksiä ennen avioliittoa?
ja ookkos sä jo ku sa...nan PAPPI?
Eilen täytin 24.
Jep, on tullut harrastettua ennen kuin uskoon tulin.
En ole saatanan pappi, vaan myös minulle kuuluu hengellinen Kristuksen pappeus jokaisen muunkin uskovan tavoin.
Viestin lähetti Mjr
Siis vasta hedelmöitynyt munasolukin on aivan täysivaltainen henkilö jonka tuhoaminen on täsmälleen yhtä vakava murha kuin syntyneen, fyysisesti ja henkisesti olemassaolevan ihmisenkin?
Hedelmöittynyt munasolu on ihminen siinä kuin minä tai sinä. Joten vastaus on kyllä.
Viestin lähetti Mjr
Miksi ihmeessä sitten vetää raja juuri tähän? Yhtä hyvin päätös olla olematta yhdynnässä tai päätös vetää kondomi päälle on kehityskulun katkaisua ja jonkun lapsen tulevaisuuden kieltämistä. Ellei murha niin vähintään tappo?
Koska Jumala ehti välissä laittaa alulle uuden ihmiselämän hedelmöityksen yhteydessä. Jokaisesta yhdynnästä ei seuraa raskautta. Sinun logiikallasi jokaisesta yhdynnästä
kieltäytyminenkin olisi jo murhaamista! :) Itse en menisi aivan noin pitkälle, vaan vedän rajalinjan munasolun hedelmöittymiseen.
Viestin lähetti JanJ
Espoon Ison Omenan Citymarketissa takanani oli kaksi 13-14 vuotiasta tyttöä jotka puhuivat kovaan ääneen että "siis hei sille tehtiin jo kolmas abortti! ja se on hei 13 vee. Mut ain se vaa sekoilee kännis". Pikkasen vitutti joo. Tuollainen aborttien tehtailu on tosiaankin aika syvältä.
Kunnon kristillinen kotikasvatus ja rakkaudellinen kurinpito tekisivät tuolle pienelle tytölle erittäin hyvää. Tilanteesta voi hyvin syyttää myös vanhempia, jotka eivät katso tyttönsä perään vaan antavat tämän juosta kadulla huoraamassa.
Viestin lähetti JanJ
Sinulla olisi vaimo, ja hänet raiskattaisiin. Raiskaajana olisi vaikka joku kiva somali asemalta. Mahtaisitko sinä onnellisena odotella tätä elämän ihmettä syntyväksi, vai et?
Todennäköisesti kehoittaisin häntä pitämään lapsen. Eikä raiskaajan ihonvärillä tai kansallisuudella olisi merkitystä.
Viestin lähetti Chip
Sen verran ehdoton siis olet, että abortin tehnyt nainen (siis tässä tapauksessa raiskattu), joka varmasti kärsii tämänkin teon seurauksista omantunnontuskia, tekee Jumalan silmissä hirvittävän teon (siis onhan abortti murha) eikä ansaitse siitä minkäänlaista ymmärrystä saati sitten anteeksiantoa ja Jumalan armoa.
Ymmärrystä kukaan murhan (tai syntiä) tehnyt ei ansaitse, mutta rakkautta kylläkin. (Huomaa: Ymmärrys ei ole samaa kuin rakkaus). Joustava, salliva ja anteeksiantava rakkaus, johon useat aborttin puolustajat vetoavat, tarkoittaakin lähinnä välinpitämätöntä, suhteellista ja arvoista piittaamatonta rakkautta. Tällaista rakkautta julistaa uskonto nimeltä humanismi, ja niinpä onkin aika lukea Raamattua korvasyyhyyn ja kauhistua sen tiukkapipoista moraalia.
Armo koskee kuitenkin myös abortin tekijöitä, jos he katuvat tekoaan vilpittömästi. Ei Vapahtaja voi kääntää kasvojaan yhdeltäkään katuvalta sielulta, joka kääntyy Hänen rakastavien kasvojensa puoleen.
Mutta minkäänlaista puolustelua ei kannata harrastaa, sillä synnillä ei ole koskaan mitään puolustusta. Abortin tehnyt nainen siis tunnustakoon syntinsä Jumalalle seuraavin sanoin: "
Olen rikkonut Sinua vastaan kauhealla tavalla murhaamalla oman lihani, Sinun luomasi elävän ihmisen. En halua puolustaa tekoani millään, sillä tein väärin. Ainoa asia minkä voin tehdä, on vedota sinun armoosi. Näetkö minun katumukseni? Lupaan sinulle, etten enää koskaan tee tätä samaa syntiä, ja lupaan myös varoittaa muita tekemästä samaa virhettä kuin minkä itse tein. Anna siis minun syntini anteeksi, sillä minun sieluni kuolee tuskasta, ellen saa sinulta anteeksiantoa, minun Jumalani, Vapahtajani ja Armahtajani. Sinun pyhässä nimessäsi, amen."
Viestin lähetti Mörö
Älä oikeasti lyö ihmistä Raamatulla päähän tämmösessä asiassa, yritä edes suhtautua eri mieltä! (Ei ole henk. koht. kokemusta mutta naispuolisena ymmärrän tilanteen huomattavasti sinua paremmin)
Rakkaudellinen nuhtelu on aina parempi kuin väärä empatia. Jos lähestyn abortin tehnyttä ihmistä, pyrin saamaan selville hänen ajatuksensa tekoaan kohtaan. Mikäli nainen katuu vilpittömästi, rohkaisen häntä lähestymään Jumalaa ja vetoamaan Hänen anteeksiantamukseensa. Mutta mikäli nainen ei osoita mitään katumuksen merkkejä, niin varmasti tulen sitä "Raamatulla päähän paukuttamista" harrastamaan. Ihmisen pitää tulla
synnintuntoon, ennen kuin
katumus on mahdollista.
Viestin lähetti Mörö
Siis lapsi itsessään on viaton, viaton muistutus siitä, mitä hänen äidilleen on tapahtunut. Jo se, että kantaa yhdeksän kuukautta lasta kohdussaan voi olla raiskatulle ylivoimainen asia. Voi tietenkin käydä niinkin, että tuon yhdeksän kuukauden aikana nainen kykenee hyväksymään lapsen eikä ajattele niitä olosuhteita, missä tämä on saanut alkunsa vaan rakastaa tätä ehdoitta. Entäpä sitten kun lapsi alkaa kysellä isästään?
Niin ikävä asia kuin raiskaus onkin, on murha vähintään yhtä ikävä. Yhtä pahaa ei voi peittää toisella pahalla. Elämässä tapahtuu monesti ikäviä asioita, mutta ne eivät oikeuta ketään syyllistymästä itse toiseen vähintään yhtä pahaan asiaan.
Mielestäni ihmiselämä on itsessään niin arvokas asia, ettei mikään oikeuta sen tuhoamista.
Miten tuo viimeinen kysymys liittyi aborttiin?
Viestin lähetti Mörö
Sanonpa, että vaikutat kyllä liian ehdottomalta ja näin ollen myös tunteettomalta kun kyseessä on raiskattu nainen ja raskaus ja abortti. Ehkä ymmärtäisit tilannetta paremmin, jos olisit nainen, silloin et myöskään olisi noin ehdoton. Empatiakykysi ovat myös rajalliset, lapsen asemaa kyllä ajattelet, mutta naisen asemaan et kykene(?) asettumaan.
Mielestäni suurempaa empatiakyvyn puutetta osoittaa abortin puolustaminen (ymmärrän että itse olet kuitenkin periaatteessa aborttia vastaan, paitsi poikkeustilanteessa kuten raiskaus). Itse en ymmärrä tätä vastakkainasettelua äiti-lapsi. Ikäänkuin lapsen etujen puolustaminen osoittaisi vihamielisyyttä äitiä kohtaan?
Paras tilanne olisi tietysti, jos koskaan kukaan ei olisi sellaisessa tilanteessa, että aborttia edes harkittaisiin. Se on tietysti vain unelma. Aborttitilanteessa on kahdesta pahasta valittava se pienempi paha. Väitän, että se suurempi paha on aina abortti.