Gellner kirjoitti:
Hirveän paljon en noista ajoista muista, mutta joitain pieniä yksityiskohtia on jäänyt mieleen. Parhaiten on jäänyt mieleen yksi Jokereiden divarimatsi. Jokereissa pelasi silloin joku totaalisen surkea pelaaja, nimeä en millään muista. Koko narrifanilauma alkoi nauraa ja huutaa herjoja aina kun tämä kyseinen pelaaja sai kiekon. Olisi kiva tietää tämän pelaajan nimi. Muistaakseni Reippaassa pelasi silloin samanniminen pelaaja, taisi olla ihan maajoukkuekalustoakin tämä nimikaimojen parempi puolisko. Minä nimittäin luulin silloin, että kyseessä on tämä maajoukkuepelaaja, ja eihän sellainen pelaaja voi olla huono. Erkki Mäkelä on nimi joka tulee mieleeni, mutta onko tuon nimistä pelaajaa pelannut Jokereissa?
Ei mun mielestä voinut olla Erkki Mäkelä, joka olisi niin kehno ollut. Vaikka siihen aikaan Jokerit toki aika rajoitetulla joukolla operoikin. Varmaan joku toinen.
Ja nyt omiin mustoihin.
Tyät loppu kotipuolessa v. 88 ja sitten duunia etsiin stadista. OK. Löytyi ja siitähän sitä uraa alkoi urkeemaan enemmänkin. Joka tapauksessa, vanhempi kollega niihin aikoihin kysyi, josko lähdetään kattoon lätkää. Mä sanoin, että mikäs siinä, ja se oli sitten Jokereitten matsi. Heppu oli valkasta, ja ilmoitti että sielläpäin valinta on Joukamiehet. En laittanut hanttiin.
Mieleen muuten jäi ekasta matsista kun Pentti Lehtosaari teki byyrin ja jengi karjui kiivaasti "Hyvä Pena" huutoja.
Se seisomokatsomo....
Sen verran sitten naksahdin, että pakko oli tiukassa paikassa lampsia OKO Aleksille ja maksaa satku, että vielä pelattais. Oon joskus muuten miettinyt että mitähän mä nyt oikein omistan, Jokerit HC, OY, OYJ, FC.... Onko äänivaltaa? Ei sen väliä.
Vähän myöhemmin tuli mentyä, 1990 jotain, Jokerit Oy:n sääntömääräiseen yhtiökokoukseen, jota sattumoisin puheenjohti Juha Rantasila. Ja Hjallis hääräsi juuri silloin, joko olevana tai tulevana, vallanhaltijana. Konkurssiuhka ym. oli asalistalla. Kirjanpitäjät eivä suositelleet sijoituskohteeksi...mutta toki myönsivät vastuuvapauden.
Hassua oli että etukäteen ei ollut pöytäkirjantarkastajia sovittu, mikä yleensä kuuluu normaaliin kokouskäytäntöön. Ja kun niitä sitten kyseltiin, niin harvalukuisessa joukossa ei vapaaehtoisia ilmennyt. Jonkin verran yhdistoimintaa jo kokeneena päätin siitten uhrautua kun tiesin ettö iso hommahan se ei ole, ja saa vielä oman nimensä nimensä historiaan. Joko oikeuden pöytäkirjoihin, tai sitten SM-liiga -seuran historiikkiin. Onneksi meni jälkimmäiseen...
Myöhemmin olikin sitten edessä yksi muikeimpia Jokeri -kannatusvuosien hetkiä kun saapastelin Jokereiden vanhaan "Kaarre" toimistoon Nordiksen ja Manskun kulmaukseen ja Leenan opastuksella veivasin puumerkin pöytäkirjään.
Mä olin, ja olen, osa tätä kaikkea.
Se on paperilla.
"Tarkistanut ja Hyväksynyt"
Konsta Kepuli