3. Välieräottelu Kärpät - HIFK, 31.3 klo 18.30 Raksilassa

• 60 322
  • 434

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
foxsixteen

AAMEN.

MSM

Jäsen
Kieltämättä Jere on mies paikallaan ja toivottavasti on sitä MM-kisoissa ja syksyn tärkeämmässä turnauksessakin. Ollut yksi suosikkipelaajiani aina.

Kärpät oli tänään täysin vastaantulija. Kädet jäätyvät maalipaikoissa ja ylivoimalla joista nämä pelit ratkaistaan kuten kävi tänäänkin. Kärppien puolustuspään pelaaminen oli todella surkuhupaisaa, oman pään rauhallinen purku/avaus tilanne niin aina jotenkin onnistutaan hidastelemaan kiekon kanssa. Hyökkäysten avaaminen aivan luokatonta.

Ja vielä siitä tuomarista, Henrikson oli huono, mutta ottelu ei ratkennut siihen. Oli ottelun alkupuolella Kärpilläkin mahdollisuus tehdä ylivoimalla ne ratkaisevat maalit.

Ihmetyttää kyllä hieman HIFKn asenne, kaukana reilusta kovasta pelistä. Kaatuillaan todella helposti ja nuo Saken mussuttamiset päälle. Olisitte edes te ihmisiksi kun täälläkään sitä ei osata olla. Mennyt nykyään aika naurettavaksi tämä jälkikäteen tilanteiden puiminen ja rangaistusten vaatiminen. Isot miehet itkee molemmin puolin.

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jaahas, eli liigan sivuilla väärää tietoa?

Plussan lähetyksessä kuului selvästi,kun Henrikson antaa jäähyn mailan päällä lyömisestä, eli MAchulda tosiaan ilmeisesti lyö vielä maassa makaavaa Kuhtaa?

Kamppijäähy tosiaan aika erikoinen.

-ipa rules

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti MSM
Ihmetyttää kyllä hieman HIFKn asenne, kaukana reilusta kovasta pelistä. Kaatuillaan todella helposti

Esim. missä?

sorry lyhyt analyyttinen kysymys, ei tarkoitus chattailla.

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti ipa rules
Jaahas, eli liigan sivuilla väärää tietoa?

Plussan lähetyksessä kuului selvästi,kun Henrikson antaa jäähyn mailan päällä lyömisestä, eli MAchulda tosiaan ilmeisesti lyö vielä maassa makaavaa Kuhtaa?

Henrikson muutti tuomionsa keskusteltuaan linjureiden kanssa. Kuuluu sekin nauhalta. Se jälkitilanne ei näy, mutta hieman ihmetyttää miksi Hannun piti molemmissa tilanteissa kysyä ensin linjurilta apua. No kai se vaan halus varmistaa, ihan sama.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti -BR-
foxsixteen

AAMEN.

Sori tyhmyyteni, en ymmärtänyt oliko tämä vinoilua vaiko samanmielisyyttä(keksimpä hirveän sanan) .
Oikeasti, kusisin hunajaa jos meillä olisi tommonen fyysinen viivapakki. On meillä Nikke, joka tekee pisteitä enämpi kun Jermu, mutta se fyysisyys ?
Olen jumaliste AINA tykännyt Jeren tyylistä kaukalossa ja muu ei kuulu mulle.

chewmeister

Jäsen
Suosikkijoukkue
Inter Milan, Kärpät, TPS, HJK, Barca, Penguins
Minusta tuo Rindell on vähintään yhtä kova itkijä siinä missä heikkilä mistä onneksi Kärpät pääsee kauden jälkeen eroon ja voisi IFK-fanit huomata ettei se Pärssinenkään täydellinen ole kyllä sekin koukkii ja hakkaaa maillalla niinkuin muutkin.

Mutta itse pelistä IFK oli parempi ja se siitä.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kysymys kärppäfaneille ilman mitään vinoilua: "Millä silmällä katsotte näitä kärppäpelaajien rottamaisuuksia"? Tuli vaan mieleen, kun itse on saanut harmaita hiuksia näistä ylettömistä palloseuraan kohdistuneista syytöksistä. Onko kärpätkin nyt sitten jonkin sortin rottajengi? Ihmettelen todellakin, mikä saa aikaan tuollaisen pelityylin taitojoukkueessa.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti foxsixteen
On meillä Nikke, joka tekee pisteitä enämpi kun Jermu, mutta se fyysisyys ?

Näytä mulle Nikke, joka tekee enemmän pisteitä kuin Jore.
Kai puhutaan The Nikkestä? :)

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viestin lähetti Korak
Katsohan uudestaan hidastuksena. Turunen ei kääntänyt selkää taklaukselle. Huom. Ymmärrä ero kääntää tai olla jo kääntyneenä.
Selvääkin selvempi selkään taklaus.

No tätä kai yritin jotenkin kirjoittaa, mutta en näköjään osannut. Toivottavasti Turuselle ei käynyt pahasti.

Kuhta kyllä tosiaankin kaatuili tänään aika paljon, ja Laine. Mutta sillä nyt ei ole enää mitään väliä, vaan näillä on:

Kärpät-HIFK 0-5
Kärpät-HIFK 1-2

Vituttaa vieläkin aivan liikaa. Nyt piti olla meidän kausi.

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
foxsixteen

Samanmielisyyttä! Oli vaan niin tyhjentävästi sanottu, että ei siihen oikein ollut muuta lisättävää... ; ) Olen siis aivan samaa mieltä Jerestä! Viime peleissä Jermu on tosiaan näyttänyt että on loistava kiekkoilija! Kyllä sitä tässä kauden aikaan jo on vähän odotettu... Parempi tietysti myöhään kuin ei millonkaan... ; )

Sori vielä toi chatti... =(

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ihan ensimmäisessä hidastuksessa juuri ennen kun kuva kääntyy pois näkee, että Machulda vetää mailaa ulospäin laidasta ja samalla lähtee kaartamaan kohti laitaa. Tämän jälkeen ilmeisesti juuri kuvan käännyttyä pois kopauttaa Machulda mailan päällä Kuhtaa. Jos ja kun näin tapahtui, niin ulosajo oli ainoa oikea ratkaisu.

Kuka perkele toi Lundell oikeen on? Ei ole kyllä sama kankea imuri jota olen tähän asti pitänyt melkein yhtä huonona kuin naapurin Halmetta. Pari käsittämättömän hienoa koppia otti kaveri tänäänkin.

Niin ja kaato se perkele meidätkin - olis Ara pitäny vaan kreikanpojan maalissa, :-)

-ipa rules

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Korak
Näytä mulle Nikke, joka tekee enemmän pisteitä kuin Jore.
Kai puhutaan The Nikkestä? :)

Kukas on Jore ? Minä puhuin Jere Karalahdesta ja vertailin Janne Niskalaan ja hänen pisteisiin. On eräs Lukon puolustaja.

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhelkaa Karalahdesta, mitä vaan, huudelkaa huume Jereks ym, ym, mutta. On joukkue mikä tahansa Suomi tai HIFK, niin aina tärkeimmissä peleissä ja tärkeimmillä hetkillä Jere näyttää TEOILLA, mikä on miehiään ja mitävarten on JÄÄKIEKKOILIJA.

Nekin jotka tälläkaudella ovat Jerelle vit..noilleet katsomosta käsin hehkuttavat tsekin kisoissa Jeren viivavetoja ja omanmaalin suojelua. Yrittäkääpä joskus itse hoitaa oma työnne tommosen paineen alla ja silti onnistua siinä kiitettävästi.

Loistavaa Jermu !

Juuri näin! Oulussa oon käyny katsomassa kummankin Kärpät - IFK runkosarjamatsin ja kyllähän sille Jerelle soitetaan suuta, mutta hymyillen saa itse katsella, kun hän puolustaa niin mallikkaasti. Tuntuu, että Jere saa tästä kaikesta v-ttuilusta vain lisää taisteluntahtoa. Maajoukkuekamaa ehdottomasti, Jere on parhaimmillaan juuri oikeaan aikaan. Hyvä fyysinen pakki, eikä kiekollisenakaan tepsimpi, lisäksi kova rightilta lähtevä veto.

Pelistä sen verran, että voittaja oli helppo arvata, kun IFK voittaa aina kun minä pistän tänne tulosveikkauksen vastustajan hyväksi(hoksasin sen kun oltiin 3-1 häviöllä Ipalle, kun otettiin Kärpiltä turpiin, en muistanut tänne käydä ennen peliä höpöttämässä). 0-5 ei auta mikään. Tuomari oli hukassa, eikä Machuldalle kuulunut millään noin iso rangaistus. Joka tapauksessa IFK oli mielestäni paljon parempi.

Leijumaan ei saa ruveta, sillä tilanne on perjantaina taas 0-0. Hirveä henki vaan päälle, niin finaalipaikka on lähellä. Hengen luulisi löytyvän helposti.

IFK on ehkä yhden kentän joukkue, jos maaleja katsotaan, mutta mitä sillä on väliä? Mulle sopii ihan hyvin, että samat jätkät tekee maalit, kunhan vaan voitetaan.

edit: joitakin kirjoitusvirheitä pois

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Olipa tyrmäys

Hieno voitto IFK:lle Raksilasta ja ensimmäisen kerran tällä kaudella näädät jäi kokonaan ilman maalia. Lundell pelasi erinomaisesti ainakin ton MTV3+:n raportin perusteella ja Harkins oli tulessa päästessään pyörittämään mielinmäärin yv:tä. Huikea esitys IFK:lta ja finaalipaikka on nyt äärimmäisen lähellä.

Ja mitä tulee noihin ulosajoihin niin Juntusen taklaus oli ruma ja aivan ansaitusti kaveri lähti pihalle. Sen sijaan tuo Machuldan ulosajo oli kyllä melkoinen oikeusmurha, mitättömältä näyttävästä poikittaisesta Vallu pihalle ja hetkeä myöhemmin se "loukkaantunut" Kibe Kuhta iskee komean 0-4 maalin 2 miehen yv:llä. Minä en ainakaan olisi antanut tuosta poikkarista kuin 2 minuuttia. Ja tuomion perusteella tuomaristolla ei ollut mitään käsitystä edes mitä loppujen lopuksi tapahtui, ensiksi mailanpäällä lyönti joka muuttui sitten laitaklaukseksi, no kumpikaan arvaus ei ollut edes lähellä oikeaa.

Joka tapauksessa IFK:lta hatunnoston arvoinen suoritus ja perjantaina on hyvä tilanne passittaa pohjoisen miljoonapilkki pronssipeliin.

PS. oli hauskan näköistä kun IFK:n pelaajat suojeli Hendrikssonia tulistuneelta Smythiltä siinä Kärppien selvässä hylätyssä maalissa.

Darius

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jäätävää peliä IFK:lta Brettin ja Jeren johdolla. Ei oikeastaan missään vaiheessa mitään hätää, tehtiin maali silloin, toinen tällöin ja hätisteltiin kärppäpelaajat pois oman maalin edestä. Lundell oli ihan hyvä, vaikka helpolla selvisikin. Ja luottoni häntä kohtaan kásvaa koko ajan, ei sinne helppoja mene:) Vedot pääasiassa huonoja tai kaukaa. Ja vaikka kuinka plussan selostajat yrittivät hehkuttaa, ei neppailu kohti maalia 0-5-tilanteessa siniviivan tuntumasta tee Lundellista uutta Messiasta ja osoita Kärppien hallitsevan matsia!

Juntusen ulosajo oli aivan aiheellinen ja Machuldan täysin aiheeton, mikäli ei käynyt jälkikäteen Kuhtaa lyömässä. Mielelläni kyllä pitäisin Vladin Kärppien pelaavassa kokoonpanossa perjantainakin. Sen verran aneemista touhu tuntuu olevan.

Nyt näyttää tosi hyvältä:) Peli on kuosissa ja miehet löytäneet paikkansa. Tämä on JOUKKUE:) Ja vieläpä loistava sellainen! Perjantaina hallin pauhatessa porot lomille ja Tepsin kimppuun...

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kukas on Jore ? Minä puhuin Jere Karalahdesta ja vertailin Janne Niskalaan ja hänen pisteisiin. On eräs Lukon puolustaja.

Noh noh. Älä sekoita Nikkeä muihin Nikkeihin tai veli-Carlos tulee ja....hmmm...en voi sanoa julkisesti tai olen murhasta yllytettynä linnassa ;)

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jos nauhoititte plussan koosteen äsken niin kattokaapa se eka hidastus uudelleen. Siinä tosiaan näkee, että Machulda lähtee sen poikkarin jälkeen vielä uudelleen hakemaan kontaktia Kuhtaan ja samaan aikaan kuva kääntyy pois. Linjuri näki mailan päällä lyömisen ja raportoi sen Henriksonille.

-ipa rules

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Olipa tyrmäys

Viestin lähetti flintstone
Ja tuomion perusteella tuomaristolla ei ollut mitään käsitystä edes mitä loppujen lopuksi tapahtui, ensiksi mailanpäällä lyönti joka muuttui sitten laitaklaukseksi, no kumpikaan arvaus ei ollut edes lähellä oikeaa.

Kertoisitko mistä tuon arvauksen näkisi parhaiten? esim. jotain videokuvaa. Myönnän etten itse nähnyt, kuten jo aikaisemmin mainitsin, mutta olin vain tv-kuvan armoilla.

Muuten kiitoksia mukavankuuloisesta raportoinnista.

ikt

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadi HC, St. Louis Blues
Viestin lähetti chewmeister
Minusta tuo Rindell on vähintään yhtä kova itkijä siinä missä heikkilä mistä onneksi Kärpät pääsee kauden jälkeen eroon ja voisi IFK-fanit huomata ettei se Pärssinenkään täydellinen ole kyllä sekin koukkii ja hakkaaa maillalla niinkuin muutkin.

Hei se on "Kiva-Harri", asia erikseen.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos tuo 0-5 ei kerrokkaan joukkueiden tasoeroista totuutta, niin ei sitä voi kyllä minkään väristen lasien takaa kieltää, etteikö IFK olisi voittoaan ansainnut. Tuomarista en viitsi mitään sanoa, kun ei oikeen tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. No ei Kärpät silti siihen kaatunut, maaleja tekemättä kun ei voi voittaa. Paikkoja Kärpillä kyllä oli. Itseasiassa paikkojen määrä pitää yllä uskoa siihen, että sarja voi vielä kääntyä. Asenteen pitää kyllä parantua. Tuo Suomen hitaimman miehen läpiajo kyllä kuvaa tilannetta aika hyvin. Onnistujia on Kärpistä aika vaikea löytää, mutta Tenkratille voisi tämän arvonimen myöntää, todella epätsekkiläistä asennetta myös tappiotilanteessa. Punaisista kunniamaininta Karalahdelle ja Harkinssille, pelimiehiä. Ottelun virallinen ämmä sen sijaan oli yksinoikeudella Kimmo Kuhta. Perusteluja tuskin tarvii. Jääkiekko on miesten laji, jalkapallo erikseen. Toivottavasti nämä kuolemat saadaan pois. Voitto on toki tärkeintä, mutta jotain tyyliä sentään. Omiin kuitenkin uskotaan, sarja kääntyy.

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Hannu H

Tämän päiväiseen peliin puuttumatta muuten kuin innoittamana, mutta aiempiin kokemuksiin perustuen -> Pelit jotka H.H on Turussa puhaltanut ovat kyllä draamaa ja suuria tunteita sisältäneet täysin mitoin. Ja lähinnä vain viheltelyn osalta, ei pelin itsessään.

Voisin jopa väittää, että surkeimmat viheltelyt ovat juuri olleet H.H:n käsialaa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Olipa tyrmäys

Viestin lähetti Korak
Kertoisitko mistä tuon arvauksen näkisi parhaiten

No en mä sen tarkemmin tiedä tuota tuomion arpomista kuin että aluksi sen syyksi ilmoitettiin mailanpäällä lyönti (ainakin SM-liigan sivuilla ja kaiketi myös Radio Megassa) hetken kuluttua se tuomio kuitenkin muuttui laitataklaukseksi, jollaisena se ilmoitetaan edelleen SM-liigan sivuilla.

PS. onko joku jo kuullut Heikkilän kommentteja pelistä? Jos on niin mitä se sano? Vai eikö Kake tällä kertaa kertonut mielipiteitään?

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti chewmeister

Oisko kuitenkin ollut Lindfors.
Harrihan on kiva mies.

Kyllä muuten se Vallu tais vielä taklata sitä Kuhtaa sen jälkeen kun oli ensin "antanut" poikkaria.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti Korak
Noh noh. Älä sekoita Nikkeä muihin Nikkeihin tai veli-Carlos tulee ja....hmmm...en voi sanoa julkisesti tai olen murhasta yllytettynä linnassa ;)

Sori.
Olen tosiaankin niin tyhmä, kun meidän muija luulee.
Mutta en ymmärrä sun vastauksesta yhtään mitään, viittsitkö vääntää rautalangasta?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy