3. Välieräottelu Kärpät - HIFK, 31.3 klo 18.30 Raksilassa

  • 60 008
  • 434

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Simon
Koff.netissä on lisää stooria eilisestä pelistä, olikohan Sakke Lindfors, joka toteaa, että eilisessäkin pelissä piti olla dumarina Jari Levonen, mutta jostain syystä tuomari vaihtuikin lopulta Hannu Henrikssoniksi. Mitään sen kummempaa syytä ei kerrottu, tuomari vain vaihdettiin.

Eiköhän yksi iso syy tähän ole Heikkilän kommentit edellisen (siis 2.) ottelun jälkeen. Sitä saa mitä tilaa.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Foik
Anteeksi avautumiseni, mutta lainaamani teksti rohkaisi minut pitkästä aikaa ilmaisemaan mielipiteeni. Jälleen studion vuoro.

Asiaa Foik, asiaa! Mä olen aina samanlainen natsi joukkueesta riippumatta, jos valmentaja ei mielestäni ole joukkueen arvoinen. Aivan samaa shittiä sataisi Heikkilälle, vaikka hän valmentaisi HIFKiä. Ja tiedän, mistä puhun. Ika Lehkonen, Heikki Mälkiä, Alpo Suh.... no tuota nimeä ei näppäimistöni suostu suoltamaan. Olin ehkä niiden kolmen skitsofreenikon joukossa, jotka keväällä -00 samaan aikaan iloitsivat Tapparan pudottamisesta pleijareissa pyöritellen kuitenkin epäuskoisina päätään: "Vittu, nyt se Kuulapää saa jatkoa...". Ja loppu onkin legendaa, tammikuussa -01 loppui Kuulan leijuminen ja yliarvostus yhden onnistuneen playoffpudotuksen takia! Ja entäs Ape sitten? Äijällä oli Ruudun Tuomo ykkösenä, Pärä ja Kuhta laidoilla, polvivaivaisenakin liigan eliittiä oleva Simicek ja nykyistä ei-niin-kauheasti-huonompi pakisto mukana kuitenkin Zidlicky, Kantor, Saarinen (joka sai pelata koko kauden Hedbergin parina)...ja toivotonta söherrystä, linjatonta paskaa.

Sama tauti on Kärpillä nyt ja Heikkilän ottelunaikainen toiminta on suoraan Alpo Suhosen oppikirjasta; seiso hiljaa, seiso oikein hiljaa, niin kukaan ei ehkä huomaa sinua. Toimintaa mies! Tai sitten Tenkratille tuplapalkka; hyökkääjän ja valmentajan. Kalliille ja suhteellisen hyvällä silmällä (puolustus osittain poislukien) kootulle joukkueelle ei pidä hankkia valmentajaa lähimmän jäädytetyn kentän vahtimestarista, vaan samasta osoitteesta kuin muutkin avainhankinnat - huipulta.

No, ensi kaudella teilläkin on kai toinen meno aitiossa, ellei nyt sitten tapahdu Lehkosia eli menette jatkoon kuitenkin....

edit; fiilausta
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Thornton
Eiköhän yksi iso syy tähän ole Heikkilän kommentit edellisen (siis 2.) ottelun jälkeen. Sitä saa mitä tilaa.

Niinpä niin, jätin kyllä ihan tarkoituksella tuon itse kirjoittamatta ja jäin odottelemaan mahdollisia spekulaatioita aiheesta. Vituiks meni sekin ku pitäs jo spekuleerata seuraavaa peliä... Oliskohan Favorinin tai Rönnin vuoro yrittää miellyttää Heikkilää huomenna?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Kyllä oli Henriksson luvattoman huono. Peli ratkesi täysin siihen että HIFK sai 5 kaksiminuuttista ja Kärpät vain 3. Lisäksi nämä Kärppien saamat jäähyt olivat sellaisia, että niitä ei pelaajien edes tarvinnut kärsiä loppuun vaan he pääsivät sieltä pois etuajassa, törkeää!!

Kärpät oli muutenkin pelissä joukkeista selvästi fyysisempi, josta osoituksena on kaksi viiden minuutin jäähyä.

Veikkaan että HIFK häviää perjantaina, sillä joukkue on helvetin helppo voitaa, pitää vain ykkösketjun kiinni. Tätä auttaa tietenkin se, että Kuhta hyytyy pudotuspeleissä, Harkinsilla ei vauhti riitä ja Aravirta jäätyy tiukoissa paikoissa ja häviää pelit vaikka yksin. Lisäksi Lundell on surkea, se on jopa saanut potkut HIFK:sta. Kärppien maalivahti on sitävastoin aivan toista maata.

Hyökkäyksessä Kärpät on selvästi parempi, taso on laajempi ja tähtiä on enemmän. Maalivahtipeli menee myös selvästi Kärpille ja puolustus Kärpillä on vähintään yhtä hyvä kuin HIFK:lla; ei ehkä yhtä nimekäs, mutta materiaaliltaan jopa laajempi.
 

MustaEnkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Evolution
Viestin lähetti dana77
Kyllä oli Henriksson luvattoman huono. Peli ratkesi täysin siihen että HIFK sai 5 kaksiminuuttista ja Kärpät vain 3. Lisäksi nämä Kärppien saamat jäähyt olivat sellaisia, että niitä ei pelaajien edes tarvinnut kärsiä loppuun vaan he pääsivät sieltä pois etuajassa, törkeää!!

Kärpät oli muutenkin pelissä joukkeista selvästi fyysisempi, josta osoituksena on kaksi viiden minuutin jäähyä.

Veikkaan että HIFK häviää perjantaina, sillä joukkue on helvetin helppo voitaa, pitää vain ykkösketjun kiinni. Tätä auttaa tietenkin se, että Kuhta hyytyy pudotuspeleissä, Harkinsilla ei vauhti riitä ja Aravirta jäätyy tiukoissa paikoissa ja häviää pelit vaikka yksin. Lisäksi Lundell on surkea, se on jopa saanut potkut HIFK:sta. Kärppien maalivahti on sitävastoin aivan toista maata.

Hyökkäyksessä Kärpät on selvästi parempi, taso on laajempi ja tähtiä on enemmän. Maalivahtipeli menee myös selvästi Kärpille ja puolustus Kärpillä on vähintään yhtä hyvä kuin HIFK:lla; ei ehkä yhtä nimekäs, mutta materiaaliltaan jopa laajempi.
;)

EDIT: Vaikka alkuperäisen viestin sisältö olikin lyhyt ja ytimekäs yritän kuitenkin laajentaa viestini yleisten standardien ja sääntöjen mukaiseksi.

Kieltämättä Lundellin Janne on yllättänyt Minut ja "muut kiekkotietäjät" mukaanlukien Anu Saukkonen torjumalla pari nollapeliä. "Kiertueella" ollessaan jätkä on joko parantanut hirveästi tai sitten miehen "floppaus" mm Kärpissä, Tepsissä ja muistaakseni Ifkssa ovat olleet pelkää harhaa.

En edelleenkään usko että Janne on ns "voittava" maalivahti, vaikka omaakin TPS runkosarjatilaston kärkipaikan päästettyjen maalien keskiarvossa, mikäli otteluita on pelattu enemmän kuin 2. Odotettavaa on että mies jossain vaiheessa tekee ns Puurulat ja lähtee imu-linjalle.
 
Viimeksi muokattu:

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Foik
Amen. Tätä olen taistelussani wannabekaravaanareita vastaan muutamine tovereineni toitottanut vuositolkulla. "Ei Kakessa ole mitään vikaa, kato, Foik, sarjataulukkoa", "Mitä? Eikö sulle mikään riitä? Kake valmensi meille sentään hopeaa?" Ja sitä rataa... noita kommentteja olen tottunut ottamaan vastaan. ...bla bla bla jänkäti jänkäti...
Eilisestä kakeilusta sen verran, että hiirulaisemme teki pitkästä aikaa sen, mihin Oulussa ollaan vaikeina hetkinä totuttu: "Mies" seisoo aitiossa suolapatsaan tavoin bla bla bla jänkäti jänkäti...
Ja sikäli kun se alkaa kulkea ja sarja jatkuu, se ei TAATUSTI ole Kaken ansiota. Olisi tajunnut jäädä kotiin bla bla bla jänkäti jänkäti...

No maan päälle mahtuu monenlaista tallaajaa, mutta kyllä äitiyspakkauksen vaatteiden väristä valittajien jälkeen vastenmielisimpiä ovat nämä tämmöiset, joille jonkun epäonnistuminen on elämän tarkoitus. Tälle Foik-merkkiselle viheltäjälle Kärppien mestaruuden tuoma ilo olisi todella laimea juttu verrattuna Heikkilän häviämisen tuottamaan kieroon iloon.

Foik on valinnut fiksusti mihin ns. rahansa sijoittaa. Jos mestaruus on ainoa onnistumisen kriteeri ja kun mestaruuksia on vuosittain jaossa yksi ainoa kappale ja vakavasti otettavia mestaruuden tavoittelijoita joka vuosi vähintään kolme, niin ei tarvitse olla vedonlyöntitoimiston kertoimenmäärittäjä osatakseen laskea, että kannattaa puhaltaa tuomiopäivän pasuunaa ollakseen todennäköisemmin lopussa voittaja - voittaja minähän sanoin -kilpailussa.

Ei kovin rohkeaa peliä, Foik. Järkevää varmasti. Moni vaan pitäisi lajivalintaasi sellaisena, jossa voittaminen ei ole kovin arvostettavaa. Mutta ihmisen täytyy repiä ilonsa siitä, mihin henkiset kyvyt riittävät. Matematiikka on puolellasi, Foik ja kaltaisesi. Onnea valitsemallanne tiellä.
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Ylärima
...nämä tämmöiset, joille jonkun epäonnistuminen on elämän tarkoitus. Tälle Foik-merkkiselle viheltäjälle Kärppien mestaruuden tuoma ilo olisi todella laimea juttu verrattuna Heikkilän häviämisen tuottamaan kieroon iloon....

Väärin #1. Minulla vain on oikeus osoitella sormella Kakea siinä missä hänellä esimerkiksi tuomareita. Minä en koskaan toivo kenekään epäonnistumista, ja sama koskee Kakea - ainakin niin kauan kuin hän valmentaa minulle rakasta kotikaupunkini joukkuetta nimeltä Oulun Kärpät.

Väärin#2. En mitään tällä hetkellä toivo niin paljon kuin Kärppien mestaruutta. Ja todella, todella sydämestäni toivon Kaken tekemien muutosten olevan onnistuneita, hänen itsensä aisapareineen onnistuvan ja joukkueen olevan infenaalisessa sykkeessä keskiviikkoisen selkäsaunan seurauksena. Olin itse viimeksi eilen illalla yhteydessä joukkueeseen "pohjoinen puhuri" -sisältöisine terveisineni, ja ne otettiin ilolla vastaan.

Minun pointtini on sama kuin esim Jhaqin: En voi mitenkään osata luottaa siihen, että kakesta on the temppuun, edes tällä joukkueella.

Joten, terveisiä hiekkalaatikollenne, te kritiikittömät. Kohta voitte vaihtaa neppisautoihinne kesärenkaat.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ylärima: Hyvää menoa körttisuomessa! Onko siis oman joukkueen valmentaja teilläpäin heti jumalasta seuraava eli arvostelun yläpuolella? Jos lohduttaa, niin en saa itse mitään kicksejä Heikkilän epäonnistumisista. Kuten en saanut Suhosenkaan tarpomisesta. Koetan vain katsella kokonaisuutta ja selvittää, että mikä kussakin kokonaisuudessa on heikoin lenkki. Valmentaja, veskari....vai joku muu?
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viestin lähetti Foik
Joten, terveisiä hiekkalaatikollenne, te kritiikittömät. Kohta voitte vaihtaa neppisautoihinne kesärenkaat.

Suurkiitos avusta, Foik! Viimeinen lauseesi todisti luonneanalyysini osuvuuden paremmin kuin olisin ikinä itse osannut.

(edit: typo)
 

Foik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
(Eipä kestä. Vaikka et sinä kyllä minusta ja/tai luonteestani tuon, kuten minkään muunkaan perusteella mitään tiedä.)

Peesaan jälleen Jhaqia tässä teemassa. Juuri näin tämä homma meillä päin polkee paikallaan. Silmät kiinni ja suu auki syytellään kaikkia muita pl. VASTUUvalmentaja. Ja kun joku ottaa valmentajan esiin heikoimpana lenkkinä, niin palaute on juuri Yläriman antaman kaltaista.

Mutta minkäs sille voi, kukin taaplaa tyylillään. Antaa olla.

Kake lähtee näiden jäljellä olevien pelien jälkeen ja se on hyvä se. Kake on nähty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös