Olisiko jo aika lopettaa syyttely, ja odottaa mitä "viisaammat" päättävät?
Juurikin näin. Minä en ymmärrä ollenkaan sitä, että täällä monet muiden joukkueiden "kaikki tietävät" fanit ehdottelevat ja käytännössä vaativat 10-15 pelin ja jopa loppukauden tuomiota noinkin ilmiselvästi suhteellisen vähäpätöisestä asiasta. Voi hyvänen aika sentään kuinka lapsellista touhua...
OT:
Välillä jotkut jopa ovat härskisti vetäneet esille jotkin myyttiset Porin "väkivaltaperinteetkin" (ainakin Ilveksen sivuilla)... hohhoijaa... Voisin todeta tähän, että kyllä siellä Tampereen seudullakin on oikein kaatopaikkoja myöden tongittu rikostodisteita murhista, ja oikein useamman metrin syvyyksistä.
Palaanpa vielä itse aiheeseen...
Kanteelle ei ole mitä ilmeisimmin jäänyt tapauksesta mustelmaakaan ja tuskin mitään henkisiä traumojakaan, ja uskonkin, että Kantee itse on sen verran MIES, että ei ala Nickersonille kohtuuttomia vaatimaan. Voi olla, että ei vaadi mitään muuta kuin Ässille korkeintaan sakot Nickersonin vierailusta pukukoppikäytävällä, missä Nickerson ei olisi saanut sääntöjen mukaan olla. Tästäkin em. säännöstä on varmasti paljon luistettu muidenkin joukkueiden taholta, ja sitä on katsottu läpi sormien kohtuullisuuden nimissä.
Ihmetystä tälle kohulle lisää vielä se, että tässä tapauksessa kun ei ole todisteita tönimisestä tai halailusta kummemmasta "rikoksesta", ja osapuolten "vammojen" laaduista päätellen juuri kummempaa ei varmasti tapahtunutkaan. Vai onko jollakin videomateriaalia tapahtuneesta? Tai edes äänimateriaalia sanelukoneella? Jos ei ole, niin turha alkaa ketään syyttelemään. Vai onko jääkiekossa jokin eri sääntö, että syytetty joutuukin syytteiden edessä ensimmäisenä todistelemaan syyttömyyttään, vaikka vastapuolella ei ole esittää käytännössä juuri mitään. Näin ei siviilissä ole, kuten kaikki tiedämme, paitsi eräät tänne kirjoittelevat apinan ja ihmisen välitapaukset.
Tietääkseni Muukkonen ei voi tuomita ankaria tuomioita pelkkien puolueellisten puheiden perusteella (tuomiot ovat aina ennen tätä tapausta tulleet käytännössä vain ja ainoastaan pelien videomateriaalien perusteella) , koska muita todisteita asiasta ei ole.