Oli kyllä hyvä peli Suomelta ja Suomi on pelannut hyvin koko kisat tähän mennessä. Silti, kun on nähnyt tämän joukkueen potentiaalin nyt kokonaisuudessaan, niin paljon parempaankin olisi voitu pystyä ja paljon on jätetty potentiaalia käyttämättä.
Nyt kun katson Ruotsin ja Kanadan pelaamista (ja olen sitä mieltä, että ainakaan hyökkäys ei ole Ruotsilla yhtään parempi), niin on käynyt selväksi mikä Suomen ongelma on nyt, on aina ollut ja tulee aina olemaan jos sille ei tehdä jotain.
Ongelma ei ole niinkään pelirohkeus vaan, ettei siihen kannateta Suomen järjestelmässä, tässä joukkueessa se ei ole myöskään taidon tai maalinteon puuttuminen vaan sitä se, että sitä taitoa hyydytetään ja sen lisäksi käytetään ihan epäolennaisiin asioihin, eli kulmissa pyörimiseen.
Laskeskelin tuossa jonkun aikaa syöttöjä millä päästiin hyökkäyksiin Kanadan ja Ruotsin pelissä, se on pääsääntöisesti 2 syöttöä, ehkä kolme kun jo ollaan vastustajan puolella ja aina haetaan ratkaisua.
Jokaisen hyökkäyksen päätarkoitus tulisi olla tehdä maali, aina kun joudutaan kulmiin, seiltä tulisi nousta yrittämään maalia tai syöttöä, että maali tulisi, ei mitään muita ratkaisuja. Miehiä maalille jne. niin perus Kanada kiekkoa mikä ei ole kovin vaikea tapa pelata, mutta meillä ollaan päätetty keskittyä kulmissa pyörimiseen. Olen tätä täälläkin toitottanut sata kertaa, mutta tosin tämä ei ehkä ole oikea palsta keskustella jos halutaan muutosta Suomen maajoukkueessa iät ja ajat vallinneeseen pelitapaan.
Olen Sihvosen kanssa täysin erimieltä lähes kaikessa tuossa äsköisessä lähetyksessä, paitsi kiekkokontrollissa, joka on hyvä asia, mutta ei sen kustannuksella, että ei yritettäisi päättää hyökkäystä.