e: Se mikä itseäni eniten ärsyttää näissä Armiaan liittyvissä keskusteluissa on se, että etenkin Ässä-fanit puolustelevat pojan vaisuhkoja esityksiä sillä, että hän on niin nuori ja pelaa ensimmäisiä kisojaan jne. Minusta se nyt vaan ei ole millään tavalla pehmentävä seikka. Armia on itse tasonsa tällä kaudella näyttänyt ja sitä kautta odotukset kasannut. On realistista odottaa Armian olevan yksi hyökkäyksen kulmakivista. Jos ei ole, niin hän on epäonnistunut, olkoot vaikka 15-vuotias. 16-vuotiaan Olli Määtän kohdalla näin voidaankin sanoa, sillä odottaako joku häneltä jotain?
Olen samaa mieltä siitä, että Armian pitää pystyä tekemään pisteitä tässä turnauksessa sekä näyttämään muutenkin osaamistaan ja itse olisin tyytyväinen +5 pisteeseen, joista osa tulisi tärkeissä ratkaisupaikoissa. Kaikki tämän alle on itsellenikin pettymys. Mahdollisuudet on toki enempäänkin. Tänään jo yksi hylätty tulikin ja vaikka sitä ei merkitä aikakirjoihin, niin se oli selkeä maali ja vielä ihan hieno sellainen, maalin siirrolle ja hylkäämiselle Armia ei voinut mitään.
Erimieltä olen sen sijaan tuosta pelaajan nuoresta iästä, ensimmäisistä kisoista jne. sillä kyllä se on pehmentävä seikka, mutta ei se pelasta kaikelta kritiikiltä tietenkään, koska Armian pitää pystyä tekemään pisteitä kisoissa. Liiallisuuksia ei kannata kuitenkaan odottaa tai pettyy helposti. Ensi vuonna Armia tekee jokatapauksessa sen n. 8-12 pistettä kisoissa vähintään, riippuen tietenkin onko täydessä pelikunnossa ja onko ketjukaverina Granlud, Pulkkinen, Donskoi vai joku muu. Menossa olevien kisojenkin pistemäärään vaikuttaa huomattavasti YV aika tai sen puute. Tänään sitä ei käytännössä ollut.
Seuraavassa nykyisiä tähtiä ensimmäisissä tai toisissa 20-vuotiaden kisoissa juuri ennen varauskesää.
Alexander Ovechkin 6 ottelussa 7 pistettä (toiset kisat)
Zach Parise 7 ottelussa 8 pistettä (ensimmäiset kisat)
Ryan Getzlaf 6 ottelussa 6 pistettä (ensimmäiset kisat) varauskesän jälkeen
Sidney Crosby 6 ottelussa 9 pistettä (toiset kisat)
Alexander Semin 6 ottelussa 4 pistettä (ensimmäiset kisat) puolitoistavuotta varauskesän jälkeen
Evgeni Malkin 6 ottelussa 5 pistettä (ensimmäiset kisat)
Bobby Ryan 7 ottelussa 7 pistettä (ensimmäiset kisat) varauskesän jälkeen
Jonathan Toews 6 ottelussa 2 pistettä (ensimmäiset kisat)
Patrick Kane 7 ottelussa 9 pistettä (ensimmäiset kisat)
Steven Stamkos 7 ottelussa 6 pistettä (ensimmäiset kisat)
Eli ei ne pisteet kaikkea kerro vaan ennemminkin pelaajan potentiaali ja myös se mitä seurajoukkueessa tapahtuu. Ei siitä tosin mitään haittaa ole jos pisteitä tulee paljon, mutta jos yksissä kisoissa ei tule paljon pisteitä, ei se myöskään ole katastrofi. No, mutta nämä nyt ovat yleensä aika itsestään selviä juttuja, mutta laitoin tänne kun on paljon sellaisiakin, jotka ei muista historiaa.
Ps. En ole Ässä-fani.