Kivaa, tulee kannatusta ja vastustusta valmentajapohdiskeluihin. Ja mihin jäi Jortikka pipopään mediavalmentajalistalta? Jortikka -siis pidän äijästä ja arvostan- on kommentteineen kaiken arvostelun ulkopuolella, koska on Jortikka? Samanlainen mediapelin pelaaja se on kuin Aravirta ja Tamminenkin. Kaiken lisäksi tämä ei ole kritiikkiä; itse samassa tilanteessa käyttäisin taatusti kaikki mahdolliset keinot tavoitteeseen menemiseen. Myös median. Uups, tätä ei saanut sanoa ääneen.
Älkää nyt oululaiset, suhteellisen tuoreet liigalaiset (älkääkä pliis kaivako jotain 80-lukua tähän), olko niin herkkähipiäisiä, jos joku arvostelee Kakeanne. Kyseessä ei ole hyökkäys Kärppiä, Oulua, Pohjois-Suomea, saamelaisia, porotaloutta, hiihtokeskuksia, teknologiaa ja kaikkea mahdollista edustamaanne kohtaan. Kyseessä on Kari Heikkilä -nimisen hiipparin arvostelu. Käykääpäs vilkaisemassa HIFK- ja Jokerit-osioita, myös viime kautta, ja näette minkälaista kamaa sataa OMAN valmentajan niskaan täälläpäin! Tapaatte siellä Punkku-Alpon, Ajokoira-Summasen, Kusipää-Jortikan ja Neiti Aravirran. Ja nämä nimet tulevat siis näille kavereille oman joukkueensa faneilta. Naapurilta sitten vähän lisää vielä. Se, että ei pidä jotain koutsia minään, ei liity mulla ainakaan kyseisen valmentajan työpaikkaan. Suhonen oli mielestäni pelle ennen HIFKiä, HIFKissä ollessaan ja on edelleen. Tamminen olisi yhtä tervetullut HIFKiin kuin klamydia kurkkuun ja Heikkilä HIFKissä pysyisi samana vapisevana olmina kuin on nytkin. Mulle tulee Heikkilästä jotenkin mieleen Mälkiä ja toisaalta Hannu Kapanen ja sitä kautta hieman Jaska Jokunen. Kivoja ja harmittomia turakaisia, mutta ei kauhean omaperäisen näkijän oloisia tyyppejä. Ei livenä, eikä median välitykselläkään. Heittoni Heikkilästä kulkemassa täydessä tuntemattomuudessa Rotuaarilla, joka sijaitsee tietääkseni Oulussa, eli kuinkas siellä tulisi helsinkiläisjuntteja vastaan, viestitti sitä, että tuollaisia kavereita tulee vastaan maan jokaisen Sokoksen ovissa 13 tusinassa. Heikkilöitä tapaat myös virastoissa ja isoissa firmoissa pienessä asemassa. Taloyhtiösi pihatalkoita puuhaava hallituksen puheenjohtaja on mitä todennäköismmin Heikkilä. Siis väritön virkamies, joka on uransa huipulla juuri nyt monen vuoden väsytyksen jälkeen. Tai sitten siksi, että kukaan ei ole jaksanut vastustaa juuri häntä, koska hänestä ei tule mitään mieleen, ei siis mitään pahaakaan. Politiikan kuuluisin Heikkilä on Ville Itälä. Heikkilä siis vääntelee nappuloita niinkuin ohjekirjoissa lukee ilman omia ideoita pohjalta "näinhän sitä kai yleensä on tapana tehdä". Tarpeeksi isossa organisaatiossa tällaisen tyypin kyky vältellä isoja virheitä tuo organisaation voimalla väkisin jotain tuloksiakin.
Se, että Heikkilä nosti Tammisen mesoamisen jälkeen Kärpät huipulle, oli kova suoritus ja sen jälkeen odotinkin jotain. Heikkilä paljastui kuitenkin palomieheksi, joka osasi sammuttaa palon. Hienoa, niin niiden pitääkin osata. Viime kauden finaalit rahjusmaista ja kömpelöä one-man-teamia (Pirnes) Tapparaa vastaan olivat mielestäni yhtä tuskaa Kärppien kannalta. Heikkilä löi Tapparalle suoraan avaimet käteen ja sanoi; "Funtsikaa te toi pelityyli ja tempo, me tullaan sitten perässä". Piip! Väärä arpa liigan liukkaimmalta joukkueelta!
Kärppien materiaali on loistava, samoin Tepsin, jonka heikoimpana lenkkinä olen myöskin pitänyt valmentajaa. J.Koivulla on kuitenkin vasta ensimmäinen kausi menossa, Heikkilällä jo liian mones. Nälkäinen Kärpät olisi haalinut Aravirran, Jortikan tai vaikka sen Bowmanin :) ja pelaisi nyt ihan toisella sykkeellä. Vuoden tärkeimmissä otteluissa eli pleijareissa Kärpät on Heikkilän johdolla hävinnyt kolmesta viimeisestä kotimatsistaan kaksi ja voittokin tuli jatkoajalla. Minua vituttaisi tällainen, jos olisin kärppäfani. Minua vitutti Lehkosenkin aikaan, että silloisella materiaalilla rämmittiin ties missä. Minua vituttaa yleisesti ottaen se, että Suomessa säästetään huippuliigajengiä kasattaessa valmentajassa - kaikki rahat hakataan pelaajapajatsoon. Ja trust me, tiedän mistä puhun. Lukekaa vaikka tämä rivi: Ika Lehkonen, Jönni Blomqvist-Jari Kaarela, Pentti Matikainen, Heikki Mälkiä, Alpo Suhonen. 6 kertaa piti HIFKissäkin hakata päätä seinään, ennenkuin Westerlund-Summasen jälkeen hankittiin joukkueelle ikäänkuin uutena kokeiluna valmentaja.
Toivottavasti selvensi joillekin esimerkiksi sen, että Heikkilä ja Kärpät ovat minulle eri asioita. Ja jos se Heikkilä meinaa joskus tulla HIFKiin valmentamaan, niin mä kunnon stadilaisena strittaan sitä vittu röökiin!!