Onnea Kärpät ensimmäisestä voitosta finaalisarjassa.
Tässäkin ketjussa on nyt moneen kertaan tullut jo todettua, miten tylsää ja ei-finaalimaista kiekkoa eilen nähtiin. Enhän minäkään sitä toki kiellä, mutta tuntuu välillä kuin odotukset olisivat vähän turhan korkealla monilla. Kyse on kuitenkin meidän kotoisesta sm-liigasta, jonka kutsumista maailman toiseksi kovimmaksi sarjaksi joutuu nykyään jopa hieman harkitsemaan. Ja kyllähän peliin mahtui monia hienoja suorituksiakin.
No itse pelistä. Ylivarovaistahan se oli molemmilta. Mutta niinkuin joku täällä aiemmin totesi, niin olisiko TPS:n järkevä lähteä yltiöpäiseen hyökkäyspeliin kilpailemaan maalinteosta liigan kovinta hyökkäysarsenaalia vastaan? Olisihan se viihdyttävää katsoa, mutta voitot kuitenkin ratkaisevat. Eikä se ainoastaan TPS ollut, joka tarkkaa keskialueen sumputusta pelasi.
Tenkrat osoitti jälleen muutamaan kertaan, että vanha tuttu luisteluvoima on edelleen entisellään. Kun kaverilta löytyy vielä kohtuullisesti käsiäkin ja kunnon laukaus, niin eipä hukkaan mene palkkarahat hänenkään kohdalla. En itse sentään aivan liigan parhaaksi kutsuisi (Metropolit saa minulta sen kunnian), mutta parhaimmistoon kuitenkin.
Machulda pelasi tuttuun tyyliinsä. Järkevää ja rauhallista peliä ja salakavalasti maalipaikkoihin hiipimistä. Tosin ehkä hän pelasi jopa hivenen agressiivisemmin kuin mitä on tottunut näkemään. Muutama upea syöttö lähti ja syötöt muutenkin menivät pääsääntöisesti omille. Ja loppuun vielä ratkaisumaali Lieversin nappisyötöstä.
Muita hajahuomioita. Maalivahdit pelasi hyvin molemmissa päissä. Enpä sentää kulunutta fraasia "Eivät voineet maaleille mitään" käytä. Sillä jos maalivahti ei ole penkillä, niin tulee hänen ottaa vedot kiinni.
Mikko Koivu on taitava pelaaja, mutta nyt muutaman pelin nähtyäni vaikuttaa siltä, että jonkun pitäisi muistuttaa Mikkoa myös syöttämisen tärkeydestä. Itseluottamusta haastamiseen on, mutta turhan usein kiekko karkaa vastustajalle sen viimeisen veivin aikana.
Pesosesta tullaan varmasti tulevaisuudessakin kuulemaan. Kaverillahan on uskomattoman "pehmeät kädet" ja pelisilmäkin kohdallaan. Hyvinkin positiivisesti erottui ainakin minun silmään.
Sitten se lopun Nurmisen "läpiajo". Itse en niin tarkkaan sääntöjä tunne, että voisin muuta sanoa kuin mutu-päätelmiä. Mutta vaikka Levosen tuomio olikin ehkä ihan oikea (Nurminen ei mielestäni ollut täysin selvästi läpi Kärppä-pelaajan aloittaessa "vastatoimet"), niin rankkarihan olisi ollut varsin oiva keino lisätä vielä ripaus jännitystä ja loppuhuipentumaa peliin :) Eikä se tuomionakaan aivan väärä olisi kuitenkaan ollut.
Vaan nyt jään odottamaan vesi kielellä seuraavaa finaaliottelua ja sitä odotellessa pitääkin katsoa, kun KalPa vie mestis-mestaruuden