Tuosta ei vielä käy selville onko ostopaikkojen kesken tapahtunut siirtymään vai onko kokonaiskulutus kasvanut. Mikäli kokonaiskulutus on kasvanut, niin olisi mielenkiintoista tietää keksiikö kukaan teoriaa, miksi näin olisi käynyt.
Tuossa mainitaan paikkoja, joissa tupakka pyydetään myyjältä kun esim. supermarketeissa pitää painaa numerotaulusta oikeaa numeroa ja odotella askin ilmestymistä putkesta. Onko tällä ollut vaikutusta kuluttajien ostopaikkakäyttäytymiseen? Mikäli ostopaikka on vaihtunut sellaiseen, missä käydään harvemmin, niin on aika luonnolista, että sillä harvemmalla kerralla ostetaan sellainen satsi, että pärjää siihen seuraavaan visiittiin asti.
Mikäli kokonaiskulutus on kasvanut, niin Alkon kannattaisi analysoida pitäisikö palata vanhoihin hyviin myymälöihin, missä alkoholi piti pyytää tiskin yli myyjältä, joka sitten haki halutun tuotteen hyllystä. Voisi karsia kulujakin, kun selviäisi pienemmällä myymälätilalla.