”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 620 119
  • 2 196

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lorenz Wasabipähkinät. Ei niinkään tulisia, mutta mainion makuisia pähkinöitä muuten. Hinta kyllä tosin on varsin kova; 2,20€ 100:n gramman pussista.

Muutamia wasabipähkinöitä on tullut maisteltua ja mielestäni ylivoimasti parhaita ovat Koh Kae wasabipähkinät (linkki Poppamiehen verkkokauppaan). Nuo ovat kohtuullisen tulisia verrattuna muihin mistä tykkään kuorrutuksen rakenteen lisäksi.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kylmäsavustettu hevosenliha on yllättävän omalaatuisen makuista. Oletin että menisi suht lähelle palvattua hirveä, mutta onkin reilusti voimakkaampi. Maku jossai palviriistan ja meetvurstin välillä, todella hyvää kyllä. Tuota kävin ostamassa Mikkelin keskustan maalaismarketista (tms, en jaksa nimeä muistaa, mutta siis se lähituottajien osuus kauppakeskus Stellan keskellä). Ostin myös Savumajan pippurigrillimakkaraa ja aika jees tuote tämäkin, reilusti parempaa kuin ko. putiikin normigrillikyrsä.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Löytyi aivan sairaan hyvä salaatinkastike/yleiskastike. Keskon valikoimassa on Ken´s Steak Housen "Farmhouse Ranch"- soosi, joka vie kielen mennesään. Törmäsin tähän Säkylän K-marketissa ja pitää sanoa, että on eräs parhaimpia kylmiä kastikkeita ever. Voi myös käyttää mainiosti lihan ja kalan kanssa. Kannattaa testata jos eteen sattuu. Alla linkki, josta näkee tuotteen.

KEN'S STEAK HOUSE Dressing Chef's Reserve Farmhouse Ranch W/Buttermilk 9OZ PLASTIC BOTTLE
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Lidlin Mixxed up light energiajuoma! Siinä on hinta/laatu kohdallaan. Maku on hyvä, lähes yhtä hyvä kuin Batteryssa. Tölkki on "vain" 0,25dl, mutta litrahinnaltaan niin paljon edullisempaa kuin Battery, joten tätä olen ostanut viime aikoina.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Lidlin Mixxed up light energiajuoma! Siinä on hinta/laatu kohdallaan. Maku on hyvä, lähes yhtä hyvä kuin Batteryssa. Tölkki on "vain" 0,25dl, mutta litrahinnaltaan niin paljon edullisempaa kuin Battery, joten tätä olen ostanut viime aikoina.

Itsekin voin suositella Mixxed up energiajuomia! Tullut jo useamman vuoden litkittyä ja omasta mielestäni menee parhaimman makuisten joukkoon (paitsi se karpalo?). Hintakaan ei ole paha taisi olla joskus 70snt.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikket arvon pettter tätä Lidlin raejuustoa maininnutkaan "löydöksi" elintarvikkeiden saralla, niin on silti pakko puuttua. Tuota moskaa ei nimittäin ikinä saa, ei siis ikinä, koskaan tai milloinkaan mainita tässä ketjussa. Vituttaa vieläkin kuin pientä oravaa, kun tuhlasin tuollaiseen purkkiin kait jonkun 1,50e(?) ehkä kaksi vuotta sitten.

Puhutko nyt siitä isosta purkista? Koska lidlin oma raejuusto on todella hyvää, se tummansinisessä purkissa oleva nimenomaan. On vähän rasvaisempaa, tarjolla on toki vähärasvaisempikin versio.
Purkki (200g) tuota maksaa vain 0,69€! Hieno hintaero verrattuna suomalaiseen... Monta purkkia menee viikossa.
Pic Frisch taisi olla nimeltään.
 

Nick Neim

Jäsen
Puhutko nyt siitä isosta purkista? Koska lidlin oma raejuusto on todella hyvää, se tummansinisessä purkissa oleva nimenomaan. On vähän rasvaisempaa, tarjolla on toki vähärasvaisempikin versio.
Purkki (200g) tuota maksaa vain 0,69€! Hieno hintaero verrattuna suomalaiseen... Monta purkkia menee viikossa.
Pic Frisch taisi olla nimeltään.

Joskus tuli ostettua sellainen pikkupurkki, jonka merkkiä en valitettavasti muista. Sininen se purkki oli muistaakseni. Näitä Lidlin omia raejuustoja se oli, siitä olen varma. En ole siitä sitten tietoinen, onko siellä myynnissä useampiakin vaihtoehtoja.

Tämä raejuusto jota ostin, oli sellaista helvetin "mössöä", jota voi valheellisesti kutsua raejuustoksi. Makukaan ei ollut mieleeni, joten en nyt pelkästään koostumuksen takia kyseistä tuotetta lähde mollaamaan. Toisaalta kuten jo mainitsin, on aikaa tästä episodista kulunut ehkä se kaksi vuotta. Merkki voinut kenties muuttua, tai sitten muistan sen olleen pahempaa kuin todellisuudessa oli. Tai sitten se oli vitun pahaa.

Duuninkin puolesta saa raahattua kotimaista raejuustoa kohtuulliseen hintaan, eikä Lidlissä muutenkaan hirveästi tule asioitua. Ehkä mä vielä joskus kuitenkin uskallan.. Täälläkin kuitenkin kuluu pikkupurkki päivässä, isompi kestää just sen kaks päivää.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Toisaalta kuten jo mainitsin, on aikaa tästä episodista kulunut ehkä se kaksi vuotta. Merkki voinut kenties muuttua, tai sitten muistan sen olleen pahempaa kuin todellisuudessa oli. Tai sitten se oli vitun pahaa.

Siellä on kerenny toimittajat vaihtua moneen kertaan. Jossain vaiheessa se iso 500g raejuusto oli ilmeisesti Valion tuottamaa, maistui hieman suolaisemmalta Arkirae -raejuustolta (eli toimi ainakii meikäläisellä, ihan ku ois syöny kylmää riisipuuroa). Nykyisin se on ihan hirveetä styroksia, narskuu hampaissa ja maistuu jotenkin tympeältä. Niillä pienemmissä purkeissa se rasvaisempi on ihan ok, tosin ei omastakaan mielestä raejuustoa, vaan jotain heramössöä ehkä ennemmin. Ei aivan yhtä hyvää kuin aiempi isossa purkissa ostettu, mutta riittävän syömäkelpoista kuitenkin että viittii pari purkkia viikossa vetää muun ravinnon ohella.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä raejuusto jota ostin, oli sellaista helvetin "mössöä", jota voi valheellisesti kutsua raejuustoksi. Makukaan ei ollut mieleeni, joten en nyt pelkästään koostumuksen takia kyseistä tuotetta lähde mollaamaan. Toisaalta kuten jo mainitsin, on aikaa tästä episodista kulunut ehkä se kaksi vuotta. Merkki voinut kenties muuttua, tai sitten muistan sen olleen pahempaa kuin todellisuudessa oli. Tai sitten se oli vitun pahaa.

Tuollaista tosiaan sai joskus Lidlistä. Tosin miten minulla on sellainen mielikuva, että tuota ei olisi kutsuttu raejuustoksi, vaan jollain muulla nimellä? Noh, oli miten oli, tuota en ole pitkään aikaan tuolta ostanut. Sen sijaan tuo täällä positiivisessa sävyssä mainittu raejuusto on täysin erilaista, ja uskoakseni täyttäisi myös sinun laatuvaatimuksesi.
 

Nick Neim

Jäsen
Tuollaista tosiaan sai joskus Lidlistä. Tosin miten minulla on sellainen mielikuva, että tuota ei olisi kutsuttu raejuustoksi, vaan jollain muulla nimellä? Noh, oli miten oli, tuota en ole pitkään aikaan tuolta ostanut. Sen sijaan tuo täällä positiivisessa sävyssä mainittu raejuusto on täysin erilaista, ja uskoakseni täyttäisi myös sinun laatuvaatimuksesi.

Tiedätkös, tuosta tulikin mieleeni. Sehän taisi kulkea yksinkertaisesti "cottage cheese" nimellä siellä, minkä itse suomennan raejuustoksi. Tosin englantini on puutteellista, mutta jokunen sanakirja näyttäisi samaa. Mutta tosiaan, enpä muistanut tuota ollenkaan ennen kuin muistutit.

Mikäli siellä nykyään on jo ihan raejuustoa, niin kun joskus harvoin kun taas Lidlissä tulee vierailtua, voisi ostaa purkin kokeiluksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tiedätkös, tuosta tulikin mieleeni. Sehän taisi kulkea yksinkertaisesti "cottage cheese" nimellä siellä, minkä itse suomennan raejuustoksi.

Tuolla nimellä se tosiaan kulki. Minulla kummitteli jostain syystä mielessä termi "goat cheese", mutta eihän se tietenkään vuohenjuustoa ollut. Siksi ajattelinkin, että nimitys ei voinut oikeasti olla se, miksi sitä muistelin.

Ja olet oikeassa. Cottage cheese suomennetaan raejuustoksi. Erilaista se minusta silti oli "perinteiseen" raejuustoon verrattuna. Ja minä pidän siitä perinteisestä enemmän.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuolla nimellä se tosiaan kulki. Minulla kummitteli jostain syystä mielessä termi "goat cheese", mutta eihän se tietenkään vuohenjuustoa ollut. Siksi ajattelinkin, että nimitys ei voinut oikeasti olla se, miksi sitä muistelin.

Ja olet oikeassa. Cottage cheese suomennetaan raejuustoksi. Erilaista se minusta silti oli "perinteiseen" raejuustoon verrattuna. Ja minä pidän siitä perinteisestä enemmän.

Onhan tätä cottage cheeseä saanut kautta vuosien myös muista marketeista. Suomalaisesta raejuustosta poiketen se myös maistuu joltain, ei välttämättä hyvältä, mutta muistan että lapsena tykkäsin. Nykyisen perus-Keso ei ole minusta ihan tätä, tai sitten aika multaa puistot.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko palstaveljillä/-siskoilla tiedossa pk-seudulta myymälää, joka myisi Milka-suklaata? Täällä Kehä kolmosen tuolla puolen ei löydy.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avokado, ei uusi tuttavuus varsinaisesti, mutta jonkin sortin avautuminen kuitenkin. Nimittäin leivän päällä. Käy mielestäni parhaiten ruisleivän kanssa - voi, leikkele, juusto, valkosipulia ja avokadoa, vaikka ihan noin. Natsaa happaman leivän kanssa hyvin, tuo täyteläisyyttä ja pehmentää makumaailmaa kivasti. Pelkältään ihan pahvia, ruokiin olen ennenkin käyttänyt ja leivän päällä olen kuullut käytettävän, mutta ihan vasta tajusin itse kokeilla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Avokado, ei uusi tuttavuus varsinaisesti, mutta jonkin sortin avautuminen kuitenkin. Nimittäin leivän päällä. Käy mielestäni parhaiten ruisleivän kanssa - voi, leikkele, juusto, valkosipulia ja avokadoa, vaikka ihan noin. Natsaa happaman leivän kanssa hyvin, tuo täyteläisyyttä ja pehmentää makumaailmaa kivasti. Pelkältään ihan pahvia, ruokiin olen ennenkin käyttänyt ja leivän päällä olen kuullut käytettävän, mutta ihan vasta tajusin itse kokeilla.

Älä, hyvä mies, puhele levottomia. Tulen kipeäksi jo pelkästä kuvauksestasi. Oma "löytöni" on juustojen ja sulatejuustojen maailmassa. Tosin "löytöä" on käytettävä varoen, sillä energiamäärät eivät tee hyvää suht. onnistuneelle linjaukselle, että paino on tasaisesti laskenut.
 

Lonkero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko palstaveljillä/-siskoilla tiedossa pk-seudulta myymälää, joka myisi Milka-suklaata? Täällä Kehä kolmosen tuolla puolen ei löydy.

Tyttöystävä oli sunnuntaina löytänyt tuota Pasilan aseman k-marketista. Voi sitä muuallakin olla, mutta tuo oli eka kerta kun kuulin että Milkaa saa Suomestakin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Järvi-Suomen Portin valmistama Saksalainen olutmakkara on hyvää kuumana (mikrosta) ja kylmänä. Erinomainen välipala napata jääkaapista suupieleen ohimennessä. Näin talviaikaan en ole kokeillut grillattuna, mutta olettaisin sen olevan erinomaista. Kesää odotellessa....
Linkki tuotteen sivuille: Jrvisuomen portti
 

scholl

Jäsen
Lidlin Mixxed up light energiajuoma! Siinä on hinta/laatu kohdallaan. Maku on hyvä, lähes yhtä hyvä kuin Batteryssa. Tölkki on "vain" 0,25dl, mutta litrahinnaltaan niin paljon edullisempaa kuin Battery, joten tätä olen ostanut viime aikoina.

Battery on pahaa, mä en oikein kunnolla pysty juomaan sitä, vaikka juonkin energiajuomaa joka päivä. Joskus oon ostanut huoltoasemalta, jos on ollut joku 4 euroa/2 tölkkiä, mutta aina tullut fiilis, etten halua uudelleen ostaa. Paras energiajuoma on mielestäni ehkäpä se oranssimusta ED. Se on vain kallista, koska yksi automaatti, mistä sitä saa ostaa 2 eurolla, imaisee rahat. Tai siis yksi automaatti on imaissut joka kerta, muista automaateista olen saanut ostettua. Se on vain huono, jos unohtaa, että se yksi Hartwallin kone on kusetusta ja laittaa sinne niin ei saakaan mitään. Se on sellainen kone, missä napit ovat allekkain eikä kahdessa rivissä vierekkäin. Tulee VEND, mutta ei juomaa. Anyway, erilaisten energiajuomien maistelu on hyvä harrastus. Silti pidän ehkä eniten Red Bullin sokerittomasta. Tosin on niitä muitakin ihan ok juomia. Tosin tuossa energiajuomakategoriassa ihan kaikista ei voi sanoa samaa. Jotkut jopa haisevat ihan joltain puhdistusaineelta, kun juoman avaa.

Vihreä, oliko se omena Mad-Croc oli mielestäni hyvää, mutta sitä ei tunnu saavan mistään. Taisi olla joku muukin omenaenergiajuoma (oliko Rockstar), joka on nyt kadonnut kaupasta. Ihan hyvä idea on muuten energiajuomat, jotka ovat samalla vähän urheilujuomia. Monsterilta taisi tulla sellainen ja olen jonkun pidemmän treenin päälle heittänyt sellaisen huiviin. Lidlin energiajuomista muuten pitää todeta se, että cassis on valitettavasti kadonnut johonkin. Sitä oli ihan kiva kiskaista välillä, kun oli erikoinen maku. Toinen detalji on se, että vähän aikaa sitten, oliko uuden vuoden paikkeilla, siellä oli myynnissä joku spesiaalierä Siti-nimistä energiajuomaa puolen litran pullossa, jossa se muovipakkaus oli kuin formuloiden ruutulipun väreissä. Se maksoi vain 79c/plo sis. pantin ja ei ollut kuitenkaan niin kauhean huonoa. Siis oli parempaa kuin se kummallinen liuottimen makuinen 99c maksava juoma, jonka pullossa lukee jotain unkariksi. Mutta se oli tosiaan sellainen ERÄ eli nopeimmat ehtivät maistaa, sitten se katosi.

Olen yrittänyt rajoittaa energiajuomien nautiskelun puoleen litraan päivässä, mutta samalla espressokulutus on lähtenyt lapasesta, joten plusmiinusjotain.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Älä, hyvä mies, puhele levottomia. Tulen kipeäksi jo pelkästä kuvauksestasi. Oma "löytöni" on juustojen ja sulatejuustojen maailmassa. Tosin "löytöä" on käytettävä varoen, sillä energiamäärät eivät tee hyvää suht. onnistuneelle linjaukselle, että paino on tasaisesti laskenut.
Avokado pitää kuoria ja se siemen poistaa ennen nauttimista. Sanon tämän siksi, että vaikka olet Tampereella asumalla itseäsi yrittänytkin parantaa, ei porilaisvaikutus koskaan kokonaan häviä.

Lisäksi avokadon pitää olla niin kypsä, että huoneenlämpöisenä kuori antaa periksi, kun kevyesti painaa. Siitä sitten vain veitsi siemeneen saakka klonks, ympäri viuh, halki, siemen pois ja lusikalla venklauttaen hedelmäliha irti kuoresta. Siivuiksi, leivälle ja suuhun.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kai sitä joka kaupasta nykyään saa. Mielestäni näin jonkun mainoksenkin.

Minäkin kyllä muistelisin nähneeni tuota kyseistä Milkaa ihan jossain normi Alepassa tms. äskettäin, vaikka en suklaata juuri ostelekaan. Lehmän kuva taisi olla lilassa paketissa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avokado, ei uusi tuttavuus varsinaisesti, mutta jonkin sortin avautuminen kuitenkin. Nimittäin leivän päällä.

Tuota en ole kokeillut, mutta avocado on minusta kaikkinensa oikein pätevä tuote, kunhan sitä vain käyttää oikein. Esimerkiksi jogurtissa tuo toimii pirun hyvin. Hyvän jogurttijuoman saa aikaiseksi käyttämällä Lidl:n kreikkalaista jogurttia, avocadoa ja jotain marjoja, joita nyt sattuu pakkasessa olemaan. Itse laitan usein tyrniä ja mustikkaa. Sitten vähän hunajaa joukkoon makeutta tuomaan ja koko hökötys soseuttajan läpi. Tulee hyvää.

Guacamole on klassinen avocadon käyttökohde, joten siitä ei tarvitse varmaankaan kertoa enempää. Hyviä reseptejä tähän tarkoitukseen löytää internetistä lukuisia määriä. Kurkun kanssa avocado toimii hyvin salaateissa. Itse olen joskus tehnyt sellaista kanasalaattia, johon on pilkottu kurkkua, avocadoa ja sipulia ja heitetty joukkoon kananrintaa pieninä palasina. Tulee hyvää.

Huomenna ajattelin testata tällaista salaattia tacojen kyytipoikana (linkki vie löytämääni blogiin):

Safkaseireeni: Etelä-amerikkalainen kurkkusalaatti
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös