”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 621 515
  • 2 196

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Söin eilen pussillisen Jack Link's Beef Jerky, Sweet&Hot -kuivalihaa ja aika herkkua kyllä oli. Alkoi tietysti sen tulisuus vähän tökkimään kun ei ollut riittävästi virvokkeita. ;)
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä tuli keksittyä parisen viikkoa sitten ja olen nyt onnistuneesti jo useamman kokkauskerran yhteydessä käyttänyt, niin jaetaanpa ilosanomaa muillekkin:

Elikkä Lidlin El Tequito (tosin toiminee myös muiden valmistajien) Taco-mauste jauheseos. Tacoja en tee käytännössä koskaan, mutta tuota jauhetta tuli ostettua kun ajattelin sekoitella sitä kermaviiliin dipiksi. No siihen tarkoitukseen tuosta puuttuu suola ja oli muutenkin melko mautonta. Ajattelin sitten kokeilla, toimisiko maustelisänä ruuanlaitossa ja tekaisin aika perus jauheliha-vihannespadan, johon tuota pistin (muiden mausteiden lisäksi) verrattain vähän. Tulos yllätti suunnattomasti, maku ja koostumus muuttuivat hyvin Chili con carnemaisiksi. Seassa perunajauhoja ja maissitärkkelystä, josta osittainen suurustuminen johtuu ja mautkin pääsevät irti, kunhan tuo kiehautetaan. Ollut mulla nyt tehokäytössä pataruuissa siitä lähtien kun tuon keksin.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Malmin Prismasta naudan sisäfilee. Perjantaina viimeinen käyttöpäivä, joten -30% tarra oli lyöty jo tänään kylkeen. 2,5kg oli fileen paino ja hintaa oli noin 14€/kg. Kyllä tolla hinnalla ihan mielellään sisukkaa ostaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners

Hienoa, että olet löytänyt veden elintarvikkeiden saralla. Kerro tämä hitaasti myös muille vajakeille (sinä olet varmasti aivan normaali) siellä:)

Vettä voi lisätä moneen reseptiin ja ne kannattaa lukea tarkoin internetistä. Hoitajat kyllä neuvovat tarpeen tullen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Jos vakasti ajatellaan vedestä niin itse löysin veden tuossa noin kymmenen vuotta sitten kun alkoi liikakiloja kertymään ja hörpin kahvia useamman kupin päivässä, kaiken lisäksi vielä istumaduuni. Juomalla sellaiset pari litraa ainakin päivittäin tätä ihmeainetta laittaa elimistön liikkeelle ja sanoisin karkeasti että ainakin kahvia juovat ja urheilevat tarvivat ainakin tuon 2-3 litraa vettä päivässä ja kaikille on sellainen litra päivässä hyvästä normijuotavien lisäksi.

Liikä vedenjuominen aiheuttaa vesimyrkytyksen mutta silloin ollaan vedetty jo antaumuksella reippaasti yli 5 litraa päivittäin.


_
 
Kariniemen liekkisuikaleet ja punaiset jalapenoviipaleet.

En ainakaan itse ole aiemmin noita suikaleita huomannut, mutta eilen näkyi olevan useampi rasia -30% lapulla varustettuna paikallisessa K-marketissa.
Ei nyt tosiaan mitään hirveän tulisia, mutta maku oli hyvä.

Punaiset jalapenoviipaleet olivat mielestäni tulisempia ja maultaan parempia kuin vihreät vastaavat. Tulen kyllä jatkossakin ostamaan niitä.

Tänään nuo kanat riisin sekaan ja mukaan vielä setä Benin Oriental Chili-kastiketta ja noita jalluja. Tuli muuten ihan maittava annos.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ainakaan itse ole aiemmin noita suikaleita huomannut, mutta eilen näkyi olevan useampi rasia -30% lapulla varustettuna paikallisessa K-marketissa.

Vierailin tänään muutamassa Citymarketissa stadissa ja Vantaalla ja aika reilusti oli jo laputettu joulupäivänä ja tapaninpäivänä myyntipäivän puolesta vanhaksi meneviä elintarvikkeita, makkaroista kiisseleihin ja karjalanpiirakoihin. Oma löytöni viimeajoilta on pakkasmarjat - erittäin hyvä vitamiinin lähde ja sekaan kun laittaa esimerkiksi pilttiä, sopii hyvin esimerkiksi välipalaksi.
 

scholl

Jäsen
Vierailin tänään muutamassa Citymarketissa stadissa ja Vantaalla ja aika reilusti oli jo laputettu joulupäivänä ja tapaninpäivänä myyntipäivän puolesta vanhaksi meneviä elintarvikkeita, makkaroista kiisseleihin ja karjalanpiirakoihin.

voi johtua siitä, että jengi syö nyt huomisesta alkaen jouluruokia niin muu ei mene kaupaksi.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Ostin Citymarketista TexasPeten Buffalo Wing kastiketta ja Atrian Hornetteja ja nyt 1vrk. Buffalo soosissa marinoituneet siivet uunissa kärisemässä. #high_hopes

Edit: tilannepäivitys osa 1. Tuoksu uskomattoman hyvä!
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paikallisen Kesämäen leipomon lihapiirakat ovat jo klassikko mutta viime aikoina on tullut ostettua usein heidän pitkiä kaurasämpylöitään, minusta paras sämpylä mitä löytyy, purutuntuma on mukavan sitkeä, ei mitään pehmeää pullaa joka murenee syödessä. Vielä kun väliin heittää muiden täytteiden lisäksi coleslaw-salaattia niin kyllä tulee hyvää. Täytteeksi sopii myös toinen löytö eli HK:n Ohuen ohut Härän kylmäsavupaisti, suosikkileikkeleeni tällä hetkellä.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Tiedä sitten, että voiko tätä löydöksi laskea... Kuitenkin huomasin yhtenä päivänä, ettei Tropic-mehuja enään ole kotoisessa S-Marketissamme. Onneksi kaupunkireissulta löytyi ainakin vielä ja tuli ostettua monta purkkia.
 

Teloch

Jäsen
Löysin ja hukkasin Blå Bandin chili-nuudeli-tomaattikeiton. Ripaus vielä chilijauhetta omista varastoista tuonne sekaan ja a vot. Huonona puolena se sitten poistui kaikkien kolmen kaupan valikoimasta, josta sitä olin tähän asti löytänyt.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Edit: tilannepäivitys osa 1. Tuoksu uskomattoman hyvä!

Taisi jäädä tuoksuksi tämä, kun mitään uudempaa päivitystä ei tullut?

Itse testasin joskus liekki-siivillä samaa, ei toiminut. En tosin "marinoinut siipiä Petessä kuin jonkun 5min.
 
Viimeksi muokattu:

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Kyllähän nuo siivet on parhautta varsinkin jos leivittää ja friteeraa ne. Tekee kylkeen vielä sinihomejuustodipin niin ei voi kukaan täysjärkinen olla pitämättä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kyllähän nuo siivet on parhautta varsinkin jos leivittää ja friteeraa ne. Tekee kylkeen vielä sinihomejuustodipin niin ei voi kukaan täysjärkinen olla pitämättä.

Leivittää ja friteeraa kanasuikaleita, niin pääsee samaan makuelämykseen ilman siipien syönnin hankaluuksia.

Itselle uusi löytö on ollut kalapuikot ketsupilla. Siis tämä penskojen ikisuosikki ja oletettavasti ihan hirveää paskaa, mutta itse kun en pentuna tykännyt syödä kalapuikkoja lainkaan, niin ne on omalla kohdalla tämän talven uudehko kokemus (olen kyllä tässä välillä syönyt jos on ollut tarjolla, mutten siis koskaan itse tehnyt). Toimii myös majoneesi yms dipillä. Ja käyttötarkoitus olla hieman vähemmän epäterveellinen naposteltava jos vaikka kattoo telkkaria tms.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Johan on taas todellisia "löytöjä" elintarvikkeiden saralla. Siis nämä broilereiden marinoidut teurasjätteet. Jeesuksen ristukset, mitä ihmiset syövät!
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Johan on taas todellisia "löytöjä" elintarvikkeiden saralla. Siis nämä broilereiden marinoidut teurasjätteet. Jeesuksen ristukset, mitä ihmiset syövät!
Marinointiin en ota kantaa, mutta noita saa myös marinoimattomana. Ja se on erittäin hyvä juttu, että myös nuo "teurasjätteet" käytetään. Ihan turhaa elitismiä huolia eläimistä vain sisäfileet tai rintapalat. Jeesuksen ristuksen aikaan tämä ei ollut sitä paitsi mitenkään epätavallista.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Marinointiin en ota kantaa, mutta noita saa myös marinoimattomana. Ja se on erittäin hyvä juttu, että myös nuo "teurasjätteet" käytetään. Ihan turhaa elitismiä huolia eläimistä vain sisäfileet tai rintapalat. Jeesuksen ristuksen aikaan tämä ei ollut sitä paitsi mitenkään epätavallista.

Juu maustamattomina toki ostetaan kaikki lihatuotteet. Kilohinta marinoiduissa näennäisesti jopa reilusti halvempi, mutta toisaalta siinä maksetaan enimmäkseen siitä melko hirveän makuisesta bulkkisoosista millä noita marinoidaan. Ja jos kanasuikaleet jotenkin etovat, niin saa niitä rintafileitäkin paloitella ja leivittää jos siltä tuntuu.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Taisi jäädä tuoksuksi tämä, kun mitään uudempaa päivitystä ei tullut?

Itse testasin joskus liekki-siivillä samaa, ei toiminut. En tosin "marinoinut siipiä Petessä kuin jonkun 5min.

eipä nuo mitään mainitsemisen arvoisia tosissaan ollut niin en jaksanut enempää päivittää... Itse teen paremman chili soossin/marinadin. Jos saan jatkossa valita otanko siivet Petesillä vai ilman, niin valitsen kyllä Petesin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Elintarviketeknologian opintojen yhteydessä tuli tänään puheeksi eri ihmisten kokemat makuaistimukset ja kuulin, että jotkut ihmiset pitävät suklaan ja suolapähkinöiden yhteismausta. Piti sitten testata nyt himassa ja gaddämet, toi on oikeesti ihan jäätävän hyvä kombo :D
Eli pien nokare vahvaa tummaa suklaata ja sen verran suolapähkinöitä perään että nekin maistaa (toi tumma suklaa peittää tietty aika tehokkaasti), ni rokkaa kyl vähintää satakybällä. Joutuu varmaan testailee aika ennakkoluulottomasti jatkossa kaikellaisia kombinaatioita kun tää tuli tosiaan ainakii mulle aivan puskista.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Elintarviketeknologian opintojen yhteydessä tuli tänään puheeksi eri ihmisten kokemat makuaistimukset ja kuulin, että jotkut ihmiset pitävät suklaan ja suolapähkinöiden yhteismausta. Piti sitten testata nyt himassa ja gaddämet, toi on oikeesti ihan jäätävän hyvä kombo :D
Eli pien nokare vahvaa tummaa suklaata ja sen verran suolapähkinöitä perään että nekin maistaa (toi tumma suklaa peittää tietty aika tehokkaasti), ni rokkaa kyl vähintää satakybällä. Joutuu varmaan testailee aika ennakkoluulottomasti jatkossa kaikellaisia kombinaatioita kun tää tuli tosiaan ainakii mulle aivan puskista.

Ihan kiva. Opettele vielä kirjoittamaan oikein. Sitten on hyvä. Mutta aika pientä tuo on, suolaista ja makeaa. Ei noilla aikuinen mies elä. Sitten kun keksit (oman) jutun mihin sen upotat, niin lupaan kokeilla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Elintarviketeknologian opintojen yhteydessä tuli tänään puheeksi eri ihmisten kokemat makuaistimukset ja kuulin, että jotkut ihmiset pitävät suklaan ja suolapähkinöiden yhteismausta. Piti sitten testata nyt himassa ja gaddämet, toi on oikeesti ihan jäätävän hyvä kombo :D
Eli pien nokare vahvaa tummaa suklaata ja sen verran suolapähkinöitä perään että nekin maistaa (toi tumma suklaa peittää tietty aika tehokkaasti), ni rokkaa kyl vähintää satakybällä. Joutuu varmaan testailee aika ennakkoluulottomasti jatkossa kaikellaisia kombinaatioita kun tää tuli tosiaan ainakii mulle aivan puskista.

Elämä on pelkkää nautintoa:) Hyvä, että löydät uusia elämyksiä makumaailmasta. Legendaarinen suklaapatukka Snickers on juurikin lähellä tuota mainitsemaasi "komboa". Suolainen/makea on tosiaankin hyvä yhdistelmä. Meitsillä toimii venäläiset hapankurkut ja hunaja vastaavasti...pienellä nokareella smetanaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös