”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

  • 619 927
  • 2 196

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja siihen se sitten loppuikin. Ei hyvänen aika. Ihan tuli paha mieli, Vanha Len? Onko kaikki hyvin?

Wiljami oli tästä löytänyt makunautinnon. Mitäs sitten? Tuo säkin jotain omaa esille ennemin kuin vittuilet täällä muille. Pitäisi kysyä, että onko sulla kaikki ihan ok?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Taidan arvata erään kellä elintarvikkeisiin liittyvä löytö on ollut kusta muroissa :D

Joo kyllähän väki on maailman sivu sekoittanut pähkinöitä ja suklaata (itsekin olen napostellut saksanpähkinöitä suklaan kanssa, koska kyseiset pähkinät ovat suoraan sanottuna sellaisenaan aika pahoja), mutta mulle oli tosiaan tuo suolapähkinöiden ja suklaan yhdistäminen uutta tietoa. Eli tällainen henkilökohtainen pieni löytö :)

Rupesin miettimään, että olisiko minulla mitään suuremmalle yleisölle uusia hienoja löytöjä edes kerrottavaksi, mutten jaksa uskoa näin olevan. Varmaan aika moni on kerennyt minua ennen kokeilemaan esimerkiksi korvasienillä täytettyjä kanafileitä tai hirvi-chili con carnea, eli kaikelle kansalle uusien löytöjen vaatiminen kirjoituskriteerinä voisi pitää ketjun aika hiljaisena ainakin omalta osaltani. Eihän sitä tietty tiiä, minkälaisia uudisraivaajia tältä foorumilta löytyy pioneeriruokaketjua täyttämään.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
eli kaikelle kansalle uusien löytöjen vaatiminen kirjoituskriteerinä voisi pitää ketjun aika hiljaisena ainakin omalta osaltani. Eihän sitä tietty tiiä, minkälaisia uudisraivaajia tältä foorumilta löytyy pioneeriruokaketjua täyttämään.
Ei kai tämän ketjun idea olekaan mitkään maailmaa mullistavat kulinaristiset keksinnöt, vaan itselle ennen tuntemattomat maut tahi eineet. Tokkopa jotkut äskettäin mainitut chili-nuudeli-tomaattikeitot ja härän kylmäsavupaistit on mitään suuria salaisuuksia olleet. Tähän ketjuun ne silti kuuluu.

Tuon metsäkanan voisi varmaan pistää ignoreen. "Äksy vanha herra" on ennemminkin kitisevä pissis, en oikeastaan muista yhtään järkevää viestiään viime ajoilta.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiljami oli tästä löytänyt makunautinnon. Mitäs sitten? Tuo säkin jotain omaa esille ennemin kuin vittuilet täällä muille. Pitäisi kysyä, että onko sulla kaikki ihan ok?

No nythän on vaikeata. Todella vaikeata näemmä. Mutta a) löytö: Lemin Säräpirtin tilauspalvelu. Hienoa. Kokeiltu on ja kylmäketju toimii, maku erinomainen jne. Nyt tekisi mieli, niin B) tammisen liha tarjoaa kotiintuotuna melko houkuttavia lihapaketteja. Onkohan kukaan kokeillut?

Ai niin, suklaapatukat eivät ole mielestäni elintarvikkeita.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asematunnelin Kotikonnun paistotiskiltä saatava tomaattirucolapaistos. Tuollainen tulee otettu toisinaan työmatkalla mukaan duunipaikan aamukaffella mutusteltavaksi. 1,99 bungaa ja toimii aivan helvetin hyvin. Sen verran on kyllä rasvainen, että suurin osa aamuista menee kyllä mieluummin ihan ruisleivällä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lidlin hedelmämyslit

No just, itsekin poimin Liiteristä aina nämä myslit mukaan ja sitten kun ajaudun isoihin megamarketteihin(Prisma ja Cittari) niin mietin mikä on paras hinta/laatusuhde siellä hyllyssä olevissa mysleissä?

Mitä ostatte näistä marketeista?

Nim. Mysliä menee päivittäin....


_
 

scholl

Jäsen
sitten kun ajaudun isoihin megamarketteihin(Prisma ja Cittari) niin mietin mikä on paras hinta/laatusuhde siellä hyllyssä olevissa mysleissä?

miten on mahdollista ajautua noihin? Haluatko maksaa jotain työväenyhdistysten puoluetukia tai muuta poliittista korruptiota? Vaikka vieressä olisi oikea saksalainen yritys, eikä mikään puoluekytköksinen mafiaorganisaatio.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
miten on mahdollista ajautua noihin? Haluatko maksaa jotain työväenyhdistysten puoluetukia tai muuta poliittista korruptiota? Vaikka vieressä olisi oikea saksalainen yritys, eikä mikään puoluekytköksinen mafiaorganisaatio.

Sitten kun schollilla on pari pikku schollia ja emäntä joka ohjaa kauppakäyntejä ainakin osittain johonkin suuntaan niin ajautuminen näihin on hyvinkin mahdollista. Seuraavaksi voisi tulla Aldi tänne härmään niin Lidl saisi oikean kilpailijan. Se on muuten jännä juttu että sekä Lidl että Aldi lasketaan halpakauppaketjuiksi ainakin joissain määrittelyissä, meille suomalaisille kulinaresteillehan se tuo myös makuelämyksiä verrattuna suomalaisten kauppiaiden kartelleihin jotka ovat jauhaneet vuosia paikoillaan muutamaa kauppiasta lukuunottamatta joka uskaltaa tilata ohi "listan". Entäs jos joskus tänne saataisiin jokin ulkomainen tekijä joka ottaisi kunnolla riskin tuoretiskeineen ja laajalla valikoimalla. En usko että suomalaiset ovat vielä täysin aivopestyjä joten saattaisi menestyäkin. Haastaa Herkun.

_
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sitten kun schollilla on pari pikku schollia ja emäntä joka ohjaa kauppakäyntejä ainakin osittain johonkin suuntaan niin ajautuminen näihin on hyvinkin mahdollista.

Mr.Scholl tuskin tulee tämmöistä käytöstä naiseltaan hyväksymään.

Jotta ei jää one-lineriksi, ärsyttää Valion maidonhinnan korotus. Ei ole oikeen mitään parempaa juomaa kuin kylmä maito. Jostain syystä Valion maito on paremman makuista kuin Arla-Ingmannin vastaava.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Tämä ei ole löyty, vaan kauan sitten löydetyn helmen metsästys.

Ennen ylivertaista De Cecco -pastaa sai Helsingissä helposti Alepoita myöden. Tällä hetkellä tilanne on, ettei sitä löydy sen paremmin ketjukaupoista kuin Stockmanniltakaan. Mistäköhän siis? Haussa on lähinnä perinteinen 12 minuutin keittoajan spaghetti, mutta miksei muutkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sellainen yhdistelmä kuin Euroshopper-kalapuikot ja Pirkka-ristikkoperunat. ES-kalapuikot ovat ihme kyllä kalapuikkojen kuninkaita, sopivasti suolaisia ja tasalaatuisia. Kuka nyt ei kalapuikoista tykkäisi? Kukaan vain ei kehtaa mainita syövänsä kalapuikkoja, etenkään ES-kalapuikkoja. Sitä en tiedä, että mistä puikot on tehty, tai kuka ne on tehnyt, oikeastaan aivan sama. Edullisia ovat. Ristikkoperunat ovat hyvin maustettuja ja HP-kastikkeen ja Felixin mustapippuriketsupin kanssa erittäinkin herkullisia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sellainen yhdistelmä kuin Euroshopper-kalapuikot ja Pirkka-ristikkoperunat. ES-kalapuikot ovat ihme kyllä kalapuikkojen kuninkaita, sopivasti suolaisia ja tasalaatuisia. Kuka nyt ei kalapuikoista tykkäisi? Kukaan vain ei kehtaa mainita syövänsä kalapuikkoja, etenkään ES-kalapuikkoja. Sitä en tiedä, että mistä puikot on tehty, tai kuka ne on tehnyt, oikeastaan aivan sama. Edullisia ovat. Ristikkoperunat ovat hyvin maustettuja ja HP-kastikkeen ja Felixin mustapippuriketsupin kanssa erittäinkin herkullisia.
Tuosta setistä pystyn päästämään suuhuni HP-kastiketta. Kalapuikot - no can do. Ristikkoperunat - kerran söin ja jääkööt viimeiseksi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Tuosta setistä pystyn päästämään suuhuni HP-kastiketta. Kalapuikot - no can do. Ristikkoperunat - kerran söin ja jääkööt viimeiseksi.

Miten voit olla pitämättä kalapuikoista? Jokainen nimittäin pitää kalapuikoista. Jos väittää, että ei pidä, niin valehtelee. Tässä olen huomannut, että valmistajalla on tässä tapauksessa kovasti väliä. Ehkä olet saanut huonot kokemuksesi Pirkka-kalapuikoista, noista vaaleista ja vähäsuolaisista roipepuristeista? Tai sitten olet joutunut tekemisiin karmeiden, oliivinvihreiden Findus-puikkojen kanssa?

On ES-kalapuikotkin varmasti tehty roippeista, mutta niiden maku on mainiohko omaan markkinasektoriinsa verratessa. HP-kastike on vähän niin kuin olut teinin suussa. Eka kerralla se maistuu tuskalta, mutta jo vuoden jälkeen se on todella hyvvää.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mutta on kalapuikoissa isoja eroja! Apeksin muutaman kerran vuodessa kalapuikkoja, lapset vähän useammin. File-kalapuikkojen nimellä myytävä jokin tuote on kyllä suht kurantti, sillä kuten nimestä voi päätellä, siinä on vähemmän roippeita rakennusaineena kuin vakiopuikoissa. Olisiko ihan Pirkka-tuote ollut tuo mukiinmenevä? No en jaksa muistaa.

Kalapuikkojen kanssa möyssytetään mieluiten pottumuusia, ja iloisen sävyn siihen saa lisäämällä teelusikallisen tryffeliöljyä per pieni kattilallinen. Valmisruokapuolella on lähinnä vältettäviä lisukkeita. Jumala kostaa vielä vetisille pakasteransuille, semmoista epäruokaa pentele.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä ostan monesti mättösafkaksi Lidlistä paketin frikadelleja ja pussin ranskalaisia. Noissa frikadelleissa on 80 % lihaa, ja ranskalaisissakin on 96 % perunaa ja loput 4 % kasviöljyä. Frikadellin tai kaksi siis pilkon ranskalaisten sekaan ja ketsuppia vaan päälle plus tuollaista Prismasta ostettua chipotlemajoneesia. Ja Lidlissä on monesti salaattijuusto tarjouksessa niin sitä kanssa usein ostan ja pistän sekaan.

Ja frikadellien sijaan välillä mä ostan Lidlin pakastealtaasta esim. niitä broilerin rintafileitä vai mitä ne nyt olikaan tai sitten niitä paneerattuja seitijuttuja, sellainen iso pussi siis. Ja ne jalapeno-juusto -jauhelihapuikot ovat kanssa tosi hyviä, vaikka Lidlin raejuuston kanssa jos ei muuta keksi.

Ennen mä tein aika usein mättösafkaksi ihan perus makaroni - jauhelija - sipuli -mössöä, mutta nyttemmin mä oon innostunut niistä bolognese valmispusseista. Spagetin kanssa ja jotain juustonjämiä raastan päälle jos jääkaapista löytyy. Ihmeellisen hyvää. Ja joskus mä tein aika usein spagetin kanssa esim. tomaattikastike - tonnikala- aurajuustomössöä, mutta nyt oon noihin hieman kyllästynyt.

Vitamiinit tai siis hedelmät ja muun rehuosaston mä saan aika pitkälti mehuista. Esim. viime viikolla mä vedin puoli litraa 100 % (ei tiivisteestä, ei lisättyä sokeria) mustikkamehua ja toissaviikolla vastaavan pullon mustaherukkamehua. Ja vihreää teetä mä juon hirveät määrät. Ja kikkelille maca-jauhetta.

Avauduinpahan.
 

Nick Neim

Jäsen
vaikka Lidlin raejuuston kanssa jos ei muuta keksi.

Vaikket arvon pettter tätä Lidlin raejuustoa maininnutkaan "löydöksi" elintarvikkeiden saralla, niin on silti pakko puuttua. Tuota moskaa ei nimittäin ikinä saa, ei siis ikinä, koskaan tai milloinkaan mainita tässä ketjussa. Vituttaa vieläkin kuin pientä oravaa, kun tuhlasin tuollaiseen purkkiin kait jonkun 1,50e(?) ehkä kaksi vuotta sitten.
 
Mutta on kalapuikoissa isoja eroja! Apeksin muutaman kerran vuodessa kalapuikkoja, lapset vähän useammin. File-kalapuikkojen nimellä myytävä jokin tuote on kyllä suht kurantti, sillä kuten nimestä voi päätellä, siinä on vähemmän roippeita rakennusaineena kuin vakiopuikoissa. Olisiko ihan Pirkka-tuote ollut tuo mukiinmenevä?

Eivätkös nuo ole ihan Frionorin. Hyviä puikkoja tosiaan.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eivätkös nuo ole ihan Frionorin. Hyviä puikkoja tosiaan.
Varma en ole, mutta filepuikkoja taitaa olla kaupan useammallakin tuotemerkillä. Mutta joo, Frionorin tuotteita on ainakin ollut lautasella, eivätkä ne tosiaan ole mitään peräpuikkoja. Kyllä niitä särveksii.

Suuria elämyksiä kalapuikoista on vaikea loihtia esiin. Jos niitä ylipäätään syö, niin kannattaa laittaa lantti lisää paketin hintaan ja ostaa mieluummin filepuikkoja. Luksus on luksusta myös kalapuikoissa. Vaimo osti joskus jotain ihmeen halpapuikkoja, mitä lie olivat, mutta sitä paskaa ei syönyt kukaan.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Nyt kun tuosta kalapuikosta on höpisty, niin osaisiko joku suositella jotain hyvää tartar-kastiketta? Se Heinz:n ei toimi. Ja jep, varmaan saisi hyvää, kun itse tekisi, mutta ihan tuollaista valmissoosia nyt haeskelisin, eikä silmään ole tarttunut kuin tuo Heinz. Koulussa oli ennenmuinoin helvetin hyvää soosia.
 
Lorenz Wasabipähkinät. Ei niinkään tulisia, mutta mainion makuisia pähkinöitä muuten. Hinta kyllä tosin on varsin kova; 2,20€ 100:n gramman pussista.

BlåBand Garlic-kastike: Tänään tuli kokeiltua kalapuikkojen ja ristikkoperunoiden kanssa ja toimi hienosti. Saman valmistajan Mexicanakastike on myös hyvää.
Suosittelen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kun tuosta kalapuikosta on höpisty, niin osaisiko joku suositella jotain hyvää tartar-kastiketta?

Toimisiko Remoulade-kastike valmiskalatiskistä? Olisiko Chipsters tai vastaava merkiltään? On aika raskasta, mutta jos on tottunut kyytipoikana käyttämään majoneesia, ei muutos ole suuren suuri.

Salaattikastikkeista on pakko nostaa jälleen(?) esiin Provencale-kastike, jota löytyy lähinnä hyvinvarustettujen K-Marketien vihannesosastojen kylmätiskistä. Aivan loistava tuote! Itse laitan sitä myös kalapuikkoihin ja varsinkin uusien perunoiden kanssa toimii kerrassaan mainiosti. Normivoita/- Oivariinia kevyempää ja jotenkin raikkaan makuista. Suosittelen!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös