Mainos

”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

• 637 254
  • 2 224

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Ben&Jerry's:n ystäville

B&J's himottaa, mutta suolainen hinta harmittaa? Suuntaa Lidliin ja etsi käsiisi MCENNEDY American Way -jäätelöpurkit. Hinta on 3,49 € / 500 ml, vrt. B&J's 6-7 € / 500ml. Lisäksi Cookie Dough -maku on minusta vielä paljon parempi kuin B&J's:n vastaava tuote. Mmmmmmm...

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
B&J's himottaa, mutta suolainen hinta harmittaa? Suuntaa Lidliin ja etsi käsiisi MCENNEDY American Way -jäätelöpurkit. Hinta on 3,49 € / 500 ml, vrt. B&J's 6-7 € / 500ml. Lisäksi Cookie Dough -maku on minusta vielä paljon parempi kuin B&J's:n vastaava tuote. Mmmmmmm...

Pari viikkoa sitten mainoksista bongasin saman. En vielä oo viitsinyt käydä hakemassa mut nytpä täytynee mennä poistamaan pari pakettia pakkaseen =) Tattis!

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Suuntaa Lidliin ja etsi käsiisi MCENNEDY...

Saman paikan ja saman valmistajan BBQ tomaattiketsuppi. Puolihuolimattomasti tarttui mukaan ja on kyllä ollut loistava tuote. Hinta oli muistaakseni noin 2e, 500 ML:n tuubi ja maultaan hakkaa normiketsupin aivan mennen tullen. Normaalia ketsuppia en juurikaan edes käytä, mutta tuota kamaa on tullut nyt viikonlopun aikana sotkettua lähes kaikkeen mahdolliseen.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lidl on oikeastaan aika älyttömän hyvä paskasakin kauppa. Tuorepuristetut mehut, kreikkalaisjogurtti, jenkkijäätelöt, mummojogurtit, makeat terttutomaatit ja mozzarella ovat melkein jokakertaisia ostoksia, jos vain hyllyssä sattuu olemaan. Noita jenkkijäätelöitä ei toki aina ole, kun on kampanjatuote, mutta noita muita tulee liki aina otettua perjantaina mukaan. Samoin tietysti perjantaipulla eli paistopisteen eurolla irtoava ja muhkean kokoinen kanelipuusti.

Muista matskuista mukaan on tarttunut autonpesuaineita yms. pikkusälää autoon, pizzakivi, t-paitoja ja juoksupaita, juoksusukkia, colleget, jäätelökone, sauvasekoitin, partatrimmeri ja laminointikone... mitähän vielä. Kaikki ovat asiansa ajaneet hintaansa nähden vähintäänkin ok, osa jopa loistavasti.

Edit: Kokeilin eilen Findusin mikroranskalaisia tämän ketjun innoittamana, ja joo, kyllä ne yllättävän hyvin toimivat. Ensiravistelun aikana olin vielä hiukan skeptinen, kun suurin osa oli yhtenä möykkynä, mutta siitä ne pikkuhiljaa erkanivat ja rapeutuivat. Parempia kuin lötköt pikaruokalaranskalaiset keskimäärin.

Lidl

Lidlistä saa kyllä mainioita tuotteita, juurikin nuo aiemmin mainitut kreikkalaisjogurtti, jenkkijäätelöt ja useat lihahyllyn tuotteet.

Itse lisäisin tuohon listaan vielä tässä vähän aikaa sitten myynnissä olleen meksikolaisjuuston. Aivan mahtavan makuista juustoa ja sopii mihin vain; leivän päälle, ruuan sekaan, pizzan päälle. Harmi vain että oli kamppanjatuote ja viimeeksi kun tuli käytyä niin sitä ei enää ollut :(

Maininnan saa myös kyseisen liikkeen kolmiovoileivät, jotka vievät Rainbowin, Pirkan ja muiden valmistajien majoneesimössöleipiä 6-0, eivätkä ole hinnallakaan pilattuja.

Myös Lidlin salsa-ja juustodipit vievät voiton kilpailjoistaan.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nimenomaan hintalaatusuhde ainakin omaan makuun on LIDL:ssä loistava, osittain varmaan siitä syystä että kamppanjatuotteet ja volyymit kohdistetaan rohkeasti eurooppalaiseen makuun.

Pari esimerkkiä lisää juustoista. Nyt kamppanjassa Queso Manchegoa muutamalla eurolla. Samoin ostelen tuolta edulliset Pecorinot, Grana Panadot jne.

_

Tuo on kyllä täysin totta. Lidl on tehnyt hyvän valinnan noissa teemajutuissa, siis nuo eri maat; Italia, Kreikka, Meksiko, Jenkit ja Espanja ainakin.

Empä juurikaan muissa liikkeissä ole törmännyt vastaaviin eri maiden perinneruokiin tai vastaaviin. Itselle näistä kamppanjatuotteista parhaat muistot on jäänyt espanjalaisesta munakkaasta tai jokin sellainen, jenkkiviikoilla olleista sourcream&habanero leipäpaloista ja tuosta meksikolaisjuustosta.

Vielä täytyy mainita, että Lidlin pakastepizzat ovat maan parhaat hinta/laatusuhteeltaan. En ole vielä löytänyt pakastepizzoissa Infernon voittanutta ;)

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen ollut toista viikkoa mökillä yksinään ja vaihteluksi ahvenelle, olen ostellut erilaisia makkaroita. Tällä viikolla tuli vastaan Wilhelmin sulatejuusto - chili, mikä on loistava makkara! Suosittelen. Chili tulee yllättävän hyvin esiin, mutta ei ole mitenkään polttava.

On se, kun ei voi kaikkea kerralla muistaa, mutta siis makkaravalikoimassa olen tämän kesän aikana törmännyt muutamaan hyvään uutuuteen, ainakin itselleni.

Veljekset Mattilan Poppanero: Todella hyvällä tulisuusasteella varustettu todella lihaisa makkara. Hinta on kyllä aika suolainen; taisi olla jotakin ~3 euroa, mutta tästä kannattaa maksaa.

Kivikylän Tulitikut: Mukavasti potkiva ja myöskin lihaisa makkara. Itse paistelin ihan vain pannulla, mutta veikkaisin että grillissä saattaisi tulla vielä parempaa.
Hinta tässä edellistäkin suolaisempi; 2 makkaran paketilla hintaa 2,20.

Nimestä en ole aivan varma, mutta Pajuniemen valmistama Naga Morich makkara:
Maultaan omaan makuuni parempi kuin Poppanero, mutta tulisuudessa häviää sille. Tulisuus silti hyvä ja hinnaltaan aika samoissa kuin Poppanero.

Wilhelm/Kabanossi, en muista kumpi, mutta Suolakurkku ja Sipuli:
Ensin mainittu oli ihan perusmakkaran makuista ja siinä sen ongelma piilikin.
Makkarassa ei tosiaan maistunut paketin kyljessä lukeva suolakurkku, joten tästä jäi valju maku.

Sipuli oli itselleni taas positiivinen yllätys. Odotin ehkä maultaan hieman valkosipulimakkaran makuista makkaraa, mutta maku oli todella erilainen ja parempi kuin valkosipulimakkaroissa. Pehmeämpi ja jotenkin mehukkaampi.
Hintaa molemmilla taisi olla 2-2,50e

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Cheddar-juusto. Siis ihan siivuna leivän päällä. Toki olen aina tiennyt sen olevan oikein hyvä juusto ruoanlaittoon, mutta sen erinomaisuus leivänpäällysjuustona hahmottui minulle vasta äskettäin.

Nick Neim

Jäsen
Tänä kesänä on tullut tehtyä oikein syväanalyysia noista Kabanossin ja Wilhelmin eri makuisista makkaroista. Yllämainittu Sipuli on loistava, kuten myös tuo Wilhelmin sulatejuusto - chili. Kesän ykköseksi kiilaa siltikin Kabanossin Habanero. Maku on mielestäni loistava, ei liian tulinen etteikö söisi uudestaan, mutta siitäkin huolimatta tarpeeksi vahva. Hyvä haastaja on Kabanossin Kebab -makkara, joka oli myös oikein maukas tuote. Kumpaakin suosittelen ehdottomasti.

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Tänä kesänä on tullut tehtyä oikein syväanalyysia noista Kabanossin ja Wilhelmin eri makuisista makkaroista. Yllämainittu Sipuli on loistava, kuten myös tuo Wilhelmin sulatejuusto - chili.

Tämä Wilhelmin sulatejuusto-chili makkara tuli bongattua kaupasta pari kesää sitten ja pitää kyllä kompata, että on erittäin hyvää! Tänä kesänä en tosin ole tuota ennättänyt ainakaan vielä syömään. Sen sijaan se vähä mitä olen grillaillut tänä kesänä, on ollut Kabanossin Savupekoni makkara. Erittäin loistava tuote kyseessä.

Kun nyt löytö aiheessa ollaan, niin itse testasin tällä viikolla Valion Mustapekka chili tuorejuustoa. Hinta on aika suolainen (~2.5e) 100 gramman purkista, mutta hyvää tuorejuustoa tuo on. Menee ainakin munakkaan päällä erittäin hyvin. Myös saman valmistajan valkosipuli tuorejuusto on erittäin hyvää.

Kun nyt löytö aiheessa ollaan, niin itse testasin tällä viikolla Valion Mustapekka chili tuorejuustoa. Hinta on aika suolainen (~2.5e) 100 gramman purkista, mutta hyvää tuorejuustoa tuo on. .

Tähän sama. Juusto ei kyllä ole tulista, mutta silti yksi parhaista chilituorejuustoista joita olen syönyt. Maistaa selvästi chilin maun.

Hyvä haastaja on Kabanossin Kebab -makkara, joka oli myös oikein maukas tuote. Kumpaakin suosittelen ehdottomasti.

Tähän myös sama. Jo viime kesänä tähän herkkuun tutustuin ja takaisin ei ole paluuta. Yksi harvoista makkaroista, mitä tulee säännöllisesti ostettua. Maku on sopivan mausteinen, mutta ei ole myöskään "kuiva" makkara, ehkä juuri sisällä olevan kastikkeen vuoksi

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Lidlin kreikkalainen tsatsiki puolen kilon pänikässä (2,49) on aika kelpo tuote.

Jotenkin vaikea uskoa, että mikään niinkin helposti itse askarreltavissa oleva juttu kuten esim. tsatsiki voisi olla kaupan hyllystä itse tehtyä parempaa. Pannaan harkintaan seuraavalla liiterireissulla kuitenkin.

Kabanossi Karski -paketeista positiivisesti männäviikolla yllätti se juustolla ja jalapenolla höystetty malli. Kerrassaan erinomaista huikopalaa ja jos extrapotkua haluaa, Savuhovin Kipu-sinappi on ihan hyvä päällyste. Sellainen sopivan makea eikä mitenkään äkkitulinen.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jotenkin vaikea uskoa, että mikään niinkin helposti itse askarreltavissa oleva juttu kuten esim. tsatsiki voisi olla kaupan hyllystä itse tehtyä parempaa. Pannaan harkintaan seuraavalla liiterireissulla kuitenkin.

Ilman muuta itse tekemällä saa parempaa. Tarkoitin oikeastaan hinta-/laatusuhdetta höystettynä ajansäästöllä. Viitseliäs lisää Lidlin tsatsikiin vähän valkosipulia.

Fordél

Jäsen
Ingmannin Creamy-sarjasta löytyy nykyisin makuna Mudcake ja täytyy sanoa, että oli aivan helkkarin hyvää! Oli aika pehmeetä ja sisälsi mukavasti sattumia.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Tämä Wilhelmin sulatejuusto-chili makkara tuli bongattua kaupasta pari kesää sitten ja pitää kyllä kompata, että on erittäin hyvää! Tänä kesänä en tosin ole tuota ennättänyt ainakaan vielä syömään.
Piti kokeilla, kun tuota estottomasti täällä kehuttiin. Oli kyllä aikalailla mitäänsanomattoman oloista. Chilin tai juuston mausta ei ollut tietoakaan, päällimäiseksi helvetillinen suolaisuus muiden Wilhelmien tapaan. Ei jatkoon.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Näiden "makumakkaroiden" ongelmana on se, että niitä makuja pitää olla ainoastaan sen verran, että makkarat maistuvat ihan kaikille. Eli hyvin neutraalisti meille jotka olemme tottuneet voimakkaisiin makuihin. Toisekseen jos haluaa nämä maut edes jotenkin saada esille niin silloin pitää syödä makkara kylmänä(huoneen lämpöisenä). Grillattuna harvoin osuu maut kohdilleen.

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Tuo Kabanossin Habanero oli kyllä miellyttävä yllätys. Vaikka olisi vähän tulisempi voinut olla.

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Wok'n'Roll Hapan-Imelä Wok-kastike. Sopivasti tulisuutta, sopii hyvin lähes kaikkien vihannesten ja lihojen kanssa... Tänään söin kanan ja riisin kera.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Näiden "makumakkaroiden" ongelmana on se, että niitä makuja pitää olla ainoastaan sen verran, että makkarat maistuvat ihan kaikille. Eli hyvin neutraalisti meille jotka olemme tottuneet voimakkaisiin makuihin. Toisekseen jos haluaa nämä maut edes jotenkin saada esille niin silloin pitää syödä makkara kylmänä(huoneen lämpöisenä). Grillattuna harvoin osuu maut kohdilleen.
Jees, jätän myös makumakkarat niille, jotka niistä tykkäävät. Ehkä voisin kuvitella kuitenkin syöväni juustomakkaraa. Ja kun nyt makkaroista ruvettiin puhumaan, niin Huiluntuhti sai kovan kilpailijan: Ukko-Pekan perinteinen. Maistui!

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Näiden "makumakkaroiden" ongelmana on se, että niitä makuja pitää olla ainoastaan sen verran, että makkarat maistuvat ihan kaikille. Eli hyvin neutraalisti meille jotka olemme tottuneet voimakkaisiin makuihin...

Taannoin oli keskustelua chilin "pilaamasta" makuaistista, tässä on hyvä esimerkki siitä. Minulle tuossa makkarassa on ihan sopivasti chiliä, kun taas esimerkiksi poppanerossa on jo selvästi liikaa. Ja kuten huomaatte, "pilaama" on lainausmerkeissä.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Taannoin oli keskustelua chilin "pilaamasta" makuaistista, tässä on hyvä esimerkki siitä. Minulle tuossa makkarassa on ihan sopivasti chiliä, kun taas esimerkiksi poppanerossa on jo selvästi liikaa. Ja kuten huomaatte, "pilaama" on lainausmerkeissä.
Esimerkki on hemmetin huono, koska chilin käyttö ei vaikuta makuaistiin millään lailla. Kannattaa perehtyä asioihin ennen kuin alkaa mitään julistamaan totuutena ja huonoja esimerkkejä kaivelemaan.

Jos nyt palataan tuohon makkaraan, niin itselleni se on aivan liian suolainen, enkä oikein pystynyt sen suolan seasta mitään makuja löytämään. Käytän yleisesti ottaen todella vähän suolaa ja siksi monet makkarat ja muut teolliset safkat ovat ovat tuskaa syötäväksi. Sama ongelma myös ravintolassa syödessä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy