”Löytösi” elintarvikkeiden saralla

• 635 848
  • 2 221

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Hain tänään Helsingin Jäätelötehtaan Vanhan ajan vaniljapuikkoja pakkaseen. Kaiken varalta. Ovat nimittäin maultaan ja muodoltaan täydellisiä.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hain tänään Helsingin Jäätelötehtaan Vanhan ajan vaniljapuikkoja pakkaseen. Kaiken varalta. Ovat nimittäin maultaan ja muodoltaan täydellisiä.

Muistat vain ehkäisyn niiden kanssa, ovat nimittäin aika tehokkaita.

Antoisia hetkiä.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Muistat vain ehkäisyn niiden kanssa, ovat nimittäin aika tehokkaita.

Antoisia hetkiä.
Mitä ehkäisyä tuollaisen kanssa suosittelisit? Riittääkö keskeytetty jäätelöhetki?

Olen paremminkin tuutti- ja pakettimiehiä. Tosin intissä kauan sitten löysin Valion Murueskimon, ja sotilaskodin hintaan tuo oli vallan jäätelöjen aatelia. Sodessa oli tapana pitää Murueskimot kylmäaltaan takaseinän puolella, josta pienikokoisimmilla varusmiehillä oli kova työ kurotella niitä haltuunsa. Tuon ja ruskehtavan juomukkaan habituksensa vuoksi Murueskimo sai kutsumanimekseen Peräpuikko.

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Mitä ehkäisyä tuollaisen kanssa suosittelisit? Riittääkö keskeytetty jäätelöhetki?

Olen paremminkin tuutti- ja pakettimiehiä.

Ehkäisynä varmaan toimii perus viivyttely, kunhan jäätelö pehmenee ja sulaa niin on melkoisen hankalaa saada sitä enää sisään.

Itse olen pakettimiehiä, lusikka kun sattuu olemaan lempiase näissä hommissa.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kohta pari sivua jäätelöfantasioita, ei ole enään pitkä matka two girls and a cup -teemaan . Voihan se olla jäätelöpurkki, voihan, eihän, voihan..

Jos keskitytään asian ytimeen ja tuodaan keskusteluun yllätysvetona IKEA !

IKEA Foodilta toimii ainakin Hirvimakkara, erittäin maukas salamipötkö missä selvä riistanmaku.
Moni poimii sieltä myös mukaan sitä niiden Puolukkamehua mitä on Ikean juomapisteissäkin sekä halpis-jälkiruokana toimii periruotsalainen Punssirulla, missä oikein hyvä alkoholinvivahde. Taitaa yksi rasia näitä rullia maksaa alle euron. Halpaa jos tykkää.

_

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Peruselintarvikehan sen vodkakin on eli Saarenmaan raparperiversio on aika loistava. Kuin raparperimehua joisi, mutta jokin tässä on parempaa.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vanhat autot - salmiakkihomma. Olivat mun silmistä ainakin pois myynnistä jonkin aikaa. Nostalgiaa siis!!!

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Pizza kit. Päätinpä tuota testata tänään, kun pizzaa teki mieli ja kun oli vielä -30% tarran kera. Toimi ihan hyvin. Pohja oli mielestäni sopivan kokoinen ja maussakaan ei vikaa ollut. Tomaattikastike tosin jätti vähän toivomisen varaa, mutta ei sekään huonoa ollut. Jatkossa lisään tosin itse tomaattimurskaa, jos/kun tuota tulee seuraavan kerran kokeiltua.

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vanhat autot - salmiakkihomma. Olivat mun silmistä ainakin pois myynnistä jonkin aikaa. Nostalgiaa siis!!!

Omasta mielestäni ainakin ollut aina myynnissä tuossa läheisen k-extran tiskin vierellä.

Tässä hyvä esimerkki siitä miten eri asioista pitämiset muuttuvat. Aikanaan muksuna söin noita kuin puuroa, nykyään en oikein mausta enää pidä. Sama homma käynyt mm. Dr. Pepperin kanssa.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laivareissulta jäi mukaan purkki Pittjesin savustettuja manteleita. Niitä on nyt laitettu salaattiin (yhdessä kuivattujen karpaloiden kanssa) ja rouhittu pastan päälle. Ooh!

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysytään täältä. Joskus myytiin Spirello-mehujäitä, sittemmin nimi muuttui Twisteriksi. Vuosiin ei ole vastaan tullut enää sitä versiota, jossa oli myös vaniljaa yhtenä raitana. Onkohan tuon valmistaminen lopetettu kokonaan? Oli nimittäin helvetin hyvää. Nyt tullut syötyä tuota ilmeisesti alkuperäistä versiota, ja siihenkin olen koukuttunut. Kohta täytyy taas lähikaupasta pari tuollaista hakea.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kysytään täältä. Joskus myytiin Spirello-mehujäitä, sittemmin nimi muuttui Twisteriksi. Vuosiin ei ole vastaan tullut enää sitä versiota, jossa oli myös vaniljaa yhtenä raitana. Onkohan tuon valmistaminen lopetettu kokonaan? Oli nimittäin helvetin hyvää. Nyt tullut syötyä tuota ilmeisesti alkuperäistä versiota, ja siihenkin olen koukuttunut. Kohta täytyy taas lähikaupasta pari tuollaista hakea.

Häh? Onhan tuota Twisteria pakkasallas pullollaan tuossa alakerran Alepassakin, mutta ei siinä mitään vanilijaa koskaan ole ollut. Meidän perheessä on yksi Twister addikti ja aika helvetin paljon noita on kotiin saanut kantaa. Olisko yhdistelmä ollut ananas, sitruuna, mansikka?

E: Jaa joo, nyt kun googlasin niin onhan noita näköjään tosiaan ollut jäätelö/mehujää sekoituksiakin. Ei vaan ole tullut vastaan. Kukaan normaali ihminen, kun ei ole syönyt jäätelöä sitten Midin (joskus 70 luvun lopun aikoihin myyty suklaa kuorrutteinen vanilijapuikko kirsikalla höystettynä. Rommirusina pääsee aika lähelle.)
Ps: Tunnustan, olen syönyt jäätelöä 70 luvun jälkeenkin.

Ps2: Tulikin mieleeni, että tuolloin sai ainakin Helsingistä aivan järkyttävän hyvää Asterix tuuttia. Vanilija päärynä tuutissa oli muovinen tikku, jossa oli aina jonkun Aterix sarjakuvan hahmon figuuri. Vai olisiko tuo ollutkin vanilija minttu? Hyvää oli kuitenkin mukulan suussa.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pajuniemen Helsinkiwurstia tuli eilen maisteltua Prismassa. Varsinkin Naga Morich ja Aura toimivat hyvin. Lihapitoisuus jotain 94% ja makua piisasi molemmissa, sopivasti maistui mausteet, mutta myös lihan makua oli tarpeeksi. Kilohintaa jotain 15e ja oli irtona myynnissä. Noita mainittuja otin pari kappaletta molempia messiin.

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Pajuniemen Helsinkiwurstia tuli eilen maisteltua Prismassa. Varsinkin Naga Morich ja Aura toimivat hyvin.

Olisiko tietoa mistä tuota Naga Morich wurstia saisi Helsingistä? Tekisi mieli kokeilla. Auralla ei ole niin väliä, sillä se maistuu temmijuustolle ja sitä en niin välitä maistella.

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten joku talmalainen firma valmistaa Helsinkiwurstia? Kas kun ei Aitoa tamperelaista mustaa makkaraa. Ei sillä, ainahan noita uusia tulee, täytyykin tarkistaa onko AKS jo testannut tuotteen.

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs

Baldrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio
Halloum-juusto! Suolainen juusto ja on muuten meleko herkkua. Kannattaa kokeilla. Siivuiksi ja hieman ruskistaa pannulla, niin avot mm. salaatin tykönä.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Loistavaa myös grillattuna. Ja tuo suolaisuus on ainoastaan hyvä asia, ei tule syötyä tätä herkkua liikaa kerralla.
Äitimuori tarjosi viikonloppuna halpaa muovikopiota, jotain Taverna-juustoa. Jos halloumin suolaisuus tökkii, tuo lienee ihan varteenotettava vaihtoehto. Juuri siksi ajattelin antaa kopiolle tilaisuuden. Minulle siis halloumi on aivan liian suolaista grillattuna.

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Loistavaa myös grillattuna. Ja tuo suolaisuus on ainoastaan hyvä asia, ei tule syötyä tätä herkkua liikaa kerralla.

Tein tuossa taannoin iltapalaksi halloum-hampurilaiset. Sämpylänä oli joku monivilja jonka käytin pannulla, väliin halloumi paistettuna sekä rucolaa, punasipulia, rapeaksi paistettua pekonia ja chilillä maustettua blenderin läpi vedettyä "tsatzikia". Toimi!

Viimeksi muokattu:

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Äitimuori tarjosi viikonloppuna halpaa muovikopiota, jotain Taverna-juustoa. Jos halloumin suolaisuus tökkii, tuo lienee ihan varteenotettava vaihtoehto. Juuri siksi ajattelin antaa kopiolle tilaisuuden. Minulle siis halloumi on aivan liian suolaista grillattuna.

Halloumia kannattaa liottaa vedessä jonkun aikaa ennen grillausta, vähentää suolaisuutta mutta jättää maun.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Halloumia kannattaa liottaa vedessä jonkun aikaa ennen grillausta, vähentää suolaisuutta mutta jättää maun.
Kokeiltu on. Auttaa hiukan, mutta edelleen tökkii. Jotkut käyttävät jopa maitoa tuohon tarkoitukseen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy