”Djpate246” ynnä muut Youtube-sankarit

  • 377 077
  • 1 276

Barney

Jäsen
@Barney Ei se nyt sillä ole hyvitetty, että olet ”sairas” tai kehitysvammainen. Vaikka se sinun mielestä näin onkin nähtävästi. Edelleen, oma käytöksesi altistaa näille tapahtumille ja niistä omista teoista pitää ottaa myös vastuu. Jos siihen ei kykene, niin eiköhän silloin kuuluisi paikkaa, jossa joku varmistaa että et aiheuta vaaraa itsellesi tai muille? Niin ja tässä keskustelun edetessä voin hyvin todeta, että saan sinusta vahvan vaikutelma ihmisestä, joka palvoo tällaisia henkilöitä ja hyväksyy heidän tekonsa, kunhan tulee viihdettä.
Mitä sellaista Tero on tehnyt, että hänet saa hakata, ryöstää ja uhata tappaa? Jotain konkretiaa olisi kiva saada.

Kuten sanottu, niin tuo naisten kouriminen on tuomittavaa, mutta ei sekään ole mikään syy pahoinpidellä tai ryöstää ketään. Onhan tuo Tero ärsyttävä jankkaaja, mutta ei hän ole missään vaiheessa käyttäytynyt väkivaltaisesti ketään kohtaan. Fakta on kuitenkin, että kyseessä on sairaseläkkeellä oleva mielenterveyskuntoutuja, joka on vielä kaiken lisäksi autisti. Sen lisäksi, kun huomioidaan kaverin olleen vielä humalassa, niin aika puolustuskyvytön kaveri tuo oli. Vertautuu mielestäni aika hyvin jonkun kehitysvammaisen pahoinpitelyyn. Kai noita Teron kaltaisia kylähulluja löytyy vähän kaikkialta ja jos kaikki, joita nuo ärsyttävät alkaisivat noita pahoinpitelemään, niin väkivaltaisuus nousisi tässä maassa aika hurjasti.

Se on hyvä, että olet tehnyt minusta noin vahvan oletuksen. Et vaikuta kuitenkaan tuon arvion perusteella miltään kovin kummoiselta ihmistuntijalta. Sinun viesteistäsi taas välittyy se, että olet aika nopeasti nyrkit pystyssä. Heikompia on siis ihan ok hakata, jos ne ärsyttävät sinua. Toivottavasti kovin moni ei ajattele samalla tavalla kuin sinä, sillä tuollaisia Teron kaltaisia reppanoita on Suomessakin harmittavan paljon.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Terolla ei kylläkään ole autismia, vaikka hän on siihen vedonnut aina välillä pahassa tilanteessa. Ja sitten myöhemmin todennut, että ei ole autismi diagnoosia. Jos katsoo miehen selviä striimejä, niin ei tuossa käytöksessä ole mitään autismiin viittavaa. Ainut mikä voisi pistää silmään on sosiaalisten tilanteiden ymmärtäminen, mutta kun on tuhannen päissään ja hirveä sekoilu ympärillä, niin tuo ei ehkä anna todellista kuvaa.
 

teppana

Jäsen
Ei teron kaltaista (en vieläkään ole katsonut kaverin videoita, varmaan pitäis koska taas hänestä kirjoitan) ihmistä sovi mennä lyömään jos tietää mikä hän on miehiään. Mutta ei mua kyllä säälitä vaikka joku nenään tinttaakin. Selvästi tietää että toiminta on väärää.

Mutta, jos joku tulisi kaupungilla ahdistelemaan puolisoani esim. kourimalla perseestä ja seuraamaan antaisin tasan yhden varoituksen ennen kun pistäisin (tai ainakin yrittäisin) homman loppumaan fyysisesti. Ei, en ihannoi väkivaltaa enkä pidä sitä koskaan hyvänä ratkaisuna. Mutta ei tuollaisessa tilanteessa nähdäkseni ole muuta vaihtoehtoa. Jos tilanteesta ei yksinkertaisella "lopeta" käskyllä ja pois kävelemällä pääse pois, en koe minkäänlaista omantunnontuskaa jos joudun käyttämään fyysisiä keinoja.

Toki jos kyseessä on selvästi vajaatoiminen ihminen, kuten vaikka kehitysvamma jätön lyömättä naamaan. Mutta jokainen joka kykenee ymmärtämään että seksuaalinen ahdistelu on väärin ja sitä tekee, suoraan sanottuna ansaitsee turpasaunan. Oikeusvaltio tai ei.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vaikea asia. Kyllähän Terollakin tietty vastuu on, oli henkinen tausta mikä tahansa. Ehkä jotain pelisilmää kannattaisi käyttää, kaikki eivät varmasti välttämättä Teron yllätykseksi hänen striimiin halua ja tuskin kukaan hyvällä mitään kännikourimisia katsoo. Väkivalta nyt ei ole missään muodossa mikään ratkaisu.

En tiedä saako tätä sanoa ääneen, mutta minun mielestäni Tero on selviytynyt aika yllättävänkin "vähällä" noina sekoilu-iltoina.

Striimi elää kaaoksen avulla ja jos/kun tuo loppuu, niin seuraavaa tubettajaa ajetaan sisään. Eiköhän Terokin tuon tiedä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Eiköhän me saada nauttia kohta seuraavasta rappiotubettajasta joka yrittää vielä törkeimmin keinoin saada viihdettä kansalle. Ja seuraava ja sit seuraava... panokset kovenee, kohta mä olen ihan alasti ellei rahaa ala tippumaan! Jonnet ei muista.
 

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Mites Teron nyt kävi kun kämppä piti olla tyhjänä klo 16 mennessä? Ja saiko puhelimensa takasin?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Niiden koostepätkien perusteella olin itsekin valmis upottamaan Teron Itämeren pohjaan, mutta eilinen toiminta ei ainakaan puoleen yöhön mennessä ollut mitenkään erityisen häiritsevää ja tuntui suurimmat konfliktit syntyneen ulkopuolelta, ts. joku tuli asiakseen streamiin ilmaisemaan halveksuntaansa ja mahdollisesti lupaamaan jopa väkivaltaa.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt en jaksa alusta asti selata, mutta mielestäni vedän asiallisen kommentin. Olen sen ikäinen kuin olen enkä seuraa aikaani siinä mielessä, että tuntisin jokaisen youtube tähden. Jos siis menen vaimoni kanssa iltaa viettämään ja siihen tulee joku kourimaan vaimoani ja vittuilemaan minulle, niin saa vastata huutoonsa. Enkä silloin välttämättä tiedä, että kyseessä on joku "vammainen/eläkkeellä oleva" kun en ole mikään sen alan asiantuntija. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Kaikki ei tunne kaikkia ja jos työkseen vittuilee, niin joku päivä sattuu. Tämä ihan hyvällä sanottu.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Nyt en jaksa alusta asti selata, mutta mielestäni vedän asiallisen kommentin. Olen sen ikäinen kuin olen enkä seuraa aikaani siinä mielessä, että tuntisin jokaisen youtube tähden. Jos siis menen vaimoni kanssa iltaa viettämään ja siihen tulee joku kourimaan vaimoani ja vittuilemaan minulle, niin saa vastata huutoonsa. Enkä silloin välttämättä tiedä, että kyseessä on joku "vammainen/eläkkeellä oleva" kun en ole mikään sen alan asiantuntija. Ymmärrättekö mitä tarkoitan? Kaikki ei tunne kaikkia ja jos työkseen vittuilee, niin joku päivä sattuu. Tämä ihan hyvällä sanottu.

Tero ei ole vittuillut kenelläkään, mutta ymmärrän että tyyli ärsyttää ja varsinkin täysin tuntemattomien ihmisten iholle meno. Ei kai se kuitenkaan väkivaltaa oikeuta?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tero ei ole vittuillut kenelläkään, mutta ymmärrän että tyyli ärsyttää ja varsinkin täysin tuntemattomien ihmisten iholle meno. Ei kai se kuitenkaan väkivaltaa oikeuta?

Niin hyvä kysymys. Ei kai mikään oikeuta väkivaltaan, jos oikein silmiin katsotaan. Mutta millä häädät persekärpäsen pois jos ei se puhetta usko
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Tero ei ole vittuillut kenelläkään, mutta ymmärrän että tyyli ärsyttää ja varsinkin täysin tuntemattomien ihmisten iholle meno. Ei kai se kuitenkaan väkivaltaa oikeuta?
Eihän se väkivaltaan oikeuta, mutta aika paljon sitä oikeuttamatonta väkivaltaa tapahtuu varsinkin viikonloppuöisin tuolla kaupunkien keskustoissa. Joten esim. itse olen todennut, että ei kannata mennä ärsyttämään toisia, varsinkaan humalaisia ihmisiä. Ja ihan kuten Hera80 sanoi, että vaikka 15 000 suomalaista ehkä nyt Teron tuntee, niin vielä jää muutama ihminen jotkai eivät todellakaan tunne, ja jos joku on mulkku ja/tai käyttäytyy mulkusti, niin vähän voi vihaista palautetta tulla myös.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Eihän se väkivaltaan oikeuta, mutta aika paljon sitä oikeuttamatonta väkivaltaa tapahtuu varsinkin viikonloppuöisin tuolla kaupunkien keskustoissa. Joten esim. itse olen todennut, että ei kannata mennä ärsyttämään toisia, varsinkaan humalaisia ihmisiä. Ja ihan kuten Hera80 sanoi, että vaikka 15 000 suomalaista ehkä nyt Teron tuntee, niin vielä jää muutama ihminen jotkai eivät todellakaan tunne, ja jos joku on mulkku ja/tai käyttäytyy mulkusti, niin vähän voi vihaista palautetta tulla myös.
Kyllä tuo luku on varmasti jo korkeampi. Terollahan on pelkästään Youtubessa jo 11k seuraajaa eikä varmasti edes puolet häntä katsoneista kuulu seuraajiin. Toisten ärsyttämisen järkevyydestä kyllä samaa mieltä.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Kyllä tuo luku on varmasti jo korkeampi. Terollahan on pelkästään Youtubessa jo 11k seuraajaa eikä varmasti edes puolet häntä katsoneista kuulu seuraajiin.
No vaikka 100 000 tuntis Teron, niin vielä jää 5,4 miljoonaa suomalaista jotka ei tunne.
 

Barney

Jäsen
Jos menet kourimaan naisia ilman lupaa, niin silloin teet väkivaltaa. Turha ihmetellä, että siihen vastataan samalla tavalla, mutta nenään lyömällä.
Minua on tullut baarissa useammankin kerran joku nainen kourimaan. Uskoisin, että naiset kohtaavat tuota vielä useammin, joten kyseessä on iso ongelma. Paras ratkaisu ongelmaan ei kuitenkaan välttämättä ole se, että kostoksi vedetään turpaan. Jos kaikki toimisivat noin, niin Suomessa tapahtuisi kymmeniä pahoinpitelyitä enemmän viikoittain.

Jos tuota sinun logiikkaasi lähtee jalostamaan pidemmälle, niin jos kourimisen jälkeen on oikeutettua lyödä jotain turpaan, niin miten sitten turpaanvedon saa kostaa? Hakkaamalla toisen sairaalakuntoon? Jos joku hakkaa sinut sairaalakuntoon, niin saako sen henkilön jo sen jälkeen tappaa? Yleensä väkivalta ei ole paras ratkaisu väkivaltaan. Tietenkin on tilanteita, joissa väkivaltaa on pakko käyttää, mutta silloinkin sitä pitäisi käyttää niin vähän kuin mahdollista.

Onko vastapuolen nyt pakko tietää, että perseenkourija onkin jollakin tapaa vajaa?
Ainakin tässä tilanteessa, josta puhuimme, tekijät kyllä tunsivat uhrin. Lisäksi heillä oli selvästi tarkoituksena ryöstää kyseinen henkilö, kun videolla oleva nainen kysyi livelähetyksessä, että "mitä sä sait siltä?". Jos puhutaan yleisesti, niin kyllä yleensä aika nopeasti pystyy tunnistamaan sairaan ihmisen. Tuota Teroa ei tarvitse ainakaan katsoa kahta sekuntia pidempään, niin siitä pystyy tyhmempikin ihminen päättelemään, että hänellä on isoja ongelmia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Eetu

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minua on tullut baarissa useammankin kerran joku nainen kourimaan. Uskoisin, että naiset kohtaavat tuota vielä useammin, joten kyseessä on iso ongelma. Paras ratkaisu ongelmaan ei kuitenkaan välttämättä ole se, että kostoksi vedetään turpaan. Jos kaikki toimisivat noin, niin Suomessa tapahtuisi kymmeniä pahoinpitelyitä enemmän viikoittain.

Jos tuota sinun logiikkaasi lähtee jalostamaan pidemmälle, niin jos kourimisen jälkeen on oikeutettua lyödä jotain turpaan, niin miten sitten turpaanvedon saa kostaa? Hakkaamalla toisen sairaalakuntoon? Jos joku hakkaa sinut sairaalakuntoon, niin saako sen henkilön jo sen jälkeen tappaa? Yleensä väkivalta ei ole paras ratkaisu väkivaltaan. Tietenkin on tilanteita, joissa väkivaltaa on pakko käyttää, mutta silloinkin sitä pitäisi käyttää niin vähän kuin mahdollista.


Ainakin tässä tilanteessa, josta puhuimme, tekijät kyllä tunsivat uhrin. Lisäksi heillä oli selvästi tarkoituksena ryöstää kyseinen henkilö, kun videolla oleva nainen kysyi livelähetyksessä, että "mitä sä sait siltä?". Jos puhutaan yleisesti, niin kyllä yleensä aika nopeasti pystyy tunnistamaan sairaan ihmisen. Tuota Teroa ei tarvitse ainakaan katsoa kahta sekuntia pidempään, niin siitä pystyy tyhmempikin ihminen päättelemään, että hänellä on isoja ongelmia.

Joudun nyt lainaamaan koko viestiä, mutta haluan tarttua vain tuohon loppuun. Ensin tosin totean, että samaa mieltä siitä, että väkivalta on tyhmää. Ja eiköhän me kaikki olla sitä mieltä. Kuitenkin jos tilanne on se, että ollaan iltaa viettämässä ja hieman maistissa, niin ei siinä kukaan ala analysoimaan kenenkään terveydentilaa jos käydään puolison perseeseen kiinni ja vittuillaan päälle. Siinä mennään silloin tunteella, ei järjellä. Ja tämä olisi hyvä kaikkien terojen tietää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Tampereen Tero nähdäkseni on muuttanut käytöstään siihen suuntaan, ettei enää kouri. Toissa päivänäkin kysyi tyypeiltä lupaa halata ja pussata. Joten kehitys kehittyy. Etenkin nimimerkillä @T1971 on asiasta nyt kovin mustavalkoinen ja vanhentunut mielikuva.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ainakin toissailtaisessa ohjelmassa (jonka päätteeksi ilmeisesti se puhelin sitten yritettiin varastaa, en ole katsonut kyllä miten tarina jatkui mentyäni nukkumaan puolilta öin) Tero kysyi kaikilta luvan ennen lähikontaktia ja yleisesti vaikutti hyvin samanlaiselta kuin mitä aika moni sosiaalisesti epävarma henkilö voimakkaasti humaltuneena (eli tekee itseään tykö, jankkaa jne). Ei kuitenkaan puskenut väkisin kenenkään luokse eikä lähtenyt tilanteesta poistuvia seurailemaan (eikä tosiaan ketään puristellut tai väkisin pussaillut, aika moni antoi suudella poskelle muttei suulle ja tämänkin eron tiedosti). Ei toki poista aiempia töhöilyjä, mutta ainakaan siinä osuudessa mitä itse näin, ei Tero käyttäytynyt mitenkään erityisen huonosti ja suurimmat faux pas't tulivat tts:n kautta (yllättäen).
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Pauli on tehnyt ajankohtaisesta aiheesta videon.

On siis esiintynyt 13-vuotiaana tyttönä netissä ja saanut ihan uskomattomia viestejä ja kuvia aikuisilta miehiltä.

Sairas on maailma.
Huijataan netin HIRVIÖITÄ?! Esiinnyin 13 vuotiaana netissä!
Nyt tuli vasta katsottua tämä video, on melkoisen synkkä vaikka toki tietäähän sen että netistä(kin) nämä sairaat paskeet yrittävät saada haettua reilusti alaikäistä seuraa hyväksikäytettäväkseen. Ikävää toki ettei tosiaan mitään sinänsä laitonta tuossa videolla tapahdu, mutta onneksi sentään näistä pedofiiliyrittäjistä on nyt siirtyneet tiedot (luultavasti melko kattavasti ja identifioivasti) poliisille tulevien lapsenraiskausrikosten/yritysten selvittämisen helpottamiseksi.

Kokeillaanpas vielä tätä uutta ja ihmeellistä videon upottamista ja samalla vähän nostaa kun ikävästi jäänyt tämmöinen vakavampi ja roimasti tärkeämpi tietoisku kaiken hökälöinnin taakse piiloon:

 

teppana

Jäsen
Minua on tullut baarissa useammankin kerran joku nainen kourimaan. Uskoisin, että naiset kohtaavat tuota vielä useammin, joten kyseessä on iso ongelma. Paras ratkaisu ongelmaan ei kuitenkaan välttämättä ole se, että kostoksi vedetään turpaan. Jos kaikki toimisivat noin, niin Suomessa tapahtuisi kymmeniä pahoinpitelyitä enemmän viikoittain.

Jos tuota sinun logiikkaasi lähtee jalostamaan pidemmälle, niin jos kourimisen jälkeen on oikeutettua lyödä jotain turpaan, niin miten sitten turpaanvedon saa kostaa? Hakkaamalla toisen sairaalakuntoon? Jos joku hakkaa sinut sairaalakuntoon, niin saako sen henkilön jo sen jälkeen tappaa? Yleensä väkivalta ei ole paras ratkaisu väkivaltaan. Tietenkin on tilanteita, joissa väkivaltaa on pakko käyttää, mutta silloinkin sitä pitäisi käyttää niin vähän kuin mahdollista.


Ainakin tässä tilanteessa, josta puhuimme, tekijät kyllä tunsivat uhrin. Lisäksi heillä oli selvästi tarkoituksena ryöstää kyseinen henkilö, kun videolla oleva nainen kysyi livelähetyksessä, että "mitä sä sait siltä?". Jos puhutaan yleisesti, niin kyllä yleensä aika nopeasti pystyy tunnistamaan sairaan ihmisen. Tuota Teroa ei tarvitse ainakaan katsoa kahta sekuntia pidempään, niin siitä pystyy tyhmempikin ihminen päättelemään, että hänellä on isoja ongelmia.

Ei kukaan ole puhunut kostamisesta. En minä ainakaan koston takia vetäisi turpiin kaveria joka seksuaalisesti ahdistelee puolisoani. Jos vetäisin turpiin tekisin sen sataprosenttisesti lopettaakseni ahdistelu. Näin ajatuksen tasolla, ei minulla ole mitään tarvetta kostaa tai päästä tasoihin väkivaltaa käyttävien hörhöjen kanssa. Mutta minulla on tarve suojella läheisimpiäni ja seksuaalinen ahdistelu on asia jota kenenkään ei tarvitse sietää.

Olen useampaan kertaan tässäkin ketjussa kysellyt että miksi typerän reppanan käytökselle pitäisi olla mitään ymmärrystä? Tero aivan selvästi tietää toimivansa väärin. Onko merkitystä mikä se älykkyysosamäärä on, jos ihminen toimii tahallisesti väärin?
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Jos tuota sinun logiikkaasi lähtee jalostamaan pidemmälle, niin jos kourimisen jälkeen on oikeutettua lyödä jotain turpaan, niin miten sitten turpaanvedon saa kostaa? Hakkaamalla toisen sairaalakuntoon? Jos joku hakkaa sinut sairaalakuntoon, niin saako sen henkilön jo sen jälkeen tappaa? Yleensä väkivalta ei ole paras ratkaisu väkivaltaan. Tietenkin on tilanteita, joissa väkivaltaa on pakko käyttää, mutta silloinkin sitä pitäisi käyttää niin vähän kuin mahdollista.
Jopas tämä eskaloitui! Ei kai tässä kukaan väkivaltaa varsinaisesti ihannoinut ole, tai todennut, että ainoa oikea tapa vastata kourimiseen on liitaista lättyyn. Sen sijaan on yritetty teroittaa (pun intended) sitä, että jos kaveri pyörii kännissä ja muutenkin omintakeisena ympäri isohkoa kylää ja käy kourimassa milloin kenenkin tyttöystävän kannikoita, kaikki jonnet eivät siinä vaiheessa kovin kylmänviileään harkintaan kykene, vaan on ihme, ellei nenä jossain vaiheessa siirry poskelle. Pirun hienoa toki, ettei kukaan kunnollista selkäsaunaa ole vielä reppanelle yltynyt antamaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
No nyt on Terolla asiallinen veettee.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Bodyguard on ehkä ihan hyvä olla paikalle, vielä kun Tero malttaisi olla nousematta virolaisten kanapitsakauppiaiden kyytiin (vaikka "tule ottamaan viinaa tänne"), kun saattaisi olla kyyti kylmänlaista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös