Mikäli kiinnostusta löytyy valmentamiseen, niin toivoisin että olisi nuoremmissa ikäluokissa, siellä varmasti olisi eniten annettavaa ainakin tässä vaiheessa.A-junnuihin apukoutsiksi ei välttämättä olisi huonoin homma.
Jokin uudenlainen rooli koko junnuorganisaation "erikoisvalmentajana" voisi olla hieno juttu yhden kauden ajan. Kiertäisi eri ikäluokkia ja joukkueita läpi ja olisi heidän kanssaan aina muutaman päivän kerrallaan. Tällä tavoin tulisi samalla tutuksi junnutuotanto laajemmin ja siitä olisi loogista siirtyä selkeämpään apuvalmentajan rooliin vaikkapa A tai B junnuihin.Mikäli kiinnostusta löytyy valmentamiseen, niin toivoisin että olisi nuoremmissa ikäluokissa, siellä varmasti olisi eniten annettavaa ainakin tässä vaiheessa.
No niin, KSML:n Kotipeili-liitteessä Ekin haastattelu. Voisiko rivien välistä lukea, että jäävät Jyväskylään...?
Onko tietoa, mihin mies suuntaa ja jatkuuko ura kiekon parissa?Ei jäänyt Eki tänne.
Eric Perrin jätti jäähyväiset Suomelle. https://scontent.cdninstagram.com/v...8&oh=e0ac2cf224795f9359e53ef5632f87af&vtsbc=1
Onko tietoa, mihin mies suuntaa ja jatkuuko ura kiekon parissa?
Eikö Perrinillä ollut jo viime kaudella toisena vaihtoehtona mennä valmentamaan johonkin? Muistan, että jossain iltalehden jutussa tätä spekuloitiin ja olisiko peräti Perrinin agentti tästä sanonut jotain. Voi olla, että muistan väärin.
Mä luin tän aamun KSML:stä Ericin näkemyksen TPS-siirrosta. Se mikä vähän pisti miettimään oli se, kun Perrinin mukaan Veltsu suhtautui nuivasti ja vähättelevästi seuran kokeneeseen kaartiin. Eikös taas toisaalla (Urheilulehti syksyllä 2020) ole kohistu, että JYPin kokeneempi kaarti oli itse suhtautunut nuivasti muuhun joukkueeseen, eli JYPissä oli kahden kerroksen väkeä. En tiedä osuvatko nämä kaksi aivan samoille kausille, vai menevätkö juuri ristiin. Ymmärtääkseni yksi pahimpia hetkiä oli kausi 2017-2018, kun CHL-pelireissuilla kokeneempi kaarti halusi varata itselleen paremmat lounget lentoasemilta ja muu joukkue vietti aikaa sitten muualla kentällä. Yhtä kaikki, Virtasen aikakaudelle osuu tuo CHL-mestaruuskin.Ilta-Sanomissa juttu Perrinin elämänkerrasta. Itse säästän kirjan oston 29.10. pelattavaan otteluun, jossa Eki on itsekin paikalla. Kovaa settiä nuoruusvuosilta ja artikkelissa käsitellään valmentaja-asioitakin. Kritiikkiä saavat yllättäen Veltsu ja RD:kin, joista jälkimmäinen mielestäni fiksusti kommentoikin.
Tuossa artikkelissa käy myös ilmi, että itse asiassa se oli Eki, joka meni Seppäselle sanomaan, ettei pelaa enää Veltsun alaisuudessa. Vaikka miestä pidän yhtenä suurimmista (ellei suurin) JYP-pelaajista, ymmärrän nyt paremmin, miksi mies ei täällä jatkanut, enkä voi tuota kyllä seuran piikkiin laittaa.
Mä luin tän aamun KSML:stä Ericin näkemyksen TPS-siirrosta. Se mikä vähän pisti miettimään oli se, kun Perrinin mukaan Veltsu suhtautui nuivasti ja vähättelevästi seuran kokeneeseen kaartiin. Eikös taas toisaalla (Urheilulehti syksyllä 2020) ole kohistu, että JYPin kokeneempi kaarti oli itse suhtautunut nuivasti muuhun joukkueeseen, eli JYPissä oli kahden kerroksen väkeä. En tiedä osuvatko nämä kaksi aivan samoille kausille, vai menevätkö juuri ristiin. Ymmärtääkseni yksi pahimpia hetkiä oli kausi 2017-2018, kun CHL-pelireissuilla kokeneempi kaarti halusi varata itselleen paremmat lounget lentoasemilta ja muu joukkue vietti aikaa sitten muualla kentällä. Yhtä kaikki, Virtasen aikakaudelle osuu tuo CHL-mestaruuskin.
Vähemmän yllättäen IS nosti tuohon artikkeliin kaikki(?) negatiiviset jutut Perrinin ympäriltä. Yhden kappaleen verran asiaa Perrinin urasta ja saavutuksista kiekkoilijana, kaikki loppu sitten jotain ihan muuta.Ilta-Sanomissa juttu Perrinin elämänkerrasta. Itse säästän kirjan oston 29.10. pelattavaan otteluun, jossa Eki on itsekin paikalla. Kovaa settiä nuoruusvuosilta ja artikkelissa käsitellään valmentaja-asioitakin. Kritiikkiä saavat yllättäen Veltsu ja RD:kin, joista jälkimmäinen mielestäni fiksusti kommentoikin.
Tuossa artikkelissa käy myös ilmi, että itse asiassa se oli Eki, joka meni Seppäselle sanomaan, ettei pelaa enää Veltsun alaisuudessa. Vaikka miestä pidän yhtenä suurimmista (ellei suurin) JYP-pelaajista, ymmärrän nyt paremmin, miksi mies ei täällä jatkanut, enkä voi tuota kyllä seuran piikkiin laittaa.
Vähemmän yllättäen Perrinin mukaan Abid case ei mennyt ihan putkeen. Ja tämä Abid setti taisi olla suunnilleen ensimmäinen asia jonka Virtanen päävalmentajana sai aikaiseksi. Yllättäen siinä meni samalla "koppi". Vaikka tätä en ollut mistään, edes kauttarantain kuullut tämän pystyi päättelemään.
No ei se case Abid tosiaan putkeen mennyt kun katselee Veltsun debyyttikauden urheilullista ja taloudellista antia.
Kuitenkin Perrinin ja Virtasen välisen väännön kohdalla muistutan itseäni myös Tupla-Jukkien roolista. Olihan se absurdia että JYP lähti modernisoimaan pelitapaa, ylläpiti&hankki robottikiekolla menestyneitä tyyppejä ja Virtanen sitten jojoili pelillisten asioiden kanssa. Tätä sivusi varovasti potkujensa jälkeen seuraavan kauden Telian haastattelussa.
Oli tuo 2013-2018 kyllä kohtuullinen sirkus kaikkinensa. Onneksi ketjun päähenkilö sentään päätti uransa siellä missä pitikin.
Meni miten meni. Kertoo se kuitenkin jotain myös Dear Mr. Virtasesta jos päävalmentajana ensi töikseen riitautuu pelaajien kanssa. Ja vielä näiden johtavien pelaajien kanssa.
Siinä on hyvä lähteä rakentamaan menestystarinaa joukkueurheiluun.
päävalmentajana ensi töikseen riitautuu pelaajien kanssa
Tuossa sirkuksessa sentään välillä voitettiinkin ja katsoja välillä viihtyi. 2019 eteenpäin sirkuksessa esiintynyt lähinnä surullisia klowneja ja trapetsilta tippuvia taiteilijoita, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.Oli tuo 2013-2018 kyllä kohtuullinen sirkus kaikkinensa. Onneksi ketjun päähenkilö sentään päätti uransa siellä missä pitikin.
Niin, mutta toisaalta kyllähän Virtanen osoitti pestinsä aikana myös kehitystä. JYPissä aloittaessaan varmaan tekikin virheitä, mutta kuitenkin huomattavasti monipuolisempana ja parempana valmentajana lähti JYPistä sitten aikanaan pois. Virheitähän kaikki tekee.
Perrin on upea pelaaja, mutta itse suhtaudun varauksella sen verran, että tässä kuitenkin kerrotaan ainoastaan pelaajan puoli asiasta. Jos katsotaan JYPin kehitystä siinä 2018-2021 ja millaiseksi homma meni Riston toisen tulemisen aikaan ja Perrinin lopettaessa niin pelaajien halu pelata tietynlaista lätkää oli kyllä voimakkaasti JYPissä läsnä.
Jos kaikkea tapahtunutta Virtasen pestin päättymisen jälkeen miettii niin ainakin minulla on merkittävä epäilys siitä, että Virtanen oli pelillisissä mielihaluissaan ja suunnassaan oikeassa - enemmän kuin pelaajat sitä olivat. Ehkä keinot eivät olleet oikeat, mutta kyllä JYPin pelin kiekollistaminen oli tehtävä. Oma kantani on ja on edelleen, että olisi pitänyt tehdä aikaisemmin ja kovemmin.