ÄTPPOMK Online 24h – raportoi tänne tönimisistä!

  • 325 829
  • 2 488
Harmi, että The Sir ei ollut ehdolla presidentinvaaleissa. Olisi saanut Haavisto ihan aidon vastaehdokkaan.
Jep. On myös harmi, että Pena syntyi vasta vuonna 1950. Olisi syntynyt edes kolmekymmentä vuotta aiemmin, niin olisi saanut Paasikiven kanssa käydä kertomassa Stalinille vähän maailman totuuksia. "Lähe menee ku vielä ehdit." Suomi olisi saanut rajansa Kiinaan saakka ja lähes 200 miljoonaa käyttökelpoista orjaa. Näin ollen Suomi olisi napannut Calgaryssa hopean sijasta kultaa Krutovin-Makarovin-Larionovin toimiessa kisojen parhaana nelosketjuna. Sattuman merkitystä kansojen historiassa ei voi vähätellä.
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
IS:n sivuilla puhutaan yhä jostain MacGyver-kisasta, ihme touhua. Tai sitten siellä on tajuttu, että The Sir Pentti on niin omassa luokassaan, ettei "Pena-kisaa" kannata edes järjestää.
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilta-Sanomat jatkaa Penan tönimistä kuin mitään ei olisi tapahtunut. Uudessa IS Veikkaajassa on Movember-juttu, jossa kuvituksena viiksekkäitä "urheilusankareita":

Keke Rosberg
Larry Bird
Antti Muurinen
Lanny McDonald
Ian Rush
Jorma Kinnunen
Olli Jokinen
Adam Malyz
Nigel Mansell
George Parros
Juha Kankkunen
Artur Jorge
Mark Spitz
Miguel Angel Jimenez
Helmut Balderis

Aukeaman avatessani hymähdin hauskalle aiheelle ja aloin etsiä katseellani Penaa. Kaiken maailman tusinajanareita kyllä löytyi, mutta Penan leijonantuijotusta hain kuvista turhaan.

Veikkaajan tilaus katkolla.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Vittu mitä paskaa. Kaikenlaisia mäkihyppääjän kuikeloita ja mursuja kyllä löytyy listalta. IS meni boikottiin tässä taloudessa loppuelämäksi.
 
Järkyttävää paskaa. Penan tönimisestä on tullut muoti-ilmiö ja nyt tähän sortuu jopa urheiluavisii.

En ole Veikkaajan tilaaja, mutta olen henkisenä tukena kaikille boikotoitsijoille.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Uudessa Veikkaajassa oli kylläkin Sir Penan kuva toisaalla ja todettiin Penan viettäneen Movemberia jo vuodesta 1981 (tai jotain sen suuntaista), eli Sir Penaa ei jätetty Veikkaajassa sentään huomiotta. Muuten olisikin ollut aika järjestää mellakka palavine autoineen Pariisin malliin.

Movember-teemassa oli myös Mikko Koskisen ja Camillo Miettisen viiksienkasvatuskilpailu. Tuon olisi voinut korvata The Sir Penan ja The Sir Penan viiksienkasvatusdemonstraatiolla, turha on amatöörejä päästää asialle ollenkaan.
 

Watson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Arsenal
Aukeaman avatessani hymähdin hauskalle aiheelle ja aloin etsiä katseellani Penaa. Kaiken maailman tusinajanareita kyllä löytyi, mutta Penan leijonantuijotusta hain kuvista turhaan.

Veikkaajan tilaus katkolla.
Minusta Veikkaaja on toiminut tässä korrektisti. SirPenan laittaminen samalle listalle ko. 'urhelusankareiden' kanssa olisi lähellä pyhäinhäväistystä. Luulen että suurin osa kyseisistä janareista ei edes osaa käyttää faksia.

Otetaan esimerkiksi Antti Muurinen vs. Pentti Matikainen. Ok, Muurisella on jokunen suomenmestaruus, mutta jos Sir olisi valinnut aikoinaan lajikseen jalkapallon, miettäisiin tällä hetkellä voittaako tämän kauden Mestareiden liigan Barcelona, Real Madrid vai HJK.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
... mutta jos Sir olisi valinnut aikoinaan lajikseen jalkapallon, miettäisiin tällä hetkellä voittaako tämän kauden Mestareiden liigan Barcelona, Real Madrid vai HJK.

Miten niin mietittäisiin? Ei kai se Pena noita kaikkia kolmea kuitenkaan valmentaisi. Eikö sen voittaisi se joukkue, jota Sir Pena valmentaa? Miettimisen aiheena olisi ainoastaan kuka tulisi toiseksi.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Matikainen ei kieltäytynyt Leijonien päävalmentajan tehtävistä

Jalosen seuraajaksi tulee Erkka Westerlund.

- Minä en kieltäytynyt päävalmentajan tehtävistä, mutta Westerlundin minäkin olen kuullut palaavan päävalmentajaksi, Leijona-legendoja torstaina Turussa luotsannut Pentti Matikainen sanoi.

Matikainen toimi Leijonien päävalmentajana 1987-1993. Matikaisen johdolla Suomi saavutti ensimmäiset arvokisamitalinsa 1988 Calgaryn olympialaisissa (hopeaa), 1991 Kanada Cupissa (pronssia) ja 1992 Prahassa (MM-hopeaa).

Vaikka Leijona-legendat hävisivät Ruotsille 4-5, Jääkiekkoliiton puheenjohtaja Kalervo Kummola lupaili pelaajille ja Matikaiselle jatkoa.

- Tavallisesti Moskovaan on lähetetty nuori maajoukkue, mutta tämä porukka sinne pitäisi lähettää, Kummola sanoi.

Haistelen yllätystä. Kal€ järkkäsi Sir Penan ensin veteraanimaajoukkueeseen ja huomenna pamahtaa pommi kun Sir Penan paluusta 20 vuoden tauon jälkeen ilmoitetaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Lisää tönimistä! Jotkut eivät osaa hävitä tyylillä takatukkakisaa ja pitää sitten etsiä tukea itselleen muilla keinoilla:

Uusi leffa tulossa
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt pitäis Renny Harlinin ja Markus Selinin olla hereillä. Unohtakaa Mannerheim - neekeri tai ei - ja tehkää vastaiskuna leffa Suomen todellisesta keisarista, Sir Penasta!

Semmonen peruselämänkertatarina vois olla hyvä, en tiedä pitäiskö lähteä vaikka Forrest Gumpin hengessä liikkeelle: Pena istuis marraskuisen Nordiksen edessä valkoisessa avo-autossaan, katto alhaalla räntäsateesta välittämättä, leukaperät purkkaa jauhaen, kannettava faxi sylkis etupenkillä paperia ja räntähituset valuisi takatukkaa pitkin niskatuelle. Kaikkitietävät, läpitunkevan siniset silmät tuijottaisivat kaukaisuuteen, sotilaallisen tiukassa järjestyksessä sojottavat viiksikarvat heilahtelisivat rytmikkäästi Penan leukojen jauhaessa 14 jenkkityynyä lannistumattomalla vimmalla.

Siihen sitten pälähtäisi paikalle aina jotain kynäniskaista stevaria, HIFK:n edellistä mestaruutta vieläkin juhlivaa eppusalmista, naapurin pröystäilevää maailmanympäripurjehtijaa sun muuta hahmoa, jotka vuorollaan laukaisisivat Penan päässä takaumia niin normielämästä kuin peli-, valmentaja- ja ennen kaikkea pelaajakoordinaattoriuraltaan. Nähtäisiin Penan dramaattinen syntymä, jonka aikana kätilö joutui föönaamaan pikku-Penan takatukan jotta se mahtuisi äidistä ulos. Ensimmäiset seitinohuet ranskalaiset päiväkännit vedetään nuoruuden joukkuetoverin, palomiehen poika Hessu Mälkiän kanssa. Päästäisiin Penan mukana koulun biologiantunneille, joiden aikana Penassa heräsi vastustamaton kiinnostus tsekkiläisiin koirarotuihin. Jossain temmellystensä keskellä Pena törmäisi maailmoja mullistavaan tekniikan ihmelaitteeseen, faxiin, jonka käytöstä hänestä olisi tuleva mestari.

Näen jo sieluni silmin, kuinka ensi Oscar-gaalassa "Sir Pena - Hän vittu kouluttaa niitä" keräisi kaikki palkinnot, ja Pena itse kävisi niistä jokaisen vastaanottamassa Robert De Nirojen ja Helen Millereiden kyynelehtiessä yleisössä valtoimenaan. Pena ei pitäisi puheita, kunnes vasta viimeistä Oscaria noutaessaan. Tällöin hän kumartuisi kevyesti mikrofonin ylle, ja koko sali hiljenisi samantien odottaen niitä kullanarvoisia viisaudenjyviä joita tämä Jeesus Kristuksenkin varjoon jättävä ihmeidentekijä tulisi heille lausumaan. Pena katsoisi kulmiensa alta jännitykseensä tikahtuvaa salia, ja lausuisi sitten määrätietoisen nopeasti möreällä bassollaan: "LÄHTEKÄÄ MENEE VIELÄ KU EHDITTE!"

Tommoset MacGayverit esitettäis sen jälkeen tyhjille teattereille.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mä ostan aivan kybällä FASlapsen elokuvan ja oletan, että siinä on maailmanluokan näyttelijät. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen kyennyt saamaan aikaiseksi listan niistä näyttelijöistä, jotka ovat kelvollisia näyttelemään The Siriä:

-John Wayne, kuollut
-Humphrey Bogart, kuollut
-Marlon Brando, kuollut
-Robert De Niro

Robertin pitää hoitaa tämä homma. Leonardo Di Caprio, sinä näyttelijämaailman Jonne Aaron, tässä on viesti sinulle: Lähe menee kun vielä ehdit! Tämä on miesten elokuva.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paul Newman olisi sopinut Penaksi, mutta on valitettavasti myös siirtynyt ajasta iäisyyteen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Paul Newman olisi sopinut Penaksi, mutta on valitettavasti myös siirtynyt ajasta iäisyyteen.

Kyllä, hänkin omasi riittävän karisman. Hylkäsin Al Pacinon siksi, että hän on fyysisesti himmeli.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
..."Sir Pena - Hän vittu kouluttaa niitä"

Muuten vahva sama, mutta nimeksi ehdotan
The Sir Pena - Suomen Keisari
The Sir Pena - Finland's Keisar

Al Pacinoa aattelin ens alkuun vetämään pääroolia, mutta tosiaan aikamoinen kynäniska tuommoisen karpaatin esittäjäksi. De Nirolla on sopivan vittumainen pärstävärkki, niin pystyy kyllä kouluttamaan kaikkia. Jack Nicholson Hohto-kunnossa ja takatukalla vois toimia, kohtaus jossa The Sir tulee oven läpi karmit kaulassa kuultuaan faksin merkkiäänen huutaa replaa "heeeere's Pena!"

edit. Toisaalta kohtauksessa, jossa The Sir Pena peilaa itseään sukien takatukkaa ja kohottaen itsensä jumalaiseen raivoon kysymällä peilikuvaltaan "You talkin' to me?! You talkin' to ME?! Vittu mä koulutan sua!" vaatii De Niron näyttelijänsuorituksia.

Eikä mikään ihme, ylikouluttajan elämän vaiheiden kertomiseen ei yhden kuolevaisen resurssit riitä, tarvitaan useita oman alansa ehdottomia spesialisteja että The Sir Penan kokemuksia voidaan edes etäisesti kuvata.
 
Viimeksi muokattu:

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Jumalauta! Luuleeko täällä tosiaan joku, että Penttiä voisi esittää joku muu kuin Pentti itse? Tietysti Pentti Matikaisesta kertovan elokuvan pääosassa on Sir Pena itse. Refordit, De Nirot, Pacinot ja muut tusinanäyttelijät joutuvat anomaan Pentiltä, että pääsevät edes sivuosaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jumalauta! Luuleeko täällä tosiaan joku, että Penttiä voisi esittää joku muu kuin Pentti itse? Tietysti Pentti Matikaisesta kertovan elokuvan pääosassa on Sir Pena itse. Refordit, De Nirot, Pacinot ja muut tusinanäyttelijät joutuvat anomaan Pentiltä, että pääsevät edes sivuosaan.

Penttiä ei voi esittää muut kuin Pentti itse ja elokuva olisi Jussi Parviais-tyyliin monologinen itsetutkielma jääkiekkoseuran toimitusjohtajuudesta missä Fööni istuisi IFK:n officelta otettujen pokaalien kanssa suljetussa huoneessa huutamassa faksilleen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
"Takatukkamonologi - Riipaiseva syväluotaus jättiläisen maailmaan"
ja alaotsikkona
"Koulutuspäivät"

Jossa suurmies pui dramaattisessa valaistuksessa elämää Nordiksella, faksien laulaessa yötäpäivää ja purukumin ollessa halpaa ja helposti saatavilla. Välillä käydään muistojen taistelukentillä, tai kommentoidaan joensuulaisen joukkueen taloustilannetta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä ostan aivan kybällä FASlapsen elokuvan ja oletan, että siinä on maailmanluokan näyttelijät. Pitkällisen pohdinnan jälkeen olen kyennyt saamaan aikaiseksi listan niistä näyttelijöistä, jotka ovat kelvollisia näyttelemään The Siriä:

-John Wayne, kuollut
-Humphrey Bogart, kuollut
-Marlon Brando, kuollut
-Robert De Niro

Entäpäs Richard Dean Anderson? Kävisikö hän? Mitenkäs sivuosan esittäjät? Frank Mobergia voisi esittää Esko Roine. Kalervo Kummolaa taas vaikkapa Oiva Lohtander. Eikö?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka tää jätkä yleensäkään on ja miks sillä ois rooli Sir Penan elämäkertaleffassa?

Se esittää sitä onnetonta parturia ketä ei kerran tajunnut Sir Suuren ohjetta 'siistiä' vaan pyrki takatukalle snips snips.

Legenda kertoo että Pena raahattiin kuuden poliisipartion voimin ulos liikkeestä juuri kun oli työntämässä fööniä tämän reppanan hanuriin huutaen 'onko vaikutusta?!'
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös