ÄTPPOMK Online 24h – raportoi tänne tönimisistä!

• 332 662
  • 2 492
K

kangaroo

Viestin lähetti Tatzka
Seuraava koitos onkin Sunnuntainen ottelu ;)

Juu, vuoden viimeinen paikallispeli lähenee. Tällä kertaa sain lipun A2:een. Mietityttää, että tullako autolla vai jättäiskö sen suosiolla kotiin. Lieneekö ÄTPPOMK-esileikkejä tai jälkipelejä suunnitteilla. Hadanka ?

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Kerrassaan...

LOISTAVA TAPAHTUMA!!

Kiitokset kaikille paikalla olleille! Minun erityiskiitokset kerholaiselle, joka survoi minut mittariin! Itse en olisi moiseen kyennyt. Neliveto päällä majoitukseen ja edelleen on, ehkä onneksi, mysteeri kuinka mun kuteet oli aamulla läpimärät...!?! Onneksi ei tarvii potea "dagen efteriä" olis muuten voinut tulla missattua lento pohjoiseen Joulun viettoon klo 13.00. Jeesus, kyllä Grappa vapauttaa ihmismielen kahleistaan.

58: Kiitos kutsusta! Tulossa ollaan, joten palailen muilla sähköisillä viestimillä asiaan viimeistään maanantaina. Grappa on loppu, mutta edelleen on hakusessa sameahko, sikunainen, kerran laskettu pontikka. Ajanee saman asian...

Yritin vaihtaa sanasen bisnesmaninkin kanssa, mutta se meni sellaiseksi yksinpuheluksi.. No, ehkä ensi kerralla, jos ehdin paikalle jo aamiaisen jälkeen??

Jos jollakulla on tiedossa lippuja (siis lippu) tuohon derbyyn sunnuntaina niin ilolla otetaan tietoa vastaan, hinnasta viis...

Vielä kerran KIITOKSET koko loisto sakille!

P.S. Ja kangaroo... Vittu me koulutettiin niitä...!!

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huomioita Virosta

* Koko reissulla ei tullut vastaan yhtään huoraa. Tai, kukaan ei ainakaan suoraan tullut ehdottelemaan maksullisia jutskia.

Kylpylässä oli kyllä pari "hoitoa" joiden nimet laittoi nuoren toimittajanrentun pään sekaisin. Käsihoito ja kokovartalohieronta jäi kokematta.
Poskihoidosta ei brosyyrit maininneet, mutta uskoisin sellaisenkin olleen mahdollista. Ujo kun olin, en tohtinut kysäistä. Ja toisekseen, se hoitsu oli sen näköinen, että keltanokka ois saanut luunmurtumia sen käsittelyssä :)

* Seuraava penailureissu ILIMAN MUUTA VIROON!
Sivulle töhertänyt jo suunnitteli uutta matkailuohjelmaa: "Sika kuin sika, lomalla bisnesmanin kanssa". Pilootti kuvataan siellä ÄTPPOMK goes viro-reissulla.

* Tuliaisista: En jaksanut ostaa bisseä, turha kantaa vettä maihin. Miksi ei vois tehdä näin: 4 lavaa bisseä TAI 2l kirkasta. Eli lava bisseä ois 1 piste, kuten myös puoli litraa viinaa. Sais tuoda sen 4 pistettä.. No, litra 80% ja 5 pulloa kuohuviiniä (mitä mä niillä teen?) tuli suomehen ;)

* Virolaisista naisista:
Jotenkin tuntuu, että virulaiset beibet ovat kuin luotu kaltaiseni karpaasin kumppaniksi.

Siro olemus ja hoikka uuma kompensoivat juontajamme raavaita piirteitä. Lisäksi MUA imartelee näiden syntyneet kohteliaiksi asiakaspalvelijoiksi-neitojen ASENNE. Ne oli kohteliaita ja kivoja.

Luin jostain että me suomalaiset miehet olemme sikoja heidän mielestä. No, mä siis en ole ;)

Reissun jälkeen jäi ilmoille kysymys. Jäikö sydämeni lopullisesti sen respan tytön pöytälaatikkoon. Ainakin jonkun niistä :)

Lopuksi lainaan suuresti ihailemani Göstä Sundqvistin lyriikkaa: "Tänne mä kuulun, mun hima on täällä". Viisu on "Mitä sä meinaat". Asia tekstiä.

nimim. Iso paha susi joka haluaa oman punahilkan HETI!

ps. olin ilman viinaa koko reissun. Miettikääpä sitä!

Viimeksi muokattu:

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kerrassaan...

Viestin lähetti Risa
LOISTAVA TAPAHTUMA!!

Yritin vaihtaa sanasen bisnesmaninkin kanssa, mutta se meni sellaiseksi yksinpuheluksi.. No, ehkä ensi kerralla, jos ehdin paikalle jo aamiaisen jälkeen??

Jos jollakulla on tiedossa lippuja (siis lippu) tuohon derbyyn sunnuntaina niin ilolla otetaan tietoa vastaan, hinnasta viis...

Mä puhuin ja sä kuuntelit?

Joo, saatan olla sunnuntaihin asti stadissa. Jos jaksan.
Eli matsi vois olla jees. Mut mites se ryyppäysjutska sit. Oisko taas jälkibileet. Tuloksesta huolimatta?

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Re: Re: Kerrassaan...

Viestin lähetti bisnesman
Mä puhuin ja sä kuuntelit?

Jep! Noinhan se taisi mennä!?! Riippuu tosin ehkä hieman minkä väristen lasien läpi asiaa tarkastelee...

Lippua ei toistaiseksi ole, mutta sekaan yritän ängetä! Ainakin jälkibileisiin... tuloksesta riippumatta. Laitelkaa paikasta infoa, kaikki käy!

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Kerrassaan...

Viestin lähetti Risa
Jep! Noinhan se taisi mennä!?! Riippuu tosin ehkä hieman minkä väristen lasien läpi asiaa tarkastelee...

Lippua ei toistaiseksi ole, mutta sekaan yritän ängetä! Ainakin jälkibileisiin... tuloksesta riippumatta. Laitelkaa paikasta infoa, kaikki käy!

Oukkidoukki.
Minä jätän jälkkäribileet ja itse matsin väliin. Simo Frangenin sanoin "Minä lähden Tampereelle!"
Lupaan valvoa penailua ja penailemattomuutta tarkalla silmällä. Jos penailultani joudan :)

Jet-Ace

Jäsen
Re: Helvaton helvatto! Nyt se myrkyn lyppäs!

Viestin lähetti Oloneuvos
Kauhukseni minun on paikallisen Stasin haaraosaston edustajana raportoitava seuraavaa:

Jet-Ace; "Olisin edelleen valmis ostamaan sellaista vessapaperia, jossa olisi eri seurojen logoja. Siinä saisi olla Hjalliksen ja THE PENAN naamatkin. Ja miksei Ansaksenkin. Niillä olisi kiva pyyhkiä."

Näin siis veli Jet-Ace.

Tämä on totuuden vääristelyä. Lisäsin asiaan seuraavan lauseen, jonka Veli Oloneuvos penailun hengessä jättää kertomatta:

"Arvasin, että täälläkin on ÄTPPOMK:in kätyreitä. Vesiperä! The Penan kuvat ottaisin tietysti erikseen ja kehystäisin tai tekisin minilippuja. *Pitkää Nenää kaikille*"

Jetti

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Re: Re: Helvaton helvatto! Nyt se myrkyn lyppäs!

Viestin lähetti Jet Ace
Tämä on totuuden vääristelyä.

Lupaavana nuorisopoliitikkona keksit sitten kauhusta kankeana pelastaa itsesi. Ei hassumpi suoritus! ;)

edit: Ei tuo Pate satu olemaan läheistä sukua...

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jaahas näyttää pojilla olleen hilpeät pikkujoulut. Itse ei valitettavasti päässyt paikalle kun venähti tuo edustustehtävä yllättäen pitkäksi. Ensi kerralla täytyy kyllä käydä piipahtamassa. Samassa ravintolassa ollut tuttu tiesi kertoa että jos jonkinnäköistä mökää oli kuulunut. Hienoa, aitoa penailua toisinsanoen....

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämä IFK-Jokerit on siis sunnuntain KiekkoYön peli, joten koittakaas olla ihmisiksi siellä katsomossa. Ei siis tv-kameroitten edessä pidä örveltämän, yrjöiltävän eikä yleensäkään sunnuntaihin kuulumattomasti möykkäröitsittävän, ettei tv-lähetystä katsovat lapsukaiset saa uusia traumoja... tai esimerkkiä käytöksestä kodin ja koulun ulkopuolella.

ÄTPPOMK:n klubilaisten on myös muistettava, että tv-peliin mennään AINA tummassa pikkutakissa (ilman housuja), jonka alla on valkoinen kauluspaita ja musta solmio. Asuun kuuluu luonnollisesti myös lentokone- tai veturikuvioilla varustettut ns. Bermudashortsit ja puukengät.

ASIAA!

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Predator
Tämä IFK-Jokerit on siis sunnuntain KiekkoYön peli, joten koittakaas olla ihmisiksi siellä katsomossa. Ei siis tv-kameroitten edessä pidä örveltämän, yrjöiltävän eikä yleensäkään sunnuntaihin kuulumattomasti möykkäröitsittävän, ettei tv-lähetystä katsovat lapsukaiset saa uusia traumoja... tai esimerkkiä käytöksestä kodin ja koulun ulkopuolella.

ÄTPPOMK:n klubilaisten on myös muistettava, että tv-peliin mennään AINA tummassa pikkutakissa (ilman housuja), jonka alla on valkoinen kauluspaita ja musta solmio. Asuun kuuluu luonnollisesti myös lentokone- tai veturikuvioilla varustettut ns. Bermudashortsit ja puukengät.

ASIAA!

Maikkari kiittää minua vielä. Kun en mene tohon peliin.
Tottakai, asiallisesti pukeutuneena olisin mennyt, mutta asiattoman näköisenä olisin munasillaan heilautellut runsaudensarveani Huiskutyttöjen loksautellessa leukojaan nurin. Ois aika hieno esittelypätkä cv:n kera tyrkytettävänä ;)

Penailua valvotaan. Soluttautumalla tamperelaiseen penailijajoukkoon :)

pale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lebarin Pantterit
Re: Helvaton helvatto! Nyt se myrkyn lyppäs!

Viestin lähetti Oloneuvos
Kauhukseni minun on paikallisen Stasin haaraosaston edustajana raportoitava seuraavaa:

Jet-Ace; "Olisin edelleen valmis ostamaan sellaista vessapaperia, jossa olisi eri seurojen logoja. Siinä saisi olla Hjalliksen ja THE PENAN naamatkin. Ja miksei Ansaksenkin. Niillä olisi kiva pyyhkiä."

Näin siis veli Jet-Ace.

Kaamalaa tässä ei suinkaan ole se, että The Pentin jalot kasvonpiirteet olisi ikuistettu vessapaperiin, perseestä olevia tyyppejähän tuo joutuu HIFK:n kirjoittajien mukaan katselemaan toimistolla päivät pitkät.

Sen sijaan olen järkyttynyt seurasta (ei HIFK), johon The Pena on tässä ängetty. The Pentti on joutunut vielä itseäänkin suurempien penailijoiden keskelle, eivätkä hänen saavutuksensa enää tässä valossa näytäkään niin mahtavilta.

Asialle pitää tehdä jotakin pikaisesti. Ostetaan vaikka koko hyyskäpaperin tuotanto ja lahjoitetaan Janina Frostellille. Menee tämäkin case ainakin päin hyvää persettä.
[/QUOT

Vessapaperin tuottajassa onkin juuri haettu ensikaudeksi lupaava keski-suomalainen perheyritys sponssiksi, joka lupaa joka 4.paperin olevan Pentti. Tutuiksi tulleilla teemalla edetään: Nenäkin voi olla nystyrä pyyhkiessä joka tuntuu hyvältä. Tässä turkulaiset ovat jo edellä. Olisi tarkoitus, joista tuleva käyttäjäryhmä tytöt, ihastuvat ikihyviksi tuntiessaan pentin nenän hipaisseen heidän päiväkirjansa sisäsivuja. Ehkä ensikaudellä näemme Serlan syrjäytteneen bissen logolla Pumpulia. No joo.

Likainen osasto oli paikalla ja saanee rapårtinsa jossain kohtaa rediksi, nytton niin brottom ettei kerkee.

K

kangaroo

Viestin lähetti seeyou@jäähalli
Minä olen ainakin tulossa esileikkimään Hàdankaan, ja varmaan moni muukin.

Tuletko Sinä, Kenguru?

Aikataulu taitaa olla sellainen, että Hadankaan vasta pelin jälkeen. Mutta siellähän sitä ehtii kuittailut vastaanottaa, kun kotijoukkue on ensin ryvettänyt vierailijat.

Jet-Ace

Jäsen
Ei Grappa Tapa

Kaikki alkoi siitä kun mä Penan ja Apen näin,
Sitten juhlan kunniaksi grappalastin hain,
Eikä siinä liioin kainosteltu lain,
Grappa kiersi ringissä ja irvisteltiin vain,

Ei grappa tapa ja ämpäriin ei huku,
Kun on apeiluun päästy niin antaa mennä vaan,

Kun on penailuun päästy niin antaa mennä vaan,

Elämä on tylsää jos ei joskus penaile näin,
No kukas sitä aina jaksaa olla apein päin,
Antaa mennä samaan tahtiin kausi peräkkäin,
Kaikki murheet huuhdotaan me grapallamme näin,

Kerto

Kerto

Me täällä penaillaan ihan pieni hetki vaan,
On aivan turhaa krapulaa näin kokea päällä maan,
Joku minun grappapullon korkkaa aikanaan,
Juodaan kaikki nyt ja juokoon toiset omiaan,

Kerto

kun on penailuun päästy niin antaa mennä vaan,
Antaa mennä vaan,
Antaa mennä vaan.

Suosikkijoukkue
HIFK
Todellista Penailua

Tänään oli lyhyt työpäivä, joten tyytyväisenä lähdin kahdelta töistä kotiin kuvitellen, että olisin kotona puoli kolmen pintaan.

Matkalla kävin hakemassa sixpackin KOFFia Uuden vuoden kunniaksi. Kotiparkkiksella sixpackin pahvikuori sanoi yhteistyösopimuksen irti sillä seurauksella, että KOFFit levisivät pitkin asfalttia.

Lasinsirut siivottuani kävin ostamassa uuden unitin ja tämän jälkeen olin jo päättänyt, että heti vaatteet vaihdettuani otan oluen. Vaatteita vaihtaessani havaitsin jättäneeni puhelimeni työpaikalle, joten ei auttanut muu kuin lähteä takaisin tien päälle.

Lopulta olin kotona noin puoli tuntia sitten ja noin 29 minuuttia sitten avasin ensimmäisen oluen. Tästä se pojat lähtee...

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Todellista Penailua

Lisää uudenvuoden stooryjä:
MINÄ SE JUON 80% VODKAA JA APPELSIINIMEHUA!

Voi veljet, tää on hyvää. Ja päässäkin uusia ideoita. Ihan tän "KAPTEN VIIN"-litkun ansiosta. Absintti innoitti aikanaan heeboja, minua innottaa viruvodka.
Voih kun kestäisi sen 2 vkoa tolla mehukuurilla.
Kattoo, tuijottaako peilistä uus bisnesmies :D

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE ÄTPPOMK-JÄSENILLE.
PENAILKAA, SE ON NYT OIKEA AIKA!

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
laulu penailusta

Roxette suomensi hittinsä ja se oli seuraavanlainen:

Kun Brandin roosterissa tilaa taas on
Mä tiedän yhden penan, niin levoton
Vain takatukka sillä näkyviin jää
Kun faksin vieressä se taas päivystää

Penailetsä vaan
kun skouttauskin takkuaa
Penailetsä vaan
kun faksikin oksentaa

Et tiedä lafkaakaan toista
3 goals on ainoa
Penailetsä vaan
ei sua silti töniä saa

Kun tyypit ifkhon halusivat
Penailun voimakkuuden huomasivat
ei käyttöä ees ollut sellaisille
mieluummin laitat hillot stunteille

Penailetsä vaan
kun skouttauskin takkuaa
Penailetsä vaan
kun faksikin oksentaa

Et tiedä lafkaakaan toista
3 goals on ainoa
Penailetsä vaan
ei sua silti töniä saa

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Hyvää Penailuvuotta kaikille

...Dingon hengessä!

Mä tukka pystyssä hallille kävelen
on ykkösketjussa hankinta viimeinen
Se ei oo slovakki tai tsekki
se on jotain paljon parempaa
Kyllä Ruandassakin lätkää osataan

A-katsomon eteen hetkeks parkkeeraan
vanhat kausarimestat on vielä paikallaan
hinnat nousivat pilviin taas lujaa
vain piippuhyllylle varaa on
mutta onhan meillä brändi verraton

Minä ja Pena parrasvaloissa
minä ja Pena median jaloissa
minä ja Pena aamukoffillaa

Minä ja Pena hiukset takana
minä ja Pena katsomolakana
minä ja Pena faksit valmiina

On kääpiöitä jengissä seitsemän
ja Lumikkeja vieläkin enemmän
palkkamenot on pilvissä asti
ja vain Saipa takana on
on fanien marina täysin kohtuuton

Bissejonossa vihdoin jotain oivallan
kun kympillä muovisen tuopin lunastan
ei se hinta vaan se laatu
siitä maksaa paljon voi
ja kukas perkeleen sokea siellä taas tuomaroi

Minä ja Pena....

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Matikainen, Penailun kuningas

Stadin vanhempi halli oli Brandia täynnä
siellä faksitkin tsekiksi kääntyi
Oli Penalla viiksissä purkkaa ja jäynä
takatukkakin mutkalle vääntyi

Vippiboxista grappapäissään lentäessäni
olin könynnyt rappusii pitkin
Siellä rahvaiden välissä pyöriessäni
minä tsiigasin jäälle ja itkin

Tässä jengissä Niccekin rankempi olisi
ja roolit vois uusiksi laittaa
Mut vanhan hengen ja tyylin vei pois meiltä poliisi
se Nivalan metsiä taittaa

Taffijengiksi hifkiä tahdon mä nimittää
Turha on sivarin rusettiluisteluu venailla
Sillä munatkin hajoo jos täysillä kivittää
Siviilipuolella aikaa on enemmän penailla

Viikonloppuna fööniä etsiessäsi
antoi lainaksi toimiston Irja
Faksin vieressä hetkisen venailtuasi
löytyi kaapista suhosen kirja

Pentti, ota Pasi kyytiin
Pentti, laita nicce edes myyntiin

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Penailu ja mtä se on?

Oma panokseni elämän pohdintaan penan suunnalta.

Parhaiten ehkä penailua voisi kuvata henk.koht kokemuksillani, jossa asioita jotka voisi tehdä kerralla, tehdään monta tuntia ja helvetin monta eri kertaa.

Hyvänä esimerkkinä voisin mainita eilisen päivän. Olen nähkääs muuttanut opiskelukaupungissani lähelle koulua ja sitä muuttoa sitten järjestellyt täältä kotoa päin (yhteen suuntaan 40 km) Noh, eilen siinä kukonlaulun aikaan meikämanne vetelee sikeitä ja joskus 11.00 aikaan lähdimme äiteen kanssa kämpälle (koskapa tuo verhojen laittaminen ei minusta tunnu kovin miehekkäältä niin päätin pyytää äitini (oih kuinka miehekästä, heh) apuun. Ei siinä mitään. Hommat tuli tehtyä ja siittä sitten parin tunnin päästä kotio päin ajelemaan (mittarissa n. 80 km) Lähdinpä siitä sitten puntille (muka kehoilemaan) ja siellä kaverin nähtyäni hän kysyi, että meinaatkos mennä huomenna pelaamaan futista? VITTU! Kamat Porissa... Tehtiin tällainen kamojen haku reissu sitten uudemman kerran ja nyt piti asiat olla maittavasti järjestyksessä... Ja paskat! Kotona huomasin jättäneeni piilolinssit Poriin.. Taakse poistu ja sitä rataa. No niitä sitten hain ja mitäkö mittarissa? 240 km joista 160 aivan turhia ja mitä tämän lisäksi? Helvetin hyvä reissu Raumalle, josko kaveri olisi kotona...hmmmm... tommoset 45 km lisää tuohon katastrofiin.

Ja tämän kaiken lisäksi rupeaa tuo löpö jostain kumman syystä loppumaan? En ymmärrä ollenkaan, että miksi?

Eikö olisi kenties ollut järkevämpää kirjoitella vaikka johonkin saatanan lappuun, että "ota pelikamppeet messiin, äläkä unohda piilareita!"? vai onko tässä nyt tätä miehen logiikkaa? Jos joku on vittuillansa niin eiköhän kokeilla uudemman kerran... Nainen sitä vastaan olisi huutanut vähän aikaan ja loppupeleissä pistänyt sen minun piikkiin jos hän olisi unohtanut jotakin, koska aina siellä jossain, ihan siellä perällä....juuri siellä! On kirjoitettu sellainen sääntö, että miehet ovat syypäitä kaikkiin virheisiin ja se joka toisin väittää, hankkikoot hjalliksen leuat, penan takatukan, jortikan sosiaalisuuden, timo tuomen buutsit ja päälle vielä Aniksen naaman. (HYI SAATANA, hehee)

Ilmiselvästi tämä "penailu" on tällainen yleismaailmallinen käytäntö miehisessä toiminnassa, mutta esiintynee joskus jopa naisilla. Syitä siihen on turha lähteä arvailemaan, koska tuskin näkisin metsää puilta.

Carlos

Jäsen
Alaaarm!!!

JHag ilmoitti langattomasti Bangkokissa tapahtuvan vakavaa tönimistä. Siellä on kuulemma naistenvaateliike nimeltään Pena House! Hän lupasi pistää sen matalaksi. Minä lupasin myös pistää pikarahtina pari hevosenpäätä.

DHL - We ensure ÄTPPOMK's reputation.

Jet-Ace

Jäsen
Re: Alaaarm!!!

Viestin lähetti Carlos
JHag ilmoitti langattomasti Bangkokissa tapahtuvan vakavaa tönimistä. Siellä on kuulemma naistenvaateliike nimeltään Pena House

Sain saman viestin. Ehdotin kuitenkin paluuviestissä, että ennen silppuamista hän ottaisi tuliaiseksi muutaman hameen ämmämäisesti käyttäytyville jääkiekkoilijoille. Hame designed by PENA. Siinä olisi sitä jotain.

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Alaaarm!!!

Viestin lähetti Jet-Ace
Sain saman viestin. Ehdotin kuitenkin paluuviestissä, että ennen silppuamista hän ottaisi tuliaiseksi muutaman hameen ämmämäisesti käyttäytyville jääkiekkoilijoille. Hame designed by PENA. Siinä olisi sitä jotain.

Voisi olla viisasta tuoda saman tien muutama pakka sitä kangasta. Kevääseen on lyhyt matka ja voi vielä tulla ylläreitä jengeissä, jotka aloittavat ennenaikaisen kesäloman eri puolella maata. Silloin on hamekankailla menekkiä. Mikähän on faxinumero sinne Pena Houseen... Eikä JHag niitä ostane. Penamaisesti pöllii viekkaudella ja vääryydellä. Sanoo ehkä myyjäpojulle: 'Sulla ei oo käyttöä mun luottokortille...'

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy