Saamieni tietojen mukaan tämäntyyppinen viesti ei kuulu SM-liigapuolelle, vaan vapaaseen, ja mikä olisi sen vapaampaa kuin The Klubiketju - saas nähdä inkarnoituuko tämä huomenna:
Vihannesskoben hengessä
...suunnittelin tässä ihan pyytämättä ohjelmanumeron HIFKin pikkujouluihin.
Ensin tiernapojat:
Pena, Ape ja Tuohimaan Harri seistä pönöttävät rinnakkain, TheAnimal pyörittää tähteä.
Pena aloittaa: -Emme ole viekkaudella ja vääryydellä tulleet tähän taloon...
ralli keskeyttää: -Paskapuhetta! Ootte kaikki tulleet tutunkauppaa ja ilman mitään ansioita!
Ape: -Saammeko kuitenkin laulaa?
JHag keskeyttää: -No vittu, laulukuoroon tästä joudutaan kuitenkin, joten siitä vaan!
Tiernikset aloittavat tällä kertaa tutulla joulubiisillä:
-Heinillä härkien kaukalon, nukkuu lapsi viaton...
Tässä vaiheessa valospotit heijastuvat heinäkasaan, jossa pelaajamme Nicce Hedberg todellakin nukkuu.
laulu jatkuu: ...enkelparven tie, kohta luokse vie, rakkautta suurinta katsomaan.
Paikalle lehahtavat cheerleaderit, jotka suunnistavat kohti heinäkasaa ja Nicceä ja just, kun olisi rakkautta suurinta meininkiä kohta tulossa, valot sammutetaan.
ralli: -Eikö HIFKillä ole enää varaa maksaa sähkölaskujaan?
Senior: -Pientä liioittelua. Vika on Helsingin Energian, joka ei tullut vastaan sopimusasioissa.
Ape: -Hiljaa pöntöt, ettekö te ymmärrä teatteritehoisteista mitään?
Cairns ja JHag: -Väkivaltaa! Se on hyvä tehoste.
Harri Tuohimaa: -Nyt loppuu suunsoitto, mennään eteenpäin. Tuon teille kaukaa viisailta mailta käskyn, joka on lehdistötiedotteen muotoon kirjoitettu. Tuohimaa aloittaa: - Ja tapahtui niinä päivinä, että hallituksen puheenjohtajalta kävi käsky, jonka mukaan kaikki siirtokorvaukset on verolle pantava, samoin sosiaalikulut...
Raipe keskeyttää: -No vittu, pitikö tostakin muistuttaa...?
Brewer huomauttaa: -No nyt on hankittu hardcoreosastolle sitten kunnon jäähyautomaatti! Hyvä Raipe!
HIFK fanit kuorossa: -Raipe, maksa veros!
Pena keskeyttää: -Mulle tuli just faxi Juusolta. Tsekeissä ois vapaana joku jätkä, jonka nimi on Miroslav Jesus. Mä otan sen! Jotain Sataniakin tarjottiin, mutta kun nyt on joulu, niin Jeesus sen olla pitää...sori, mun täytyy lähteä, mennään Juuson kanssa Tallinnan kautta, tosikovia taxfreetarjouksia.
TheAnimal sanoo: -Meillä on kyllä nyt jo hyvät hankinnat. Katsokaa muakin, tässä mä oon oikean tähden kanssa. Turhaan se Pena hötkyilee.
Ape puuttuu peliin: -Jätkät hei ihan tosi vauhtia, pitäis ehtiä Kosmokseen, siellä on mun kirjan julkkarit ja valkkarit kylmässä.
Pena tölväisee takaisin sisälle: -No helvetti, just Juuso soitti ja sano, että ei se Jesus lähde, jos ei oo mukana kolmea viisasta miestä ja yhtä neitsyttä, pystytkö sä Frank auttamaan?
Frank sikarinsa takaa: -Tossa neitsytasiassa en valitettavasti, mutta eiköhän me ne viisaat löydetä.
Pena: -Joo, kaks jätkää mun lisäks.
Frank: -Kröhöm...Pentti, sulla tuo laskupää vähän vippaa, kolme sun lisäks tietenkin
Pena: -Joo, niinhän se menikin. Tai sitten mä voisin mennä yhden miehen triona. Tai käviskö Juuso kolmesta? Kun sillä on se 3goalskin?
Frank: -Onko kolmea viisasta miestä paikalla...? Syvä hiljaisuus, jopa JHag on hiljaa ja katselee häveliäästi maahan Mensan testin tulos paperitollona kädessään.
Nicce huutaa heiniltä: -No tässähän mä olen, jos sitä neitsyttä vielä kaivataan!
Cheerleaderit ovat tässä vaiheessa poistuneet tyhjin käsin.
Lopulta Ape ratkaisee pulman: -No Pentti, ota Nicen lisäksi mukaan Hyvösen Hannes, Haakanan Kari ja Nemirovskyn David.
Pena: -Miks?
Ape: -Ne on viisaita, koska ne ei pelaa meillä! Tietenkin!
Kuvaelma päättyy, valot, hiljaisuus ja aplodit. Paikalla on enää Raipe hitaana hämäläisenä. Muut menivät bisselle jo aikaa sitten.