Saarela maali = hörppy?? Olen erimieltä.
Ei varsinainen hörppy. Mutta ihan torjuttavissa kuitenkin. No, tuon tasoisia pieniä virheitä sattuu -- jos ei nyt joka pelissä, niin ainakin usein.
Urheilulehdestä Sihvosen sanomaa:
"...näillä talouden ahtailla reunaehdoilla olisi kyettävä palkkaamaan aina mahdollisimman hyvä valmennustiimi. Lisäksi olisi tärkeää, että omista riveistä voisi nostaa aina pari junioria kaudessa liiga-joukkueeseen. Kokoonpanosta on löydyttävä muutama sellainen (kalliskin) pelaaja, joka kykenee ratkomaan ja kääntämään maalin tappiot maalin voitoiksi. Maalivahtiin on satsattava aina. Lisäksi pelitavan, ja tämä liittyy tietty koutseihin, olisi käteltävä ainakin jossain määrin seuran ja kaupungin "pelillisen identiteetin" kanssa niin, että kannattajat ostaisivat tuotteen. Ja tämän kaiken viimeistelee seurajohdon KÄRSIVÄLLISYYS. Näen, että Ässissä on nyt noita em. elementtejä, joten nyt vain kärsivällisyyttä ja työrauhaa pelaajille ja valmentajille. "
Sitten Kari Takon, Ässien omista junioreista ei ole noussut ensimmäistäkään veskaria, joka olisi kyennyt valtaamaan pelipaikan liigasta. Porista tai jostain muualta.
Ja taas on SJS:llä liiotteluvaihde päällä. Katsopas nyt sieltä Levokarin statistiikasta montako ECHL -ottelua mies pelasi urallaan ja pelasiko kaveri muissa rapakon takaisissa sarjoissa enemmän pelejä? Montakos NHL -ottelua Tammisella on, ihan kuriositeettina tiedustelen?Levokari pääsi kokeilemaan P-Amerikkaan mutta NHL:n sijaan tie veikin johonkin rupiseen ECHL-liigaan.
Marjamäkeä tuskin lasket miksikään kun ei pelannut Tammisen alaisuudessa täällä?
Joo, ei kai meriitit loppujen lopulta mitään huikeita ole, sattuu tosin kuulumaan siihen hiukan yli sadan suomalaisen joukkoon jotka ovat pelanneet NHL:ssä.Mitäs meriittejä Masiltä löytyy, tilastojen perusteella AHL tasolla nipin napin roikkuva hanttikortti korkeintaan. Jos mies tulisi vaikka ensi kaudeksi Ässiin, en usko, että miehestä saataisiin nelosketjun pörriäistä kummoisempaa sotamiestä.
No niinpä tietysti. Miksiköhän ihmeessä miellän Mikan jatkuvasti VaPS:n kasvatiksi?? No enivei, Ässissä ei onnistunut, mutta Tapparassa on pelannut ihan kelvollisesti.Mika Lehto.
Marjamäkeä tuskin lasket miksikään kun ei pelannut Tammisen alaisuudessa täällä?
Tämä nyt ei liity mitenkään tämän kauden valmentaja kuvioihin,mutta jos jonkun valmentajan saisin Ässiin valita,niin se olisi Ismo Lehkonen!
Olen aikaisemmin arvostellut kaveria ja enkä muutama vuosi sitten olisi kuvitellutkaan ääneen sanovani,että Ikan haluaisin Ässien penkin päähän.
Mutta ei paljon paremmin Ässien muottiin sopivaa "jätkää" voisi olla.
Tämä nyt ei liity mitenkään tämän kauden valmentaja kuvioihin,mutta jos jonkun valmentajan saisin Ässiin valita,niin se olisi Ismo Lehkonen!
Olen aikaisemmin arvostellut kaveria ja enkä muutama vuosi sitten olisi kuvitellutkaan ääneen sanovani,että Ikan haluaisin Ässien penkin päähän.
Mutta ei paljon paremmin Ässien muottiin sopivaa "jätkää" voisi olla.
Jälkeenpäin on tietysti helppo kysyä, mutta mitä helvettiä peruskuntokaudella on tehty?
Eikö testitulokset kertoneet tästä mitään?
Teoreettisesti ajatellen tehtiin paljonkin. Käytännössä ei sitten ehkä kuitenkaan kovin paljoa, ainakaan siis sellaista joka palvelisi jääkiekon peluuta.
Lisäksi tuloksilla ei ole varsinaista vertailupohjaa, koska harjoiteltiin uudella tavalla, vähemmän hikeä vaativalla tavalla.
Toivottavasti ensi kesänä tai itse asiassa maaottelu- ja joulutauolla palataan vähän vanhempiin oppeihin. Eli käytännössä rautaa niskaan, lyhyitä ja keskipitkiä vetoja, venyttelyä ja paljon erikoistilanne harjoitusta.
Itse kuulin kesällä, että uusia tuulia on haettu kesäharjoitteluun. Tottakai ajattelin, että kyseessä on hurja peruskunnon hakeminen periaatteella lisää verta, hikeä ja kyyneliä, mutta mutta...Teoreettisesti ajatellen tehtiin paljonkin. Käytännössä ei sitten ehkä kuitenkaan kovin paljoa, ainakaan siis sellaista joka palvelisi jääkiekon peluuta.
Testituloksista ei paljon puhuttu Pajulahden leirin jälkeen, joten voisi olettaa, että leirillä ei saavutettu normaaleja "parempia kuin ikinä tähän aikaan tuloksia". Lisäksi tuloksilla ei ole varsinaista vertailupohjaa, koska harjoiteltiin uudella tavalla, vähemmän hikeä vaativalla tavalla.
Toivottavasti ensi kesänä tai itse asiassa maaottelu- ja joulutauolla palataan vähän vanhempiin oppeihin. Eli käytännössä rautaa niskaan, lyhyitä ja keskipitkiä vetoja, venyttelyä ja paljon erikoistilanne harjoitusta.
Olen pitänyt kahtena mittarina Joensuuta ja Saarela.
Tiedän Ässien olevan kiinnostunut Mika Toivolan palveluksista, mutta Toivola taitaa olla menossa HIFK:n leipiin, joten tuttu ja turvallinen vaihtoehto voi karata.
Juuri tuosta Jessen tilanteesta tuli mieleen että onkohan kesätreenit lopultakin olleet jopa liian kovia, nimittäin olen lähes varma että Jouni on pitänyt huolta siitä että poika treenaa tarpeeksi. Ja koska Jesse on tunnettu himoharjoittelijana niin ei varmasti ole vetänyt liian hiljaa. Mutta jos homma on vaan tehty väärin niin sen korjaaminen on todella vaikeaa.vero kirjoitti:Itse asiassa olen itse seuraillut aivan samaa parivaljakkoa ja päätynyt identtiseen lopputulokseen mic82 kanssa. Ihmetystä lisää se, että viime kesä oli pitkästä aikaa Jessen kohdalla suhteellisen ehjä. Toki keväällä oli operaatio, mutta tuosta toipumisen olisi pitänyt kaiken järjen mukaan sujua nopeasti. Ja näin ollen olisi pitänyt tapahtua se lopullinen läpimurto, mutta ikävä kyllä näyttää siltä, että kehitys on ottanut enemmänkin takapakkia. Luistelussa on kyllä tekniseltä kannalta uusia juttuja, mutta tehoa tuntuu puuttuvan huomattavasti viime kauteen verrattuna. Lisäksi ne vähätkin väläytykset tulevat yleensä otteluiden alussa, joten jossain on vikaa.
Samoin Kuparinen, Forsbacka, Tasku, Heikkinen, Sammalkangas ovat mielestäni ottaneet selviä taka-askelia kesän aikana. Enemmän nuorten maajoukkueen mukana olleet Kemppainen ja Salminen sen sijaan ovat jota kuinkin ruodussa, mutta ei sielläkään mitään hirmuharppausta ole aikaan saatu. Eli kyllä jo pelkästään tulossa olevan nuorisopotentiaalin nimissä täytyy tehdä nopeita johtopäätöksi menneen kesän toiminnasta ja sen järkevyydestä.