Ässien talous

  • 1 536 410
  • 6 854

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Isot yleisömäärät kielisivät myös siitä, että oheistavaramyyntiin kannattaisi panostaa nykyistä enemmän. Huivia, paitaa ja viiriä menisi varmaankin kaupaksi, jos tuote/toimitus/laatu/hinta olisivat hyvin balanssissa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mä luulin että tuo 6066 katsojaa oli vain vitsi Halloween-pelissä, mutta tuon ylläolevan komean pylväsjutun perusteella kapasiteetti on juurikin tuo 6066. Saas nähdä mikä lopullinen lukema tulee olemaan.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Mä luulin että tuo 6066 katsojaa oli vain vitsi Halloween-pelissä, mutta tuon ylläolevan komean pylväsjutun perusteella kapasiteetti on juurikin tuo 6066. Saas nähdä mikä lopullinen lukema tulee olemaan.

Ainakin aiemmin sanottiin, että kun kaikki tilat on käytössä, eli halli valmis, niin katsojakapasiteetti olisi siinä 6 600 tienoilla. Tiedä sitten oliko toimittajalta moka vai onko suunnitelmat muuttuneet. Nykyisillä katsojamäärillä tehdään varmasti erittäin kelvollinen plussatulos kampanjoista huolimatta. Tyytyväinen tällä saralla pitää ainakin olla.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Ihme ettei kukaan täällä ole kertonut, mutta tänään oli lehdessä Ässien lipunmyynnistä ja oheismyynnistä aika tarkkojakin lukuja. Täällä ei vissiin kenellekään tule edes lehteä?
Muistaakseni 20% on oheismyynnillä edellä viime kautta. Lukekaa lehdestä lisää.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Katsoja jättää keskimäärin 4,85€ palveluihin.
(Ja kyllä tuo satakunnan oma iltapulu tulee kotiin, kuuluu aamupalaan, mutta kuinka kauan?)
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saas nähdä, mikä on kausarin hinta ensi kaudella, toivoisin samaa hintaa, tai voihan se hieman kalliimpikin olla. Luulen, että kannattaisi ja saataisiin edelleen se seisomakatsomo pidettyä hallin sydämenä. Tällä kaudella 99e seisomakausari meni kuumille kiville ja muutaman kympin kun nostaa, ei liene siltikään kynnyskysymys kenellekään fanille.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Katsoja jättää keskimäärin 4,85€ palveluihin.
(Ja kyllä tuo satakunnan oma iltapulu tulee kotiin, kuuluu aamupalaan, mutta kuinka kauan?)

En tiedä vastaavia lukuja muualla Liigassa/urheilutapahtumissa, mutta kuulostaa tuo 4,85€ helvetin vähältä. Siis en väitä etteikö olisi oikein, vaan helvetin vähän.
 

Mr.Bletch

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 2013
Ihme ettei kukaan täällä ole kertonut, mutta tänään oli lehdessä Ässien lipunmyynnistä ja oheismyynnistä aika tarkkojakin lukuja. Täällä ei vissiin kenellekään tule edes lehteä?
Muistaakseni 20% on oheismyynnillä edellä viime kautta. Lukekaa lehdestä lisää.


Hirsi tosiaan totesi tuon 20% edellä olevan lisämyynnin tulleen vanhoilla höyryillä eli jatkossa kun päädyn myynnit tulevat mukaan, niin yli millin oheismyynti on käytännössä se kusiraja.

Pitkäaikainen velka on otettu 20 vuodeksi ja sitä lyhennetään n. 300 k vuosittain, mutta tosiaan tämä pitäisi pystyä helpostikin kuittaamaan lisääntyneelle oheismyynnillä.

Summa summarum, kaikki toiminta talouden osalta keskittyy siihen, että Ässät pystyy kehittämään vuosittain toimintaansa (siis lisäämään lv) sekä samalla kasvattamaan pelaajabudjettia johon toiminnan kehittäminen yksiselitteisesti tähtää.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
En tiedä vastaavia lukuja muualla Liigassa/urheilutapahtumissa, mutta kuulostaa tuo 4,85€ helvetin vähältä. Siis en väitä etteikö olisi oikein, vaan helvetin vähän.


Itse kulutan hiukan enemmän, kun peleissä ollessa tulee se pari hiivaa otettua. Tosin, joka pelissä en ole paikalla.
Eiköhän Ässien ole pakko kausikortin hintaa nostaa. Ei tuolla yhtälöllä muutama euro lipusta ja vitonen oheismyynnistä jää tarpeeksi rahaa kassaan.

Toinen juttu on tuo seinä mihin kerättiin rahaa. Itselle jäi kuva jostain kaiverretuista metallilaatoista. Oliko se oikeasti vain tuo ruma pahvinpala tuolla käytävällä?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En tiedä vastaavia lukuja muualla Liigassa/urheilutapahtumissa, mutta kuulostaa tuo 4,85€ helvetin vähältä. Siis en väitä etteikö olisi oikein, vaan helvetin vähän.

Mä käytän monesti lätkämatsissa vieläkin vähemmän, eli yksi kahvikuppi menee.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Yleisökeskiarvo on nyt 4996. Komea luku, mutta olisihan se aika huikeaa, jos päästäisiin yli viiden tonnin.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arkisin en itse kuluta juuri latiakaan hallila. Lauantaina meni sitten senkin edestä... Yksi aivan loistava rahasampo näyttäisi olevan tuo pelipaitahuutokauppa... Aivan mottipäisiä summia on maksettu niistä harvoista paidoista, joiden huutokauppaa olen ollut katsomassa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En tiedä vastaavia lukuja muualla Liigassa/urheilutapahtumissa, mutta kuulostaa tuo 4,85€ helvetin vähältä. Siis en väitä etteikö olisi oikein, vaan helvetin vähän.

Ota nyt huomioon että tuo on keskiarvolukema, hallilla on joka matsissa niitäkin katsojia jotka eivät osta yhtään mitään.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Saas nähdä, mikä on kausarin hinta ensi kaudella, toivoisin samaa hintaa, tai voihan se hieman kalliimpikin olla. Luulen, että kannattaisi ja saataisiin edelleen se seisomakatsomo pidettyä hallin sydämenä. Tällä kaudella 99e seisomakausari meni kuumille kiville ja muutaman kympin kun nostaa, ei liene siltikään kynnyskysymys kenellekään fanille.

Muutaman kympin maltillinen korotus on todennäköisin ja siitä sitten pikku hiljaa kausi kaudelta ylöspäin.
 

Tuamas

Jäsen
Itse kulutan hiukan enemmän, kun peleissä ollessa tulee se pari hiivaa otettua. Tosin, joka pelissä en ole paikalla.
Eiköhän Ässien ole pakko kausikortin hintaa nostaa. Ei tuolla yhtälöllä muutama euro lipusta ja vitonen oheismyynnistä jää tarpeeksi rahaa kassaan.

Niin, siis Ässien oheismyynti "vanhalla hallilla" on ollut tuo 4,85€/katsoja, joka on perinteisesti ollut liigan heikoimpia lukemia.
Edellinen julkaistu lukema parin-kolmen vuoden takaa alkoi kolmosella.
Nyt en näe mitään syytä, mikseivät nämä lukemat nousisi kaikkien palveluiden auettua tuonne 7-10€ tienoille/katsoja.

Ei Ässien ole mikään pakko nostaa seisomakausarin hintaa, koska tuolla on saatu ihmisiä hallille, jotka eivät siellä välttämättä kävisi ilman tuota tarjousta.

Todennäköisintä on maltillinen korotus seisomakausarin hintaan, kuitenkin niin että hinta on "pirun halpa" eli esim. 149 tai 199.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ai niin joo. Niinhän se tosiaan olikin. Eiku..

Kai mä nyt jumalauta tajusin sen. Tuntuu siltä vähältä. Kai sitä sit vaan on itsellä taskussa reikä.

Niin, minä nyt vaan tarkoitin että keskiarvot on aina keskiarvoja, saattavat näyttää vähän hämmentäviltä äkkiä katsottuna. Onhan suomalaisten keskipalkkakin joku 2000 - 3000 tonnia kuussa vaikka työttömiä on paljon ja taloustilannetta pidetään kroonisesti huonona.

Tuossa Tuamas toikin jo esiin että vanhaan malliin perustuvista luvuista oli kysymys ja että nousua on odotettavissa, ehkä se sitten vähän parsii sitä taskun reikää umpeen. Toisaalta pitää muistaa että aika pientä puroa tuo lätkämatsien oheismyynti on joka tapauksessa jos siitä jätetään alkoholinmyynti pois.

Edit. Vaikka tietysti ne purot vahventuvat kun ravintola aukeaa ja on auki pelienkin aikana, niin ei ihan kahvin ja makkaran varassa mennä.
 
Viimeksi muokattu:

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Niin, siis Ässien oheismyynti "vanhalla hallilla" on ollut tuo 4,85€/katsoja, joka on perinteisesti ollut liigan heikoimpia lukemia.
Edellinen julkaistu lukema parin-kolmen vuoden takaa alkoi kolmosella.
Nyt en näe mitään syytä, mikseivät nämä lukemat nousisi kaikkien palveluiden auettua tuonne 7-10€ tienoille/katsoja.

Ei Ässien ole mikään pakko nostaa seisomakausarin hintaa, koska tuolla on saatu ihmisiä hallille, jotka eivät siellä välttämättä kävisi ilman tuota tarjousta.

Todennäköisintä on maltillinen korotus seisomakausarin hintaan, kuitenkin niin että hinta on "pirun halpa" eli esim. 149 tai 199.


Ok,mites luin lehden jo aamulla ja viestiini otin tuon keskihinnan toisen käyttäjän viestistä. Kyllähän keskihinta väkisin nousee, kun hinnatkin vuosi vuodelta kipuaa ylös ja nyt ihmiset jo kohtuullisesti saavat ostettuakin.

Halpa kausari on toisaalta hyvä. Itse kyllä jätin lipputulojen tuplasti enemmän viime vuonna, kun kävin irtolipuilla reilussa kymmenessä pelissä. Nyt ehkä enemmän tulee kulutettua.
Toisaalta on kuulunut ymmärrettävää valitusta yksityisiltä ihmisiltä, kun olivat ostaneet kalliin kortin istumaan ja paljon halvemmalla olisi saanut liput muita keinoja käyttämällä(seisomakortti/istumalippuja tarjouksella).
Nämä ihmiset varmaan miettivät kaksi kertaa ennen ostoa.
 

Tuamas

Jäsen
Halpa kausari on toisaalta hyvä. Itse kyllä jätin lipputulojen tuplasti enemmän viime vuonna, kun kävin irtolipuilla reilussa kymmenessä pelissä. Nyt ehkä enemmän tulee kulutettua.
Toisaalta on kuulunut ymmärrettävää valitusta yksityisiltä ihmisiltä, kun olivat ostaneet kalliin kortin istumaan ja paljon halvemmalla olisi saanut liput muita keinoja käyttämällä(seisomakortti/istumalippuja tarjouksella).
Nämä ihmiset varmaan miettivät kaksi kertaa ennen ostoa.

Niin, katsoo yleisökeskiarvoja ja katsoo seisomakausareiden aikaisempia myyntilukuja ja huomaa, että keskimäärin nämä halvat kausarit todennäköisesti kannattavat keskipitkällä ja pitkällä aikavälillä paremmin kuin se, että olisi menty "normihinnoin".

Istumakausikortti ja seisomakausikortti ovat täysin eri segmentin tuotteita ja niillä on luonnollisesti eri hinnoittelumallit.
Istumakausari ostetaan yleisesti koska se on vaivaton ja sillä varmistetaan hyvä "oma paikka".

Jos joku on ostanut istumakausarin säästömielessä, niin hän varmasti miettii jatkossa kannattaako muutaman kympin säästön takia sitoa rahojaan, mutta nähdäkseni istumakausikortin ostamiseen on yleisesti ottaen muut syyt kuin halvemmalla pääseminen.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
Myytiinkö muuten nuo 99€ kausikortit loppuun? Eikö niitä kuitenkin ollut vain rajoitettu erä myynnissä?
Ässät voisi laittaa kauden päätteeksi vaikka 1000 kappaletta 99€ kausikortteja myyntiin parin viikon myyntiajalla ja sen jälkeen myydä niitä vaikka 199€ hintaan kauden alkuun asti. Silloin he joille tuo halpa kausikortti on pakkomielle ja kynnyskysymys saisivat sellaisen ja ne jotka voisivat enemmänkin maksaa maksaisivat enemmän.
 

Hangon keksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsi-Saksan ja Neuvostoliiton joukkueet
99 euron kausikortteja myytiin noin 1350 kappaletta.
Ok. Netin mukaan halliin mahtuisi 2000 seisomakatsojaa, eli irtolippuja seisomaan tulisi myyntiin vain noin 650. Onko seisomalippuja myyty loppuun tällä kaudella muissa kuin kokonaan loppuunmyydyissä peleissä? Entä istumalippuja?
Sanoisin että tuo 99€ on liian pieni hinta vasta sitten jos alkaa tosissaan tulla paljon niitä pelejä joissa seisomakatsomo on täynnä mutta istumapaikoilla on tyhjää tilaa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toisaalta on kuulunut ymmärrettävää valitusta yksityisiltä ihmisiltä, kun olivat ostaneet kalliin kortin istumaan ja paljon halvemmalla olisi saanut liput muita keinoja käyttämällä(seisomakortti/istumalippuja tarjouksella).Nämä ihmiset varmaan miettivät kaksi kertaa ennen ostoa.

Kyllä on väsynyttä narinaa. Iät ja ajat Ässillä on ollut kaikenlaisia tarjouksia ja alennuskampanjoita ja minun on vaikea uskoa että istumakausarin ostaisi joku sellainen henkilö jonka tarvitsisi miettiä rahojen säästymistä.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kausari oli halpa, niin olen voinut myös ostaa noita perhelippuja.

Porissa on oivallettu tärkein, saada ihmiset hallille. Nyt pitää saada heidät viihtymään ja kuluttamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös