Ässien talous

  • 1 528 172
  • 6 782

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät on ainoa toimija, joka Porissa pystyy maksamaan kaupungille edes jonkinlaista kohtuullista vuokraa. Kaikki muut, kuten teatteri ja muut urheiluseurat käyttävät kaupungin rakentamia ja ylläpitämiä tiloja minimaalisella vuokratasolla. Jos palloiluhalliin sijoitetaan plus 20 miljoonaa, Karhut tuskin pystyy pelamaan yhtä ainutta ottelua ko. hallissa, jos vuokra on suhteessa Ässien nyt hyväksymään 250 kiloon.

Alkuperäinen ongelma luotiin halliremontin yhteydessä ja siksi esimerkiksi Hirsimäki ei sitä hyvänä pitänyt.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Myydä jotain asiaa minkä tietää että ei kauan edes ole omaa koska sisältyy tulevaan isompaan kauppaan?

Et tuossa mitään moraalitonta näe?

Mutta kuten sanoinkin jo että jos se on sovittu kaupungin kanssa niin ei siinä sitten ole mitään.

Itselle ainakin tulisi hieman huijattu olo vastaavassa tilanteessa jos asiaa ei ole tarkasti selvitetty kaupanteon yhteydessä.
Mitä mä nyt oikein luen? :D

Ei kaiketi ole moraalitonta, kun asia on kaupungin tiedossa ollut kun asioista on keskusteltu. Kuten itse kolmannessa virkkeessäsi kirjoitat.

Ja neljänteen; ei tarvisi tuntea huijattua oloa, kun molemmat osapuolet on asiasta tienneet.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
Mitä mä nyt oikein luen? :D

Ei kaiketi ole moraalitonta, kun asia on kaupungin tiedossa ollut kun asioista on keskusteltu. Kuten itse kolmannessa virkkeessäsi kirjoitat.

Ja neljänteen; ei tarvisi tuntea huijattua oloa, kun molemmat osapuolet on asiasta tienneet.

Vissiin väärin luet?

Ei minulla ole tuosta kaupasta sen enempää tietoa, siksi olenkin käyttänyt termiä "jos".

Muilla se parempi tieto ilmeisesti asiassa on.

Olen vain kysynyt että onko siitä enempää tietoa ja että hiukan moraalitonta jos se ei ole tehty selväksi kaupanteon yhteydessä.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myydä jotain asiaa minkä tietää että ei kauan edes ole omaa koska sisältyy tulevaan isompaan kauppaan?

Et tuossa mitään moraalitonta näe?

Mutta kuten sanoinkin jo että jos se on sovittu kaupungin kanssa niin ei siinä sitten ole mitään.

Itselle ainakin tulisi hieman huijattu olo vastaavassa tilanteessa jos asiaa ei ole tarkasti selvitetty kaupanteon yhteydessä.
Suurin osa urheiluhalleista Suomessa on kaupunkien omistamia, ja aika monella niistä on vuokralaisen käyttämä sponsorinimi. Hallin nimihän ei virallisesti yleensä niissä miksikään muutu, vain tämän vuokralaisen tapahtumissa käytetään hallista jonkin sponsorin nimeä. Ihan normaali käytäntö käytännössä kaikilla suomalaisilla pääsarja palloiluareenoilla, joista siis muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta kaikki on kaupunkien omistamia.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
@vero ja @Pratu näköjään ymmärsivät yskän ja kertoivatkin faktaa asioista eikä lähtenyt leikkimään tyhmää, kiitokset näistä vastauksista.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Kyllä tästä tavalliselle pataraudan raapijalle sellainen mielikuva jää että kaupunki kuittaa yksittäisen urheilujoukkueen velat veronmaksajien varoista. Mut nää on näitä, leuka rintaan ettei sada loskaa nenään.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
”Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.”

Jos haluaa maata jalkojen alta kaivaa, niin kannattaa varustua ettei aina saa mieleistä vastausta.

Täällä on tainnut kaksi vastausta tulla ja molemmat oli hyviä ja näistä kiitinkin, loput nyt on ollut tahallaan väärin ymmärtämistä eikä niinkään vastauksia.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelikaanit tekee rahaa Larmilla, vaikka joukkueella mahdollisuuksia vielä jäljellä.
Onko Ässissä todellakin niin huonoja ja halpoja pelaajia, että ei kannata säästöjä tehdä...
Tiedän että näin on lausuttu, mutta en vaan millään hlvetillä ymmärrä miksei tuota pajatsoa tyhjennetä yhtään?!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Ruotsiin oli tarjolla iso kasa kovia nimiä KHL:stä, ei siis kovinkaan yllätä ettei Ässistä sinne ketään lähtenyt. Nyt se ruletti on läpi käyty ja muut Liigaseurat kääntävät katseet loppuihin KHL:stä ylijääneisiin pelaajiin.

Toki SaiPa sai pari ulkkaria tuupattua sinne ja sai hieman palkkasäästöjä loppukaudeksi.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Aikamoista rahastusta tuntuu olevan, kun 19.3 hallikin on myyty kahteen kertaan. Kello 17 Sportia vastaan jääkiekkoa ja kello 19 Sonata Arctica ja Stam1na keikalla.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelikaanit tekee rahaa Larmilla, vaikka joukkueella mahdollisuuksia vielä jäljellä.
Onko Ässissä todellakin niin huonoja ja halpoja pelaajia, että ei kannata säästöjä tehdä...
Tiedän että näin on lausuttu, mutta en vaan millään hlvetillä ymmärrä miksei tuota pajatsoa tyhjennetä yhtään?!
Miksi niitä pelaajia pois pitäisi potkia?
Haitat olisi paljon hyötyjä suuremmat.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ks

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi niitä pelaajia pois pitäisi potkia?
Haitat olisi paljon hyötyjä suuremmat.
Meinaatko että Ässät alkaisi häviämään pelejä, vai tulisiko jollain sponsorilla paha mieli? Häviöitä tulee joka ilta, ja kaikki on jo muutenkin ihan rikki tähän touhuun *hymiö*.
Vai mitkä haitat olisivat suurempia, kuin se että joistakin pelaajista saisi ainakin palkkasäästöt?
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelikaanit tekee rahaa Larmilla, vaikka joukkueella mahdollisuuksia vielä jäljellä.
Onko Ässissä todellakin niin huonoja ja halpoja pelaajia, että ei kannata säästöjä tehdä...
Tiedän että näin on lausuttu, mutta en vaan millään hlvetillä ymmärrä miksei tuota pajatsoa tyhjennetä yhtään?!
En nyt tähän hätään löydä sitä SK:n juttua, mutta minä kyllä olen antanut itseni ymmärtää että jos halukkuutta tulee niin ollaan valmiita luopumaan. Sinänsä myyntihommiin ei olla lähdetty. Johtuen varmaan pitkälti siitä, että myytävää ei juuri ole. Ensin pitää olla kysyntää. Onhan siellä niistä luovutta kelle ei jatkoa ole ollut luvassa, ennen tuota lehtijuttua jo.

Se on varma, että jos kysyntää tulee tosissaan niin Ässät luopuu pelaajasta jolla ei ole tulevaisuutta seurassa.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Oikea selitys ettei ketään myyty lienee kuitenkin ettei edes tarjottu pelaajia ostettaviksi. Sitä kutsutaan Kerttulan ylimieliseksi arvojen kunnioittamiseksi. Lisäksi mitään oleellisia säästöjä nykymarkkinoilta ei olisi kuitenkaan saatu.

Sitä hiukan hämmästelee sitä myymiskiihkoa, joka monella näyttää olevan. Nythän joukkue pelaa hyvää kiekkoa, vain voitot puuttuvat kun tehoja ei löydy.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikea selitys ettei ketään myyty lienee kuitenkin ettei edes tarjottu pelaajia ostettaviksi. Sitä kutsutaan Kerttulan ylimieliseksi arvojen kunnioittamiseksi. Lisäksi mitään oleellisia säästöjä nykymarkkinoilta ei olisi kuitenkaan saatu.

Sitä hiukan hämmästelee sitä myymiskiihkoa, joka monella näyttää olevan. Nythän joukkue pelaa hyvää kiekkoa, vain voitot puuttuvat kun tehoja ei löydy.
Vai että ylimielistä arvojen kunnioittamista, kun ei luovuttu pelaajista merkityksetöntä korvausta vastaan. Jotenki vähä miälenvikane viesti, tiäks kato.

No. Tänä vuonna, tämän asian suhteen on helppo nostaa arvot ykköseksi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Täytyy sanoa, että mielenkiintoisia aikoja eletään. Täällä varmasti vallitsee suhteellisen yksimielinen konsensus pelastusoperaatiosta. Kaikkialla ei. Tämä ei ole kannanotto kaupankäyntiin.

Lähipiirissä, hiukan kauempaakin ja työpaikalla tiedetään minun taustani tottakai ja se, että olen ollut tukemassa Ässiä pitkään. Monessa käänteessa ja eri tavoin. Nyt tulee melkoista kyydistystä siitä, mihin kaupungin ja veronmaksajien rahat olisi pitänyt kohdentaa. Myrskyä lisäsi nyt nämä loskakelit ja katujen kunto. Sitten vielä kun se uutinen ambulanssin juuttumisesta loskaan tuli ulos, niin kliimaksia riitti.

En muista, että Ässien tukeminen olisi koskaan aiheuttanut allekirjoittaneelle tällaista. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Vai että ylimielistä arvojen kunnioittamista, kun ei luovuttu pelaajista merkityksetöntä korvausta vastaan. Jotenki vähä miälenvikane viesti, tiäks kato.

No. Tänä vuonna, tämän asian suhteen on helppo nostaa arvot ykköseksi.
Onhan pitkään hartaudella paasattu, kuinka moraalisesti arveluttavia tyhjennysmyynnit lainkaan ovatkaan, eikä sellaisiin pitäisi yhdenkään seuran sortua, oli tilanne mikä tahansa. Katsojien ja tukijoiden pettämistä ovat. Nythän melkein näkee pyhän sädekehän Isomäen hallin päällä.
 

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Täytyy sanoa, että mielenkiintoisia aikoja eletään. Täällä varmasti vallitsee suhteellisen yksimielinen konsensus pelastusoperaatiosta. Kaikkialla ei. Tämä ei ole kannanotto kaupankäyntiin.

Lähipiirissä, hiukan kauempaakin ja työpaikalla tiedetään minun taustani tottakai ja se, että olen ollut tukemassa Ässiä pitkään. Monessa käänteessa ja eri tavoin. Nyt tulee melkoista kyydistystä siitä, mihin kaupungin ja veronmaksajien rahat olisi pitänyt kohdentaa. Myrskyä lisäsi nyt nämä loskakelit ja katujen kunto. Sitten vielä kun se uutinen ambulanssin juuttumisesta loskaan tuli ulos, niin kliimaksia riitti.

En muista, että Ässien tukeminen olisi koskaan aiheuttanut allekirjoittaneelle tällaista. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Tuon kyllä ymmärtää, ihmiset ajattelevat tunteilla, ja elämme vaikeita aikoja, sääkään edes ei suosi. Mitenkä Ässien osakkeiden ostamatta jättäminen olisi heti auttanut kunnan kunnossapitotöihin jne?
 

Laukoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,
Täytyy sanoa, että mielenkiintoisia aikoja eletään. Täällä varmasti vallitsee suhteellisen yksimielinen konsensus pelastusoperaatiosta. Kaikkialla ei. Tämä ei ole kannanotto kaupankäyntiin.

Lähipiirissä, hiukan kauempaakin ja työpaikalla tiedetään minun taustani tottakai ja se, että olen ollut tukemassa Ässiä pitkään. Monessa käänteessa ja eri tavoin. Nyt tulee melkoista kyydistystä siitä, mihin kaupungin ja veronmaksajien rahat olisi pitänyt kohdentaa. Myrskyä lisäsi nyt nämä loskakelit ja katujen kunto. Sitten vielä kun se uutinen ambulanssin juuttumisesta loskaan tuli ulos, niin kliimaksia riitti.

En muista, että Ässien tukeminen olisi koskaan aiheuttanut allekirjoittaneelle tällaista. Elämme mielenkiintoisia aikoja.
Ymmärrän. Mutta kaupungin rahat ei ole yhdessä kulhossa josta aina otetaan. Ässien tuki otettiin ”elinkeinoelämän” kulhosta. Ei se ole Ässien syy tai sitä tukevan yksityishenkilön syy jos ei ”tiestön ylläpidon” kulhoon laitettu riittävästi rahaa kun vuosibudjetista on päätetty. Nämä asiat on erillisiä valintoja päättäjiltä.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Tuon kyllä ymmärtää, ihmiset ajattelevat tunteilla, ja elämme vaikeita aikoja, sääkään edes ei suosi. Mitenkä Ässien osakkeiden ostamatta jättäminen olisi heti auttanut kunnan kunnossapitotöihin jne?

Ymmärrän. Mutta kaupungin rahat ei ole yhdessä kulhossa josta aina otetaan. Ässien tuki otettiin ”elinkeinoelämän” kulhosta. Ei se ole Ässien syy tai sitä tukevan yksityishenkilön syy jos ei ”tiestön ylläpidon” kulhoon laitettu riittävästi rahaa kun vuosibudjetista on päätetty. Nämä asiat on erillisiä valintoja päättäjiltä.

Kyllä minä nämä asiat tiedostan. Kerroin nyt vaan, että ilmapiiri on ollut paikoitellen mielenkiintoinen.
 

Kapu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Meinaatko että Ässät alkaisi häviämään pelejä, vai tulisiko jollain sponsorilla paha mieli? Häviöitä tulee joka ilta, ja kaikki on jo muutenkin ihan rikki tähän touhuun *hymiö*.
Vai mitkä haitat olisivat suurempia, kuin se että joistakin pelaajista saisi ainakin palkkasäästöt?
Saattais kausikorttilaisille ja muille tosifaneille tulla paha mieli. Ei sitä aina voi omille faneille pyllistää.

Vaikeita asioita tällä hetkellä, kun tuo talous sakkaa noin pahasti.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä minä nämä asiat tiedostan. Kerroin nyt vaan, että ilmapiiri on ollut paikoitellen mielenkiintoinen.

Tosiaan on mielenkiintoinen. Tämä kaupunki on täynnä niitäkin ihmisiä, joiden mielestä Ässien pelastaminen oli väärin, mutta jos Ässät olisi jätetty oman onnensa nojaan, niin sekin olisi ollut väärin.

Eli niitä, jotka vain haluavat valittaa.
 

Dukes85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Detroit Red Wings
Tosiaan on mielenkiintoinen. Tämä kaupunki on täynnä niitäkin ihmisiä, joiden mielestä Ässien pelastaminen oli väärin, mutta jos Ässät olisi jätetty oman onnensa nojaan, niin sekin olisi ollut väärin.

Eli niitä, jotka vain haluavat valittaa.
Pori on negatiivisten valittajien kaupunki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös