Niin, onhan se väärin kritisoida toimintaa ja jos ei osta ylihintaista kausaria ja/tai heilu siellä lakanoita suttaamassa sekä viisuja veisaamassa, niin ei ainakaan ole mitään varaa kritisoida ässien toimintaa. Eihän se ole fani eikä mikään joka kyseenalaistaa seurajohdon erehtymättömyyden.
HC Ässät Oy on kuitenkin liikeyritys jonka toimintaan, liiketoiminnan erityisluonteesta huolimatta, vaikuttavat liiketoiminnan lainalaisuudet.
Ässien onneksi Porilaiset ovat harvinaisen jääräpäistä ja seurauskollista porukkaa.
Itse päätuote on kuitenkin ollut yhtä sattumaa lukuunottamatta alan heikoimpia ja oheistuotteet sekä oheistoiminta onkin sitten ollut käytännössä sarjan heikointa.
On se tavallaan käsittämätöntä kuinka kauan vaaditaan siihen että ottelutapahtumaan liittyvissä asioissa tapahtuu parannuksia, kuten mm. oluen myynti, joka on ollut ennen viime kautta (ja osin viime kaudellakin) tuskaisen hidasta ja tehotonta. Lisäksi hallille on oikeasti pakko tehdä jotakin, käytävät ovat tuskaisen ahtaat ja varsinkin pelaajien tilat ovat aivan luokattomalla tasolla kun verrataan muihin liigaseuroihin.
Toki tässä on sekin pointti kun kaupunki omistaa hallin, joten sille kuuluisi ainakin osavastuu (esim. lainojen takaukseen osallistuminen) halliremontista/uudesta hallista. Toki kun Pori on nyt profiloitunut tapahtumakaupungiksi, niin miksei laajennettaisi sitä ympärivuotiseksi toiminnaksi ja rakennutettaisi uutta monitoimihallia, jossa voisi sitten kesäajan ulkopuolella järjestää konsertteja ja muita tapahtumia ja näin entisestään tukea Porilaista matkailu- ja palveluyrittäjyyttä.
Ja lopuksi näin asiasta moottorisahaan, mielestäni fani joka ei kritisoi seuran toimintaa on huonompi fani, kuin fani joka kyseenalaistaa asiat seuran toiminnassa tai toimintatavoissa. Vain kritiikin kautta syntyy kehitystä ja vain kehityksen kautta syntyy menestystä.