Ei se ole Penan vika, mikäli valmentaja ei halua pitää Kivenmäkeä joukkueessaan. Niin kauan kun valmentaja päättää ketkä pelaa, on pelaajakoordinaattorin tehtävä työnsä sen mukaisesti.
Mieluumminhan sitä katselisi jotain kiekollista pakkia kentällä kuin Kivenmäkeä katsomossa kuitenkin. Olettaen nyt, että huhuttu vaihtokauppa olisi edes Mavea koskenut.
Aika jännä kyllä jos tuota Mavea ollaan ulostamassa joukkueesta. Mutta ajatellaanpas asiaa hivenen toiselta kantilta. Jos kerran Alpo ja Pena nyt on oikeasti hankittu ässiin kääntämään kurssia, ja saamaan muutoksia organisaatioon ja/tai joukkueeseen, niin miksi ihmeessä se ei saisi koskea myös "tähtipelaajan" statusta omaavia pelaajia. Kyllä, mave pistelee välillä niitä nättejä passeja, mutta suurin osa peliajasta on kait tällä kaudella menny lähinnä päämäärättömään surffailuun ja muille mussutteluun. Jos Valmentaja (oli se sitten alpo tai kuka muu) uhrataan tällaisen kaverin edestä pois joukkueesta niin millasen merkin se taas antaa muulle joukkueelle ? Mun puolesta padasta vois ulostaa muitakin laahusankkureita. Mitä niille turhaan maksamaan kovaa palkkaa tollasesta pyörimisestä. Voi sinne pistää vaikka jonkun junnunkin tekemään samaa hommaa, ja halvemmalla. Ei mave nyt kuitenkinaan NIIN hyvä pelaaja ole, tai ainakaan enää. Kaukana ollaan niistä maagisista peliliikkeistä, mitä ollaan nähty aikaisemminkin. En mä näe siinä mitään järkeä että väkisin mavea roikotetaan joukkueen jatkona, jos siitä ei mitään iloa ole.
Jos joukkueen ja organisaation uudistaminen vaatii tuollaisia peliliiikkeitä, niin siitä vaan. Minun mielestäni on käsittämätöntä, että aikuiset miehen inisevät valmentajalle omasta roolistaan/duunista/reenaamisesta. Kele he ovat töissä siellä. Jos alpo käskee mavea menemään perse edellä Isomäen mäntyyn, niin mavehan menee, jos siitä on vaan etua joukkueelle. Ei lätkä ole yksilölaji, vaan joukkuepeli. Numerosta tai nimestä huolimatta. Jos ei nappaa, niin ei varmaan tarvi sitten nostaa palkkaakaan. Ei tuo homma tule koskaan muuttumaan, ellei uskalleta tehdä muutoksia. Niin johdossa kuin joukkueessa. Se on loppujen lopuksi aivan sama että mitä sen koutsin nimen kohdalla on. Joukkueen voitetaan, joukkueena hävitä. Ja jos tietty rooli ei miellytä joukkueessa, niin sitten varmaan pitää tehdä jotain sen eteen, että se haluamansa roolin saa ? Taitaa olla mavelle vaan uus tilanne se, että paikka siinä ykkösessä ei olekaan selviö...Ja sekös taitaa miestä *tuttaa...
Ovet pyörimään, sanon minä. Pois ankkurit, tilalle kundeja ketä kiinnostaa. Nimistä riippumatta.