Ässien sijoitus kaudella 2008–2009?

  • 76 828
  • 248

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tottahelvetissä ne tosifanit sinne meneekin vaikka lippujen hintaa olisi nostettu, MUTTA luulisi että Ässien kannalta olisi hyvä jos sinne tulisi jotain muitakin. Varsinkin nuo satunnaiset kävijät kuluttavat rahaa olueen yms. huomattavasti tosifaneja enemmän. Uskoisin että lipun hinnan alennus olisi saatu kompensoitua hallimyynnissä, mutta minkäs teet kun tuon vertaa ei ajatella...
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Anteeksi nyt taas että kannatan väärin. En muistanut, että järjenkäyttö on kiellettyä. Seurajohto ei voi tehdä virheitä, eikä sitä ainakaan saa arvostella.

Jos joku tuosta mun aiemmasta tekstistä oikeasti jollain tapaa saa käsityksen että pääpointti oli "muutamasta eurosta vinkumisesta" niin ei varmaan kannata tutustua tähänkään viestiin sen tarkemmin.

Tosifani (se nick) aikaisemmin muistaakseni totesi jossain, ettei Ässien budjettia ole laadittu tyhjän päälle, eli pudotuspelipotista mahdollisesti tulevia rahoja ei ole laskettu budjettiin. Noh, nyt ei olla pudotuspelipotissa, vaan nämä playoutit ovat käsittääkseni seuran itse järjestämiä ja tulot jäävät taloon samalla tavalla kuin runkosarjapeleistä. Joku paremmin tietävä voi korjata, jos näin ei ole.

Näitä pelejä nyt ei ainakaan ole voitu budjetoida (eihän!?), eli homma olisi voitu hoitaa tyylikkääsi tyylillä "Ässät kiittää kaudesta ja kannattajiensa tuesta, tervetuloa playout-peleihin puolella hinnalla". Lauantai-päivä, hallille olisi tullut reippaasti enemmän porukkaa ja kalja olisi virrannut hanoista. Nyt olen äimistynyt, jos lauantaina yli 3000 maksanutta on paikalla. Ja jos näin käy, saa Ässäjohto katsoa peiliin.
 

vero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tottahelvetissä ne tosifanit sinne meneekin vaikka lippujen hintaa olisi nostettu, MUTTA luulisi että Ässien kannalta olisi hyvä jos sinne tulisi jotain muitakin. Varsinkin nuo satunnaiset kävijät kuluttavat rahaa olueen yms. huomattavasti tosifaneja enemmän. Uskoisin että lipun hinnan alennus olisi saatu kompensoitua hallimyynnissä, mutta minkäs teet kun tuon vertaa ei ajatella...

Vaikka seurat itse järjestävät nämä ottelut, niin liiga on antanut ohjeet miten liput hinnoittellaan, koska halutaan play-outeista tulevan tulevaisuudessa "vakavasti otettava vuotuinen jääkiekkokauden kruunu" ja sinne ei voi päästä ilmaiseksi tai puoleen hintaan.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Joo täällä on todelliset fanit taas vauhdissa. Joukkue pelaa kauden tärkeimpiä pelejä, itseasiassa tärkeimpiä pelejä vuosiin

Blackie jo kommentoikin, mutta kyllä nämä haistpaska-pelit ovat sellaisia etten menisi edes ilmaiseksi katsomaan.

Vittuakos niitä aikuisia ihmisiä siellä vielä kiusataan kun kausi on "ohi".

Varsinaiset karsinnat saattavat niihin osallistuville tärkeitä pelejä ollakin, siis olettaen, että Joensuun tiimi edes liigaan haluaa. Jollei halua, niin turha niitä kai on edes pelata.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Joo täällä on todelliset fanit taas vauhdissa. Joukkue pelaa kauden tärkeimpiä pelejä, itseasiassa tärkeimpiä pelejä vuosiin ja porukkaa kitisee kun pitää maksaa normaali lipunhinta. Nyyh.

Tähän teoriaan sitä aina palataan. Epäfanit kannattavat väärin => seura ei menesty, talous kärsii.

Ässien tavoitekeskiarvo jäi vähän miinukselle, tarkalleen ottaen 80 sielua. Se kerrottuna 29:llä on 2320 sielua. Tavoite kauden alussa asetettiin playoffeihin, mikä oli totta kai pakko asettaa, mutta lähtökohtaisesti ns. kiven alla. Kauden aikana tarjottiin huikeaa viihdettä, mm. 12 kotitappiota putkeen, jonka aikana ja myös jälkeen näytettiin suoraan sanoen persettä kotifaneille ihanilla 0-6 tappioilla. Ja vieläpä osa niistä otettiin päävastustajilta. Siis peleissä, joissa ei pitäisi olla latautumisvaikeuksia, ja joissa luulisi pelaajien taistelevan. Joskus luulin, että Isomäen kansa on herkkää äänestämään jaloillaan, mutta enää en ole siitä varma. Ässien etu se on tietysti.

Loppua kohti meno parani kuin sen kuuluisan sian kuuluisa juoksu, mutta kokonaiskuva on sellainen, että mielestäni on turha syytellä faneja, jos playoutien väkiluku alkaa nipin napin 2:lla. Kovaa matematiikkaa harrastetaan takapihalla, ilmeisesti nyt sokeasti uskotaan, että 2000 tulee, vaikka hinta olisi 20 €/lippu. Tappara madalsi hintoja, mielestäni aivan fiksu veto. No, kun niitä tarkemmin katsoo ja tamperelaisena tuntee paikallisen jäähallin, voi todeta, että todellisilla katsomopaikoilla madallus oli marginaalinen. Toisaalta taas, että opiskelijat pääsevät keskelle E-parvea paikoille, josta näkee koko pelin ajan muuten kaiken, paitsi ehkä sen jäähyportin edustan, on suorastaan mairea kädenojennus.

Tosin Porin tilanteesta on todettava, että jos kansa hallin täyttää, niin se on hyvä asia. Ässien kassa kiittää ja kuittaa, eikä minulla todellakaan ole mitään sitä vastaan. Joka lanttia tarvitaan vielä. Mutta perusajatus siitä, että pari hutiostoa pistetään nyt edes jossain määrin koko kauden suorastaan ihmeteltävän sitkeän yleisön piikkiin, on jotain, missä en ole mukana, vaikka Ässät on minulle se oma joukkue. Mutta olen jo valmiiksi huono fani, kun en ulkopaikkakuntalaisena omista edes kausikorttia, joten se siitä. Ensi kaudella uudestaan sitten muutamaan Isomäen iltaan.

Huipennus ovat nuo playoutin kausikortit. Finaaleista -06 sen jotenkin ymmärsin, mutta tätä en ymmärrä millään, täydellistä silmään pissimistä. Haluaisin tietää, paljonko niitä lopulta myydään.
 
Viimeksi muokattu:

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka seurat itse järjestävät nämä ottelut, niin liiga on antanut ohjeet miten liput hinnoittellaan, koska halutaan play-outeista tulevan tulevaisuudessa "vakavasti otettava vuotuinen jääkiekkokauden kruunu" ja sinne ei voi päästä ilmaiseksi tai puoleen hintaan.
Minkähän takia liiga on antanut Tapparalle ohjeet hintojen pudottamiseen? Ajatellaanko siellä niin, että tämä on Porissa suurta juhlaa kun päästään karsimaan ja porilainen hulluus palaa varmasti hallille koska vastassa on muutaman vuoden takaa Ässien puolierävastustaja. Tampereellahan ei nuo puolivälierätkään saanut ihmisiä liikkelle niin nyt kokeillaan jos näillä halvemmilla lipun hinnoilla onnistuttaisiin.

Itseäni ei hirveästi kiinnosta nämä playout matsit, mutta luulen silti, että löydän itseni hallin katsomosta kun näitä pelataan. Aikalailla turhanpäiväisiltä nämä silti tuntuu ja luulen, että hirveän moni pelaajakaan ei näihin mitenkään eritysesti lämpene.
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Vaikka seurat itse järjestävät nämä ottelut, niin liiga on antanut ohjeet miten liput hinnoittellaan, koska halutaan play-outeista tulevan tulevaisuudessa "vakavasti otettava vuotuinen jääkiekkokauden kruunu" ja sinne ei voi päästä ilmaiseksi tai puoleen hintaan.
Minkähän takia liiga on antanut Tapparalle ohjeet hintojen pudottamiseen?
Ei liiga voi määritellä näiden otteluiden hintoja suoraan, tilanne on sama kuin runkosarjapeleissä. "Ohje" on eri asia kuin määräys.

Naurattaa kyllä ääneen, jos SM-liiga ihan oikeasti luulee, että playouteista saadaan jollekin joku "vakavasti otettava vuotuinen jääkiekkokauden kruunu". Hävettää, jos ässäjohto on moisen propagandan uskonut.

Ja SM-liigan antamat ohjeet ovat ohjeita, varmasti liigaseurat saavat itse käyttää järkeään lippujen hinnan suhteen. Tampereella laskettiin tyylikkäästi hintoja, Porissa ei. Go figure. Amatöörit.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vaikka seurat itse järjestävät nämä ottelut, niin liiga on antanut ohjeet miten liput hinnoittellaan, koska halutaan play-outeista tulevan tulevaisuudessa "vakavasti otettava vuotuinen jääkiekkokauden kruunu" ja sinne ei voi päästä ilmaiseksi tai puoleen hintaan.
Koskeeko tämä ainoastaan Ässiä vai miten esim. Tappara voi laskea omien lippujensa hintoja?
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
En nyt oikein ymmärrä miksi playout-pelien hintojen pitäisi olla halvempia kuin runkosarjaotteluiden. Minusta ainakin on ihan loogista, että liput maksavat saman kuin runkosarjassa. Enemmän minua ihmetyttää vastustajakohtaiset ottelulisät esim. Lukko-peleissä.

Hinnasta viis, mutta ainakaan minua eivät playout pelit kiinnosta paskan vertaa. Peleissä pitäisi aina olla panoksena voitto ja jatkoon pääsy kohti mestaruutta. Minusta jääkiekossa kuuluu pelata playoff:t kahdeksan parhaan kesken ja jokainen ottelusarja neljästä voitosta poikki. Kaikki muu on mielestäni keinotekoista ja turhaa. Karsinnat, playout:t, säälipleijarit ja pronssiottelut. Mitä ihmeen panosta playout:ssakin muka on? Kesälomalle pääsy. Osa porukasta pelaa Suomenmestaruudesta ja osa kesälomalle pääsystä. On siinäkin saatana panosta kerrakseen...

Olenko ainoa jota vituttaa, kun koko ajan keksitään uusia pelisysteemejä ja yritetään keinotekoisesti saada panosta peleihin? Lähes joka vuosi on pakko koittaa uusia mitä ihmeellisempiä sarjamuotoja. Eikö näin yksinkertaisesta pelistä muka saada luotua sen verran toimivaa sarjajärjestelmää, että sillä voitaisiin pelata edes viisi peräkkäistä kautta. Vitun amatöörimäistä toimintaa koko liigan pyörittäminen.

Ja sitten ihmetellään, kun ihmisten kiinnostus liigaa kohtaan vähenee...
 

Mig428

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei liiga voi määritellä näiden otteluiden hintoja suoraan, tilanne on sama kuin runkosarjapeleissä. "Ohje" on eri asia kuin määräys.
Miksi kaksi joukkuetta jotka ovat samassa tilanteessa käsittelevät ohjeet eri tavoin? Voin kuvitella kuinka monet paristot Hirsimäen Casioon on vaihdettu viime päivinä kun hän on tehnyt erilaisia laskusuorituksia siitä miten päätyä parhaaseen taloudelliseen tulokseen tulevista otteluista. Uskon, että hintojen pudotus olisi näkynyt selvästi yleisömäärissä, mitä enemmän yleisöä sen parempi kannustus ja tärkeintä tässä vaiheessa on se, että saadaan pidettyä sarjapaikka. Ihme on jos huominen ottelu saa porilaiset liikkeelle.
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
En nyt oikein ymmärrä miksi playout-pelien hintojen pitäisi olla halvempia kuin runkosarjaotteluiden.


...minua eivät playout pelit kiinnosta paskan vertaa....

Taisit itse vastata kysymykseesi.

Jos Ässät häviää tämän sarjan, on vuorossa seuraava sarja. Jos sekin hävitään, on vuorossa ottelut, joilla on oikeasti merkitystä. Ainoa merkitys taitaa olla jatkoajan kirjoittajien keskinäisessä vittuilussa.

Kyllä, minä kannatan Ässiä. En minä silti hallille raahaudu katsomaan noita "haistapaska"-pelejä noilla hinnoilla. Näkisin runkosarjapelit mielekkäämmiksi. Ehkä se sitten on väärin kannatettu ja itku ja vinku. Tuhkaa, anyone?

Ja kehtaan silti sanoa kannustavani Ässiä.

Jotenkin on tuosta Ässä-johdon sekoilusta jäänyt aika vahvasti negatiivinen kuva tältä kaudelta. Edelleen sanon, että vasen käsi ei taida tietää, mitä se oikea touhuaa. Se ei ole hyvä merkki noinkin pienessä yhteisössä kuin Ässät. Mutta tämä onkin jo muiden ketjujen juttuja...

Tapparalla ei ole päällä uhkasakkoja liigan kanssa eri mieltä olemisesta.

Alpon syy. Ja vähän Penankin.

Ei naurata edes vitsinä tuollaiset. Ei kukaan Ässille sakkoa siitä anna, että antaisi alennusta näihin peleihin. Eihän tuosta liigalle tilitetä rahaa ollenkaan (vai?).
Jos (mitä en usko) pelit jatkuvat Tapparan jälkeen, hinnoissa nähtäneen muutoksia. Tosin miten sitten toimitaan näiden säälikarsintakausarien kanssa, onkin jo toinen juttu.
Miten ne oikeasti osaakin siellä toimistolla?
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Taisit itse vastata kysymykseesi.

Voihan sen tosiaan ajatella niinkin, että liput pitäisi saada halvemmalla koska kyseessä on aivan turhat pelit, jotka eivät kiinnosta ihmisiä.

Itse ajattelen niin, että jos peli kiinnostaa niin maksan mukisematta sen mitä pyydetään. Jos peli ei kiinnosta niin en lähde peliin vaikka se olisi ilmainen, vaan teen jotain mikä kiinnostaa.

Kyllä ihmiset peleissä käyvät, jos pelit kiinnostavat. Jos eivät kiinnosta niin ei siinä halvat hinnat auta.

Itse jään kotiin jo senkin takia, että ehkä koko playoutpelleily lopetetaan, jos yleisömäärät jäävät kovin vähäisiksi.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse jään kotiin jo senkin takia, että ehkä koko playoutpelleily lopetetaan, jos yleisömäärät jäävät kovin vähäisiksi.

Myös minä jään kotiin täällä Tampereella, vaikka täällä peli onkin tässä naurettavassa playouttisarjassa. Niin monta kertaa on tullut käytyä katsomassa Tappara-Ässät ja Ässät-Tappara pelejä ihan molempia, mutta näitä pelejä en katso yhtäkään.
 

ileis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minä taas voin rohkeasti tulla kaapista ulos ja ilmoittaa kannattavani Ässiä myös kauden lopuissa peleissä. Ja ihmetyttää kyllä tuo lippujen hinnoista mariseminen. En alkuunkaan ymmärrä miksi lippujen hintaa tulisi pudottaa, vaikka se uutinen tuoreeltaan ehkä itseänikin hieman ihmetytti. Nythän peleissä on ainakin panosta aivan eri tavalla kuin runkosarjassa. Ja uskon playouteissa pelattavan playoff-tyylistä kiekkoa, joten luulisi sen jääkiekkoväkeä kiinnostavan. Ne jotka käyvät hallilla katsomassa jääkiekkoa illasta toiseen, saati sitten ne jotka käyvät siellä Ässien takia, ovat varmasti paikalla kiekon pudotessa jäähän.
 

Jewgen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän sitä väkeä hallille virtaa, kun yhteen iskevät Lukko ja Ässät pelatessaan pääsystä mestis-jengiä vastaan.
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja ihmetyttää kyllä tuo lippujen hinnoista mariseminen. En alkuunkaan ymmärrä miksi lippujen hintaa tulisi pudottaa, vaikka se uutinen tuoreeltaan ehkä itseänikin hieman ihmetytti. Nythän peleissä on ainakin panosta aivan eri tavalla kuin runkosarjassa.
Päin vastoin –*runkosarjassa pelattiin menestyksestä mestaruuskamppailussa, nythän ei pelata yhtään mistään. Kaksi täydellisen yhdentekevää ottelusarjaa ensin, joissa molemmissa maksimissaan kai 7 peliä mahdollinen, ja vasta sitten päästään asiaan eli Mestis/SM-liiga-karsintaan. Sen sijaan, että suoraan runkosarjan häviäjä laitettaisiin karsimaan ja lopetettaisiin tämä pelleily.

Kyllä nämä lisäpelit pelkkää rahastusta, joka ehkä lyhyellä tähtäimellä paikkaa vähän huonompien seurojen taloutta, mutta joka pidemmällä tähtäimellä vahingoittaa pahasti tuotetta nimeltä Jääkiekon SM-liiga.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Pelit jatkuu, joten hallille pitää jälleen tänään raahautua. Hirveää ruuhkaa ei varmaankaan ole, eikä näkynyt edes Otteluketjufoorumilla mitään tämän päivän pelistä. No eipähän tarvi jonottaa lippua eikä makkaraa, tosin tuossa navetassa saadaan kyllä ruuhka aikaiseksi vaikka paikalla olis 10 henkeä...
 

godofthunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red Wings
Kyllä itse ainakin aion mennä maanantaina treelle katsomaan peliä, jos vaan kunto antaa periksi. Näemmä täälläkin aika tuntuu kultaavan muistot. Ensin itkeskellään kun on suljettu sarja, sitten itkeskellään kun joudutaan pelaamaan "vanhan mallin" pudotuspelisarjaa. Musta tää ainakin on ihan toimiva formaatti, ja toivottavasti saa jatkoakin, sen verran joutuin jännittämään viimeisiä pelejä. Kerrankin on kuitenkin jännitys säilynyt loppuun asti sarjassa, eikä pajatsoja tyhjennellä heti joulun päätteeksi.
Mikä vittu meitä porilaisia vaivaa, kun mikään ei tunnu olevan hyvä ?
 

Karl Benz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tottenham, vuorikauriit ja kiritykit
Sen sijaan, että suoraan runkosarjan häviäjä laitettaisiin karsimaan ja lopetettaisiin tämä pelleily.

Tai sitten liigan jumbo tippuisi suoraan ja Mestiksen mestari tulisi tilalle. Lisäksi liigan toiseksi ja kolmanneksi viimeinen pelaisi karsintasarjan Mestiksen kakkosen ja kolmosen kanssa. Silloin voitaisiin puhua URHEILULLISESTA sarjasta. Mutta eihän se käy tässä nykymuotoisessa perseaukisten osakeyhtiöiden ringissä, joissa naruja pitelee jotkut kabinetti-siat vailla minkäänlaista tietämystä urheiluhengestä.
 

Voitsie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Kiekko-Salamat
Voi vittu mitä paskaa! Kuvittelin viikolla vielä raahautuvani hallille, mutta joku järjen ääni takaraivossa kertoi ettei kannata mennä. Onhan tämä systeemi tiedetty jo syksyllä, mutta nyt kun se konkretisoituu, on kyllä todettava että aika pers'reikä-systeemin ovat kehitelleet. Ihanaa tässä on se, että kunnon Satakunnan hegemonia-kamppailut saadaan tuurilla vielä kauden loppuun. Mitään saumaa sitten ei olekaan mestisjengillä nousta liigaan, joten ihan turhaan tässä panikoidaan.

Ärsyttävää rahanahneutta koko systeemi. Simppeli kuvio: Kahdeksan parasta pelaa pudotuspelit ja viimeinen karsii liigapaikastaan mestiksen ykkösen kanssa. Tämä kitkee riittävästi joukkueen tyhjennyksen uhan loppukaudesta.

Huh. Nut pitää katkaista tämä punainen lanka, riittävän monta gin-tonicia takana.
 

Jarsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hertat
Aivan turhia otteluita nämä Play-outit. Mentäisiin kuten joskus ennenkin eli runkosarjan viimeinen tippuu ja toiseksi viimeinen karsii.
Valitettavaa tänään oli, että Ässät hävisi mutta en silti mene katsomaan ainuttakaan ottelua tällä kaudella.
Ihmettelen ettei näitäkin pelata paras seitsämästä systeemillä, saisi liiga taas lisää rahaa. Tänäänkin oli sentään 1639 henkeä katsomossa.
Näitä aikoja kaipaan
http://www.youtube.com/watch?v=JjxbvQrKtEY
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös