Ässien markkinointi ja ottelutapahtuma

  • 356 955
  • 1 982

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tyhmempää ihmetyttää otteluohjelmassa että kun Isomäki Areenassa on konsertit 1.10. ja 7.10., niin Ässillä on siinä välissä peli 5.10. Luulisi että olisi säästynyt paljon vaivaa jos tuossa välissä ei olisi peliä.

Se on loppujen lopuksi yhden yön homma muuttaa jäähalli konserttitilaksi ja päinvastoin. Enemmän siitä olisi vaivaa jos halli olisi viikon kiinni.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Hautamäki oli markkinointijohtaja, titteli muutettiin jossain vaiheessa päälliköstä johtajaksi.

Edit: myyntijohtaja

Niin ja eikö Hautamäelle tullut korvaaja jo aiemmin talon ulkopuolelta? Kiva olisi tietää kuinka kauppa on käynyt. Se kun siinä vakanssissa ratkaisee ja eletään tärkeimpiä aikoja ensi kauden suhteen.

Mietinkin, että saiko Ruusunen nyt uuden tittelin myötä enemmän valtaa? Aikalailla tuo työnkuva kuulosti siltä mitä hän on jo aiemmin tehnyt.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Nyt ei panostettu kuin hyvään jätkään. Onhan tuo Ruusunen ihan hyvä panemaan, mutta oikeasti markkinointimaailmassa vain pelkkä puuhastelija. Varmasti ihan hyviä visioita miehellä on, mutta olemus on tasoa ujo fanipoika. Haastattelut on kiusallisia tuon mikin heiluttelun kera ihan näin esimerkkinä. Ilmeisesti Kummelia on seurattu liiankin tarkkaan. Jos ja kun imagoa tehdään niin se pitää tehdä alusta loppuun harkitusti ja pienetkin epäkohdat pitää viilata pois. Ei riitä että tehdään hyviä asioita puoliksi.


Muokkauksena: eteenpäin on Ässät mennyt, kuten jääkiekossa pitääkin. Silti tästä ja Ruususesta loistaa puuhastelun kulttuuri yhä vuonna 2016.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt ei panostettu kuin hyvään jätkään. Onhan tuo Ruusunen ihan hyvä panemaan, mutta oikeasti markkinointimaailmassa vain pelkkä puuhastelija. Varmasti ihan hyviä visioita miehellä on, mutta olemus on tasoa ujo fanipoika. Haastattelut on kiusallisia tuon mikin heiluttelun kera ihan näin esimerkkinä. Ilmeisesti Kummelia on seurattu liiankin tarkkaan. Jos ja kun imagoa tehdään niin se pitää tehdä alusta loppuun harkitusti ja pienetkin epäkohdat pitää viilata pois. Ei riitä että tehdään hyviä asioita puoliksi.


Muokkauksena: eteenpäin on Ässät mennyt, kuten jääkiekossa pitääkin. Silti tästä ja Ruususesta loistaa puuhastelun kulttuuri yhä vuonna 2016.

Käsittääkseni Ruususen tärkein työalue on somemarkkinointi, ei haastattelut.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nyt ei panostettu kuin hyvään jätkään. Onhan tuo Ruusunen ihan hyvä panemaan, mutta oikeasti markkinointimaailmassa vain pelkkä puuhastelija. Varmasti ihan hyviä visioita miehellä on, mutta olemus on tasoa ujo fanipoika.

Haastattelut ovat oma lukunsa, mutta jos mennään tuonne ottelutapahtumien kehittämiseen, sosiaalisen median hyödyntämiseen ja yleensä tiedotuspuolen ja markkinoinnin parantumiseen, niin minun käsitykseni mukaan nimenomaan Ruususen lisääntynyt vastuu ja sananvalta asioihin on aikaansaanut niitä kehitysaskeita mitä Ässien ympärillä on nähty. Virallinen askel ylöspäin on looginen seuraus tästä. Ruusunen kuuluu toimiston luottopelaajiin, on aina parempi jos avoimeen vakanssiin löytyy työntekijä sisältä päin.

Paljon enemmän on puuhastelun kulttuuria näissä kommenteissa joissa mistään ei mitään tiedetä eikä välitetä ottaa selvää mutta kovaan ääneen ollaan kyllä julistamassa milloin mitäkin.
 
Viimeksi muokattu:

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minulta peukku tälle Ruususen vastuun ja vallan lisäämiselle. Henkilökohtaisesti on jäänyt kaverista semmonen kuva että tekee hyvällä asenteella hommansa ja haluaa kehittyä. Nuo ovat sellaisia luonteenpiirteitä, joilla yleensä pääsee pitkälle hommassa kuin hommassa. Hyvä nähdä myös, että organisaatiossa on mahdollista kehittyä. Kaikenkaikkiaan hyvä valinta, onnea siitä sekä Ruususelle että organisaatiolle.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Toivottavasti tieto fanejen toiveista kulkee nyt paremmin "ylöspäin", kun Ruusunen sai virallisen pestin. Ainakin hänen tiedossaan on mm. kannattajien tyytymättömyys fanikaman suhteen.

Tosin taitaa se olla ylempänäkin tiedossa, vaan mitään ei tapahdu :)
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Laitetaan nyt tänne tämä kysymys.

Pitääkö viime kauden kausikortti käydä "päivittämässä" ennen kauden alkua, vai onko tulevan kauden liput valmiina kortilla? Mulla siis oli viime kaudella seisomakausari, ja otin siihen tietenkin jatkon tälle kaudelle. Ekassa kotipelissä on varmasti ruuhkaa tiedossa, joten olisi hyvä olla varmuus kortin toimimisesta.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Laitetaan nyt tänne tämä kysymys.

Pitääkö viime kauden kausikortti käydä "päivittämässä" ennen kauden alkua, vai onko tulevan kauden liput valmiina kortilla? Mulla siis oli viime kaudella seisomakausari, ja otin siihen tietenkin jatkon tälle kaudelle. Ekassa kotipelissä on varmasti ruuhkaa tiedossa, joten olisi hyvä olla varmuus kortin toimimisesta.
Mitäänhän en varmaksi tiedä, mutta oma 95% mututuntuma kertoo että todennäköisesti päivittävät tuon itse. Tuohan on nykymaailmassa helppoa, ja kuulostaa kaikesta järkevimmältä.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anteeksi tyhmä kysymys. Minkänäköinen viime kauden kausikortti oli? Laatikosta löytyi useampi kausikortti mutta en muista mikä on niistä uusin.

Oliko se pääosin valkoinen?
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Valkoinen, jossa taisi olla etupuolella punaisella tekstillä yksi rivi, oisko lukenut Kausikortti muistaakseni.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta eikös tuosta ~ 3000 kausikortista puolet ole näitä 99€ kausikortteja?

Ei ihan järisyttävä tulos jos näin. Tuosta 99€ vielä pois ALV (10 % urheilutapahtumien lipuista), niin käytännössä 1500 henkeä, tai montako nyt onkaan käy otteluissa käytännössä lähes ilmaiseksi. Alle 3€ nettona käteen per ottelu on ihan vitun vähän ja osa syö vielä niitä, jotka olisivat valmiita maksamaan täydenkin maksun.

Sanon vaan, että jos yhtään Pata konttaa, pataan tulee tulospuolella ja kovaa, jos ei yritysmyynti ole hiottu huippuunsa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta eikös tuosta ~ 3000 kausikortista puolet ole näitä 99€ kausikortteja?

Ei ihan järisyttävä tulos jos näin. Tuosta 99€ vielä pois ALV (10 % urheilutapahtumien lipuista), niin käytännössä 1500 henkeä, tai montako nyt onkaan käy otteluissa käytännössä lähes ilmaiseksi. Alle 3€ nettona käteen per ottelu on ihan vitun vähän ja osa syö vielä niitä, jotka olisivat valmiita maksamaan täydenkin maksun.

Sanon vaan, että jos yhtään Pata konttaa, pataan tulee tulospuolella ja kovaa, jos ei yritysmyynti ole hiottu huippuunsa.
Niin, eihän noista 99 kausareista sitä rahaa ole tarkoitus suoraan tahkota. Idea on siinä, että saadaan uusia ihmisiä halliin ja potentiaalisia uusia faneja, jotka tulevinakin vuosina käyvät matseissa. Se rahan riistäminen on tarkoitus suorittaa oheismyyntipisteiltä, joita nyt on paljon enemmän kuin aikaisemmin.

Ässäthän oli edelläkävijä tässä 99 hommassa, sitten se apinoitiin Raumalla ja ties missä. Eikä sen väliä, mitä enemmän yleisöä sen parempi. Jossain Jyväskylässä tai Kuopiossa edes näillä 99 kampanjoilla tekisi tiukkaa saada hallia täyteen, vaikka halli on reilusti pienempi ja kaupunki suurempi. Ässillä on nyt olosuhteet kunnossa ja tavoite on pudotuspeleissä, kuten pitääkin olla.

On tämä silti mielestäni parempi lähestymistapa kuin ne 310e kausarit seisomakatsomoon, joilla ei saatu läheskään yhtä hyvin katsomoa täyteen. Viime kaudella oli joka pelissä hyvin porukkaa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Raumalla ja ties missä = millä paikkakunnalla? En usko, että missään muualla ja Raumalla on varaa pelleillä.

Ei ne yhtään enempää tuo oheismyyntiä kassaan, mitä tavan ottelussakävijä. Vai meinaatko, että kun katsoja on saanut halvalla kausikortin, tuntee hän velvollisuutta ostaa tarvitsemaansa enempää oheistuotteita? Voin sanoa että ei todellakaan ainakaan suomessa.

Päinvastoin, jos joku on päättänyt ostaa kausikortin, Sulo Vilen petiaatteella, hän on todennäköisesti hyvinkin tarkan markan kavereita. Voi ottaa jopa omat eväät hallille. :)

Mä en edelleenkään näe yhtään mitään järkeä koko kampanjassa, eikä siinä kyllä voi sitä ollakaan. Ässien toimistolla kannattaisi nyt vähän ottaa helmitaulua esille ja räknätä, montako noista 99€ miehistä oltaisiin tarvittu normihinnoilla ja tulos olisi ollut sama.


No, tulee mieleen juuri tällä viikolla kuulemani Porilaisen jalkapalloilun nykytila ja sen syyt. Ehkä tässä on taustalla samat "konsultit". Ei mitään, toivon onnea ja menestystä kauteen. En edelleenkään ymmärrä Ässien helmitaulukaavaa, mutta ei mun tarvikaan. Toivottavasti on otettu moni muukin muuttuva tekijä huomioon, kuten se että kuinka moni näistä "uusista" jatkaa korttiaan, kun kampanja vuonna 20xx loppuu? Voi olla yht'äkkiä, että 99€ -> joku 250€ tuntuu aika kipiältä, kun on totuttu halpaan.

E: niin ja koitappa laskea helppo matikan lasku. Tiedän faktana, että Bert tienaa Ässissä +150k + täysimääräinen tt-maksu.

Jos seura on myynyt 99€ x 1500kpl -10% veroa, kuinka monta prosenttia tuo myynti kattaa tämän yhden pelaajan vuosiansiosta?

Entä, paljonko muiden + yritysmyynnin pitää kattaa, että saadaan YHDEN pelaajan lisäksi loppu organisaation palkat maksuun, puhumattakaan muista kustannuksista.

Kyllä mä sanon, että tuo budjetoitu 5000 henkeä on ihan pakko toteutua keskimäärin runkosarjassa.
 
Viimeksi muokattu:

Kumura

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos 99-kampanjaa on vedetty jo ennen tätä vuosi, niin eiköhän Ässien toimistolla tiedetä yhtä vaasalaista paremmin homman toimivuus ja tuottavuus.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos 99-kampanjaa on vedetty jo ennen tätä vuosi, niin eiköhän Ässien toimistolla tiedetä yhtä vaasalaista paremmin homman toimivuus ja tuottavuus.
Tuskin!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Raumalla ja ties missä = millä paikkakunnalla? En usko, että missään muualla ja Raumalla on varaa pelleillä.

Ei ne yhtään enempää tuo oheismyyntiä kassaan, mitä tavan ottelussakävijä. Vai meinaatko, että kun katsoja on saanut halvalla kausikortin, tuntee hän velvollisuutta ostaa tarvitsemaansa enempää oheistuotteita? Voin sanoa että ei todellakaan ainakaan suomessa.

Päinvastoin, jos joku on päättänyt ostaa kausikortin, Sulo Vilen petiaatteella, hän on todennäköisesti hyvinkin tarkan markan kavereita. Voi ottaa jopa omat eväät hallille. :)

Mä en edelleenkään näe yhtään mitään järkeä koko kampanjassa, eikä siinä kyllä voi sitä ollakaan. Ässien toimistolla kannattaisi nyt vähän ottaa helmitaulua esille ja räknätä, montako noista 99€ miehistä oltaisiin tarvittu normihinnoilla ja tulos olisi ollut sama.


No, tulee mieleen juuri tällä viikolla kuulemani Porilaisen jalkapalloilun nykytila ja sen syyt. Ehkä tässä on taustalla samat "konsultit". Ei mitään, toivon onnea ja menestystä kauteen. En edelleenkään ymmärrä Ässien helmitaulukaavaa, mutta ei mun tarvikaan. Toivottavasti on otettu moni muukin muuttuva tekijä huomioon, kuten se että kuinka moni näistä "uusista" jatkaa korttiaan, kun kampanja vuonna 20xx loppuu? Voi olla yht'äkkiä, että 99€ -> joku 250€ tuntuu aika kipiältä, kun on totuttu halpaan.

Pelicans ainakin toteutti saman kampanjan, Saipasta en ole ihan varma. Idea on nimenomaan hankkia täysin uutta asiakaskuntaa uusittuun halliin ja tätä kautta rakentaa laajempaa asiakaspohjaa tulevaisuuteen. Eiköhän tässä ajatella useamman vuoden päähän ja lasketa, että osa nykyisistä seisomakorttilaiset ovat tulevaisuudessa istumakorttilaisia ja tuovat esim. vieraita aitioihin jne. Et ilmeisesti ole ollut tekemisissä markkinoinnin kanssa paljoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös