Tähän ketjuun nyt parhaiten sopinee heittää kommenttia eilen lanseeratusta kaikkien aikojen Pata-biisi äänestyksestä..
Äänestä kaikkien aikojen Pata-biisi | Porin Ässät
Osittain aika erikoinen lista, näyttää siltä että sitä on ihan keinotekoisesti yritetty saada edes jonkin verran pitkäksi. Miten ihmeessä nyt vaikka Eye Of The Tiger, Rock Around The Clock, Thunderstruck tai etenkin Let Me Entertain You edes liittyvät Ässiin? Minä en löydä mitään yhtymäpintaa..
Oli itse asiassa jopa harvinaisen helppo valita ne kolme joita äänestin: Hyvä Ässät, Isomäen Legenda sekä Touch And Go. Aivan ensimmäinen syy oli se, että todennäköisesti Patasydän kuitenkin voittaa, niin en halunnut äänestää sitä. Sitä paitsi se ei olisi muutenkaan mahtunut omalle listalleni..
Hyvä Ässät oli itsestäänselvä valinta, koska kyllä noissa wanhan koulukunnan lätkälauluissa vain on jotain niin aitoa tunnetta, että ei paljon vastaan höpistä. Isomäen Legenda puolestaan on kiistatta muodostunut sellaiseksi moderniksi klassikoksi, ei tietysti vähiten kun se julkaistiin juuri sen kauden alla jolloin sitten juhlittiin täysin puun takaa tullutta mestaruutta. Biisi on siis sidottu niin vahvoihin tunnekokemuksiin ettei tosikaan. Ja sitten tietenkin Touch And Go, koska.. noh.. koska se on Touch And Go :D kuuntelen sen itse edelleen yleensä aina ennen kuin alan peliä Ruudusta katsoa. Sitä paitsi, minkä muun kappaleen soittamisen lopettamista vastaan on perustettu adressi, minä vaan kysyn..