Ässien some-markkinointi on mennyt muksasti eteenpäin. Kuvat vaihtuu FB-sivuilla ja tarjouksia rummutetaan kohtuullisesti. Twitterissäkin muutama hyvä heitto. Hienoa.
Itseä näin oman pienen egon kannalta vain kovasti kummeksuttaa tuo mediahiljaisuus, jonka olen saanut osakseni siitä biisistä (eli kertauksena niille, jotka eivät vielä ole kolaroineet sivuunkirjoittaneen egon kanssa tällä sivustolla, tahi muualla, niin tein
biisin ja
videon ja linkit YouTubeen) Ässiltä. Kappale tuli pihalle 15.9. ja video 9.11. Toki niistä oltiin iloisenylpeänä Ässien tiedoituspuolelle yhteydessä julkaisuaikoina ja muutenkin. Että kattokaa mitä mä tein.
Ja sitten oli hiljaista. Okei - onhan kendoseuralla muutakin tekemistä kuin räppärien hyysääminen ja huomioiminen. Eikä Ässien sosiaaliset mediakanavat nyt kuitenkaan ole mitään yleisiä mainoskanavia. Mutta kun uudelleentwiitataan fanien reaktioita, kuvia ja mielipiteitä ja heraties melkein päivittäin, niin luulisi sitä yhdelle kotikutoiselle laulullekin riittävän bittitilaa.
"Katsotaan alkuviikosta" ei vaikuta enää kovin uskottavalta vastaukselta näin viikkoja myöhemmin. Ja pyyntö oli (kun olin ensin niellyt egoni sen suhteen, että pyytämättä jakautuisi sosiaaliseen mediaan tuo) about: "Kirjoitan kappaleesta lopputyötä. Olisiko mahdollista saada jotain sosiaalisen median jakoa siitä? Sivuan osittain markkinointia lopparissa myös."
Eikä muuten, mutta kun se lopparikin alkaa olla jo valmis. Vihdoinkin.
Eipä tuo maailmaa kaada ja en ole edes puoliksi niin katkera, kuin miltä tämä vuodatus nyt vaikuttaa (olen ollut diplomaattisesti iiiiihan hiljaa syyskuusta lähtien, vaikka joka päivä sormet ristissä Ässien Twitterin ja Facebookin olenkin avannut) - tällaista nyt on vain tosi hankala kirjoittaa ilman, että vaikuttaa vinkuvan. Kunhan nyt vain kummeksun, ettei neliminuuttinen, joukkueelle ilmainen mainosvideo kelpaa (ainoat rahat liikkuivat Ässien suuntaan ottelulippujen muodossa). Hyvää työtä tuo kuvaaja-ohjaaja-orja kuitenkin teki jäljen puolesta.
Lähinnä nyt heitin tänne tämän avautumisen koepallona, että odotanko mä jotenkin liikoja? Kuitenkin useita huntteja hakannut tuohon näin harrastuspohjalta, niin vähän sellainen kummallinen fiilis.