Noista puolustajista sanoisin Heinolan olevan kaikkein heikommalla pohjalla tulevaisuudessa. Aika varhaiskypsä poikanen kyseessä kuitenkin. Luistelun kanssa tulee ongelmia aikuisten kanssa, jos tyyli ei parane. Heinola taitanut tehdä A-junnuissa pisteistään vähintään 80 % ylivoimalla.Omissa papereissa Heinola.
Se on fakta, että tuon tason prospekteista pitää pitää kiinni kynsin hampain.
Parhaimmat raamit taas on Tuomistolla. Lihaa luiden päälle, niin hyvää tulee. Pelata poika osaa pää ylhäällä. Kärsinyt koko ajan tuosta pituuskasvusta, mutta voimatasojen puutteesta huolimatta pärjää kohtalaisen hyvin.
Ketola taas on mielestäni valmis paketti aikuisten peliin ja kehittyy koko ajan. Hyvin erityylisiä pelaajia kaikki, mutta kokonaisuutena Ketola on mielestäni selkeä ykkönen tällä hetkellä. Varsinkin hyökkäyspelaamisen on aivan eri tasolta, puhumattakaan alivoimapelaamisesta.
Kivenmäki taas taitojen puolesta, siis luistelutaitojen puolesta selkeä ykkönen. Veto ei erityinen ja kuten aikaisemminkin olen todennut, fysiikka on ainoa este ensi vuonna Liigaan.
Mutta kaikesta huolimatta olen samaa mieltä ja olen ollut aina. Aivan sama minkätasoinen pelaaja on kyseessä, ei täältä ole varaa päästää harrastajien vähyyden vuoksi ketään pois. Kun kenelläkään ei ole sitä taitoa, että pystyy kertomaan minkälainen pelaaja 12-15 vuotias on vaikkapa 5-6 vuoden päästä.
Korjaus. Taitaa olla 60%.
Viimeksi muokattu: