Veikkaanpa, että Liigaan päästessään aloittaa kyllä laidalla. Ainakin u18-kisat ja A-junnujen pleijarit pelasi laidalla ja kun puolustusvelvoitteet eivät ole niin suuret niin helpompaa päästä peliin sisään. Homman toimiessa sitten siirto keskelle Granlundin tapaan. Liigapeleissä sitten yv-vastuuta rohkeasti. Pelisilmää ja syöttötaitoa löytyy.
Kesän aikana etenkin liikettä pitää parantaa mutta kyllä tässä potentiaalinen pelaaja on jo ensi kauden joukkueeseen.
Onhan tämä ajatusmalli toki aika yleinen Liigassa nykypäivänä, mutta itse en pidä tätä toimintamallia fiksuna. Miten ihmeessä se sopeutuminen kovempaan sarjatasoon olisi helpompaa, kun laitetaan pelaamaan normaalista poikkeavalla pelipaikalla? Siis pois pelipaikalta, minkä pelaamista on koko ikänsä harjotellut ja missä on ikänsä myös pelannut. Ruotsalaisen ensimmäinen kausi Liigassa meni ihan hyvin lähinnä sitä sentterin tonttia pelaten, vaikka poika on pieni kokoinen eikä mitenkään erityisen kamppailuvoimainen. Toinen vuosi menikin sitten laiturin paikalla ja kaikki varmaan tietää lopputuloksen.
Kyllä, virheitä sattuu myös sentterin tontilla ja kyllä, virheet ovat usein myös kohtalokkaampia. Ei niitä virheitä saa silti pelätä liikaa ja pitäisi osata katsoa sitä kokonaiskuvaa.
Mun mielestä Jesperi erottui tuossa nuorten MM joukkueessa fiksulla rauhallisella pelaamisella ja puolustusvalmius oli ihan hiton hyvä moniin muihin pelaajiin verrattuna. Eihän Jesperi kauheasti tuolla erottunut, mutta kun hänet sieltä kentältä onnistui löytämään, niin pelasi tunnollisen kahden suunnan sentterin roolia, vaikka laiturina pelasikin. Tykkää olla kentän kapelimestari ja nollata peliä ennakoimalla vastustajan hyökkäyksiä. Pelin luvussa tuli mieleen lähinnä Barkovi / Kopitari. Kyllä, heitin näinkin vaatimattomat nimet ilmoille näin viikon alkajaisiksi. Ja mikä hauskinta, niin erittäin vähäisillä näköhavainnoilla :D
Noh, itse ainakin odotan Kotkaniemen pelien näkemistä ja uskon hänen kyllä pärjäävän Liigassa sentterin tontilla. Pelasihan Barkovikin 17v(vai16?) En kuitenkaan missään nimessä pahastu vaikka Jesperi pelaisi koko kauden A-junnuissa ja se voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto.