Itse omatoimimatkalaisena ostin lipun C1-katsomoon. Mietin kyllä tuota vierasfanikatsomoa, mutta haluan kuitenkin nähdä pelin siltä puolelta, johon oma joukkueeni hyökkää kaksi kertaa. Ensi kaudeksihan tämä käsittääkseni muuttuukin, että Lukko hyökkää kaksi kertaa siihen päätyyn, jossa RB on. Oliko kyse jostain pukukoppihommasta tms., ettei tälle kaudelle vielä sitä muutosta saatu aikaan...?
Itse ketjun aiheesta vähäsen. Kyllähän tälle tunnelmalle ja kannattajatoiminnalle jotain pitäisi tehdä. Viime lauantainakin Ilves-pelissä joukkue taisteli jäällä hienosti ja antoi myrskyvaroituksen jatkoa ajatellen. Silti, katsomossa raikaa Ilveksen chantit ja huudot. Ässät-huuto lähti oikeasti edes jotenkin tasan kerran koko ottelussa, n. 48min. kohdalla.
Monta kertaa olen miettinyt, että olisi mielenkiintoista tulla Etulinjan toimintaan mukaan, mutta taidan olla sen verran luuseri tässä asiassa, että mukana pitäisi olla enemmän aikuisia miehiä, jotta rohkenisin. Ja kuitenkaan näin pk-seudulla asuvana ei niin usein pääse kotipeleihinkään. Selittelyähän tää on, pitäis vaan itse lähteä esimerkiksi niille muille aikuisille 25-30v miehille, joilla on samanmoisia ajatuksia kuin meikäläisellä!
Etulinja ja moderni kannattaminen ovat kuitenkin Ässienkin kannattamisen tulevaisuus, vanhalla meiningillä ei enää oikeasti pärjää, vaikka siitä jollain lailla enemmän taidan alitajuisesti tykätäkin. Niille, ketkä naureskelevat ja halveksuvat Etulinjan toimintaa, voisi heittää kysymyksen: kannatatteko oikeasti Ässiä? Mikäli kannatatte, niin eikö silloin kaiken, mitä tehdään katsomossa oman joukkueen eteen tunnelman puolesta, pitäisi lähtökohtaisesti olla positiivista eikä halveksuttavaa?