Ässät - Tappara Ti 28.3.2006

  • 35 701
  • 250
Tila
Viestiketju on suljettu.

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
jani73 kirjoitti:
Jääkiekkoon ei kuulu mikään vastustajan telominen (Niin tänäänkin jo ekalle 10min ajettiin kaksi kertaa Lehdon päälle). Ymmärrän sen hyvin että täytyy pelata sääntöjen rajamailla. Tappara kahvaa ja porilaiset muuten vain sikailevat ja pelaavat miehekästä jääkiekkoa.
Toista Lehdon telomista en muista, mutta toinen oli aika tyylipuhdas suoritus: Taklattiin Tapparan miestä, joka sitten osui Lehtoon. Mitä luultavimmin tahallinen teko, mutta aika ovela. Eihän tuollaisesta voi antaa maalivahdin häirinnästä jäähyä, jos kerran maalivahti on muuten itse myös maalin takana hakemassa kiekkoa?

Noh, sai tai ei, Lehto oli järkyttävän epävarma eilen nimenomaan mailapelissä. Muutamat seikkailut ensimmäisessä ja toisessa erässä olisivat ainakin saaneet minut slaagin partaalle tappara-fanina. Noh, onneksi en ole ja Langkow ei pelaa meillä enää.

Tappara ja Ässät kahvasivat tasavahvasti (tosin Tappara blokkasi kärkikarvaajia enemmän. Meillä taas kahvakunkkuina loistivat Pentikäinen ja Forrest ennen toisen erän puoliväliä, jolloin mies koki uudelleensyntymisen)
Tappara myös taklasi yllättävän paljon (kuten aikaisemmin todettua), mutta tässä jäivät kyllä toiseksi. Ainoastaan kerran näin porilaispelaajan "pelkäävän" (väistävän) kulmassa. Tämäkin oli Peltosen Pasi, että sikäli.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä eilinen selvästi kääntää sarjan Ässille. Valitettavaa että se tulee loukkaantumisten(Puistola&Grönvall) kautta ja esim. Lehtoon kohdistetaan tuollaisia temppuja. Noh jatkossa tuskin tulee tarvetta sillekkään, kun Tappara jatkaa kahdella liigakelpoisella pakilla ei Ässillä tulisi olla vaikeuksia voittaa otteluita ilman Lehdon telomistakaan. Varsinkaan kun Lehto on ollut koko kauden ajoittain todella epävarma.
 

Boogeyman

Jäsen
Suosikkijoukkue
FPS
Toista kertaa Isomäellä ja pitää sanoa, että riittihän siellä tunnelmaa kun sali oli melkein täynnä ja oma joukkue pärjäsi.

Ässien paljon mainostettu "rikollinen" pelityyli näyttää juuri nyt olevan valttia, kun alivoimakin on kestävää laatua ja Tapparalta puuttuu jostain syystä pelotteet siniviivalta. Niistä vähistä kärkipakeistakin Kauppinen niputettiin aika rumasti Patojen kultakuupan toimesta.

Ässien ykkösketju ja varsinkin Kivenmäki ovat huikeassa tikissä näin kauden tärkeimpään aikaan. Enää en ihmettele yhtään, miksi tätä "Mavea" pidetään niin hyvänä. Häntä suuremmalla itseluottamuksella varustettua pelaajaa ei kertakaikkiaan voi olla SM-liigassa tällä hetkellä.

Tämän kohutun taklaustilanteen näin hyvin, en tosin Grönvallin jalkoja, joissa napsahti, mutta kommentoin silti. Teknisesti niitti oli taatusti puhdas, mutta avainkysymys on se, täyttikö tilanne ryntäyksen (ja ulosajon) tunnusmerkit. Selvästi ylikovaahan Forsbacka tilanteeseen tuli, mutta ei ehkä vihellyksen jälkeen. Katsomoon näki jo selvästi ennen osumaa, että nyt peli katkaistaan, mutta siinä meni oma aikansa, että kiekko päätyi yli pleksin ja tuomari ehti siihen reagoimaan.

Favorin apureineen saa ottelusta arvosanan kiitettävä 9. Ainoat miinukset näkisin näistä parista Nickerson-tilanteesta:
1) Tappara-maila kävi Mattin poskessa, ei jäähyä.
2) Molemminpuolista tökkimistä, vain Nickerson jäähylle.

Ja lopuksi tsemppiä Ässille jatkopeleihin!
 

Legion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Everton, FC Bayern
Onkohan Leinosen ja Rautakorven kasetin kestävyys missään tekemisissä Tapparan pelaajien tulevaan pelaamiseen? Olishan vaan maukasta, mikäli myös pelaajilla alkais kiehua yli nupissa. Leinonen ainakin teki itsestään aivan pellen. Itseäni ketuttaisi suunnattomasti moinen mies Ässien palkoilla.

Aika törkeetä kyllä on se, että valmentajat tai toimitusjohtajat yleensäkin voivat edes keskustella otteluvalvojan kanssa. Aika pahasti ainakin nyt tuntui Ortio olevan Rautakorven ja co. peukalon alla. Ei näin. Pitäis antaa toimitsijakieltoa tms. penaltia välittömästi, mikäli nähdään edes keskustelemassa valvojan kanssa. Jalkapallossahan näin on (mestareideiden liiga?) ainakin tuomarien osalta.

Toivottavasti ei puhtaasta taklauksesta lyödä mitään penaltia siksi, että Tappara sitä vaatii. Mikäli jostakin videosta ilmenee vihellys ennen taklausta, niin sitten se on selvä jatkotoimenpiteiden paikka.

Torstaina Ässät saa toivottavasti vierasvoiton. Pelaankin vedoissani Tapparan voittoa, josta seuraa Ässien voitto. Mun veikkaushistoriassa kun tuppaa häviöt olemaan saletteja. Niin helppoa se vaan on :D

Nojoo.
 

Nick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilinen ottelu ei ollut intensiteettitasoltaan mielestäni lauantain Porin kamppailun veroista. Taklauksia oli vähemmän ja vauhtia ei ollut aivan yhtä paljon. Sen sijaan tilanteita oli enemmän. Molemmat joukkueet tekivät yllättävän paljon virheitä, joista toinen olisi voinut rankaista.

Ensimmäinen erä oli tasainen. Tapparan yritys oman pään purussa eräonnistui ja Mave sai kiekon.. Mitä mies tekikään, kahvitti Hancockin silkinpehmeillä käsillään ja heitti unelmasyötön Kuuselalle takanurkalle. Odotetusti Mave sai aikaisen onnistumisensa johdosta pelihuumorinsa kohdalleen ja lopputulos on kaikkien tiedossa. Ässilläkin tuli paljon virheitä omassa päässä ja kiekko oli lähellä pomppia Tappara-pelaajille avopaikkoihin. Riksman pääsi loppujen lopuksi melko vähällä, Lehto seikkaili jo ensimmäisessä erässä kulmassa ja maali jäi tyhjäksi. Toivosen lämäri kilpistyi kuitenkin Tapparapuolustajan polveen.

Toisessa erässä tapahtui jotain itselleni täysin odottamatonta. Jukka Rautakorven pelin kivijalka, keskialueen ohjauspeli mureni. Joukkueelta puuttui 3 parasta puolustavaa puolustajaa, mikä tietenkin näkyi oman pään pelissä, mutta keskialueen sumputtamiseen sen ei pitäisi vaikuttaa näin selkeästi. Rautaukko on onnistunut tähän asti tukkimaan Ässiä vastaan keskialueen niin tiiviisti, että Marko Kivenmäki ei ole pystynyt tuomaan kiekkoa montaakaan kertaa vauhdilla keskialueen yli hyökkäysalueelle. Ässien toisessa maalissa Kivenmäki sai kiekon vauhtiin keskialueen laidassa, loistava harhautus keskelle, kiekko Kauppisen mailan ja luistimen välistä takaisin laitaan, Lehtoa vietiin väärään suuntaan ja rystyltä kiekko etuyläkulmaan. Ihana maali, jonka muistan ikuisesti. Kolmannessa maalissa Tapparan Mika Viinanen menetti kiekon suorassa hyökkäyksessä Ässien siniviivalla. Vastahyökkäyksessä Tapparan keskialue jälleen auki ja kiekko Mavella kovassa vauhdissa laidassa. Sinisen jälkeen jättösyöttö Uusikartanolle, joka levittää toiselle puolelle Kuuselalle, joka ampuu tulisesti läheltä Lehdon längistä sisään. Neljäs maali oli hyvin rauteemainen, paluukiekko läheltä sisään.

Kolmannessa erässä Tappara oli jo säästöliekillä ja Ässät varmisteli. Ässien pieni löysäily aiheutti taitavalle Kontiolalle lisätilaa ja mies rankaisi kahteen otteeseen, Öhman taisi ohjata toisen ilmasta sisään.

Ässien nelosketju ei mielestäni jaksanut polkea aivan niin hyvin kuin kahdessa ensimmäisessä kohtaamisessa. Muutenkaan Ässät ei ollut kamppailussa aivan niin agressiivisella karvauspelillä kuin viime lauantain pelissä.

Tapparan Kontiola oli näkyvä, mutta hautoi kiekkoa jopa liikaa. Hän on kuitenkin pelaaja minun makuuni, taitava, oivaltava ja hyvähermoinen. Konnalta voi odottaa arvaamattomia ratkaisuja, mikä on loistava lisä kaavamaiseen nykykiekkoon. Konna toi useasti kiekkoa yli keskialueen, saattoi lyödä liinat kiinni juuri ennen hyökkäyssiniviivaa katsoen syöttöpaikkaa ohi pysähtyneiden Ässäpakkien. Tosin eilen temppu kostautui muutamana paitsiotilanteena, kun kaverit eivät arvanneet Konnan oivalluksia.
 
Viimeksi muokattu:

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa Ässät!

Tästä ei ole kuin yksi suunta -> Välierät

Toivotan tsemppiä jatkoon jo pelkästään siksi, että Hirsimäen Julpa on menestyksensä ansainnut ja niin myös koko pataklaani.

Way to go
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ilmeisesti Porin geeniperimässä on jotakin erikoista, sen verran paljon kusipäistä sakkia on yhteen kylään mahtunut. Loukaantumiselle nauramiset, kaljan heittelyt vastustajafanien päälle, paitojen repimiset...nää on uskomatonta toimintoja aikuisilta ihmisiltä. Hämeenlinna pääsee lähelle mutta kyllä Pori on ottanu tämän kyseenalaisen kärkisijan puupäisimpänä paikkakuntana.

Tää sama kypsymättömyys on näkynyt koko kauden jatkoajassa poraamisissakin. Kapellimestari JanJ johtaa orkesteriaan päivästä toiseen. Kiekkokulttuuri on jotain mitä ei voi hankkia, se täytyy oppia. Eikä siihen ole opaskirjoja, se siirtyy sukupolvelta toiselle. Kuluukin todennäköisesti vielä pitkä aika kunnes urheiluhenki kehittyy sinne. Käy rehtejä ja reiluja ässäläisiä sääliksi.
Parvelle ei näkynyt Ässien vaihtopenkki, mutta onko tosiaan niin, että Ässien valmennusjohtokin hurrasi Grönvallin loukkaantumiselle? Tämän tyylisen käytöksen jälkeen ei olisi väärin menettää kaikkea yhteiskunnan tukea jääkiekkoon. Kiitos Ässät.

Saattaa se myös olla että joukossa tyhmyys tiivistyy. Onko Jouko yleinenkin etunimi Porissa?
Simon#17 kirjoitti:
Tietty osa hurraakin, mutta näitä mahtuu joka kaupunkiin ja kylään. Suurin osa kuitenkin hurraa ja antaa aplodeja siitä hyvästä, että pahasti loukannut kaveri pääsee jotenkuten omin jaloin pois kaukalosta.
Mä oon jo pitkään kiertäny tän maan kiakkohalleja ja voin sanoa että eilinen porilaisyleisö on tämän maan epäurheilullisin mitä olen ikinä nähnyt. Ei se ollut pelkkä seisomokatsomo joka hurrasi loukkaantumiselle.
Wrister kirjoitti:
En todellakaan toivo loukkaantumisia kenellekään, en edes pahimmalle viholliselle.
Onnittelut, olet selvästi sisäistänyt urheilun hengen. Et kenties ole porilainen?
 

Jurvanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät!
ippe kirjoitti:
Ilmeisesti Porin geeniperimässä on jotakin erikoista, sen verran paljon kusipäistä sakkia on yhteen kylään mahtunut. Loukaantumiselle nauramiset, kaljan heittelyt vastustajafanien päälle, paitojen repimiset...nää on uskomatonta toimintoja aikuisilta ihmisiltä. Hämeenlinna pääsee lähelle mutta kyllä Pori on ottanu tämän kyseenalaisen kärkisijan puupäisimpänä paikkakuntana.

Olitkos sinä siinä parvella suoraan meidän yläpuolella? Jos olit, niin kiitän kovasti siitä sylkimällistä, jonka sain selkääni. Noh. Tuskin olit sinä, mutta kummasti sieltä virnisteli sellaisia valkopaitaisia tyyppejä. Kirves rinnassa ja kaikkea.
ippe kirjoitti:
Tää sama kypsymättömyys on näkynyt koko kauden jatkoajassa poraamisissakin.
...itki hän.
Älä nyt jaksa oikeasti yleistää koko porukkaa. Sun viestistäsi suorastaan paistaa provoilu. Täysin turhanpäiväinen sellainen. Olitko ottelussa? Saisiko siitäkin kommentit?
Mene itkemään sinne tappara.infoon. Siellä se laadukas teksti piilee:
justjoo kirjoitti:
En nyt tälläisiä yleensä puhele, mutta pitää vähän päästää höyryjä ulos.

Tuo pakkeihin kohdistunut loukkaantumissuma ei ole sattumaa, vaan tussutoivolan tietoinen ajojahti. Sitä saa mitä tilaa. Ajellaan ens matsissa koko ässien ykköskenttä kylmäksi ja se kusipää persfucka samantien. If the motherfuckers want war, war they shall have!!!!!!!!

Katsotaan miten tussutoivola reagoi kun saa maistaa omaa lääkettään. Fuck Pori.
kyllä hävettää olla porilainen. Nyyh.

ippe kirjoitti:
Parvelle ei näkynyt Ässien vaihtopenkki, mutta onko tosiaan niin, että Ässien valmennusjohtokin hurrasi Grönvallin loukkaantumiselle? Tämän tyylisen käytöksen jälkeen ei olisi väärin menettää kaikkea yhteiskunnan tukea jääkiekkoon. Kiitos Ässät.
Miten helvetissä sä revit jo yhteiskunnalliset tuetkin tuohon Grönvallin loukkaantumiseen? (joka muuten oli valitettava vahinko. Kuten todettu USEASTI, jos herraa oltaisiin tahdottu telomalla teloittaa, se oltaisiin luultavasti tehty viikateiskulla tai muulla. Häntä on kyllä taklattu hitosti, mutta väliäkö tuolla. Anna esimerkki yhdestäkin räikeästi sääntöjenvastaisesta taklauksesta herraa kohtaan?) Ja mistä muuten mahdat tämän valmennusjohdon hurraamisen repiä? Kaverin tuttu näki, kun kumartui räkimään seisomakatsomon niskaan?
En jaksa vilkaista profiilista, mutta ei sinullakaan paljoa taida tätä ikää ja "kiekkokulttuuria" olla, jos kuvittelet valmennusjohdon hihkuvan hurraata loukkaantumiselle? Jessus sentään.

ippe kirjoitti:
Saattaa se myös olla että joukossa tyhmyys tiivistyy. Onko Jouko yleinenkin etunimi Porissa?
Saattaa olla, että Jukassa kahvaus.. antaa olla. en mä edes pääse yhtä huonoon huumoriin, kuin tuo tuossa.
ippe kirjoitti:
Mä oon jo pitkään kiertäny tän maan kiakkohalleja ja voin sanoa että eilinen porilaisyleisö on tämän maan epäurheilullisin mitä olen ikinä nähnyt. Ei se ollut pelkkä seisomokatsomo joka hurrasi loukkaantumiselle.
Jurvanen kirjoitti:
Ensin hurrasin onnistuneelle niitille, sitten sille, että kyseessä oli Grönvall ja sitten olikin hiljaista kun huomasin, että kävi pahemmin. Sen jälkeen annoin repaleisella äänelläni huudon ja taputin, koska mies meni itse pois kentältä, eikä turhaan näytellyt.
Lopuksi hurrasin myös sille, ettei puhtaasta taklauksesta tullut turhaan jäähyä.


Jos keksit oikeasti asiaa, etkä provontynkää, vastaa ihmeessä.

Jos on lisää hauskoja Jouko-vitsejä, niin lähesty mieluummin YV:llä tai mene tappara.infoon itkemään tussutoivolasta, jookostajoo?
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koita nyt Jurvanen pysyä saappaissasi. Taisin osua täysin oikeaan kun noin suolsit tavaraa. Ihan ei ilmaisutaitosi riitä, mutta ehkä täydennät tuon puutteen jossakin muussa taidossa.

Mä olin kyllä pelissä, kuten olen ollut kaikissa pleijaripeleissä monen vuoden ajan. Pelin tekniset asiat on ketjussa jo taputeltu, jos välttämättä haluat mielipiteitäni niin kerron sen vaikka sitten siitä Grönvallin loukkaantumisesta. Mun silmiini se oli puhdas taklaus, eikä yhtään enempää vihellyksen tai tilanteen jälkeen kuin muutkaan Ässien taklaukset. Sen loukkaantumisen aiheuttanut reaktio porilaisissa oli minun silmiini paljon peliä merkittävämpi tapaus ja siksi kirjoitin siitä.

Parvelta sylkijöitä en nähnyt, minun muistikuvani mukaan Tapparalaiset istuivat riveillä 2, 3 ja 4 (minä rivillä 4). Meitä ei ollut kuin yksi vajaa bussillinen, mikä on säälittävän vähän. Ehkä nää pleijarit ovat sen verran tuttua kauraa ettei tiistain vieraspeliin lähdetä töistä ennenaikoja, varsinkaan kun reissu on Poriin. Ihan ilman provoa kerron että useat ihmiset ovat tehneet ihan tietoisen päätöksen jättää menemättä juuri sen vieraskannattajien kohtelun takia. Tää ei ole mitään mun itsekeksimää juttua eikä ihan uusi juttu. Se loukkaantumiselle nauraminen oli vaan se pisara joka heivautti teidät Hämeenlinnan yli.
Mä myöskin paheksun kaikkia Tapparafaneja jotka jonkinlaiseen syyllistyvät huonoon käytökseen ja jos olisin sylkemistä nähnyt olisin varmasti puuttunut siihen. Mä henkilökohtaisesti osaan humalassakin hillitä itseni, mulla on siitä niin pitkä kokemus.
 

R0kMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, HIFK, Newcastle
Vai on Tappara lähettänyt Muukkoselle lisää postia. On se mukava huomata että on lämpimät välit ylöspäin. Kirjeenvaihto tuntuu ainakin aluksi todella kiehtovalta.

Luulen Ässien juuri katselevan aiempia kohtaamisia, joista tehdään n. 10 tapauksen johdosta Muukkoselle kirje.
 

wohoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ottelun jälkeinen hupaisa lehdistötilaisuus on kuunneltavissa pataradiosta
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
ippe kirjoitti:
Parvelta sylkijöitä en nähnyt, minun muistikuvani mukaan Tapparalaiset istuivat riveillä 2, 3 ja 4 (minä rivillä 4). Meitä ei ollut kuin yksi vajaa bussillinen, mikä on säälittävän vähän. Ehkä nää pleijarit ovat sen verran tuttua kauraa ettei tiistain vieraspeliin lähdetä töistä ennenaikoja, varsinkaan kun reissu on Poriin. Ihan ilman provoa kerron että useat ihmiset ovat tehneet ihan tietoisen päätöksen jättää menemättä juuri sen vieraskannattajien kohtelun takia.

Tähän pitää todeta sellainen seikka, että keskellä seisomakatsomoa oli kaksi Tappara-fania, mutta mitään vittuilua nämä ei saaneet kuulla missään vaiheessa. Ihan rauhassa saivat olla. Itse asiassa pahimmat ongelmatilanteet on Porin hallissa tapahtuneet istumakatsomossa.

Ja mitä tuohon loukkaantumiselle nauramiselle tulee, niin eihän se kovin korrektia ole, mutta yleisö tuskin tiesi kuinka pahasti Grönvall oikeasti loukkaantuikaan. No, väärin se oli silti. Sissimäisesti Grönvall nousi heti jään pinnasta ylös ja linkutti pukukoppiin. Itse ajattelin, että tulee vielä varmasti jossain vaiheessa peliin.
 

domino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Demarisiat
Linnunluut ja linnunlihakset

ippe kirjoitti:
Ilmeisesti Porin geeniperimässä on jotakin erikoista, sen verran paljon kusipäistä sakkia on yhteen kylään mahtunut. Loukaantumiselle nauramiset, kaljan heittelyt vastustajafanien päälle, paitojen repimiset...nää on uskomatonta toimintoja aikuisilta ihmisiltä. Hämeenlinna pääsee lähelle mutta kyllä Pori on ottanu tämän kyseenalaisen kärkisijan puupäisimpänä paikkakuntana.

Tää sama kypsymättömyys on näkynyt koko kauden jatkoajassa poraamisissakin. Kapellimestari JanJ johtaa orkesteriaan päivästä toiseen. Kiekkokulttuuri on jotain mitä ei voi hankkia, se täytyy oppia. Eikä siihen ole opaskirjoja, se siirtyy sukupolvelta toiselle. Kuluukin todennäköisesti vielä pitkä aika kunnes urheiluhenki kehittyy sinne. Käy rehtejä ja reiluja ässäläisiä sääliksi.
Parvelle ei näkynyt Ässien vaihtopenkki, mutta onko tosiaan niin, että Ässien valmennusjohtokin hurrasi Grönvallin loukkaantumiselle? Tämän tyylisen käytöksen jälkeen ei olisi väärin menettää kaikkea yhteiskunnan tukea jääkiekkoon. Kiitos Ässät.

Saattaa se myös olla että joukossa tyhmyys tiivistyy. Onko Jouko yleinenkin etunimi Porissa?

Mä oon jo pitkään kiertäny tän maan kiakkohalleja ja voin sanoa että eilinen porilaisyleisö on tämän maan epäurheilullisin mitä olen ikinä nähnyt. Ei se ollut pelkkä seisomokatsomo joka hurrasi loukkaantumiselle.

Onnittelut, olet selvästi sisäistänyt urheilun hengen. Et kenties ole porilainen?


Oivoi kuule, nythän sinä puhut ihan puppelijuttuja, höpöhöpö. Eikai sitä nyt tarvitse tuolla tavalla purkautua jos jääkiekkokulttuuri tulee yllätyksenä suoraan päin naamaa? Porissa pelataan jääkiekkoa, Kahvarassa ylistetään linnunluisten pelaajien kovaa kuntoa ja ollaan diiseliä ja kirvestä... ei se ole mitään jääkiekkoä että ollaan kuin pelattaisiin järkevästi mutta peli onkin pelkkää jäädyttämistä. Minua kiellettiin palaamasta historiaan Ässien ja Tapparan välisissä fyysisissä kohtaamisissa, joten sillä en voi nyt perustella. Mutta on se kumma kun kauhea parku kuin pikkuvauvalla kun tulee 100kg läskiä joka puolelta ja linnunluut (ja näköjään lihaksetkin Puistolalla) paukkuvat. Rehdisti pitää pelata ja niin Ässät tekeekin. Tapparan ainut ase on kotijäällä tähän asti sallittu kahvaaminen, toivottavasti kovat taklaukset päästävät vielä vähän ilmoja Tapparan pelaajista, niin loppuu kahvauskin.

Se on hienoa katsoa kun tahdonvoima voittaa ja voima.

Paras voittakoon!
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
R0kMies kirjoitti:
Vai on Tappara lähettänyt Muukkoselle lisää postia. On se mukava huomata että on lämpimät välit ylöspäin. Kirjeenvaihto tuntuu ainakin aluksi todella kiehtovalta.
QUOTE]


Naurettavaa tuo tapparalaisten jatkuva itkeminen. No, ehkä se kuvaa sitten tamperelaisten mentaliteettia. Olisko ässäläisiä pitänyt kieltää taklaamasta Grönvallia? Vai mitä? Jos ja kun taklaus oli kova ja puhdas, on loukkaantuminen vain ikävä yhteensattuma. Tai sitten ässäläiset onkin niin fiksuja, että laskivat oikean nopeuden ja asennon, jolla Grönvallin nilkka saatiin murrettua. Miettikääpä sitä...

Lehdon ajelu oli tarpeeton vahinko. Se siitä...
 

Radek

Jäsen
Pelistä on jo paljon kirjoitettu. Myöskin monesta muustakin asiasta ollaan kirjoitettu.
Mutta oli mahtavaa nähdä, kun tapparan pelinjohdolta karkaa mopo käsistä. Ensin Makkonen saa täydet sekarit ja lähtee kohti Ässien vaihtoaitiota. Siinä sitten Kiven kanssa pieni päät yhteen ja huutoa. Tämän jälkeen riitelyä Jukkiksen kanssa ja suoranaista huutoa ja toisilleen raivoamista.
Vielä erätauon jälkeenkin Jukka provosoituu yleisön huutelusta ja viittelehtii järkkäreitä paikalle ja pyörii aition ovella sekopäisen oloisena. Siinä meni keskittyminen ja siinä meni peli.
 

TapparaFan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos Ässät, siis kiitos todella paljon! Kyllä on naurettavaa teidän touhu... Muuten ette todellakaan pärjäis, mutta telotaampa pari parasta pakkia pois, niin sitten välieräpaikka mitä ilmeisimmin odottaa. Jos tästä jatkoon meette, niin ei kannattais olla ylpee. Sitten jos joku Tapparan pelaaja telois teidän jonkun ihanan ykkösketjun miehen, niin kyllä olis sellanen poru, sekä faneilta, että valmennukselta. Jos Ässät menee jatkoon, niin kannatan niin paljon sitä toista joukkuetta, vaikka sitten Kärppiä triplamestaruuteen, kun tollasta väkivaltaporukkaa! Varokaa vaan, jokka Ässät (EHKÄ) seuraavaks vastaan saatte, parhaat pelaajat telotaan heti! NAURETTAVAA!!!! Jos Tappara menee jatkoon, niin menee sentään rehdillä pelillä, ei siten, että telotaan pelaajia, miten keritään...
 

JanJ

Jäsen
TapparaFan kirjoitti:
Jos Tappara menee jatkoon, niin menee sentään rehdillä pelillä, ei siten, että telotaan pelaajia, miten keritään...
Minne jäi Aki Uusikartanon tapaus?
Ja kenet Ässät nyt on teloneet?
Tuliko isokin rangaistus? Montako ottelua kieltoa?
 

Tuamas

Jäsen
Juuri näiden tappara-purkausten takia olisi aivan älyttömän hienoa jos/kun Ässät tämän sarjan vie.

Tämä on juuri sitä mitä on haettu, ei Ässät kenenkään hyväksyntää kaipaa. Jo nyt Tamperelaisten itkeminen on niissä sfääreissä, että kävi sarjassa miten tahansa, niin tätä sarjaa voi muistella ilolla vielä pitkään.

Toivottavasti Ässät vie kaksi seuraavaa peliä ja jatkaa samalla ilmeellä välierissä.
 

Prt Sc

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
TapparaFan kirjoitti:
Kiitos Ässät, siis kiitos todella paljon! Kyllä on naurettavaa teidän touhu... Muuten ette todellakaan pärjäis, mutta telotaampa pari parasta pakkia pois, niin sitten välieräpaikka mitä ilmeisimmin odottaa. Jos tästä jatkoon meette, niin ei kannattais olla ylpee. Sitten jos joku Tapparan pelaaja telois teidän jonkun ihanan ykkösketjun miehen, niin kyllä olis sellanen poru, sekä faneilta, että valmennukselta. Jos Ässät menee jatkoon, niin kannatan niin paljon sitä toista joukkuetta, vaikka sitten Kärppiä triplamestaruuteen, kun tollasta väkivaltaporukkaa! Varokaa vaan, jokka Ässät (EHKÄ) seuraavaks vastaan saatte, parhaat pelaajat telotaan heti! NAURETTAVAA!!!! Jos Tappara menee jatkoon, niin menee sentään rehdillä pelillä, ei siten, että telotaan pelaajia, miten keritään...


Ainoa joka on tahallan jotakin telonut on toim. joht. Leinonen, hänen laakerikengän osuessa roskapönttöön. Koko sirkuksen naurettavin pelle on sama henkilö.
 

boretus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hoki Klupi, Saipalle sympatiaa
virallinen selvitys

Tapparan sivuilta:


Janne Grönvall loukkaantui eilisessä Ässät ottelussa Ässien Patrik Forsbackan taklauksen seurauksena, ja Pasi Puistola loukkaantui maanantaina 27.3.2006 pelatussa ottelussa Ässä-pelaajan koukatessa ja käyttäessään mailaansa Puistolan nivusiin hänen luisteltuaan hakemaan laitakiekkoa. Kumpikin pelaaja joutui jättämään kentän heti loukkaantumisen jälkeen.

Ja Assien sivuilta:

Janne Grönvall oli hakemassa kiekkoa Tapparan päädyssä ja horjahti juuri ennen kuin Forsbackan taklaus osui ja ilmeisesti miehen nilkka murtui tilanteessa. Myös Tapparan puolustaja Pasi Puistola jätti ottelun kesken ensimmäisellä erätauolla.

...Näin ne värilliset lasit vaikuttaa
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Juuri näiden ässä-purkausten takia olisi aivan älyttömän hienoa jos/kun Tappara tämän sarjan vie.

Tämä on juuri sitä mitä on haettu, ei Tappara kenenkään hyväksyntää kaipaa. Jo nyt porilaisten itkeminen on niissä sfääreissä, että kävi sarjassa miten tahansa, niin tätä sarjaa voi muistella ilolla vielä pitkään.

Toivottavasti Tappara vie kaksi seuraavaa peliä ja jatkaa samalla ilmeellä välierissä.

---

Vaikka tässä nyt onkin playoffs-fiilikset huipussaan - suurimmalla osalla meistä tänne kirjoittavissa pitkälti ylikin - on hyvä muistaa että näistä asioista saa täysin eri kuvan, riippuen siitä minkä väristen lasien läpi asioita katselee. Kiakko herättää suuria tunteita. Hyvä niin.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
JanJ kirjoitti:
Minne jäi Aki Uusikartanon tapaus?
Ja kenet Ässät nyt on teloneet?
Tuliko isokin rangaistus? Montako ottelua kieltoa?

Niin, ainoa pelikielto vastustajalle on tullut Uusikartanon teatteriesityksestä. Ainoat oikeat loukkaantumiset, eli Puistolan ja Grönvallin tapaus eivät ole toistaiseksi tuottaneet sanktioita. Grönvallin tapauksesta ei toivottavasti tulla mitään antamaankaan. Puistola joutui tyypillisen huitomisen kohteeksi, mutta jos näistä kaikista huitomisista annettaisiin pelikieltoa, olisi suurin osa Ässä-joukkueesta katsomossa....
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
U2 kirjoitti:
Vaikka tässä nyt onkin playoffs-fiilikset huipussaan - suurimmalla osalla meistä tänne kirjoittavissa pitkälti ylikin - on hyvä muistaa että näistä asioista saa täysin eri kuvan, riippuen siitä minkä väristen lasien läpi asioita katselee. Kiakko herättää suuria tunteita. Hyvä niin.

Näinhän se menee. Kyllä näistä kirjoituksista on hyvin havaittavissa, että pleijarit on menossa. Tunnetta on enemmän kuin järkeä ja siitä varmasti johtui myös se, että osa yleisöstä eilen hurrasi Grönvallin loukkaantumiselle. Ennen en muista näin Porissa tapahtuneen.
 

Radek

Jäsen
Skeletor kirjoitti:
Niin, ainoa pelikielto vastustajalle on tullut Uusikartanon teatteriesityksestä.
Filmasiko Uusikartano tilanteessa mielestäsi?
Edelleenkin näissä loukkaantumiseen johtaneissa tilanteissa on sellainen ero, että päätuomari on antanut ainoastaan yhdestä rangaistuksen.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Radek kirjoitti:
Edelleenkin näissä loukkaantumiseen johtaneissa tilanteissa on sellainen ero, että päätuomari on antanut ainoastaan yhdestä rangaistuksen.

Ja nytkö päätuomari on aina oikeassa? Mites se oli siinä ekassa pelissä sen Rönnin viheltelyt? Täysin kohdallaan? Ton ottelun itkusta päätellen voisi kuvitella, että päätuomarin virheettömyys on se viimeinen asia mihin näissä vedotaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös