Kyllähän on juttua riittänyt taas. Ei olisi uskonut, että Tappara olisi näin "kuuma" pleijaripari. Oikeasti.
Hajahuomioita. Tappara ensin:
-Grönvall, Laine ja varsinkin Mäkinen taklasivat paljon. Mäkiseltä muutama komea niitti.
- Kontiola on helvetin taitava, pyöritti yyveetäkin miten tykkäsi. Muutenkin Tapparalta löytyy yksilötaitoa aivan pirusti. Yhtään omia "ylikehumatta" kuitenkin väittäisin, että Tapparalta puuttuu (ainakin Porissa on puuttunut) se "kiima". Tuolla asenteella ei näitä pelejä voiteta.
-Lehto ei ollut huono, muttei myöskään pelannut varmaa peliä.
-Pakkien puuttuminen näkyi selvästi Tapparalla. Ässät saivat luistella täysin vapaasti maalille ja tehdä lähes tulkoot mitä tykkäsivät.
-Tapparan fanit... Noh. Täytyy nyt kerrankin miinustaa metelöiviä faneja. Asiallista meininkiä ja kannustusta toki, mutta jessus perkele. Ääni ei kuulu edes suoraan alle (olin siinä tapparafanien alla, tosiaan), mutta rummut hakkaa mitä ihmeellisimpiä sooloja. Koomiseksi touhu meni kolmannessa, jossa tapparan viisi (5) taklausta saivat jokainen aivan naurettavan pitkän rumpusoolon. Kyllähän se on hyvä, että ääntä pidetään ja rummut KUULUVAT katsomoon, mutta jos ääni ei kuulu koko porukalta edes parin metrin päähän, voisitte vaikka soittaa taksin niillä rummuilla ja mennä muualle soittamaan. Suoraan sanoen ärsytti se jatkuva hakkaaminen niillä rummuilla kun mitään muuta ei kuulunut. Olen tilittänyt. Ugh.
Ässät:
-Mahtavaa taistelua! Toivonen, Rautee, Kaipainen, Uusikartano ja Chewbacca heittäytyivät kiekon eteen. Samassa pelissä! Tuota pleijariherkkua minulle lisää, kiitos.
- Peltonen edelleen epävarma. Ei uskoisi, että se meidän kokenein pakki on se "vaarallisin". Ihmeellisiä ratkaisuja.
- Tosin tarkoitin tuossa äsken "paljon pelaavia pakkeja". Atte33 onkin oma lukunsa. Taas pari outoa avausta ja tyhmääkin tyhmempi jäähy. Forrest paransi viime pelistä roimasti ja Saarinenkin pelasi kelpo pelin. Kokeillaan Ronttia tai Törnvallia siellä Atten sijaan, jooko?
- Ykkösketju maalien synnyttyä liekeissä. Huomasiko kukaan muu, että meillä PYÖRI ylivoimakuvio? Ei kiekkoa roiskimalla ristikulmaan ja tuurilla haltuun, vaan kiekon ylöstuonteja ja komeaa syöttökierrettä. Fakiiri oli taas tutulla liekkitasollaan.
- Riksman on showmies. Tosin hakkaa sillä mailallaan pelin aikana (en arvosta), mutta pelin jälkeen otti yleisön. Taas. Minä tyksin. Mahtavan nopea hanskakäsi muuten herralla.
- Mistä se loppuminuutin meteli kumpusi? Uskomatonta!
Tyttöystävä (ei pahemmin seuraa lätkää, joten katsottaneen "puolueettomaksi") kommentoi eilen seuraavasti ottelua:
- mahtava fiilis
- Ykkösketju pelasi hyvin
- Ässät taklasi paljon
- Kummatkin (!) kahvasivat yhtä paljon, mutta Tappara kaatui joka hipaisusta. "Väliin aivan ihmeellisiä kaatumisia, vaikkei kukaan ollut edes lähellä"
- Chewien niitti puhdas
- Rautee on lihava